Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mei 2015 13:13

59,7 km

Ik wou de 60 km volmaken, maar gleed in een van de laatste bochten onderuit. Dan heb je wat anders aan de hoofd dan een bepaalde kilometerstand volmaken. Erg verraderlijk kan dat zijn, die natheid. Want zo idioot hard ging ik die bocht niet in. Maar het is rood asfalt, waarop bepaalde bomen ook wel eens wat troep deponeren. En als dat nat wordt, kan dat blijkbaar erg glad worden. Ik ben er al eens eerder gevallen. Ik weet niet of het toen ook een beetje nat was. Het was ongeveer juni 2011.
Op de gewone fiets kun je je voet nog wel eens uitsteken als je grip verliest. (Dat wil wel eens met een snelle reflex. Zo heb ik wel eens een val voorkomen.) Maar op de racefiets gaat dat niet, omdat je voeten vastzitten met die clippedalen. Dus als je gaat, dan ga je, naar de grond. Dat is dan niet tegen te houden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 21 mei 2015 18:18

Ai, niet leuk zo'n valpartij Boekenlezer. Niks ergs aan overgehouden?

Zelf heb ik vandaag 74 km gefietst. Jaarstand 1040 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2015 13:25

elbert schreef:Ai, niet leuk zo'n valpartij Boekenlezer. Niks ergs aan overgehouden?

Wat ik eraan over gehouden heb, zal wel genezen. Op iedere hand een wond en op mijn linker elleboog, een gevoelige plek op mijn linker dij, wat stijve spieren in mijn armen en in mijn nek.
Ik reed met lange mouwen en pijpen, en dat scheelt ook wel in de verwondingen.
Die gevoelige plek op mijn dijbeen neemt al behoorlijk af, maar die stijve nekspieren zijn er nog wel. Apart dat dat er zo op inwerkt. Het was de eerste keer dat mijn helm de grond raakte. (Anders zou het wellicht mijn hoofd geweest zijn.) Meestal gaat een val zo: met je handen en armen kom je op de grond, maar het hoofd niet. Dat komt wellicht door de clippedalen?

Vandaag tot nu toe 34¾ km.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 25 mei 2015 19:25

102½ km

Best leuke rit, maar het duurt wel even voordat je thuis bent met zo'n afstand. Ik was ook niet snel met vertrekken. Pas na 16:00. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 27 mei 2015 17:34

58 km.
Het ging lekker tot aan Barneveld. Ik had een gemiddelde op de klok van 31,5 km/u. Daarna in een andere richting, waarbij de wind meer tegen was. Dus heb ik maar goed mijn best gedaan het tempo er behoorlijk in te houden. Dat lukte nog aardig met zo'n 29 à 30 km/u. Ik dacht: 'misschien lukt het zo nog om met een gemiddelde van minimaal 30 km/u thuis te komen.' Nou nee, dat viel toch erg tegen. Ik moest om Amersfoort heen, en toen zakte het gemiddelde, wat nog bij de 30 km/u stond, flink in elkaar. Dan moet je over zo'n hoge berg heen, en dat gaat niet zo snel. Met ongeveer 16 km/u naar boven. Dan worden er toch wel flinke happen uit je gemiddelde genomen. Het stond al gauw op 29,4 km/u, en eenmaal thuis was het 29,1 km/u. Met dat gemiddelde gaat het toch een beetje op de manier van: er komt niet gauw wat bij, maar er gaat wel gauw wat vanaf. Het lijkt de belastingdienst wel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 27 mei 2015 21:26

Vandaag 75 km met zo'n 243 hoogtemeters. Nu ik wat meer kilometers in de benen heb, begint er wel iets van vorm te komen. Echt moe was ik dan ook niet achteraf.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 01 jun 2015 19:37

Vandaag 70 km. Daarmee komt de jaarstand op 1185 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 03 jun 2015 20:59

Hallo,

Ben sinds deze week nieuw op het forum en ik mag ook graag een stukje fietsen.
Vanavond 120km, met ik denk zo' n ''0'' hoogtemeters.
Eerste 22,5km op het gemak, dan 75km a 44,5 gem. (op circuit) en dan weer 22,5 rustig naar huis.

Jaarstand houd ik niet bij, maar zal tussen de 2500-3000 liggen.

Aan de posters te zien zijn er niet veel (sportieve) refofietsers! Of durven ze er niet voor uit te komen :lol:?

Groeten pindas

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 04 jun 2015 21:41

Vandaag 50 met een fietsmaatje, rustig tempo. Was echt prachtig weer, verder niemand een ommetje gemaakt?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 05 jun 2015 09:42

Gisteren heb ik 90 km gefietst.
Echt geweldig vond ik het niet gaan. De eerste 8 km ging wel goed, maar daarna tijden lang de wind tegen. Dat schiet niet op. Ik voelde me ook niet zo geweldig in vorm. Een beetje een tocht met een gevoel van: het wil allemaal niet zo geweldig.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 05 jun 2015 17:44

Vandaag 73 km door de hitte, niet prettig... :(

Henkie en kornuiten: morgen een mooie rit voor het goede doel toegewenst!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 06 jun 2015 14:53

Gisteren zou ik tijdrit fietsen (13,5km) maar i.v.m. de tropische storm is het afgelast.

Dus vandaag dan maar, 107km waarvan de eerste 5km slecht voelden, maar al fietsende ging het steeds lekkerder. Uiteindelijk met een gemiddelde van 34.2 thuisgekomen
Hoop wind maar lekker zonnig en voldaan gevoel.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 07 jun 2015 11:58

Oei, dat is hard |:)|

Gisteren de Toer voor het Doel Doel gefietst (a.k.a Theo de Rooij Classic): 148 km over de Sallandse heuvelrug. Moyenne: 31,3 km/h (in de Grupetto).

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 jun 2015 12:33

henkie schreef:Oei, dat is hard |:)|

Gisteren de Toer voor het Doel Doel gefietst (a.k.a Theo de Rooij Classic): 148 km over de Sallandse heuvelrug. Moyenne: 31,3 km/h (in de Grupetto).


Valt wel mee hoor, als je van de 107km er 62 in een peleton van 100+ man wegwerkt dan is dat geen prestatie :wink:
Maar jij hebt ook flink doorgetrapt, zeker gezien de heuvelachtige rit. Ga je dit jaar ook het hooggebergte in?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 08 jun 2015 10:37

Ah, ik dacht dat een tijdrit was ;-)

Over een paar weken naar het middelgebergte ja! De Giro reed er ook onlangs. De klimmen zijn wat minder lang misschien maar daarom niet minder zwaar. Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten

cron