The Engineer schreef:Rolf schreef:Ja, wel enig idee. Misschien iets met de fusee-kogels,
of het wiellager, slijtage.
Kan eenvoudig gecontroleerd worden.
Eén voorwiel opkrikken. (Auto uit de versnelling, maar wel op de rem!)
Wiel ronddraaien en goed luisteren.
Anders even na laten kijken bij de dealer.
Misschien nog net binnen de drie maanden garantie.
Maar ik weet dat niet zeker zo.
Mijn nichtje had ook iets dergelijks.
Schurende geluiden bij de voorwielen,
als het stuur helemaal gedraaid werd.
En de voorwielen leken heel iets 'te rammelen',
een beetje ruw uitgedrukt.
Bij een Opel Corsa (1.4 16V, 2002).
Precies op het moment dat de drie maand garantie voorbij was ... .
Kosten: €400 + arbeidsloon.
Autoadviezen.nl, controle fusee-kogels.
Dit lijkt mij meer een gevalletje homokinetische koppeling: Hoor je vaak bij achteruitrijden en sturen als die versleten is.
Kost ongeveer 50 euro per stuk en meestal heb je er 2 nodig. Dan nog arbeidsloon: 4 uur keer 50 euro per uur geeft een totaal van ongeveer €300,-. Maar dit is een HELE grove schatting.
Ik laat m'n auto altijd door 'n man maken die 't in z'n vrije tijd doet...Hij is jaaaaren auto-monteur geweest, maar sinds een paar jaar met pensioen, en hij doet 't echt spotgoedkoop...Dus arbeidsloon zal in mijn geval nog wel meevallen
Maar zla binnenkort ff bij 'm langs gaan, kijken wat hij er van zegt!