Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 19 dec 2005 18:39

haha, voor ons ook trouwens, onze ds. heeft volgens mij het 5e beroep in twee maanden tijd gehad (ds. Melis). het is wel te zien dat hij tegewoordig in de Saambinder schrijft 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 19 dec 2005 18:45

5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 19 dec 2005 18:53

mw schreef:5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:


ach, tot dusverre zijn het kleine gemeentes, en hoewel je dan nog last kunt hebben van buitengewone roepingen e.d., valt dat in de praktijk meestal wel mee 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
cwvegmond
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2003 09:52
Locatie: vlakbij Katwijk

Berichtdoor cwvegmond » 19 dec 2005 18:56

Napoleon schreef:
mw schreef:echt jammer voor julie :? tis een fijne ds... hoelang zijn jullie al vacant?


volgens mij niet, ds. middelkoop is volgens mij de ds. van cwvegmond


klopt helemaal, en dat mag hij nog heel lang blijven wat mij betreft!
Trotse moeder van 2 kids!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 19 dec 2005 19:09

cwvegmond schreef:
Napoleon schreef:
mw schreef:echt jammer voor julie :? tis een fijne ds... hoelang zijn jullie al vacant?


volgens mij niet, ds. middelkoop is volgens mij de ds. van cwvegmond


klopt helemaal, en dat mag hij nog heel lang blijven wat mij betreft!


haha, daar kan ik me wat bij voorstellen :D
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 dec 2005 00:59

Ds. Schultink is ook beroepen..in Rhenen!

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 20 dec 2005 09:32

Napoleon schreef:
mw schreef:5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:


ach, tot dusverre zijn het kleine gemeentes, en hoewel je dan nog last kunt hebben van buitengewone roepingen e.d., valt dat in de praktijk meestal wel mee 8)


hmmm.... ze gaan voor het grote geld?

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 20 dec 2005 11:59

hamlap schreef:
Napoleon schreef:
mw schreef:5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:


ach, tot dusverre zijn het kleine gemeentes, en hoewel je dan nog last kunt hebben van buitengewone roepingen e.d., valt dat in de praktijk meestal wel mee 8)


hmmm.... ze gaan voor het grote geld?


mwah... niet per definitie, maar over het algemeen krijgen grote gemeentes gemakkelijker een predikant, zonder daar overigens een waardeoordeel aan te verbinden hoor. voor een predikant met een groot gezin, in een kleine gemeente, die moeite heeft om financieel rond te komen, kan een beroep uit een grotere gemeente met een groter traktement een zegen zijn, wellicht een antwoord op zijn gebeden.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 20 dec 2005 21:58

essieee schreef:Ds. Schultink is ook beroepen..in Rhenen!
Huh, who's that? :D Of liever gezegd, welk kerkgenootschap is dat?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 dec 2005 21:59

ger gem in ned geloof ik
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 dec 2005 12:04

johannes1 schreef:ger gem in ned geloof ik

Ow, zou idd kunnen, die ken ik niet :)

Bij ons in Rhenen (PKN vroege dienst) i.c.m. Elst Utr is beroepen: ds Nap uit Zeist
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jacq
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2004 20:33
Locatie: Nederland

Berichtdoor Jacq » 27 dec 2005 20:58

MissF schreef:
johannes1 schreef:ger gem in ned geloof ik

Ow, zou idd kunnen, die ken ik niet :)

Bij ons in Rhenen (PKN vroege dienst) i.c.m. Elst Utr is beroepen: ds Nap uit Zeist


De Gereformeerde Gemeente in Nederland te Rhenen zit aan het Koningin Elisabethplantoen 5.

Tsjonge, ds. Nap is een veel-beroepen predikant. Op dit moment heeft hij twee beroepen lopen van Wapenveld (Wijk Noord) en Veenendaal (Vredeskerk).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 dec 2005 22:08

Jacq schreef:
MissF schreef:
johannes1 schreef:ger gem in ned geloof ik

Ow, zou idd kunnen, die ken ik niet :)

Bij ons in Rhenen (PKN vroege dienst) i.c.m. Elst Utr is beroepen: ds Nap uit Zeist


De Gereformeerde Gemeente in Nederland te Rhenen zit aan het Koningin Elisabethplantoen 5.

Tsjonge, ds. Nap is een veel-beroepen predikant. Op dit moment heeft hij twee beroepen lopen van Wapenveld (Wijk Noord) en Veenendaal (Vredeskerk).
Jaja, ik weet waar die kerk zit hoor ;) Ons kerkgebouw zit in die straat, maar ik kom er nooit en zal er zeer waarschijnlijk nooit komen (al vind ik het wel interessant om er eens te gaan luisteren, maar dan liever in een kerk waar niemand me kent)

Maar ds Nap, tja, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik vind het heel erg jammer dat hij niet echt voor jongeren preekt, al wil hij dat best aanpassen, maar dat is best lastig als het je gewoon niet ligt, om in de jongerenwereld te duiken...

Maargoed, we zullen al blij zijn als we in ieder geval een dominee hebben...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

roseanne
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:34

Berichtdoor roseanne » 30 dec 2005 14:22

Napoleon schreef:
hamlap schreef:
Napoleon schreef:
mw schreef:5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:


ach, tot dusverre zijn het kleine gemeentes, en hoewel je dan nog last kunt hebben van buitengewone roepingen e.d., valt dat in de praktijk meestal wel mee 8)


hmmm.... ze gaan voor het grote geld?


mwah... niet per definitie, maar over het algemeen krijgen grote gemeentes gemakkelijker een predikant, zonder daar overigens een waardeoordeel aan te verbinden hoor. voor een predikant met een groot gezin, in een kleine gemeente, die moeite heeft om financieel rond te komen, kan een beroep uit een grotere gemeente met een groter traktement een zegen zijn, wellicht een antwoord op zijn gebeden.


Zoals het woord beroep al zegt.. roeping.
En daar heeft geld niets mee te maken. Het is idd een fijne bijkomstigheid als een gemeente goed in de slappe was zit maar het is niet het belangrijkste.
Sanctus Dominus Deus Sabaoth
pleni sunt caeli et terra
gloria tua
hosanna in excelsis

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 30 dec 2005 15:21

roseanne schreef:
Napoleon schreef:
hamlap schreef:
Napoleon schreef:
mw schreef:5x inde twee maanden?? zo hee.... zeker dan ook een spannende tijd voor jullie...... moet hij maar gauw stoppen met het schrijven in de saambinder :mrgreen:


ach, tot dusverre zijn het kleine gemeentes, en hoewel je dan nog last kunt hebben van buitengewone roepingen e.d., valt dat in de praktijk meestal wel mee 8)


hmmm.... ze gaan voor het grote geld?


mwah... niet per definitie, maar over het algemeen krijgen grote gemeentes gemakkelijker een predikant, zonder daar overigens een waardeoordeel aan te verbinden hoor. voor een predikant met een groot gezin, in een kleine gemeente, die moeite heeft om financieel rond te komen, kan een beroep uit een grotere gemeente met een groter traktement een zegen zijn, wellicht een antwoord op zijn gebeden.


Zoals het woord beroep al zegt.. roeping.
En daar heeft geld niets mee te maken. Het is idd een fijne bijkomstigheid als een gemeente goed in de slappe was zit maar het is niet het belangrijkste.
Nouw.....roeping....

Ik ken idd dominees die een woordje van God willen enzo, en al 20 jaar tegen de wil van de mensen van de gemeente, in die kerk blijven hangen.

Ik sprak pas een dominee die een beroep had gekregen en hij vertelde wat er allemaal meespeelde. Geld noemde hij dan niet ;)

Hij zei dat hij echt niet een woordje van God verwachtte.
Hij vertelde dat hij wist dat zijn gemeente een tijdje op eigen benen kon staan, tot er een nieuwe herder zou zijn. Hij zei dat de plaats waar ze hem beroepen hadden dichter bij zijn familie was, en dus een voordeel was, zijn kinderen zagen het zitten om naar die plaats te gaan...

En dat waren de dingen waar hij naar keek. Hij zei ook:' Je kunt blijven wachten op een tekst ofzo van God, maar rationeel het afwegen is soms net iets handiger.

Dus echt 'roeping' geloof ik niet altijd helemaal in...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten