Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor meribel » 21 mar 2016 15:40

ja in het verpleeghuis is het echt verschrikkelijk karig betreft personeel/cliënt verhouding
( althans in de grote steden hier )

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2016 10:12

Chaya schreef:Nogmaals sterkte Mortlach, hopelijk vinden ze snel de oorzaak van haar klachten. Onzekerheid is ook niet fijn.


Dank je. Morgen krijgt ze een camera in haar maag. Geen leuke procedure, maar hopelijk kunnen ze dan zien wat er aan de hand is. Voorlopig lijkt het elke vorm van vet te zijn die aanvallen veroorzaken. Misschien is het met een strikt dieet in de hand te houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2016 19:36

Vrouwlief is weer thuis! De symptomen lijken onder controle en de galblaas gaat er misschien in de toekomst een keer uit, maar dat valt gewoon te plannen.

Iedereen bedankt voor het meeleven!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 23 mar 2016 22:22

Fijn Mortlach. Hopelijk blijft het voorlopig stabiel en rustig.
Viel het onderzoek mee? Lijkt mij nogal..... eng.... 8-[
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2016 08:23

Chaya schreef:Fijn Mortlach. Hopelijk blijft het voorlopig stabiel en rustig.
Viel het onderzoek mee? Lijkt mij nogal..... eng.... 8-[


Dat hopen we ook. Goed opletten met eten - minder vet - dan gaat het hopelijk goed komen. Maar de galblaas moet er binnenkort wel uit.

Het onderzoek viel mee, zei ze. Het is even vervelend ja, met wat kokhalzen, maar het duurde allemaal niet erg lang.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor lekkerbek » 24 mar 2016 08:33

Mijn galblaas is er ook uit, heerlijk, wat was dat een opluchting! Hoop voor je vrouw dat ze hier niet al te lang op hoeft te wachten. Ik kon er overigens geen peil op trekken wat eten betreft. Als ik iets vets at kon het vaak goed gaan, en na een gezonde maaltijd helemaal fout. Maar dat is heel verschillend bij iedereen.
Hoop dat ze er de komende tijd minder last van heeft!

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor tulp » 24 mar 2016 20:47

Mijn galblaas is ook verwijderd na jaren koliekachtige pijnaanvallen gehad.
Ik vond het achteraf gezien een eitje.
Nou ja, na de operatie ben je even flink beroerd, vergelijk het met een griep. Vervelend, maar je overleeft het wel.
Daarna nooit meer ergens last gehad, wat een heerlijkheid!

babbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2007 19:01
Locatie: Renswoude

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor babbel » 25 mar 2016 00:19

Als je niet serieus genomen wordt, terwijl je zelf uiterst serieus bent.
Small steps, every day

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 mei 2016 12:00

Van mezelf. Ik heb vandaag 3x mijn excuses moeten aanbieden vanwege een agressieve reactie en de dag is nog maar halverwege... Waar is mijn geduld? Ik blijf maar mooi dicht bij huis verder vandaag.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 30 mei 2016 20:08

De regen. Ik wilde net een lekker stukje gaan fietsen, maar nu kan dat niet. En dat terwijl ik vandaag nog geen millimeter gefietst heb. Ik heb mijn fiets nog niet aangeraakt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 01 jun 2016 10:41

Van dit plakkerige drukkende warme weer.
Ik ging de hond uitlaten en had zelfs een vest aan want ik dacht dat het fris zou zijn. Tjonge wat een vochtigheid ik kwam helemaal klam terug. Geef mij maar regen, zonneschijn of sneeuwbuien en storm en vorst, maar dit weer .... =;
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2016 10:46

schaapje schreef:Van dit plakkerige drukkende warme weer.
Ik ging de hond uitlaten en had zelfs een vest aan want ik dacht dat het fris zou zijn. Tjonge wat een vochtigheid ik kwam helemaal klam terug. Geef mij maar regen, zonneschijn of sneeuwbuien en storm en vorst, maar dit weer .... =;

Toen ik die ochtend op mijn werk kwam, zweette ik meer dan anders. Het ging maar door. En dat terwijl ik net met de chef samen moest werken.
Ik dacht gelijk aan de vochtigheid buiten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2016 10:51

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt, doordat iemand zijn bus(je) startte. Hoor je de hele tijd die dieselmotor rammelen. Dan hoop je dat hij gelijk wegrijdt. Maar nee, dàt deed hij niet. :neeschudden: Toen hij even stond, keek ik op mijn klokje, en er stond 6:22 op. Het bleef maar doorgaan, en ik werd boos. Ik keek uit het raam, en ik zag een busje staan met de koplampen aan, en een man achter het stuur. Hij zat aan allerlei knoppen op de middenconsole te draaien, deed nog een keer zijn gordel om en zo... :frown: Pas om 6:29 reed hij weg met zijn bus! Dan heeft 'ie dus nota bene meer dan 7 minuten onnodige overlast staan te veroorzaken! :frown:
Wat bezielt zo iemand? Is 'ie nou echt zo naïef om te denken dat niemand daar last van heeft?

Ik denk dat op tien hoog wonen toch wel zijn voordelen heeft. Zoals minder last hebben van het onnadenkende gepeupel. :-k
(Ik woon twee hoog.) Dat leek mij nooit wat, omdat het dan voelt alsof je zo'n vreemdeling van de aarde geworden bent.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor JohannesHermanus » 04 jun 2016 12:40

Boekenlezer schreef:Wat bezielt zo iemand? Is 'ie nou echt zo naïef om te denken dat niemand daar last van heeft?

Waarschijnlijk iemand van de oude stempel met een blok van 25 jaar oud of ouder. Het is tegenwoordig niet meer nodig en gewoon rustig wegrijden is afdoende. Old habbits die hard...

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor heintje » 05 jun 2016 19:16

Waar baal je van??
Dat een gesprek tussen gelovigen en ongelovigen (of tussen culturen) doorgaans ontaard in onbegrip en verwijten maken. Dat we juist nu in deze tijd als mens dichter tot elkaar moeten komen en dat dit met zelfverzekerde overtuigingen maar heel moeilijk zal zijn.
Hoe kunnen alle geloofsovertuigingen nu door 1 deur als we met z'n allen zeker weten en de ander veroordelen tot een dwaalleer? Ik heb inmiddels opmerkingen op dit forum gelezen, daar valt geen spelt tussen te krijgen. Men WEET.
Ik baal er dus van dat we dit als mens nog niet ontgroeid zijn. Dat we elkaar niet met rust kunnen laten in al onze overtuigingen. Of...beter in mijn ogen: Dat we kijken naar de feiten en bewijzen om ons heen. Naar de geschiedenis van alle religies en de psychologie hier achter. Dat we gaan inzien waarom we geloven wat we geloven. En dat er met die tradities niets mis is, maar dat het weten iets meer verandert in denken/menen.
(en dit geldt niet alleen voor religie maar voor wat betreft iedere persoonlijke overtuiging).
We zijn er blijkbaar nog niet aan toe.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten