Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 12 mar 2018 12:35

The Railway Man.

Dit is het waargebeurde verhaal van een Schotse luitenant die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Japanners in Singapore gevangen werd genomen. Hij werd naar een kamp in Thailand gestuurd waar hij werd onderworpen aan verschrikkelijke folteringen en gedwongen werd om mee te bouwen aan de beruchte brug over de rivier de Kwai. Jaren later lijdt hij nog steeds aan posttraumatische stressstoornis tot zijn tweede vrouw, Patricia Wallace, hem helpt zijn verleden te verwerken.

Een prachtig verhaal over de kracht van vergeving!
Onthutsend, omdat de film laat zien waartoe een mens in staat kan zijn, onder bepaalde omstandigheden en ontroerend omdat mensen boven zichzelf kunnen uitstijgen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2018 10:58

Vannacht overleed Stephen Hawking wat me deed denken aan de film “The theory of everything”. Mooie en uitermate geschikte film om een keer te gaan kijken!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor JeeWee » 16 mar 2018 10:21

Ik heb net ‘Call me by your name’ bekeken.
Deze film was dit jaar voor een Oscar genomineerd.
Het verhaal speelt zich van 30 jaar geleden af in de Toscane en de beelden van de omgeving alleen al, zijn schitterend.
De karakters zijn geweldig, je kruipt helemaal in de personages. Google maar eens op deze film, en je gaat er vanzelf ook van genieten.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 16 jul 2018 13:34

Mustang.

De zomer begint. In een dorpje in het noorden van Turkije komen Lale en haar vier zussen terug van hun laatste schooldag. Onderweg spelen de meisjes onschuldig uitgelaten nog wat met de jongens uit het dorp. Dit wordt echter bestempeld als een grove uitspatting van zedeloosheid, en de meisjes raken verwikkeld in een groot schandaal met onverwachte gevolgen. Langzaam verandert hun thuis in een gevangenis; huiswerk verandert in huishoudelijk werk, en de familie begint huwelijksplannen voor de meisjes te smeden. Maar gedreven door hun verlangen naar vrijheid vechten de vijf zussen samen terug tegen de grenzen die hen wordt opgelegd.

Als je deze film met onze westerse ogen bekijkt, is het eigenlijk onbegrijpelijk hoe een oma en een oom deze meisjes mishandelen en tergen tot het uiterste. Met verdrietige gevolgen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2018 08:00

JeeWee schreef:Ik heb net ‘Call me by your name’ bekeken.
Deze film was dit jaar voor een Oscar genomineerd.
Het verhaal speelt zich van 30 jaar geleden af in de Toscane en de beelden van de omgeving alleen al, zijn schitterend.
De karakters zijn geweldig, je kruipt helemaal in de personages. Google maar eens op deze film, en je gaat er vanzelf ook van genieten.

Een film over de romance tussen een minderjarige jongen met zijn professor? Neen, dank je!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 17 sep 2018 13:21

Op de één of andere manier heb ik deze film gemist.
The Pianist. Hij blijkt in 2002 al te zijn gemaakt.
Wat een prachtige film!
Het zoveelste verhaal over de jodenvervolging, deze keer speelt het zich in Polen, in Warschau.
Je weet dat alle joden in een getto worden gedreven. Het metselen van de muur is echter net zo indringend.
De beelden zijn soms wel heel gruwelijk. Een man die niet op kan staan omdat hij in een rolstoel zit, wordt van 3 hoog naar beneden gegooid.
Jammer is dat je niet ziet hoe het met bepaalde hoofdpersonen uiteindelijk is afgelopen.
Omdat je weet dat het waargebeurd is, is het verhaal nog indrukwekkender.
Het is zeker één van de betere oorlogsfilms.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Geytenbeekje » 17 sep 2018 16:59

Chaya schreef:Op de één of andere manier heb ik deze film gemist.
The Pianist. Hij blijkt in 2002 al te zijn gemaakt.
Wat een prachtige film!
Het zoveelste verhaal over de jodenvervolging, deze keer speelt het zich in Polen, in Warschau.
Je weet dat alle joden in een getto worden gedreven. Het metselen van de muur is echter net zo indringend.
De beelden zijn soms wel heel gruwelijk. Een man die niet op kan staan omdat hij in een rolstoel zit, wordt van 3 hoog naar beneden gegooid.
Jammer is dat je niet ziet hoe het met bepaalde hoofdpersonen uiteindelijk is afgelopen.
Omdat je weet dat het waargebeurd is, is het verhaal nog indrukwekkender.
Het is zeker één van de betere oorlogsfilms.

Ik vind het de beste film. Erg mooi

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 14:18

Chaya schreef:Op de één of andere manier heb ik deze film gemist.
The Pianist. Hij blijkt in 2002 al te zijn gemaakt.
Wat een prachtige film!
Het zoveelste verhaal over de jodenvervolging, deze keer speelt het zich in Polen, in Warschau.
Je weet dat alle joden in een getto worden gedreven. Het metselen van de muur is echter net zo indringend.
De beelden zijn soms wel heel gruwelijk. Een man die niet op kan staan omdat hij in een rolstoel zit, wordt van 3 hoog naar beneden gegooid.
Jammer is dat je niet ziet hoe het met bepaalde hoofdpersonen uiteindelijk is afgelopen.
Omdat je weet dat het waargebeurd is, is het verhaal nog indrukwekkender.
Het is zeker één van de betere oorlogsfilms.

Mooie film inderdaad, al vond ik "The Boy in the Striped Pyamas" beter (ik zag ze kort achter elkaar).
Die bracht de waanzin van de oorlog nog veel sterker in beeld.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 14:23

JeeWee schreef:Ik heb net ‘Call me by your name’ bekeken.
Deze film was dit jaar voor een Oscar genomineerd.
Het verhaal speelt zich van 30 jaar geleden af in de Toscane en de beelden van de omgeving alleen al, zijn schitterend.
De karakters zijn geweldig, je kruipt helemaal in de personages. Google maar eens op deze film, en je gaat er vanzelf ook van genieten.

De film trekt me niet echt. Een film over een homorelatie vind ik tot dan nog tot daaraantoe (al kijk ik er liever niet naar, maar dat heb ik ook bij hetero-zwijmelfilms), maar op het moment dat het de pedofiele kant op gaat wil ik hem niet eens zien.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Toscane prachtig is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 18 sep 2018 18:41

StillAwake schreef:Mooie film inderdaad, al vond ik "The Boy in the Striped Pyamas" beter (ik zag ze kort achter elkaar).
Die bracht de waanzin van de oorlog nog veel sterker in beeld.

Die is idd onovertroffen. Ik heb zo gehuild. En toen ik hem een tweede keer bekeek, eveneens.
Het was alsof ik naar een documentaire keek, er werd niet geacteerd.
Ik heb later het boek gelezen, maar dat had ik dus beter andersom kunnen doen.
Ik vond Schindler's list ook tamelijk indrukwekkend, maar het is een hele zit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2018 06:26

Chaya schreef:Die is idd onovertroffen. Ik heb zo gehuild. En toen ik hem een tweede keer bekeek, eveneens.
Het was alsof ik naar een documentaire keek, er werd niet geacteerd.
Ik heb later het boek gelezen, maar dat had ik dus beter andersom kunnen doen.
Ik vond Schindler's list ook tamelijk indrukwekkend, maar het is een hele zit.

Schhindler's list kon me juist minder boeien. Maar misschien was ik er indertijd niet voor in de stemming ;-)
Maar wat ook een erg mooie oorlogsfilm is: "Der Untergang". De laatste paar dagen van Adolf Hitler gezien door de ogen van zijn secretaresse...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2018 22:40

Maandag met mijn zoon naar First Man geweest.
Armstrong werd gevolgd van zijn sollicitatie tot de beroemde "small step".
Indrukwekkend, spannend.

Maar wat een zinloze trip is het uiteindelijk geweest.
5 mensen die met hun leven hebben moeten betalen om eerder te zijn dan de Russen...
We hebben daar niet veel te zoeken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Chaya » 26 okt 2018 14:58

StillAwake schreef:Maandag met mijn zoon naar First Man geweest.
Armstrong werd gevolgd van zijn sollicitatie tot de beroemde "small step".
Indrukwekkend, spannend.

Maar wat een zinloze trip is het uiteindelijk geweest.
5 mensen die met hun leven hebben moeten betalen om eerder te zijn dan de Russen...
We hebben daar niet veel te zoeken...

Ik zag in de krant dat deze film 5 sterren kreeg.
Er is veel gedacht, geschreven en gezegd over deze reis.
De oudere mensen dachten dat dit het einde der tijden was, want God zou dit toch niet kunnen toelaten? Wij hebben de aarde gekregen en niet de planeten.
En nu zijn er plannen om naar Mars te gaan...
Legendarisch is het fragment van dat boertje, toen hem gevraagd werd wat hij er van vond: ha ha ha en gij geloofde da? op zn sappig Brabants.
Er zijn mensen die denken dat het trucage was en gewoon in de filmstudio was opgenomen.

Overigens las ik net dat een film over de aanslag van Breivik op Netflix is gezet en de heer Slurink staat daar niet negatief tegenover.
Ik weet niet of ik deze film zou willen zien, er schijnt er nog één gemaakt te zijn toch?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2018 15:05

Chaya schreef:Ik zag in de krant dat deze film 5 sterren kreeg.
Er is veel gedacht, geschreven en gezegd over deze reis.
De oudere mensen dachten dat dit het einde der tijden was, want God zou dit toch niet kunnen toelaten? Wij hebben de aarde gekregen en niet de planeten.
En nu zijn er plannen om naar Mars te gaan...
Legendarisch is het fragment van dat boertje, toen hem gevraagd werd wat hij er van vond: ha ha ha en gij geloofde da? op zn sappig Brabants.
Er zijn mensen die denken dat het trucage was en gewoon in de filmstudio was opgenomen.

Overigens las ik net dat een film over de aanslag van Breivik op Netflix is gezet en de heer Slurink staat daar niet negatief tegenover.
Ik weet niet of ik deze film zou willen zien, er schijnt er nog één gemaakt te zijn toch?

Het is een zinloze reis geweest, en een dure ook.
Ik geloof wel dat ze er geweest zijn, al was het alleen maar omdat de Russen het uiteindelijk nooit hebben tegengesproken, maar hun verlies hebben geaccepteerd.
Persoonlijk heeft het me altijd tot de verbeelding gesproken, een man op de maan.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor pindas83 » 26 okt 2018 19:38

StillAwake schreef:Het is een zinloze reis geweest, en een dure ook.
Ik geloof wel dat ze er geweest zijn, al was het alleen maar omdat de Russen het uiteindelijk nooit hebben tegengesproken, maar hun verlies hebben geaccepteerd.
Persoonlijk heeft het me altijd tot de verbeelding gesproken, een man op de maan.


Echt waar? Het enige wat me ooit aansprak daaromtrent was REM met man on the moon, dichterbij gaan we niet komen :wink:


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten