boeken-rubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

boeken-rubriek

Berichtdoor johannes1 » 16 sep 2002 21:58

. STERRETJE | 15.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
misschien is het leuk om hier neer te zetten, welke boeken jij een aanrader vind voor anderen en misschien heel kort iets over het boek vertellen?

laat ik maar even iets noemen.

-de boeken van Francine Rivers. Ze hebben vaak een goed verhaal en zijn vaak heel interessant. Enkele gaan over de tijd van Paulus, een boek adhv een profeet in de bijbel die met een prostituee moet trouwen en er zijn er nog meer.

-op ontdekkingstoch. (R.Wil??)
een heel praktisch bijbelstudie boek wat je goed kunt gebruiken voor na het eten.

-de boekjes van Spurgeon een serie van ongeveer 16 boekjes met overal korte schetsen in. Zijn heel duidelijk.

ik zal er nog een paar opzetten, maar ik weet zo de schrijvers niet..


-----
a light in the night


——————————————————————————
2. D | 15.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Goed plan..

Hierbij een boekenserie die veel gesprekstof teweeg heeft gebracht:

Tim Lahay en Jerry B. Jenkins - De Laatste Bazuin.

Zelf vind ik het verhaal erg goed, heeft echter 2 nadelen:

1. De serie wordt langdradig (ben tot en met deel 6 of 7 bij)
2. Je kan het boek Openbaringen nauwelijks meer lezen, zonder aan deze serie te denken.
-----
gewoon abcD.


——————————————————————————
3. D | 15.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Nog eentje dan...

Anton Coolen - Dorp aan de Rivier!

Een steengoed boek, nederlandse literatuur. Echt
een aanrader voor iedereen. In het begin erg saai, maar
daarna kan je niet meer stoppen.

gr.
D.
-----
gewoon abcD.


——————————————————————————
4. JANNEKE | 15.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ik heb pas een boek van de Hoop gelezen, over een waar gebeurd verhaal over een man die een groot deel van zn leven verslaafd is geweest aan drugs. Het boek heet : ik wil leven. Echt heel goed boek, lijkt in het begin saai en lang, maar tis echt een heel mooi boekie
-----
tantje jans heeft gesproken;-)


——————————————————————————
5. STERRETJE | 19.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Nu gaat er een hele waslijst komen, ik heb mijn boekenplanken eens nagekeken en gekeken welke boeken ik de afgelopen jaren tot nu 16-19 het tofste/mooiste interes. enz. vond.. (heb je de eerste maand wat te lezen.. als je netjes bent mag je ze lenen:-))

een spoor van tranen -- susan francis
een engelse vrouw die de beproeving van de voor Saddam Hoessein vluchttende troepen niet alleen zag maar ook voelde.

de ogen van Elisa -- Brandlilyn Collins
in een visioen krijgt ze een gebeurtenis te zien.. en personen erbij.. hoe loopt dan haar leven??

Ik draag je in mijn hart -- Mirjam Schouwenburg
verhaal over het overlijden van een kindje

Zusje van me -- Barbara Voors
een van de tweeling verdwijnt en dan na jarn worden er dagboeken gevonden....

Drang naar het onbekende -- Antia Pronk
meisje verlaafd aan satanisme, vriendin helpt haar, enz.

Niemand krijgt mij klein -- Cocky Minderhoud
Jongen is heel anders dan leeftijdsgenoten waar hij mee op school zit, hij wil zig niet openstellen, gaat eigen gang..

De martelaren van Chalila -- Bluitgen
Er wordt een vliegtuig gekaapt, mensen leren kijken door deogen van de ontvoerders.

Dr. Quinn -- Dorothy Laudan
een serie die ik altijd tof vond om te lezen, vooral als je de video serrie kent zie je alles voor je ogen gebeuren, vooral als het indianen/western leven je interesseert.

Cassie zei ja -- Misty Bernall
Een heel ontroerend boek over een meisje dat wordt neergeschoten omdat je ja zegt op de vraag of ze geloofd.

Als douchen niet meer helpt -- Gabrielle van Maestrigt
over slachtoffers van sexueel misbruik, hun gevoelens en ervaringen.

Wijs me de weg // eerherstel van de liefde // over troosten en verdriet -- DR W. ter Horst
De boeken van deze man zijn heel goed, ze zijn super interessant om te lezen en je kunt er veel van leren.

wat is bevinding // bekering -- ds Vreugendehil
hele mooie praktische boeken waar je veel antwoord kunt vinden op vragen die je misschien aan je zelf stelt

ben jij ook een discipel -- J.A. baaijens
praktisch boek waar verschillende dingen in behandeld worden en waar aan het eind van elk hoofdstuk vragen staan. Kan goed als bijbelstudie boek worden gebruikt.

Jongeren en heiligmaking -- JBGG

kind, jongeren en geloof -- drs. P.D. Hofland

jij bent uniek -- drs C.G. Geluk

al zou de vijgeboom niet bloeien -- ds M.J.C. Blok
over sekularisatie in de kerk.

the God Catchers -- Rommy Tenny
vragen over de weg tot God.

gaandeweg Hem tegemoed -- A.F. Troost
bijbelsdagboek die ik nu lees, hij is heel mooi en praktisch, korte samenvatting over bijbelgedeelte, toepassing op praktijk enz.


Zo dit waren er een hele hoop, als jullie nog mooie, spannende goede boeken voor mij weten? ik heb er nog veel meer in de kast staan, maar dit is ongeveer het mooiste!!1




-----
sterretje gaat straks even twee maanden niet schijnen..


——————————————————————————
6. JANNEKE | 26.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
jansje weet dr ook nog een!!! Ik lees bijna nooit, maargoed...
Toen t nog op tv was keek ik altijd t tv-programma 'Jong', van de eo. Daar konden mensen hun verhal vertellen, over partners die omgekoimen waren, tot leven met een handicap ed. Daar is een boek over uitgebracht. Ik gelijk kopen natuurlijk;-)))) In dat boek zijn 150 vetrhalen uitgebracht die al eerder op tv verschenen zijn.
-----
It's a beautiful day


——————————————————————————
7. SWEAP | 30.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
haha, die jans is natuurlijk een echte marc dik fan!! nee, zonder gein, Jong was echt een goed programma en ik was ook van plan het boek te kopen, zeker na deze aanrader
-----
that's sweapie


——————————————————————————
8. JANNEKE | 30.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
haa, hij kan idd wel verrekte goed presenteren!!! Tboek is echt top hoor, zeker kopen!! Alleen heb je m wel snel uit, haha!!!
-----
It's a beautiful day


——————————————————————————
9. ZUSTERTJE | 30.Jun.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ook ik zal ff wat boekjes promoten:

*eerder genoemde boeken van Fr Rivers:
Heeeeeeeeeeeeel moooi,voroal kind van verzoening

* romans van Joke verweerd
Dit zijn pshychologische romans. Zelf vind ik ze best wel heel mooi,vooral de Wintertuin. ook de Rugzak is wel moooi. (btw, mischien wat meer voor vrouwen...)

* De Schuilplaats door Corrie ten Boom. (over een chr. verzetsstrijdster)
Maybe hebben jelui de film gezien en die vond ik zelf erg indrukwekkend en verschrikkelijk mooi.. Ook heb je hier een boek van.

Kheb nu ff niet meer zin o mnog meer te bedenken, another time more.. zelf wil ik nu met de boeken van Thoene beginnen, dus kheb er nog geen oordeel over ,moeten wel mooi zijn, maar wel dik...


——————————————————————————
10. ROOOOSJE | 03.Jul.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ja zustertje die film is erg indruk wekkend. Mensen ik raad julie dan ook aan om die film eens te bekijken.

gr.
roooosje.


——————————————————————————
11. WILCO | 09.Jul.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Nou, dan kan ik als die-hard boekfanaat niet uitblijven:

John Grisham: (elke titel is steengoed)
Harriet Beecher Stowe: Hut van oom Tom
Corrie ten Boom: de schuilplaats: niet echt een roman, of geweldig geschreven, maar het is goed om te weten hoe het er ook in de oorlog aan toe kon gaan, in tegenstelling tot alle heldenverhalen van mensen die nooit gepakt zijn

Stephen King: sommige titels: niet elk boek is 'geschikt'voor een Christen, maar de titels die goed te lezen zijn zetten je aan het denken. Overigens is de schrijfstijl fenomenaal!

De moeder van David S. (auteur onbekend bij mij)...dit boek gaat over een verslaafde jongen en is heel ingrijpend!

Anne de Vries: Reis door de nacht : Jeugdboek, maar ontzettend goed te lezen (ook wanneer je ouder bent, zoals ik zelf nu wat ouder ben als toen ;-) ....boek over de oorlog en heel mooi verteld.

Nou, ik heb er nog wel wat, maar dan raakt het hier te vol ;-)
-----
Wilco...wie isda?


——————————————————————————
12. RIEKJE | 09.Jul.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Jullie hebben nog niet de boeken van Bodie Thoene genoemd, en die zijn ook heel erg gaaf.
Dat "in het huis van mijn vader, dat is van de erfenis van Siloh, echt heel goed. Ik bedoel alle vier de delen. En dik zijn de boeken echt heel goed. Zo ook de serie het verbond met Sion, bijvoorbeeld Prelude in Wenen.


——————————————————————————
13. HAS | 09.Jul.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Wilco das volgend mij Ivone Keuls.
-----
jah ik ben het maar


——————————————————————————
14. BUTTERFLY | 17.Aug.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Deze boeken vindt ik onwijs goed:

*Ik zal nooit meer huilen: Nicky Cruz, Jamie buckingham
*Nacht und Nebel: ... Bakels (sorry weet ff niet zijn voornaam)
-----
Iam only human


——————————————————————————
15. OMEGA | 22.Aug.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Dit boek is een absolute aanrader: "Over Zee- en Hollanders", door Cees Maas e.a. ISBN 90 239 0623 3, uitgeverij Boekencentrum Zoetermeer. Het gaat over de Afgescheidenen die vanwege honger en vervolging, door de hervormde kerk in de periode na 1834 vertrokken naar Amerika. Het boek is enorm spannend geschreven. Een aantal opmerkelijke en leuke anekdotes staan in een apart kader. Verder staat het boek vol met schitterende foto's. Conclusie van het boek: Nederlandse emigranten hebben van de staat Michigan een economisch succes gemaakt.
[EDITIERT: Omega, 22.Aug.2001]


——————————————————————————
16. RIA | 27.Aug.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Zomaar een paar:

Kringen in het bos en Fiela's Kind van Dalene Matthee. 2 boeken die zich afspelen in de de boscultuur van Afrika.

De zwarte met het witte hart (auteur weet ik even niet), over twee Afrikaanse prinsen die als onderpand van een slavencontract naar Nederland worden gestuurd. Het verhaal berust op werkelijke feiten en speelt af in de negentiende eeuw.




——————————————————————————
17. BUTTERFLY | 27.Aug.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
hahaha nu weten de mensen niet meer welk boek ze moeten lezen.
-----
Iam only human


——————————————————————————
18. RIA | 27.Aug.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Gewoon bij de bieb gaan kijken welke er zijn en gewoon beginnen met lezen.


——————————————————————————
19. BUTTERFLY | 02.Sep.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
das een optie ja
-----
Iam only human


——————————————————————————
20. CYBERCURSE | 02.Sep.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik zweer ook bij John Grisham ;-)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 16 sep 2002 22:15

kweet dr nog een...Sharon: Het leven van een straatmeisje.

Heel mooi boek, waargebeurt verhaal over het leven van een straatmeisje. Echt een aanrader!!! (verkrijgbaar bij de christelijke boekhandel)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 sep 2002 22:20

(verkrijgbaar bij de christelijke boekhandel)

Code: Selecteer alles


mooi dat je het er even bijzet janneke
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 16 sep 2002 23:10

de binding v/d Bosch

vrij nieuwe serie over de vijf vrouwen in de geslachtslijnvan Christus - Francine Rivers

eindelijk thuis - H. Nouwen
Time flies when you have none!

jaop

Berichtdoor jaop » 17 sep 2002 10:10

hoewel ik geen liefhebber ben van de persoon mulisch en ook niet van zijn schrijfstijl en dergelijk, wil ik toch de ontdekking van de hemel aanraden aangezien je er veel van kan leren. er zit ook een hoop symboliek in.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 17 sep 2002 10:50

Ik had begrepen dat de boeken van Mulish niet altijd zo waardevol genoemd kunnen worden als het gaat over het christendom en dergelijke.
Hoe is het dan in dit boek?
Geen vreemde zaken of zaken die niet gerijmd kunnen worden met het christelijk geloof?

Ik wil niet zeggen dat je daarom zulke zaken niet moet lezen. Soms kan het jezelf erg versterken door zulke zaken kritisch tot je te nemen.
Ze bewust opzoeken terwijl ze misschien sterk Godonterend zijn is misschien ook niet de bedoeling...

Greetz..
night
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jaop

Berichtdoor jaop » 17 sep 2002 11:35

dat is sterk hoe je het bekijkt night. ik ben zeker met je eens dat mulisch geen voorstander is van het christelijk geloof, en het ook maar ziet als een van de mogelijke overtuigingen is. Waarom ik het dan toch waardevol vind? omdat vol zit met levensovertuigingen, wereldvisies, kunst muziek en filosofie en omdat het bovendien diepgang heeft. Heel veel van de boeken die hier genoemd worden zijn evenmin christelijke ook al wordt niet negatief over het christendom geschreven, maar omdat ze waarden uitdragen die niet van het christelijk geloof zijn. Maar daar is het nog veel bedekter en des te gemener van de satan! De boeken van Mulisch zetten je aan het denken, niet zo zeer om het met hem eens te worden, integendeel, maar dat is misschien een eigenschap van mij, ik krijg dan sterk de neiging om het te weerleggen, en vaak is dat nog heel makkelijk ook. Mulisch noemt zichzelf een genie. hij vergist zich echter: hij ís geen genie. Wel is hij iemand die allerlei aspecten van de maatschappij, de geschiedenis en de cultuur met elkaar weet te combineren tot een boeiende en leerzame mix, die diepgaander is dan de meeste boeken die hier genoemd zijn. Die vaak niet meer te diepen hebben dan een leuke spanningsboog en een grappig verhaal waarbij je wellicht een traantje moet wegpinken, maar dat geen enkele diepgang heeft, geen enkele achtergrond dan entertainment!
Daarom raad ik liever een boek aan van mulisch dan van, noem eens iemand, Alistair Mclean.

Nazgul
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2002 16:42
Locatie: Zoetermeer

Berichtdoor Nazgul » 17 sep 2002 19:35

J.R.R. Tolkien - Lord of the rings
Definitief verdwenen....

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 17 sep 2002 20:11

haha, eerst d8 ik, toen ik jou (nazgul) naam zag staan bij boeken-rubriek : He??? Nazgul en lezen??? Toen schoot me te binnen: Zal wel LOTR zijn...en ja hoor!!! :wink:

Gebruikersavatar
D
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor D » 17 sep 2002 20:28

Toch nogmaals de aanbeveling voor de boekenserie van De Laatste Bazuin, uitgever KOK geschreven door Tim Lahaye en Jerry B. Jenkins.

Dit zijn hele leerzame boeken over de Openbaringen. Het zijn wel boeken de je gedachten kunnen beïnvloeden...dus beetje opgepast. Het positieve hiervan is wel dat het je aan het denken zet!

Veel leesplezier..
AbcD

Nazgul
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2002 16:42
Locatie: Zoetermeer

Berichtdoor Nazgul » 17 sep 2002 21:29

janneke schreef:haha, eerst d8 ik, toen ik jou (nazgul) naam zag staan bij boeken-rubriek : He??? Nazgul en lezen??? Toen schoot me te binnen: Zal wel LOTR zijn...en ja hoor!!! :wink:


TSSSS, wat een vooroordelen, ik lees gigantisch veel logfiles en daardoor heb ik geen tijd om een boek te lezen \o/

D schreef:Toch nogmaals de aanbeveling voor de boekenserie van De Laatste Bazuin, uitgever KOK geschreven door Tim Lahaye en Jerry B. Jenkins.


Vind ik persoonlijk nix, wordt een hele hype over gemaakt maar stelt in feite weinig voor. Heb toevallig laatst de dvd van het eerste deel zitten kijken maar dat is geen aanrader...
Definitief verdwenen....

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 sep 2002 21:31

een film wil niet alles vertellen over het boek hoor, nazgul. in een film worden alleen de leuke stukjes gedaan waar mee ze iets kunnen doen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
D
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor D » 17 sep 2002 21:51


Vind ik persoonlijk nix, wordt een hele hype over gemaakt maar stelt in feite weinig voor. Heb toevallig laatst de dvd van het eerste deel zitten kijken maar dat is geen aanrader...



Het is wel een langdradige serie...maar je leest zonder er erg in te hebben een heel bijbelboek...en een visie daarop...de dvd wil ik ook nog een keer zien..maar de boeken blijven een aanrader!
AbcD

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 sep 2002 22:40

een film wil niet alles vertellen over het boek hoor, nazgul. in een film worden alleen de leuke stukjes gedaan waar mee ze iets kunnen doen.


Dat schijnt dus niet waar te zijn Johannes... Vandaar dat er ook 3 films zijn gemaakt. En ik kan het weten, want ik heb de dvd gekregen van mijn lieve vriendin :lol: :lol: :lol:

Het gaat om een paar extra stukjes, waarin gesteld wordt hoe is geprobeerd om (bijna) alles uit het boek ook daadwerkelijk in de film door te voeren...

ps. ik kan er eigenlijk weinig over zeggen, heb het boek niet gelezen, de film (de 1e) was m.i. geniaal1

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 sep 2002 07:24

De boeken van De Laatste Bazuin heb ik ook gelezen, volgens mij heb ik tot aan de laatst uitgegevene gelezen. Weet ik alleen niet helemaal zekur.

Net zoals D zeg ik: prima om te lezen, de latere delen worden wel iets langdradiger, maar de spanning om te weten wat er volgt zit er wel in. Literair zijn ze zekur niet overdreven goed. Maar toch blijf ik ze lezen, dat betekent dat ze wel kunnen boeien.

Dat er een hype omheen ontstaan is heb ik gemist. Dat er ook een DVD is heb ik helemaal gemist. Zou hem wel willen zien, maar ik verwacht er niet veel van. Ik denk dat het verhaal niet echt sprectaculair genoeg is om er een pakkende film van te maken.

Waarom moet eigenlijk altijd alles verfilmd worden? :cry:

Greetz
Night
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten