alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 16 dec 2002 17:25

Vito schreef:
butterfly schreef:Sorry hoor dan heb je echt een bord voor je kop.... ECHT heel veel mensen vonden hun eerste biertjes vies!!!! Ik heb bijna alle soorten al geproefd en het blijft ranzige zeik :mrgreen: en dat zijn er veel meer die daar mee eens zijn. Ik durf bijna te beweren dat sommige bier zuipen omdat ze stoer willen zijn (maar het Niet lekker vinden)


Heb je een bieronderzoek-enquete gehouden of zo?
"Bier zuipen om stoer te willen zijn en het niet lekker vinden.." Zou kunnen dat mensen dat doen ja, maar die zijn wel erg zielig. Heb jij ze weleens ontmoet?

Ja ik heb er veel ontmoet, vandaar mn uitspraak. Deze uitspraak is niet op wetenschappelijke onderzoeken berust och.... Ik ga ervanuit dat ik gelijk heb :mrgreen:, omdat ik vele mensen ken die het eerst niet lekker vonden.... Ondervraag zelf eens een paar mensen... :wink:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 16 dec 2002 17:40

VITO,

jammer toch dat je niet op mijn woorden in bent gegaan, in de afgelopen 5 dagen. Wil je het alsnog doen? tstaat op pagina 1...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 dec 2002 17:51

Wat lopen jullie Vito toch af te zeiken... Ik steun hem als collega bierdrinker!! ;)

Gebruikersavatar
hm
Verkenner
Verkenner
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:19
Locatie: Zeist
Contacteer:

Berichtdoor hm » 16 dec 2002 22:02

Derkel schreef:Wat een discussie over alcohol zeg. Ik heb zo'n discussie al meerdere malen gevoerd omtrent ons district (voor de chr. ger. mensen zegt het misschien wat).


Dus zelfs in het noorden levert het een probleem op :lol:

Mmm... ons district heeft er een 'boeren-vereniging' bij, dus er was altijd 1 stem voor alcohol op de districtsweekenden.
Na wat bestuurswissels is er in het totaal VOOR alcohol gestemd.
Er wordt 2 keer alcohol per persoon per avond ingekocht. Dat betekent dat men er maximaal 4 drinkt per avond (er zijn er altijd die NIET drinken).
Verder moet men maar zorgen dat men 'verdwaalt' tijdens de dropping als je perse wilt drinken 8)

Gr. HM
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 16 dec 2002 22:12

Vito schreef: een poging:
een Aardrijkskunde-docente (ja, er komen ook redelijk intelligente vrouwen!).

Je begint al met een knap vooringenomen cliche over vrouwen en docenten...

Ze klaagde tegen mij dat alle gesprekken hier begonnen met waar je vandaan komt, etc.

Zie je wel :mrgreen:

Vandaar dat ik het gesprek maar richting achtereenvolgens de filosofen Plato, Nietsche en Pascal heb geduwd.

Geen Freud? :mrgreen: Of is dat in een tweede gesprek? Of na 12 stuks?

Ik moet toegeven dat ze aanvankelijk wat sceptisch naar me keek (vooral omdat ik het kort daarvoor over "ietwat" banalere zaken had gehad). Daarnaast heeft ze me uiteindelijk ook geen gelijk durven geven m.b.t. de theologische discussie. Maar ze zou "erover nadenken"...

Dat zeggen vrouwen altijd als ze je niet willen kwesten... :mrgreen:

Conclusie, (a) de vrouwen in Gorinchem zijn niet allemaal dom en gericht op "stoerdrinkende mannen", (b) ik ben er niet alleen op uit om meiden te versieren (of nog erger: te keuren) en (c) met bier kan ik zeker wel vrouwen aan de haak slaan, want het aardrijkskunde-docentetje had ik na afloop van de discussie bij wijze van spreken zo in mijn broekzak kunnen steken... :mrgreen:

Puur subjectief, want ik trek uit je verhaal heeeel andere conclusies...


Dit zegt echter meer over de zwakke eigen-mening-vorming van deze lieden dan over hun smaakorganen..!

Zucht....


"Vanzelfsprekend" gebeurt dat ook herhaaldelijk.

Dat jij nog geen verkering hebt joh...ik bedoel....dat je daar nog moet komen ;-)

Maar ik heb het sterke voorgevoel dat ze eerder op mijn dronken variant afkomen dan mijn nuchtere..!

Ten eerste geef je dus toe dat je dronken bent op zulke momenten.
Ten tweede: de vrouw in het algemeen kennende en hun "hekel" aan een man die teveel op heeft.....jij moet wel een bijzondere vertoning zijn! Mag ik een keer komen kijken? Kan ik gelijk kijken wat ik voor onderwijzeressen achter me aan krijg :mrgreen:

Ik zal de conclusie die jullie gaan trekken, alvast noteren: "Maar Vito, dat zijn dan ook foute vrouwen..!"

Je geeft hiermee dus aan dat je vindt dat dat een terechte conclusie is?







Ik geef toe..
Blaat op blaat...


maar excuus..


kon me niet inhouden

***tluktemeechtniet!!!!***
:oops:
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 16 dec 2002 22:12

hm schreef:Dus zelfs in het noorden levert het een probleem op


Ik begin toch wel benieuwd te worden welk CGK district jij lid van was/bent? Wel via het CGJO?

Ik heb de discussie namelijk waar Derkel het over had heel erg goed mee gemaakt. Er werd in die tijd door de voorzitter van het district gezegt dat Oost-Groningen het enige district was waar geen alcohol werd geschonken. Alle andere districten in Nederland gebeurde dat al lang.

Gebruikersavatar
hm
Verkenner
Verkenner
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:19
Locatie: Zeist
Contacteer:

Berichtdoor hm » 16 dec 2002 22:29

BJ schreef:
hm schreef:Ik begin toch wel benieuwd te worden welk CGK district jij lid van was/bent? Wel via het CGJO?
....................
Ik heb de discussie namelijk waar Derkel het over had heel erg goed mee gemaakt. Er werd in die tijd door de voorzitter van het district gezegt dat Oost-Groningen het enige district was waar geen alcohol werd geschonken. Alle andere districten in Nederland gebeurde dat al lang.



Ooit ging CGJO District Dordrecht (waarvan ik secretaris en penningmeester ben) naar Zeeland op districtskamp. Omdat de kampen daar alleen maar cafe's, bier en vr..... inhield is toen het roer omgegooid.

Kamp in the middle of nowhere (ergens in de Brabantse bossen). GEEN alcohol (iig was het verboden, het werd natuurlijk wel meegenomen want ook wij christenen overtreden graag de regels...........).

En ieder jaar kwam dezelfde discussie weer terug. (ik maak het al mee vanaf 98/99 ofzo). Elke keer weer het argument: toen ging het fout, dus nu doen we het ook niet.

Na wat bestuurswissels is er dit jaar (2002) voor het eerst weer alcohol toegestaan op het kamp. En het is allemaal goed gegaan.
Die paar biertjes geeft idd net dat kleine beetje extra gezelligheid voor sommige mensen.
Alhoewel mijn stelling blijft: Ook plezier zonder bier!

Ik zou het graag zo houden hoe het nu gaat.
Het mag niet meer worden.
Er is afgesproken dat elke afgevaardigde op zijn eigen vereniging let.
Je weet immers wie van jouw vereniging wel en niet tegen alcohol kunnen.

-------------------------------------
Over het algemeen houd ik ook wel van een biertje/wijntje/breezer o.i.d.
Maar ik heb om me heen al genoeg erge dingen zien gebeuren ten gevolge van alchol. Grenzen worden losser. Op het moment dat je zomaar met een bezette jongen gaat zoenen vind ik dat te ver gaan. (overigens zou ik ook niet zomaar met een onbezette jongen zoenen.....).

Je ziet het te vaak gebeuren.

Voor de rest heb ik geen alcohol nodig om lekker druk te kunnen zijn... ik ben al druk genoeg van mezelf. Ik zou er eerder rustig van worden.
Menigeen heeft er dan wel eens over gedacht mij dronken te voeren :mrgreen:

Gr. HM
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 16 dec 2002 22:52

hm schreef:Kamp in the middle of nowhere (ergens in de Brabantse bossen). GEEN alcohol (iig was het verboden, het werd natuurlijk wel meegenomen want ook wij christenen overtreden graag de regels...........).

En ieder jaar kwam dezelfde discussie weer terug. (ik maak het al mee vanaf 98/99 ofzo). Elke keer weer het argument: toen ging het fout, dus nu doen we het ook niet.

Wat komen die dingen me allemaal erg bekend voor. Bij ons was er niet het probleem dat het in het verleden wel was toegestaan maar meer dat bepaalde verenigingen op hun eigen kamp wel alcohol gebruikten en anderen niet. Ik ben lid van de vereniging die dat dus niet doet.

De discussie kwam dus elk jaar ook bij ons terugweg. Want er werd inderdaad illegaal drank meegebracht. En de leiding deed hier te weinig aan of kon er niets aan doen. Ook de dreigementen dat als er iets gevonden werd je direct naar huis werd gestuurd hielpen niet. Zeker niet als dan de JV voorzitter van zo'n persoon zegt: "dat doet mijn lid niet". En "ik hou ze wel in de gaten" dan ben je als organisator uitgepraat.

Ook vertrokken hele volksstammen 's avond naar het plaatselijke cafe. EN dat veroorzaakte op de terug vaak zeer gevaarlijke situaties. Dus allemaal redenen om geen alcohol toe te staan.

Er is op een gegeven moment voorgesteld om alle kerkenraden op de hoogte te brengen van een proef, en als er ook maar 1 tegen zou zijn ging die niet door. Er waren twee tegen, maar niet op de juiste manier was de mening. Dus de proef ging wel door. Sindsdien, 3 jaar geleden, is het nu wel iedereen jaar toegestaan op kleine schaal. Een bonnetjes en stempelsysteem zorgt voor de controlle. De kampcommissies zijn groter en hebben meer overwicht gekregen. Dus nu gaat het goed.

Mijn vereniging was en is vooral tegen omdat wij alleen onze eigen leden kennen. En dus eigenlijk geen verantwoordelijkheid willen dragen voor andere onbekende leden. We hebben opzich niets tegen alcohol. Ook zijn we bang dat dit het begin is. Nu op het kamp, straks bij een nieuwjaarsreceptie en straks gewoon bij alle gezellige districtavonden. Dus bij ons is de discussie nog lang niet voorbij, denk ik.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 dec 2002 00:33

Ik zit hier heerrrlijk een biertie te drinken ;)

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 17 dec 2002 10:10

TheKeimpe schreef:VITO, jammer toch dat je niet op mijn woorden in bent gegaan, in de afgelopen 5 dagen. Wil je het alsnog doen? tstaat op pagina 1...

Ik zal eens kijken wat voor (on)zin je geproduceerd hebt...

MEER dan 6 op een avond is SLECHT voor je. Dat kan je lichaam niet aan. En je lichaam heeft moeite met meer dan 3 gemiddeld per dag.

Wat is "slecht"? Ik drink al jaren elk weekend meer dan 6 biertjes per avond en door de weeks zit ik op ongeveer drie per dag. Als ik jouw tekst zie, zou ik er onderhand ontzettend slecht uit moeten zien en dat zijn de vrouwen in mijn omgeving niet met je eens..! :mrgreen:

Bier past binnen gezelligheid, bier is er niet om gezelligheid te kweken, toch?

In sommige situaties is (soms maar 1) biertje genoeg om het ijs in een gezelschap te breken. Bier is dus vaak de initiator van gezelligheid..

Wie bepaalt of je normaal functioneert? Je vrienden, die er ook een massa achter de kiezen hebben? Of jijzelf, met je door alcohol beperkte blikveld?

Ik functioneer niet meer normaal als ik bijvoorbeeld (a) mijn handen t.o.v. vrouwen niet meer thuis kan houden, (b) mensen tegen me in het harnas jaag terwijl dat niet mijn bedoeling is, of (c) vrouwen niet meer verliefd naar me kijken.. :mrgreen:
Kortom, of je normaal functioneert wordt niet door jezelf of door een beperkte groep bepaald, maar door de normen en waarden van de gehele cafe-populatie.

Vertel dat maar later aan je kinderen: Papa moest zich eerst moed indrinken voordat hij met mama durfde praten... ;)

Je ziet het weer te negatief. Ik zou tegen mijn zoon zeggen:
"Papa was zo dronken als een konijn en kijk eens wat voor een lieve en intelligente mama hij toch "in bed heeft weten te praten"... :mrgreen:

Nogmaal: 6 biertjes per 24 uur is het maximale wat je lichaam normaal kan verwerken. En een avond duurt geen 2 1/2 dag, toch?

zie reactie op eerste quote

Je hersenen zijn al aangetast zo te merken

Ach, ik kan nog aardig meekomen...

En dan nog even over mn eigen drinkgedrag.
Ik drink maximaal 4 flesjes op een avond, en dat alleen op feesten. Anders drink ik er gemiddeld 1 per avond, liefs een biertje, liefst een beetje zwaarder.

Zo ken ik je weer. Volgend jaar naar 6 flesjes op een avond en eens zul je net zo flink en stoer worden als ik... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Vito op 17 dec 2002 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 dec 2002 10:32

MEER dan 6 op een avond is SLECHT voor je. Dat kan je lichaam niet aan. En je lichaam heeft moeite met meer dan 3 gemiddeld per dag.

Wat is "slecht"? Ik drink al jaren elk weekend meer dan 6 biertjes per avond en door de weeks zit ik op ongeveer drie per dag? Als ik jouw tekst zie, zou ik er onderhand ontzettend slecht uit moeten zien en dat zijn de vrouwen in mijn omgeving niet met je eens..! :mrgreen:


Slecht betekent dat je lever er kapot van gaat. Dat merk je nu nog niet, maar over een aantal jaren wel. Doe dus alsjeblieft wat rustiger aan!

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 17 dec 2002 10:35

:idea: Ehh, misschien even hier kijken?

http://www.drinktest.nl/skins/neutraal/

Al valt dit misschien nog redelijk positief uit voor Vito denk ik.

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 20 dec 2002 15:10

Ik heb de test ingevuld en ik ga (proberen) de tips na te leven. Met name het invoeren van enkele alcoholvrije dagen na het weekend lijkt me wel belangrijk i.v.m. herstelwerkzaamheden binnen het lichaam.
Al wordt het wel een moeilijke opgave..

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 20 dec 2002 15:13

Ik functioneer niet meer normaal als ik bijvoorbeeld (a) mijn handen t.o.v. vrouwen niet meer thuis kan houden, (b) mensen tegen me in het harnas jaag terwijl dat niet mijn bedoeling is, of (c) vrouwen niet meer verliefd naar me kijken..
Kortom, of je normaal functioneert wordt niet door jezelf of door een beperkte groep bepaald, maar door de normen en waarden van de gehele cafe-populatie.


Muhaha, dat is mannentaal!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 84 gasten