Openbaring 13 vers 16-18 m.n. vers 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gemeente
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2004 15:02
Locatie: NL

Openbaring 13 vers 16-18 m.n. vers 16

Berichtdoor gemeente » 08 dec 2004 14:28

Wat denken jullie over het merkteken dat beschreven wordt in deze tekst?
Zijn de experimenten met betalen via geinplanteerde chips hier niet de voorboden van?
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2004 14:57

Lees het boek Illumintati maar eens, zou best een mogelijkheid kunnen zijn, eerst onder het mom van betaalchip een grote computer en dan worden alle christenen geexcluded, zodat ze niet meer kunnen betalen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 08 dec 2004 15:07

Staten Vertaling schreef:16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.


Zo, even de teksten geplaatst, dat leest wat makkelijker he? Overigens is het wel de SV.

NBV schreef:16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd.
17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.


Ik denk dat dit heel dicht bij komt ja! Ik moest hier al aan denken toen ik het verhaal hoorde van de Baja Beach club in Barcelona, die begonnen met een chip in de arm om te betalen.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 dec 2004 19:47

Ik heb dit in het verleden al vaker gehoord, maar het lijkt wel een vervulling te zijn. We kunnen straks misschien niet meer zonder.

Zijn er nog mensen zonder bankrekening? :?

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2004 20:08

Een bankreking is niet iets waarop ze je kunnen filteren, stel dat ze het koppelen aan je id-kaart. Je kunt alleen betalen met zo chipkaart in je huid, contant geld heb je niks meer aan. Geld woord volkomen digitaal...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 dec 2004 22:59

PeterD schreef:
Ik denk dat dit heel dicht bij komt ja! Ik moest hier al aan denken toen ik het verhaal hoorde van de Baja Beach club in Barcelona, die begonnen met een chip in de arm om te betalen.

Het is nog dichterbij dan Barcelona hoor. Rotterdam. :wink:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 dec 2004 23:01

Dat merkteken van het beest, moet je echt heel serieus nemen hoor. Degenen die dat genomen hebben, kunnen ook niet meer bekeerd worden. God gaat in die tijd ook plagen naar de aarde zenden die alleen hen treffen die dat merkteken hebben. Het is misschien aardig om eens de visie van Tim de la Haye te lezen in de serie "de laatste bazuin".
12 delen over Openbaringen. Zeer verrassend.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 dec 2004 23:03

Raido schreef:Een bankreking is niet iets waarop ze je kunnen filteren, stel dat ze het koppelen aan je id-kaart. Je kunt alleen betalen met zo chipkaart in je huid, contant geld heb je niks meer aan. Geld woord volkomen digitaal...

Hoe bedoel je dat ze je niet kunnen filteren op je bankrekening? Een bankrekening is een uniek getal, samengesteld volgens de 11-proef, zoals ook het sofinummer. Daar kan wel degelijk op gefilterd worden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 dec 2004 08:45

*3 reacties kun je ook in een reactie zetten Jas, je kunt altijd een edit uitvoeren*

Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat je met een bankrekeningnummer een tegoed hebt van je contante geld, contant geld is wat waard. Digitaal geld kun je niet meer vast houden, en als er dus gefilterd word op christenen worden ze afgesneden van elke mogelijkheid om zelf te betalen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 09 dec 2004 09:27

jas schreef:
PeterD schreef:
Ik denk dat dit heel dicht bij komt ja! Ik moest hier al aan denken toen ik het verhaal hoorde van de Baja Beach club in Barcelona, die begonnen met een chip in de arm om te betalen.

Het is nog dichterbij dan Barcelona hoor. Rotterdam. :wink:


Weet ik, maar bij de Baya in Barcelona waren ze eerder dan bij de Baya in R'dam

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 dec 2004 10:22

Raido schreef:*3 reacties kun je ook in een reactie zetten Jas, je kunt altijd een edit uitvoeren*

Ja, maar het waren reacties op verschillende postings.

Raido schreef:Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat je met een bankrekeningnummer een tegoed hebt van je contante geld, contant geld is wat waard. Digitaal geld kun je niet meer vast houden, en als er dus gefilterd word op christenen worden ze afgesneden van elke mogelijkheid om zelf te betalen.

Maar dan klopt je definitie toch niet helemaal? Met een bankrek.nr. heb je een tegoed van je digitale geld, wat je kunt omzetten in contant geld.
Een bankrek.nr. geeft niet het saldo weer van je totale bezit aan contant geld. Wat je nl. opneemt wordt op het saldo in mindering gebracht alsof het al uitgegeven is, terwijl je het nog wel gewoon als contant geld in je zak kunt hebben.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 dec 2004 10:43

Je hebt een tegoed digitaal van je contante geld, dan heb je alleen maar digitaal geld...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 dec 2004 12:14

Ik begrijp het probleem. Een chip in de arm kan inderdaad een gevaar opleveren. Maar moet het per definitie een gevaar opleveren? Moet het per se misbruikt worden? Dat hangt van de intentie van de persoon die het wil implanteren af en de verdere mogelijkheden van de chip. Ik denk dat we moeten uitkijken bij deze ontwikkeling, maar om het nu per ommegaande te veroordelen tot een instrument van het beest, dat gaat me iets te ver.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 dec 2004 13:00

Floefloe schreef:Ik begrijp het probleem. Een chip in de arm kan inderdaad een gevaar opleveren. Maar moet het per definitie een gevaar opleveren? Moet het per se misbruikt worden? Dat hangt van de intentie van de persoon die het wil implanteren af en de verdere mogelijkheden van de chip. Ik denk dat we moeten uitkijken bij deze ontwikkeling, maar om het nu per ommegaande te veroordelen tot een instrument van het beest, dat gaat me iets te ver.

Maar als je dit niet bestempelt tot het merkteken van het beest, wat dan nog wel?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 dec 2004 13:12

De Antichrist is een persoon, die is nog niet opgestaan, hij heeft zich nog niet openlijk geuit als zijnde de Antichrist, volgens mij maar ik kan het verkeerd hebben zal dat eerst moeten gebeuren.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten

cron