Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 30 jun 2014 11:35

Faramir schreef:Ze zijn waarschijnlijk te druk met bendeoorlogen, het weer in elkaar zetten van een krotje, het bestelen van huizen die beveiligd worden als forten enz enz. Het is uit het Afrika topic al wel duidelijk geworden dat de persoon die er woont er geen volstrekt realistisch beeld van heeft en zelfs feiten negeert/ontkend.


Ach, iemand die zich ergens bevindt , zal het best wel ietsje beter weten dan iemand die werkeloos, verzuurd en verbitterd foebal zit te kijken , denk je niet?
Dit jaar 10.000.000 toeristen :lol:

http://www.gozuidafrika.com/nieuws/nieu ... ewsID=5917

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor ineke-kitty » 30 jun 2014 12:45

Mealybug

:lol: Ai, ai, ai, DIE is scherp.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Ergernissen

Berichtdoor rotterdam » 30 jun 2014 13:49

mealybug schreef:
Ach, iemand die zich ergens bevindt , zal het best wel ietsje beter weten dan iemand die werkeloos, verzuurd en verbitterd foebal zit te kijken , denk je niet?
Dit jaar 10.000.000 toeristen :lol:

http://www.gozuidafrika.com/nieuws/nieu ... ewsID=5917


Nederland trekt recordaantal toeristen
Een recordaantal buitenlandse toeristen heeft vorig jaar Nederland bezocht, ruim 12.700.000.

Nederland ; 37.354 km2 - 17 miljoen inwoners
Zuid Afrika ; 1.221.037 km2 - 50 miljoen inwoners

:lol: Ai, ai, ai, DIE is niet zo scherp

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor ineke-kitty » 30 jun 2014 13:55

Nou, persoonlijk zou ik mijn vakantie liever in Z.A. doorbrengen dan in dit koude kikkerlandje.
Wel, als "alternatief" ga ik dit jaar maar naar Zuid-Frankrijk, voor het mooie weer.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Ergernissen

Berichtdoor rotterdam » 30 jun 2014 14:58

ineke-kitty schreef:Nou, persoonlijk zou ik mijn vakantie liever in Z.A. doorbrengen dan in dit koude kikkerlandje.
Wel, als "alternatief" ga ik dit jaar maar naar Zuid-Frankrijk, voor het mooie weer.


Dat zijn 12.700.000 mensen dus niet met u eens.

Maar dat bent u gewend :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 30 jun 2014 15:23

ineke-kitty schreef:Nou, persoonlijk zou ik mijn vakantie liever in Z.A. doorbrengen dan in dit koude kikkerlandje.
Wel, als "alternatief" ga ik dit jaar maar naar Zuid-Frankrijk, voor het mooie weer.

Alsof daar vakanties nooit verregenen. 8-[
Zomaar één berichtje: http://nos.nl/artikel/651153-doden-door ... krijk.html
Wij hebben in Nederland vaak mooi weer, terwijl we dat verwachten als we 1500 kilometer zuidwaarts gaan. Niets is zo onvoorspelbaar als het weer.

Faramir

Re: Ergernissen

Berichtdoor Faramir » 30 jun 2014 15:28

Het negatieve blijft vaak wat langer hangen.

Ik ging dagelijks op de fiets naar mijn werk en ik denk de keren dat ik echt nat geworden ben gemiddeld in een jaar op 2 handen te tellen zijn. Je moet maar overal gelijk hebben als je mooi zonnig weer wil. Op de Griekse eilanden en de Canarische eilanden heb ik in ieder geval altijd geluk gehad.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 30 jun 2014 15:34

Faramir schreef:Het negatieve blijft vaak wat langer hangen.

Ik ging dagelijks op de fiets naar mijn werk en ik denk de keren dat ik echt nat geworden ben gemiddeld in een jaar op 2 handen te tellen zijn. Je moet maar overal gelijk hebben als je mooi zonnig weer wil. Op de Griekse eilanden en de Canarische eilanden heb ik in ieder geval altijd geluk gehad.

Ik moet er zelf niet aan denken om 3 weken in een droge bloedhitte te zitten.
pffft, wat duren de dagen dan lang.
Heerlijk om af en toe een Hollandse verfrissende regenbui te krijgen. Je ziet de planten in de tuin dan weer helemaal opbloeien, letterlijk.

Faramir

Re: Ergernissen

Berichtdoor Faramir » 30 jun 2014 15:37

schelpje3 schreef:Ik moet er zelf niet aan denken om 3 weken in een droge bloedhitte te zitten.
pffft, wat duren de dagen dan lang.
Heerlijk om af en toe een Hollandse verfrissende regenbui te krijgen. Je ziet de planten in de tuin dan weer helemaal opbloeien, letterlijk.

Doordat het klimaat heel anders is is het best heel aangenaam vertoeven in die gebieden. En 3 weken op vakantie is mij ook wat te veel. Na een week maximaal 2 heb ik het al wel weer gezien.

En je, een regenbuitje op zijn tijd is best fijn. Goed ook voor de tuin. Als ik er voor ga zitten zie ik het onkruid letterlijk groeien. Maar ook dat hindert niet. Even schoffelen en het is weer weg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor ineke-kitty » 30 jun 2014 16:56

schelpje: " ik moet er niet aan denken om 3 weken in een droge bloedhitte te zitten"

Ten eerste is het aan zee, of je nu aan de Atlantische Oceaan, of aan de Middellandse Zee zit, nooit een "droge bloedhitte". Het is de Sahara niet hoor.
Ik kom al bijna 40 jaar in Frankrijk, en heb nog nooit een droge bloedhitte meegemaakt.
Mijn dochter woont al 10 jaar in Frankrijk aan de Atlantische kust, en heb haar nog nooit horen klagen.
Helaas ben ik nog nooit in Z.A. geweest, en ik neem aan dat MB daar wel het e.e.a. over kan vertellen wat het klimaat betreft.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 30 jun 2014 18:16

schelpje3 schreef:Alsof daar vakanties nooit verregenen. 8-[
Zomaar één berichtje: http://nos.nl/artikel/651153-doden-door ... krijk.html
Wij hebben in Nederland vaak mooi weer, terwijl we dat verwachten als we 1500 kilometer zuidwaarts gaan. Niets is zo onvoorspelbaar als het weer.

Nee, zo gaat het spreekwoord niet; ''niets zo veranderlijk als een mens''.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 30 jun 2014 18:24

schelpje3 schreef:Ik moet er zelf niet aan denken om 3 weken in een droge bloedhitte te zitten.
pffft, wat duren de dagen dan lang.


''Hij die blij is met niets, is blij met alles''.
De dagen dat het hier boven de 30 C is met een hoge luchtvochtighied, waardoor je zou zweten,zijn op 1 hand te tellen.(Durban in Natal is een ander verhaal)
Ik heb niet eens airco.

Geloof me, de dagen duren veel te kort...

Afbeelding
En op het strand is altijd ruimte genoeg :D
Heeeel fijn zand, van duizenden jaren vermorzelde schelpjes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 30 jun 2014 18:33

mealybug schreef:
''Hij die blij is met niets, is blij met alles''.

Inderdaad!
En daarom kan ik blij zijn met een simpele vakantie in ons mooie Nederland en met het gegeven dat jij mij kennelijk zo belangrijk vindt, om op elke posting van mij te reageren. :lol:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 30 jun 2014 18:49

schelpje3 schreef:Inderdaad!
En daarom kan ik blij zijn met een simpele vakantie in ons mooie Nederland en met het gegeven dat jij mij kennelijk zo belangrijk vindt, om op elke posting van mij te reageren. :lol:

nou, ik wou je eigenlijk wat bijbrenegen, over het klimaat hier enzo :-)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boerin » 30 jun 2014 18:53

ineke-kitty schreef:schelpje: " ik moet er niet aan denken om 3 weken in een droge bloedhitte te zitten"

Ten eerste is het aan zee, of je nu aan de Atlantische Oceaan, of aan de Middellandse Zee zit, nooit een "droge bloedhitte". Het is de Sahara niet hoor.
Ik kom al bijna 40 jaar in Frankrijk, en heb nog nooit een droge bloedhitte meegemaakt.
Mijn dochter woont al 10 jaar in Frankrijk aan de Atlantische kust, en heb haar nog nooit horen klagen.
Helaas ben ik nog nooit in Z.A. geweest, en ik neem aan dat MB daar wel het e.e.a. over kan vertellen wat het klimaat betreft.

Frankrijk is wel lekker, maar Griekenland in juli is het net of er een föhn op je staat als je het vliegtuig uitkomt. Die mensen gaan ook niet voor niks binnen zitten of slapen 's middags.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten