Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2016 14:11

schaapje schreef:Misschien eet je teveel :?: :lol:

:lol:
Ik 'bunker' eerder te weinig dan teveel. Maar ik denk dat anderen altijd tekort komen.
En in de speciaalwinkeltjes wordt je nog vriendelijk geholpen, heb je geen scanner nodig en kun je desnoods per stuk, per plakje of de helft van een verpakking kopen. Kom daar maar eens om in de supermarkt.
Groenteman had zakken voorgesneden boerenkool liggen, maar in de kleine zat te weinig en in de grote zat teveel.
Nou, dan regelen we dat toch, zei de vriendelijke groentemevrouw.
Na mij was een oude dame die anderhalf ons wilde, dat was ook mogelijk. Ze had bij de slager een half ons spekblokjes gekocht, vertelde ze.
Maar dat is ondertussen geen balen meer zo. :wink:
Ik baal ervan dat er steeds meer speciaalwinkeltjes sluiten, omdat er geen opvolger te vinden is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Bambi » 06 dec 2016 15:41

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 06 dec 2016 15:43

Chaya schreef:
Ik 'bunker' eerder te weinig dan teveel. Maar ik denk dat anderen altijd tekort komen.
En in de speciaalwinkeltjes wordt je nog vriendelijk geholpen, heb je geen scanner nodig en kun je desnoods per stuk, per plakje of de helft van een verpakking kopen. Kom daar maar eens om in de supermarkt.
Groenteman had zakken voorgesneden boerenkool liggen, maar in de kleine zat te weinig en in de grote zat teveel.
Nou, dan regelen we dat toch, zei de vriendelijke groentemevrouw.
Na mij was een oude dame die anderhalf ons wilde, dat was ook mogelijk. Ze had bij de slager een half ons spekblokjes gekocht, vertelde ze.
Maar dat is ondertussen geen balen meer zo. :wink:
Ik baal ervan dat er steeds meer speciaalwinkeltjes sluiten, omdat er geen opvolger te vinden is.


Ik heb de financiële middelen niet voor speciaal zaken, en misschien baal ik daar wel van. :?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2016 16:41

Bambi schreef:En de groenteman is ook stukken duurder dan de supermarkt
Dus geef mij toch de supermarkt maar, zeker voor de groenten. Kan ik ook zelf kijken of de groente en fruit nog goed is. Ook al doe ik daar uuuuuren over. :mrgreen:

Dat is wel waar, maar ik koop dan precies op maat. Als ik bij de groenteman een krop sla meeneem, krijg ik een joekel mee, waar ik veel boterhammetjes mee kan beleggen en nog een lekker saladetje van kan maken.
Ik kan er een krop andijvie kopen, toen ik de Lidl binnenliep kon ik alleen maar gesneden, in zakken van 400 gram (als ik me goed herinner).
De kropandijvie was goedkoper dan de voorgesneden (uiteraard)
Zie jij in de supermarkt weleens ongekookte bieten liggen bijvoorbeeld?
schaapje schreef:Ik heb de financiële middelen niet voor speciaal zaken, en misschien baal ik daar wel van

Het is niet zo dat ik alles haal bij de middenstand hoor, integendeel.
Maar ik ging voor een rookworst naar de slager en pikte de boerenkool op bij de buren van de slager.
Bambi schreef:En de aardige groentemevrouw deed uuuuren over de klant voor me.

Dat gebeurt bij de kassadames van AH ook weleens hoor. Of de kassarol is op en ligt er net geen nieuwe in het laadje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Bambi » 06 dec 2016 18:31

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2016 19:07

Bambi schreef:Maar de groenten die ik wel zelf snij, zoals bloemkool, waren bij de Plus toch echt €1,- goedkoper. En zagen er nog beter uit ook.

De groenteafdeling van de Plus (waar ik kom) is super.
Alles ziet er even vers en verzorgd uit.
Als ik de ene dag iets duurs eet (verse zalm bijvoorbeeld) compenseer ik dat door de volgende dag vega te eten, is nog gezond ook. :D
Bambi schreef:Maar voor de worst ga ik wel vaak naar de slager, omdat daaraan niks is toegevoegd, terwijl het bij de supermarkt vol zit met E-nummers en suiker ed

Rookworst haal ik altijd bij een slager, ik heb liever een stukje van 10cm dat ambachtelijk is vervaardigd, dan een halve die in Oss is gemaakt.
Bambi schreef:Jawel, maar dan heb je al je boodschappen al in je karretje en ik moest nog naar 3 winkels en het was al na vijven. Dus het brood kon al op zijn enzo.

Bij Hoogvliet zeggen ze dat ze altijd vers brood hebben. Ik weet niet of dat zo is.
Intussen baalde ik dat ik erachter kwam dat mijn bak&braadmargarine op was. Ik had ook geen pakje boter.
Dus ik moest nog even op mijn fietsje naar de dichtstbijzijnde super. Anders was er geen jus.
En stamppot boerenkool zonder kuiltje, kan natuurlijk niet he. [-X
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 06 dec 2016 22:11

Tja een stamppot boerenkool zonder kuiltje met jus dat is echt balen, dat past wel in dit baaltopic. :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Bambi » 08 dec 2016 19:08

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 08 dec 2016 21:51

Bambi schreef:Vandaag door iemand die ik veel dingen heb toevertrouwd 'Godsdienstwaanzinnige' genoemd, is dat wat? :-&

Heel naar voor je Bambi, is mij ook wel eens overkomen, kost wel even wat tijd om dat te verwerken.
Sterkte.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Bambi » 08 dec 2016 21:54

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 31 dec 2016 12:44

De balkonpaffer was weer eens actief.

De balkonpaffer, dat is de/een zoon van mijn buurman. Als die bij zijn vader komt, zondert hij zich vaak even af, om op het balkon een sigaretje te gaan roken. Het vervelende daarvan is, dat ik dat altijd kan ruiken, want ik heb altijd een raampje open staan voor de ventilatie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 31 dec 2016 13:32

Boekenlezer schreef:De balkonpaffer was weer eens actief.

Geweldig woord Boekenlezer, ik nomineer het voor het woord van 2017. :lol:
Boekenlezer schreef:Het vervelende daarvan is, dat ik dat altijd kan ruiken, want ik heb altijd een raampje open staan voor de ventilatie.

Het vervelende is ook dat je het niet kunt verbieden. Hij staat buiten en daar mag het.
Je zou het bovenlichtje even dicht kunnen doen, als je weet dat hij er is of zodra je het begint te ruiken.
Ik heb nu alle bovenraampjes open staan, er wordt al vuurwerk afgestoken - officieel mag het nog niet, de politie controleert - maar de lucht is nog niet vergeven van kruitdampen.
Hopelijk gaat het hard regenen en waaien om half 12, maar volgens de weerman niet.
Maar de ramen gaan dus om vijf voor 12 dicht.
Wanneer komt het algeheel vuurwerkverbod?
Wat zal dat veel geld schelen zeg!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor meribel » 01 jan 2017 10:37

Ik baal van dat onzinnige en verwoestende vuurwerk
Wanneer gaan ze dat nu eens verbieden

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boanerges » 01 jan 2017 16:06

meribel schreef:Ik baal van dat onzinnige en verwoestende vuurwerk
Wanneer gaan ze dat nu eens verbieden

Ik heb gehoord dat ze dat op dezelfde dag verbieden als de verbrandingsmotor, de kolencentrale, alle kankerverwekkende stoffen, de megastallen, het genetisch gemanipuleerde voedsel en ehhhhh...... :?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor meribel » 01 jan 2017 17:14

Ah
Nou dat genetisch gemanipuleerde voedsel vind ik wel lekker
Maar de rest mag ook wel weg idd


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten