De oorlog in Irak

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

De oorlog in Irak

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 18:11

Net las ik dat de Amerikanen niet verder zoeken naar massavernietigingswapens. Ze konden niks vinden en de Iraq Survey Group, de door de VS geleide wapeninspecteurs, verklaarde dat Irak ze ook niet heeft bezeten.

"Volgens chef Charles Duelfer had het land na de Golfoorlog van 1991 zijn chemische wapens vernietigd en in 1995 zijn biologische wapenprogramma opgegeven. Wel meende hij dat de Iraakse leider Saddam Hoessein hoopte zijn programma's nieuw leven in te blazen"."

(NRC Handelsblad van donderdag 13 januari 2005)

Daar zijn we dan mooi klaar mee. Eén van de hoofdredenen dat de VS Irak binnenvielen waren die MVW's die Powell liet zien in de Veiligheidsraad. Fijn.

Dankzij dit soort leugens zijn er Nederlandse jongens gesneuveld.
En is Erik O. in discrediet gebracht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jan 2005 18:14

Ze hebben ons voorgelogen en Iraq in het verderf gesleept :( het enige goeie misschien is dat ze Saddam hebben gepakt.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 18:33

En iedereen liep er blindelings achteraan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jan 2005 18:34

Heb iig wel te doen met die Amerikaanse jongelui die daar de kastanjes uit het vuur halen voor hun regering.

Gebruikersavatar
Spyg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 apr 2004 21:45
Locatie: EDE BIG CITY OF GELDERLAND
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 13 jan 2005 18:42

en ze zijn het er ook nog eens niet mee eens met die gasten in washington
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Gebruikersavatar
lindita
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:50
Locatie: Ede
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 12:18

Tja.

Ik hoop dat Amerika nu eens leert dat ze zich niet overal mee kunnen bemoeien...
Ze hebben hun arrogante kop nu goed hard gestoten, dus ik hoop dat ze hier een les uit trekken... :!:
Anders ziet het er slecht uit voor de wereld...

:| :| :|

Maar ik vind het wel erg van die 1100 zoveel Amerikaanse 'jonges' die waarschijnlijk graag de wereld wilden verbeteren en alleen maar met goede bedoelingen daar heengingen en die nu stuk voor stuk neergeknald worden..!

I HATE BUSH!!! :x
the most important things in life are not things

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jan 2005 12:55

Welnee, die leren het nooit.
De Amerikanen zijn er heilig van overtuigd dat zij de wereld moeten redden, dus straks is er wel weer een andere plek waar ze ingrijpen al zijn ze nog lang niet klaar met Irak.
Als het goed was geweest zou Bush niet herkozen zijn of nu alsnog afgezet moeten worden als de grote leugenaar...

Riska

Gebruikersavatar
lindita
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:50
Locatie: Ede
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 13:22

Riska schreef:Welnee, die leren het nooit.
De Amerikanen zijn er heilig van overtuigd dat zij de wereld moeten redden, dus straks is er wel weer een andere plek waar ze ingrijpen al zijn ze nog lang niet klaar met Irak.
Als het goed was geweest zou Bush niet herkozen zijn of nu alsnog afgezet moeten worden als de grote leugenaar...

Riska


Ik geloof dat ze het ook zien als een goddelijke opdracht.
Volgens mij heeft Bush zelf een keer beweerd dat hij na aanleiding van een 'onderonsje' met Jezus zelf de oorlog in Irak is begonnen. :shock:
Sorry, maar daar moet ik écht om lachen! Al is het eigenlijk dieptriest dat hij het blijkbaar nodig heeft om Jezus voor zijn karretje te spannen... :mrgreen:
Dat al die Amerikanen nog steeds met hem weglopen is inderdaad ongelooflijk!
Misschien zijn ze daar geen eerlijke kandidaten gewend.. Maar goed, dat is weer een andere discussie. :wink:
the most important things in life are not things

Riska

Berichtdoor Riska » 14 jan 2005 13:30

Dat is juist het griezelige, dat Bush dingen doet "in Gods naam"...
Houd dat er gewoon buiten en zeg: "in de naam van de macht..."

Riska

Gebruikersavatar
lindita
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:50
Locatie: Ede
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 13:47

Riska schreef:Dat is juist het griezelige, dat Bush dingen doet "in Gods naam"...
Houd dat er gewoon buiten en zeg: "in de naam van de macht..."

Riska


Precies, dat bedoel ik..
En met zulke uitspraken word je er ook niet geloofwaardiger op ofzo.. :wink:
the most important things in life are not things

Gebruikersavatar
lindita
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:50
Locatie: Ede
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 13:49

Bovendien zijn er nu mensen die zeggen: "Zie je wel hoe gevaarlijk christenen kunnen zijn? Het zijn stiekem allemaal fundamentalisten!" ](*,)
the most important things in life are not things

00RedBaron

Berichtdoor 00RedBaron » 14 jan 2005 13:59

Misschien een beetje beledigend, maar ik heb een hekel aan christenen die zich trouw achter Bush scharen omdat hij christelijk is! Als ik een discussie heb met christenen die pro-Bush zijn, en vraagt waarom ze dat zijn, zeggen ze omdat hij christelijk is. Alsof dat wat uitmaakt in zijn Irak beleid!

Zelf ben ik nog steeds pro-Kerry, en ik hoop vurig dat hij de volgende verkiezingen wint. Ik hoop dat het Amerikaanse publiek bij de volgende verkiezingen kijkt naar de standpunten van de kandidaat, niet naar zijn uitstraling!

André

Berichtdoor André » 14 jan 2005 14:00

Allemaal waar Optimatus, maar misschien moeten we even niet vergeten wat deze dictator b.v. met zijn eigen familie en niet te vergeten met de Koerden in het noorden heeft uitgespookt.
Saddam was er niet te beroerd voor om wat giftige gassen op zijn eigen bevolking los te laten.
En redelijk gericht raketten op Israel afvuren was hij ook niet te beroerd voor.
Dus ik denk dat het doel wel is bereikt, alleen nu nog de olie voorraden op safe stellen 8)

Gebruikersavatar
TheShadow
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1042
Lid geworden op: 24 sep 2003 18:46

Berichtdoor TheShadow » 14 jan 2005 14:06

jha dit wordt zovaak geroepen he!

mar men vergeet vaak dat die irakezen ook niet gek zijn! Ik geloof vast en zeker dat die massavernietigingswapens bij de intocht van amerika op een sneaky wijze weg zijn gemoffeld naar een buurland ... Syrie of Jordanie.

En ik vind het voiledig terecht dat ze daar binnen zijn gevallen. En jha dat het gepaard gaat met talloze mensenlevens aan beide kanten is betreurenswaardig, maar dat is nu eenmaal oorlog.

Go on Amerika !!!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 14 jan 2005 16:00

00RedBaron schreef: Als ik een discussie heb met christenen die pro-Bush zijn, en vraagt waarom ze dat zijn, zeggen ze omdat hij christelijk is. Alsof dat wat uitmaakt in zijn Irak beleid!



Ik ben ontzettend pro-Bush, maar niet omdat hij christen is. Ik ben pro-Bush omdat hij de leider van de wereld is die het gevaar van het moslim-terrorisme onderkent en hier tegen optreedt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 131 gasten