Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jan 2017 14:21

Vannacht droomde ik dat ik een grote bestelling had gedaan in fotografie-apparatuur, en dat die aangekomen was. De bestelling bestond uit drie hoofdonderdelen, die onderling niet met elkaar te maken hadden. Het onderdeel waarnaar mijn grootste aandacht in de droom uitging, was de middenformaatcamera (met minstens een objectief, maar mogelijk ook een paar objectieven). In de droom was hij van het merk Pentax, maar in werkelijkheid doet hij me nog het meeste denken aan de Fujifilm GFX 50s. Sowieso was de resolutie 51 MegaPixel. Ik maakte daar wat foto's mee.
Aan de andere twee dingen ben ik niet zo toegekomen, want toen werd ik al wakker.

En gisteren heb ik ook gedroomd. Maar wat daarin voorkwam wil ik niet tot in detail kwijt. Een persoon waar ik in het heden mee van doen heb, kwam twee van mijn oude schoolgenoten tegen, en was met hen in gesprek. (Twee klasgenoten van de basisschool, die bij mij in de woonplaats woonden, en die ik al minstens tien jaar nooit meer gezien heb.) En toen kwam ik er bij staan. Meer vertel ik er niet van.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jun 2017 20:46

Ik droomde diverse dingen. Maar één ding weet ik nog goed: ik droomde dat Nikon een opvolger had van de D810, en dat was dan een camera van 54 MegaPixel.
Ik weet wel hoe dat komt, dat dit in mijn droom voorkwam: ik heb de avond ervoor nog gauw even op DPReview gekeken, en ik zag daar dat Canon een nieuw model had aangekondigd: de EOS 6D Mark II.
Verder waren er nog wel wat impressies van die dag, die in mijn droom een rol speelden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor johannes1 » 18 okt 2017 10:30

over het feit dat ik manager ben op een luchthaven =;
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 12 nov 2017 14:47

Ik had een busje, het zal waarschijnlijk een Volkswagen Transporter geweest zijn. Hij was in ieder geval blauw.
Op een gegeven moment zag ik een deur rechtsvoor zitten. Ai, da's niet zo mooi! Maar er bleek nog veel meer aan de hand. Er was van alles en nog wat vanaf gestolen. De wielen, de motor en weet ik wat niet al! :( Duidelijk was in ieder geval dat er wat ongure lui hadden huisgehouden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2018 23:06

Ik droomde dat ik ergens op vakantie was. Op een gegeven moment stond ik boven op een huis, en ik wilde graag naar beneden. Maar hoe? Naar beneden springen stond gelijk aan zelfmoord. Dat leek mij geen goed idee. Dus ik liet het een tijdje in het midden. Ik snap niet echt hoe, maar na verloop van tijd loste dat probleem op, en kon ik gewoon op de grond lopen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mar 2018 21:09

Zaterdagochtend droomde ik dat ik met een zilverkleurige Mercedes-Benz E-klasse - een model zoals deze - naar huis reed vanuit een vakantiebestemming.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 04 apr 2018 19:51

Dat ik van enorm ver weg met de trein naar huis moest zien te komen. Een terugkeer van vakantie.
En dan heb ik het niet over gewoon ver, maar echt enorm ver weg. (Al is ver natuurlijk een zeer relatief begrip.) Bijvoorbeeld vanuit Italië, maar ik meen mij te herinneren dat het nog wel verder weg was, ergens vanuit Israël of die buurt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2018 21:22

Ik had een tweedehands motorfiets gekocht. Een dag later, ergens in de avond, bedacht ik dat ik hem niet zorgvuldig in de schuur geparkeerd had. (Kan dat dan? In een droom kan alles.) Hij stond nog in de ruimte waar iedereen erbij kon.
Mijn motorfiets bleek eigenlijk best wel een miskoop. Er mankeerde nogal wat aan, zodat er flinke kosten bij kwamen om hem goed te krijgen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 28 apr 2018 20:27

Een vrij nare droom.
Ik liep ergens rond, weer iets vakantieachtigs. Ik zat ergens, en had even een paar honden bij me. Toen ik verder ging, miste wat dingen van mijn fotografieuitrusting, zoals twee objectieven (standaardzoom en nog een) en mijn camerabody. Een nogal flauw iemand gaf me een camerabody, maar dat was duidelijk een veel minder ding dan de mijne. Duur grapje dus!
Dan ben je blij als je wakker wordt, en ontdekt dat het hele probleem niet bestaat!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jul 2018 18:50

Vannacht droomde ik nogal luguber! 8-[
Iemand wilde zelfmoord plegen, maar had daarvoor mijn handtekening nodig. Anders kon het niet. En dat zou dan betekenen dat ik aansprakelijk zou zijn! Die persoon deed haar best om mij over te halen om toch vooral te tekenen. Als die handtekening er maar stond, verder hoefde ik niet al te duidelijk op de hoogte te zijn van wat het precies inhield! Het was mij ook niet allemaal duidelijk, maar onder de druk tekende ik dan maar.
Verderop in de droom werd ik toch wel bang wat voor consequenties die handtekening voor mij zou gaan krijgen! Een juridische veroordeling, celstraf? Ik vroeg het aan iemand, en die had zoiets van: het is jouw verantwoordelijkheid, jij hebt getekend. Het kon hem verder blijkbaar ook niet veel schelen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor coby6 » 03 jul 2018 21:05

Wat een gedoe. Ik droom niks.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor pindas83 » 04 jul 2018 07:25

Boekenlezer schreef:Zaterdagochtend droomde ik dat ik met een zilverkleurige Mercedes-Benz E-klasse - een model zoals deze - naar huis reed vanuit een vakantiebestemming.

Afbeelding


Ja dan ben je blij als je weer wakker wordt en op de oprit kijkt zeker?! :wink:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 05 jan 2019 11:50

Ik ging een fietstocht maken in de buurt. Na een stuk gefietst te hebben kwam ik bij een kruising waar blijkbaar iets was. Ik zag allerlei mensen verzameld. Vanwege een bepaald gevaar mochten wij niet meer gewoon onzes weegs gaan. We moesten allemaal ergens naar toe. Iets met besmettingsgevaar door een kwaadwillend persoon bij die kruising waar we geweest waren. (Lijkt wat op biologische oorlogsvoering.)
We gingen dus met z'n allen naar een bepaalde plaats toe. Daar leefden we ons leven, namen onze maaltijden enz. We wisten niet wanneer we weer vrij zouden komen. Uiteindelijk mochten we weer weg.

Het is alweer even geleden, maar van de vroege ochtend van vrijdag 21 december 2018 herinner ik mij ook nog een droom.
Ik werd ergens heen op klus gestuurd. Daar moest ik draden trekken, zoals dat heet. Ik vond het een vrij spannende onderneming.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 13 apr 2019 13:58

Ik had een werkgerelateerde droom.
Ons bedrijf had een voetbalteam, en als medewerker werd je toch wel geacht daaraan deel te nemen. Dat betekende op maandagavond en donderdagavond trainen. De training waren van 20:00 tot 22:00, maar omdat ik dan niet aan voldoende slaap toekom, mocht ik ook wel wat vroeger stoppen.
Nou, dat is dan "dàààg, vrije maandagavond" en vergeet die rustige donderdagavond dan ook maar!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 14:51

Boekenlezer schreef:Ik had een werkgerelateerde droom.
Ons bedrijf had een voetbalteam, en als medewerker werd je toch wel geacht daaraan deel te nemen. Dat betekende op maandagavond en donderdagavond trainen. De training waren van 20:00 tot 22:00, maar omdat ik dan niet aan voldoende slaap toekom, mocht ik ook wel wat vroeger stoppen.
Nou, dat is dan "dàààg, vrije maandagavond" en vergeet die rustige donderdagavond dan ook maar!


Werkte je in die droom toevallig voor Aliexpress? :-k


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten