alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 12 dec 2002 13:07

Wat is te veel, dat is voor de een 2 en voor de ander 5 per avond.
15 vind ik zelf ook echt teveel. Ook al bouw je het heel goed op.

qua vrienden..
misschien andere vrienden zoeken, als je bij hen om jezelf te zijn 15 biertjes moet drinken. Dan vraag ik me af wat vrienden zijn en wat jezelf zijn is.

zonder drank ook gezellig, daar ben ik het helemaal mee eens, als de drank het gezellig moet maken!! Wij hebben het vaak heel gezellig thuis en bij vrienden, maar iedereen drinkt met mate. Gewoon paar flesjes, gewoon paar glazen wijn.

Maar aan de andere kant.
zomervakantie, 's avonds laat, gezellig kletsen, dan maakte een wijntje het soms net was specialer.. maar dat is meer het gevoel dan de drank..
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 dec 2002 13:25

Schiet niet in de lach maar ik drink geen alcohol. Niet uit principte ofzo maar gewoon omdat ik alles waar alcohol in zit uitgesproken smerig vind. Ik heb tich biermerken geprobeerd (wijn smaakt sowieso naar rattengif) maar ik kan er werkelijk niet aan wennen.

Roept men altijd; ja, je moet het leren drinken. Nou, dan kun je dus ook wel gras leren eten. Maar ik heb na vijftien verschillende biersoorten de moed opgegeven dat ik er ooit aan zal wennen.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2002 13:58

haha ik lach wel!!! Bier is gemaakt van gerst dacht ik zo, en dat is een soort gras!!! Dus zo gek is het niet om gras te leren eten!!!

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 12 dec 2002 15:06

Calvin schreef:Schiet niet in de lach maar ik drink geen alcohol. Niet uit principte ofzo maar gewoon omdat ik alles waar alcohol in zit uitgesproken smerig vind. Ik heb tich biermerken geprobeerd (wijn smaakt sowieso naar rattengif) maar ik kan er werkelijk niet aan wennen.

Roept men altijd; ja, je moet het leren drinken. Nou, dan kun je dus ook wel gras leren eten. Maar ik heb na vijftien verschillende biersoorten de moed opgegeven dat ik er ooit aan zal wennen.


jou mag ik :D Bier is vies. Mensen drinken het alleen maar om stoer te zijn. De meeste mensen vonden bier eerst niet lekker. Maar omdat veel jongeren hun aandringen het te leren drinken gaan ze het lekker vinden. Maar das toch belachelijk????
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 12 dec 2002 15:16

Cybercurse schreef:Komop Night... Met vrienden een biertje drinken is gewoon veelal gezellig! En ik durf te beweren dat het iets toevoegt aan het 'samenzijn'...


Jawel cyber, een nuancering is wel een beetje op zn plaats, daar hebbie gelijk aan...
Maar het ligt er wel aan hoe je het formuleert...

Een biertje met elkaar drinken is reuze gezellig! Het gezellig hebben door bier of gezellig hebben dankzij alleen bier is wat mij betreft niet normaal.

Maar is het dan alleen het bier wat de gezelligheid brengt? Ik hoop het niet. Zonder alcohol kan het prima gezellig zijn.

Dat het iets toevoegt aan de gezelligheid, daar kan ik ook nog deels in mee gaan. Alleen is het dan niet het bier wat dat doet, maar het feit dat mensen door hun favoriete alcoholconsumptie iets losser worden en iets minder remmingen ervaren.
A zorgt voor B, maar het betekent niet dat B dan voor A zorgt...zoiets zeg maar ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2002 15:23

butterfly schreef:jou mag ik :D Bier is vies. Mensen drinken het alleen maar om stoer te zijn. De meeste mensen vonden bier eerst niet lekker. Maar omdat veel jongeren hun aandringen het te leren drinken gaan ze het lekker vinden. Maar das toch belachelijk????


Hallo butter... ben ik stoer??? Denk je dat ik graag stoer wil zijn??? Eeecht niet!!! Maar ik drink wel bier... hoe wil je dat dan uitleggen???

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 12 dec 2002 15:31

Acire schreef:
butterfly schreef:jou mag ik :D Bier is vies. Mensen drinken het alleen maar om stoer te zijn. De meeste mensen vonden bier eerst niet lekker. Maar omdat veel jongeren hun aandringen het te leren drinken gaan ze het lekker vinden. Maar das toch belachelijk????


Hallo butter... ben ik stoer??? Denk je dat ik graag stoer wil zijn??? Eeecht niet!!! Maar ik drink wel bier... hoe wil je dat dan uitleggen???


goed lezen jij de meeste jongeren lusten het niet.... Jij wel vertelde je net. Jongeren worden overgehaald om bier te blijven drinken. Ja duh dan ga je dat ranzige spul lekker vinden ( je word er aangewend en merkt niet eens meer dat het vies is :mrgreen: )
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 12 dec 2002 15:50

haha, het is eigelijk wel waar. Echt heel lekker is het allemaal niet.
Ik drink het meer om een beetje sociaal te zijn. En een paar biertjes zijn best gezond voor je. Wijn vindt ik in principe wel lekker, maar het werkt een beetje vervreemdend als je temidden van een groep bierdrinkers aan een wit wijntje staat te nippen... :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 16:01

Tegenstelling:

- als een vrouw redelijk veel drinkt is dat voor mij een absolute afknapper. Een dronken vriendin kan dan wel een engel in bed wezen, maar ik zou het echt niet pikken als ik een dronken vriendin had ;)

- als een goser een keer teveel drinkt (overigens zonder aggressief te worden oid) vind ik dat helemaal niet erg. Vaak is het dan een toffe goser en kun je erom lachen ;)

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 12 dec 2002 16:31

Dronken gosers zijn voor mij net zo goed 'n afknapper! Vind het persoonlijk triest dat er overal zoveel gezopen word.. Dat het zo ongeveer als normaal word beschouwd. Naar mijn mening is het alleen maar abnormaal dat er mensen zijn die denken dat het zonder enige alcohol bij voorbaat al minder gezellig is.
Agnita

Gebruikersavatar
liesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 sep 2002 02:26
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor liesje » 12 dec 2002 17:50

MANNEN.. grrrrrr cyber probeer je een keer inteleven in ene vrouw... sorry hoor maar gozers die dronken zijn vallen altijd erg tegen...

Ennuh Vito... laat dan een vrouw op jou afstappen!!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 19:34

liesje schreef:MANNEN.. grrrrrr cyber probeer je een keer inteleven in ene vrouw... sorry hoor maar gozers die dronken zijn vallen altijd erg tegen...

Ennuh Vito... laat dan een vrouw op jou afstappen!!!!


Haha, maar ik zet hier boven ergens dat ik praktisch nooit dronken ben (1x per jaar oid)...

Gebruikersavatar
Calvin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 okt 2002 12:34
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 13 dec 2002 11:01

Cybercurse schreef:Haha, maar ik zet hier boven ergens dat ik praktisch nooit dronken ben (1x per jaar oid)...


Oh, da's maar 1 x per jaar teveel........


P.S. Sadistisch mannetje ben jij zeg, met dat plaatje aan je profiel :? :shock: En als ik naar je interesses kijk: Had Freud dan toch gelijk?! :mrgreen:

Esther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2002 09:11

Berichtdoor Esther » 13 dec 2002 11:08

Wat is er mis met gewoon nooit dronken zijn?

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 13 dec 2002 11:24

Agnita schreef:Dronken gosers zijn voor mij net zo goed 'n afknapper! Vind het persoonlijk triest dat er overal zoveel gezopen word.. Dat het zo ongeveer als normaal word beschouwd. Naar mijn mening is het alleen maar abnormaal dat er mensen zijn die denken dat het zonder enige alcohol bij voorbaat al minder gezellig is.


Mee eens!!
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten

cron