alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

swanine

Berichtdoor swanine » 13 dec 2002 11:27

Hoi, ik drink geen alcohol, want ik heb er gewoon totaal geen behoefte aan en vind het ook niet lekker. Het is heel gezellig met vrienden en vriendinnen zonder alcohol! Ik vind het vaak een beetje zielig als het alleen gezellig kan zijn met alcohol, want de ben je uit jezelf dus totaal niet gezellig en moet alcohol het gezellig maken. Lijkt met niet echt wat. Oja, ik drink 4x p. jaar alcohol, met avondmaal (en het smaakt niet echt lekker maar daar gaat het niet om)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 dec 2002 12:28

Heinekenbier enzo is niet te zuipen, maar de speciale (Belgische) biertjes zijn zeker de moeite waard. Begin eens met een kriek lambic, die is lekker zoet.
Soms vind ik Grolsch wel lekker, maar het lijkt wel of dat per flesje verschilt ofzo. Van de tap is toch ook anders?

Verder vind ik port heel lekker. Maar ik drink echt heel weinig daarvan, die smaak is zo sterk dat je het heel langzaam drinkt.

Ik let altijd wel op dat ik na een paar biertjes overga op cola ofzo, anders loop ik te zwalken en ik ben bang dat ik rare dingen ga zeggen...

Esther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2002 09:11

Berichtdoor Esther » 13 dec 2002 12:43

Kriek vind is dus zooo vies..... is echt veel te zoet.
Heineken is wel ok, Amstel vind ik erg naar eigenlijk... Als je 'gewoon' bier wilt drinken, doe dan Grolsch, maar Hertog Jan is toch wel het lekkerst.
Verder zijn likeuren altijd wel ok, als je van zoet houd... een Amareto oid. Wiskey kan ook zeker wat hebben....
Mixjes zijn gevaarlijk; ze ogen en smaken als ranja en drinken ook zo weg
Mijn voorkeur blijft echter liggen bij een aangename rode wijn bij het eten of een relaxte avond 'hangen'...

Maar ik blijf vinden dat er niets mis is met helemaal niet drinken (ook al gaat die wijn er bij mij goed in, zij het met mate)

Gebruikersavatar
Borkdude
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2002 21:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Berichtdoor Borkdude » 13 dec 2002 13:00

Grolsch.... aaaaaaaah, dat vind ik wel het lekkerste en niet eens omdat het ook in Tukkerland wordt gebrouwen.
Heineken vind ik te flauw, net als Amstel. Er zit gewoon weinig pit in die bieren en het is net of ze het verdund hebben of zo.
Hertog Jan, Brandt, Palm vind ik ook goeie bieren.

Verder houd ik van:
Hoegaarden witbier
Wieckse Witte witbier

De lekkerste bieren drink je trouwens in Praag:

Pilsner Urquell
Budweisser
Staropramen

En sinds kort drink ik wel eens een Kriekje - best lekker zo nu en dan.
Laatst gewijzigd door Borkdude op 13 dec 2002 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 dec 2002 13:02

/me houdt ook van Palm

Esther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2002 09:11

Berichtdoor Esther » 13 dec 2002 13:08

Dit weekend hele weekend relaxt hangen bij vriendje.... dan is wijn wel aangenaam....

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 dec 2002 18:33

Acire schreef:
Neee, ik ben een groot fan van jezelf zijn hoor!!! Tuurlijk moet je jezelf zijn, dan krijg je Echte vrienden. En geen 'vrienden' die 'onechte ik' leuk vinden!!!


nounou, dus jij bent áltijd jezelf acire?!
goed van jou, maar bedenk ook ff dat er mensen zijn die niet zo goed zichzelf kunnen zijn, zich niet zo graag uiten als jij bijv.
ik weet zeker dat heel veel mensen hier best eens zichzelf niet zijn maar een masker ophebben!

en het kan toch zo zijn dat je tegen de ene vriend heel anders bent dan tegen een andere, of tegen je familie? met iedereen heb je een andere relatie!
de een bijv. om mee uit te gaan, de ander om diepzinnige gesprekken mee te voeren.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 14 dec 2002 19:59

Altijd jezelf zijn lijkt me niet goed.
Je moet ook een beetje mensenkennis hebben en weten wanneer je hoe moet reageren. Soms moet je anders reageren dan je zou doen als je jezelf bent. Ik ben bv soms wat impulsief, dan flap ik er zo wat uit. Maar op andere momenten denk ik datgene gelukkig alleen maar, om niemand voor de kop te stoten ofzo... Per persoon is je gedrag toch wat verschillend, dat lijkt mij eerder goed dan fout.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 dec 2002 13:03

Esther schreef:Dit weekend hele weekend relaxt hangen bij vriendje.... dan is wijn wel aangenaam....


Wij hangen met een kriekje en witbier ;)

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 15 dec 2002 13:37

Vito stelde datie zonder bier geen vrouwen aan durfde te spreken.

Dan betwijfel ik of je met bier wel een vrouw aan de haak zult slaan.
Want, vrouwen voelen haarscherp aan dat je altijd alc nodig hebt om wat vrijer te worden. En in feite staan ze je gewoon uit te lachen dan.

Overigens zijn er maar weinig meiden die iemand stoer vinden die hen aanspreekt met veel alc in zijn lijf.

Je een bepaalde groep 15/16 jarigen misschien. Maar gezien jou leeftijd denk ik niet dat je daar naar op zoek bent.

Als jij telkens zoveel meot drinken om wat te durven zeggen druk je wel een stempel op je naam waar je niet makkelijk meer vanaf komt.

Wees eens een echte vent, drink een keer niet en stap dan op een meisje af. Zeker weten dat ze je dan stoer vinden

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 16 dec 2002 10:16

Forummen in het weekend zou verboden moeten worden, zo kan ik niet meer adequaat reageren op jullie zin en onzin. Toch maar een poging:

Allereerst, er zijn ook verstandige meiden op dit forum, als ik zo de reactie van Rianne en JialliKelly lees. Neem er een voorbeeld aan, Acire (en Moppie) :wink:

Moppie, afgelopen zaterdag in Gorkum heb ik (onder invloed van inmiddels negen biertjes) een leuk gesprek gevoerd met een Aardrijkskunde-docente (ja, er komen ook redelijk intelligente vrouwen!). Ze klaagde tegen mij dat alle gesprekken hier begonnen met waar je vandaan komt, etc. Vandaar dat ik het gesprek maar richting achtereenvolgens de filosofen Plato, Nietsche en Pascal heb geduwd. Vervolgens heb ik uitgelegd dat de kinderdoop en de drieenigheid van God in mijn ogen onbijbelse dogma's zijn.

Ik moet toegeven dat ze aanvankelijk wat sceptisch naar me keek (vooral omdat ik het kort daarvoor over "ietwat" banalere zaken had gehad). Daarnaast heeft ze me uiteindelijk ook geen gelijk durven geven m.b.t. de theologische discussie. Maar ze zou "erover nadenken"...

Conclusie, (a) de vrouwen in Gorinchem zijn niet allemaal dom en gericht op "stoerdrinkende mannen", (b) ik ben er niet alleen op uit om meiden te versieren (of nog erger: te keuren) en (c) met bier kan ik zeker wel vrouwen aan de haak slaan, want het aardrijkskunde-docentetje had ik na afloop van de discussie bij wijze van spreken zo in mijn broekzak kunnen steken... :mrgreen:

butterfly schreef:Bier is vies. Mensen drinken het alleen maar om stoer te zijn. De meeste mensen vonden bier eerst niet lekker. Maar omdat veel jongeren hun aandringen het te leren drinken gaan ze het lekker vinden. Maar das toch belachelijk????


Onzin, bier is het equivalent van patat. Het is zo'n neutrale drank dat vrijwel iedereen het wel lust. Soms lusten mensen het echter niet omdat ze van te voren sterk geindoctrineerd zijn door ouders of andere gezagsdragers..! Dit zegt echter meer over de zwakke eigen-mening-vorming van deze lieden dan over hun smaakorganen..!

liesje schreef:Ennuh Vito... laat dan een vrouw op jou afstappen!!!!

"Vanzelfsprekend" gebeurt dat ook herhaaldelijk. Maar ik heb het sterke voorgevoel dat ze eerder op mijn dronken variant afkomen dan mijn nuchtere..!
Ik zal de conclusie die jullie gaan trekken, alvast noteren: "Maar Vito, dat zijn dan ook foute vrouwen..!"

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 16 dec 2002 10:31

Vito schreef:Onzin, bier is het equivalent van patat. Het is zo'n neutrale drank dat vrijwel iedereen het wel lust. Soms lusten mensen het echter niet omdat ze van te voren sterk geindoctrineerd zijn door ouders of andere gezagsdragers..! Dit zegt echter meer over de zwakke eigen-mening-vorming van deze lieden dan over hun smaakorganen..!

Sorry hier kan ik echt niet in mee gaan. Mijn ouders hadden er geen enkel probleem mee als ik een biertje zou willen drinken. Mijn vader drinkt dat zelfs heel af en toe. Maar ik vind het gewoon echt niet lekker. En dat heeft geen enkel verband met een zwakke eigen mening. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 dec 2002 10:33

JialiKelly schreef:
Acire schreef:
Neee, ik ben een groot fan van jezelf zijn hoor!!! Tuurlijk moet je jezelf zijn, dan krijg je Echte vrienden. En geen 'vrienden' die 'onechte ik' leuk vinden!!!


nounou, dus jij bent áltijd jezelf acire?!
goed van jou, maar bedenk ook ff dat er mensen zijn die niet zo goed zichzelf kunnen zijn, zich niet zo graag uiten als jij bijv.
ik weet zeker dat heel veel mensen hier best eens zichzelf niet zijn maar een masker ophebben!

en het kan toch zo zijn dat je tegen de ene vriend heel anders bent dan tegen een andere, of tegen je familie? met iedereen heb je een andere relatie!
de een bijv. om mee uit te gaan, de ander om diepzinnige gesprekken mee te voeren.


Tuurlijk... ik ben ook niet altijd mezelf, maar bewust zeggen: ik ga mezelf niet zijn is echt niet goed!!!!
Ik weet zeker dat er mensen zijn die het moeilijk vinden om zichzelf te zijn. Dat heeft met zelf acceptatie enzo te maken, ik weet het!!! MAar dan nog.. probeer het!! Het kan alleen maar goed voor je zijn!!!
En nog maals, tuurlijk ben je bij de een anders als bij de ander,.. je heb meer kanten aan jezelf zijn!!! De ene keer ben je serieus de andere keer niet. Als het maar uit je hart komt.....

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 16 dec 2002 10:36

BJ schreef:
Vito schreef:Onzin, bier is het equivalent van patat. Het is zo'n neutrale drank dat vrijwel iedereen het wel lust. Soms lusten mensen het echter niet omdat ze van te voren sterk geindoctrineerd zijn door ouders of andere gezagsdragers..! Dit zegt echter meer over de zwakke eigen-mening-vorming van deze lieden dan over hun smaakorganen..!

Sorry hier kan ik echt niet in mee gaan. Mijn ouders hadden er geen enkel probleem mee als ik een biertje zou willen drinken. Mijn vader drinkt dat zelfs heel af en toe. Maar ik vind het gewoon echt niet lekker. En dat heeft geen enkel verband met een zwakke eigen mening. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt.


Sorry hoor dan heb je echt een bord voor je kop.... ECHT heel veel mensen vonden hun eerste biertjes vies!!!! Ik heb bijna alle soorten al geproefd en het blijft ranzige zeik :mrgreen: en dat zijn er veel meer die daar mee eens zijn. Ik durf bijna te beweren dat sommige bier zuipen omdat ze stoer willen zijn (maar het Niet lekker vinden)
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 16 dec 2002 17:21

butterfly schreef:Sorry hoor dan heb je echt een bord voor je kop.... ECHT heel veel mensen vonden hun eerste biertjes vies!!!! Ik heb bijna alle soorten al geproefd en het blijft ranzige zeik :mrgreen: en dat zijn er veel meer die daar mee eens zijn. Ik durf bijna te beweren dat sommige bier zuipen omdat ze stoer willen zijn (maar het Niet lekker vinden)


Heb je een bieronderzoek-enquete gehouden of zo?
"Bier zuipen om stoer te willen zijn en het niet lekker vinden.." Zou kunnen dat mensen dat doen ja, maar die zijn wel erg zielig. Heb jij ze weleens ontmoet?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten