De politiek en de islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Warhola
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2002 18:46
Locatie: Tilburg
Contacteer:

De politiek en de islam

Berichtdoor Warhola » 05 dec 2002 21:25

Ik ben nieuw hier en ben mijn broertje gevolgd naar dit forum. Vooralsnog heb ik nog nooit op politiek correcte sites deelgenomen in een forum. Ik ben dus zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. En in hoeverre men hier de vrijheid van meningsuiting respecteert. Als Christen wil ik jullie erop wijzen wat voor haatverzen er in de Quran staan. Ik denk dat het toch belangrijk is om te weten wie je vijand is.
De linkse politici hebben ons jaren een balk voor de ogen gehouden.
Haat terugkweken is absoluut niet mijn bedoeling, maar de waarheid mag zeker gezegd worden. Dit is ook een eis van God om de waarheid te getuigen tegen naasten.

Enkele voorbeelden:
Quran Pickthal hoofdstuk 5: vers 51 : Jij die een gelover bent! Neemt GEEN Joden en Christenen als vrienden. Want zij zijn met elkaar bevriend.
Iemand van u die hen als vriend neemt is een van hen. Voorwaar Allah zal hen straffen, maar hij zal zijn volk leiden.

Quran Shakir : Jij die een gelover bent! Neemt GEEN Joden en Christenen te vriend; zij zijn vrienden van elkaar, en wie hen toch als vriend neemt is voor zeker een van hen en Allah zal zulke onrechte gelovers niet leiden.

Quran Shakir hoofdstuk 4: vers 89: Zij willen dat jij ongelovig bent net als dat zij ongelovig zijn, zodat jij hetzelfde bent. Neem hen daarom niet als friend totdat zij terugkeren naar Allah. Maar als zij terugkeren tot jou, zoek hen op en vermoord hen waar je ze maar vindt. En neem ze niet als vriend noch als helper in je strijd.

Als je dit zo leest is het dus geen wonder dat Islams ons als 'ongelovigen' zien en wij in hun ogen minder dan honden zijn.

Verder was the profeet Mohammed een moordenaar en een pedofiel (helaas moet ik dit woord wel gebruiken). Dit is te vinden in de volgende

Quran verzen:

Quran hoofdstuk 3: vers 22: En Mohammed zei tot de ongelovigen: 'Jullie zullen verslagen worden en branden in de hel, de gruwelijkste plaats waar je kunt zijn. Er is een teken gegeven aan jullie Joden, wij vechten voor Allah; jullie zijn het leger van ongelovigen.' De gelovigen zagen dat zij twee keer minder man hadden in hun leger. En Allah gaf de overwinning aan Mohammed en liet niet een van de ongelovigen ontsnappen. Zij zijn allen gedood. Laat dit een wijze les zijn voor gelovigen.

Quran Sahih Bukhari hoofdstuk 62: vers 65: De profeet trouwde met Aisha toen ze zes was geworden en had gemeenschap met haar toen ze negen was geworden. Hisham zei: ' Ik ben ervan op de hoogte dat Aisha bij de profeet bleef voor negen jaren, tot aan zijn dood.

Na dit moge het duidelijk zijn dat het geen wonder is hoe de moslim terroristen zich tegenwoordig gedragen. En toen Bin Laden zei dat zijn 'politiek bedrijven' een getuigenis is van zijn echte moslim zijn dan heeft hij in wezen gelijk. Want de Quran vraagt van je wat hij aan het doen is.

Ik hoop hier een aantal mensen wakker mee te hebben geschud.
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 okt 2002 19:30
Locatie: België
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 05 dec 2002 22:43

Cybercurse heeft een vriendje gevonden...... Een leuk detail Cybercurse, ik ben getrouwd met een migrante :lol:
Afbeelding

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 05 dec 2002 22:48

Inspector Morse schreef:Cybercurse heeft een vriendje gevonden...... Een leuk detail Cybercurse, ik ben getrouwd met een migrante :lol:


Hmm, jij kon geen fatsoenlijke Nederlandse vrouw vinden? Haha, nee geintje, smaken verschillen. Er zijn ook migranten die tot inkeer komen (kijk die van de LPF).
Migranten zijn ook helemaal niets minder, ik vind alleen dat ze op locatie moeten worden geholpen en als ze hier zijn zich goed moeten gedragen enzo...

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 05 dec 2002 22:58

Juist Cybercurse, het gaat er helemaal niet over dat de migranten minder zouden zijn. Het gaat erover dat de Islam een verderfelijk geloof is. Zelfs ex-islams vinden dit, zie www.faithfreedom.org waarin ex-moslims niet politiek correct hun oude godsdienst weergeven maar naar waarheid.
Credo ergo sum

Warhola
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2002 18:46
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 06 dec 2002 14:29

Hmmm, in ieder geval heeft niet de gegeven kans aangenomen om mijn argumenten te ontkrachten. Maar ja dat gaat ook moeilijk als de bewijzen uit de Quran aandraag die gewoon niet te ontkennen zijn!
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 06 dec 2002 17:25

Warhola schreef:Hmmm, in ieder geval heeft niet de gegeven kans aangenomen om mijn argumenten te ontkrachten. Maar ja dat gaat ook moeilijk als de bewijzen uit de Quran aandraag die gewoon niet te ontkennen zijn!


Is dit voor ons leken nog ergens (makkelijk) na te lezen of moeten we jou op je woord geloven? :)

In beginsel ben ik altijd wantrouwend tegen uit hun verband gerukte teksten. Dit soort opmerkingen doen het natuurlijk erg goed tegenwoordig, maar het zegt me nog redelijk weinig. Zoals we weten staan er in de bijbel ook een aantal 'haatdragende' versen of 'oorlogzuchtige' taal. Die moet je echter in de context lezen en sommige zijn zelfs niet meer niet meer van toepassing onder het nieuwe verbond. Wat te denken trouwens van jouw opmerking
Ik denk dat het toch belangrijk is om te weten wie je vijand is.
Dat riekt naar haat zaaien.

Om even in het algemeen op je post in te gaan. Je doet al bijna een beroep op je vrijheid van meningsuiting voordat je begint. Daarna haal je het christen-zijn erbij. Volgens mij staan die op gespannen voet. Je moet weliswaar de waarheid zeggen, maar niet ten koste van alles. Soms kan het ook nodig zijn om te zwijgen. Bijvoorbeeld als je mensen met je woorden kwetst. Ik ben dan ook benieuwd waar je je eigenlijk op beroept: je grondrecht of de bijbel?

Na dit moge het duidelijk zijn dat het geen wonder is hoe de moslim terroristen zich tegenwoordig gedragen. En toen Bin Laden zei dat zijn 'politiek bedrijven' een getuigenis is van zijn echte moslim zijn dan heeft hij in wezen gelijk. Want de Quran vraagt van je wat hij aan het doen is.


De zelfmoordaanslag en de bijpassende beloning (70 maagden met pikzwarte ogen :-) is nergens in de Koran terug te vinden. Dit is pas sinds de jaren 70 (pin me niet vast op de exacte datum) opgekomen toen de Iraanse geestelijken dat er van gingen maken. Dat is later tot een 'ongeschreven wet' verworden.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 06 dec 2002 17:26

RPGtB schreef:Juist Cybercurse, het gaat er helemaal niet over dat de migranten minder zouden zijn. Het gaat erover dat de Islam een verderfelijk geloof is. Zelfs ex-islams vinden dit, zie www.faithfreedom.org waarin ex-moslims niet politiek correct hun oude godsdienst weergeven maar naar waarheid.



vaak vinden ex-christenen hun geloof ook verderfelijk. dus dat is niet echt een valide argument.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 06 dec 2002 17:35

Napoleon, dat weet ik nog niet zo snel. Ik ziteer een ex-christen, Freek de Jonge, "Het zou goed zijn als God bestaat" alleen gelooft hij het niet meer....
Credo ergo sum

Warhola
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2002 18:46
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 06 dec 2002 22:18

Jouw eerste vraag:

Is dit voor ons leken nog ergens (makkelijk) na te lezen of moeten we jou op je woord geloven? [icon_smile.gif]


Op de refo-site zelf staat wat over de Quran namelijk op deze link:
http://www.ichthustref.nl/
Met behulp van de zoekfunctie kun je in ieder geval de versen eruit halen waar ik het over had dat je geen Joden en Christenen te vriend moet nemen.

Zoal RPGtB schreef zijn op de site van www.faithfreedom.org bijna alle Quran verzen en boeken die verwant zijn aan de Quran te vinden. Voorzien van commentaar. Dit is een goede tip voor leken, maar het is wel in het Engels.

Ten tweede zeg je:

In beginsel ben ik altijd wantrouwend tegen uit hun verband gerukte teksten.


Als de meeste imams het zo uitleggen aan de gewone islamiet, zeg maar de Jan met de Pet op, dan hebben ze het dus zelf ook uit het verband gerukt of zo? Nou zou dit goed kunnen uiteraard, maar de islam blijft dan dus toch voor een groot gedeelte hierop gebaseerd.


Dat riekt naar haat zaaien.


Dan heb je mij dus helemaal verkeerd begrepen. Ik wil helemaal GEEN haat zaaien jegens andere personen. Het geloof maakt dat die mensen zo zijn. Dat is de bron van het kwaad, niet de mensen zelf. Ik heb dan ook niets tegen Arabieren, maar tegen dit geloof. Bovendien heb ik ook geen problemen met Islamieten die verlicht zijn en liberaal zijn, maar helaas is dit slechts een klein groepje die het vermelden bijna niet waard is.

Ik ben dan ook benieuwd waar je je eigenlijk op beroept: je grondrecht of de bijbel?


Ik denk dat het goed mogelijk is om voor de vrijheid van meningsuiting te zijn en tegelijkertijd voor de Bijbel te zijn. Het 1 sluit het andere helemaal niet uit denk ik. Ik denk dat er andere dingen zijn die veel meer op gespannen voet staan met het geloof.
Daarnaast was het meer mijn bedoeling om te kijken in hoeverre de vrijheid van meningsuiting hier belangrijk is.

En ik moet zeggen het valt positiever uit dan ik dacht (dit is een compliment).


De zelfmoordaanslag en de bijpassende beloning (70 maagden met pikzwarte ogen [icon_smile.gif] is nergens in de Koran terug te vinden. Dit is pas sinds de jaren 70


Dit klopt, maar een zelfmoordaanslag destijds met een zwaard zou weinig uitrichten behalve dan misschien het schokeren van een paar kinderen. :lol:
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 08 dec 2002 13:09

Warhola schreef:Met behulp van de zoekfunctie kun je in ieder geval de versen eruit halen waar ik het over had dat je geen Joden en Christenen te vriend moet nemen.


Het omgekeerde is ook in de bijbel terug te vinden. Bovendien heeft dat weinig met haat te maken.
Ik kwam trouwens weinig schokkends tegen bij het zoeken op 'joden' en 'christenen'.

Als de meeste imams het zo uitleggen aan de gewone islamiet, zeg maar de Jan met de Pet op, dan hebben ze het dus zelf ook uit het verband gerukt of zo? Nou zou dit goed kunnen uiteraard, maar de islam blijft dan dus toch voor een groot gedeelte hierop gebaseerd.


Een verkeerde uitleg van imams is de islam toch niet in de schoenen te schuiven? Als je dit ook op het christendom zou toepassen, kun je ook jouw conclusie trekken.

Dan heb je mij dus helemaal verkeerd begrepen. Ik wil helemaal GEEN haat zaaien jegens andere personen. Het geloof maakt dat die mensen zo zijn. Dat is de bron van het kwaad, niet de mensen zelf. Ik heb dan ook niets tegen Arabieren, maar tegen dit geloof. Bovendien heb ik ook geen problemen met Islamieten die verlicht zijn en liberaal zijn, maar helaas is dit slechts een klein groepje die het vermelden bijna niet waard is.


Ik overdreef wat omdat je nogal fel in je verhaal was :-)
Wie kaatst... ;-)

Ik kom tot dezelfde conclusie als jij alleen op een andere manier. Het is een vals geloof, afkomstig van de duivel. Zoiets brengt veel kwaads met zich mee. Maar om nu te betogen dat bijna iedere moslim geweldadig is en een potentiele terrorist is onzin.


Het 1 sluit het andere helemaal niet uit denk ik.


Absoluut. Maar het tegenovergestelde ligt op de loer in dit soort discussies. Die gaf ik al eerder aan.


Daarnaast was het meer mijn bedoeling om te kijken in hoeverre de vrijheid van meningsuiting hier belangrijk is.


Dat zit wel goed. Lees http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=155&start=45 maar eens :-)



Dit klopt, maar een zelfmoordaanslag destijds met een zwaard zou weinig uitrichten behalve dan misschien het schokeren van een paar kinderen. :lol:



Nou er zijn wel meer manieren te bedenken om een groot aantal mensen de dood in te jagen. En als het persé explosief moet: het buskruid is al een aardig tijdje geleden uitgevonden.


Graag wil ik nog het volgende toevoegen. Ik reageerde alleen op dit bericht omdat het wel erg populistisch overkomt. Een weerwoord is dan wel op zijn plaats ook al heb ik er weinig behoefte aan om de islam te verdedigen en de koran te lezen. De islam is een vals geloof maar ik wil dan als belangrijkste argument horen dat men Jezus niet erkend als Zoon van God en als Zaligmaker. Het probleem bij argumenten zoals Warhola ze noemde, is dat dit ook vaak van toepassing is op de bijbel.

Ik zou trouwens graag eens iemand horen met verstand van zaken op islam-gebied.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten