Verlang je naar de dood??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Verlang je naar de dood??

Berichtdoor Acire » 15 jan 2004 09:34

Naar aanleiding van wat vragen en opmerkingen hier, en naar aanleiding van m'n eigen gedachten deze vraag:

Verlang je naar de dood??

Wil je graag weg van deze wereld, of wil je graag nog even leven?
Verlang je naar leven na dit leven, of weet je eigenlijk niet of je dan wel zult leven?
Naja.. enzovoorts...

Kzal gelijk ook even mijn eigen gedachten posten:
Aan de ene kant vind ik het leuk hier op aarde, ontzettend lieve vriend, leuke idealen, leuke vrienden. (Ben nog op zoek naar wat voor'n doel God met mijn leven heeft, maar ook dat zal de moeite waard zijn.)
Aan de andere kant wil ik soms graag weg van deze vervloekte aarde, met alle ellende, alle stress, alle rottigheid, om altijd bij mijn hemelse Vader te zijn.

En nu jullie ;)

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 09:57

Ik wil eerst zekerheid hebben in het geestelijke leven. Ik kan niet met een misschientje naar de eeuwigheid.

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 11:53

Idd en als je dat hebt, dan kun je pas echt verlangen naar de dood, eigenlijk is dat het verkeerde woord, maar dan verlang je om snel bij God te zijn.

Pas was er nog een dominee bij ons , die zei: als de dood een persoon zou zijn die bij een bekeerd mens in de stad zou komen, dan zou die mens de straat opgaan om de dood op te zoeken, om dan zsm bij God te zijn.

misschien heb ik 'm niet helemaa goed geciteerd maar hier kwam het op neer

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 15 jan 2004 11:59

Johnny_Camaro schreef:Pas was er nog een dominee bij ons , die zei: als de dood een persoon zou zijn die bij een bekeerd mens in de stad zou komen, dan zou die mens de straat opgaan om de dood op te zoeken, om dan zsm bij God te zijn.

En als de dood nou een trein is die met 200km/uur over een rails denderd? Ga je die dan ook opzoeken en ervoor springen?
..

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 12:02

Invincible schreef:
Johnny_Camaro schreef:Pas was er nog een dominee bij ons , die zei: als de dood een persoon zou zijn die bij een bekeerd mens in de stad zou komen, dan zou die mens de straat opgaan om de dood op te zoeken, om dan zsm bij God te zijn.

En als de dood nou een trein is die met 200km/uur over een rails denderd? Ga je die dan ook opzoeken en ervoor springen?


nee natuurlijk niet, maar je moet dit in het geestelijke zien, dat iemand verlangd naar de dood. Niet door zelf het tijdstip van je dood te bepalen.

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 15 jan 2004 12:05

Johnny_Camaro schreef:nee natuurlijk niet, maar je moet dit in het geestelijke zien, dat iemand verlangd naar de dood. Niet door zelf het tijdstip van je dood te bepalen.

Door de dood in je fictieve stadje op te gaan zoeken bepaal je toch ook zelf het tijdstip van je sterven?
..

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 12:10

nee, de dood in dat fictieve stadje moet je zien als het verlangen naar de dood, om zsm bij God te zijn.

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 15 jan 2004 12:12

Okiedokie.
..

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 15 jan 2004 12:21

Lastige kwestie en mijn antwoord is daarom ook tweeledig.

Deze wereld heeft me nog zo ontzettend veel te bieden. Ik geniet van mijn opleiding, mijn werk, het sporten, m'n familie en vrienden. God heeft mij zijn plannen duidelijk gemaakt met me, Hij wil me gebruiken als jeugdwerker binnen (en misschien ook wel buiten) de kerk. En ik vind dat geweldig, doe het met plezier.

Aan de andere kant, deze wereld heeft zoveel ellende en ik weet dat ik na dit leven bij God mag komen op een plek waar geen tranen, dood, rouw, gelaag en moeite (Op. 21:4) meer zal zijn. En dat lijkt me geweldig.

Verlangen naar de dood, aan één kant wel, maar wel als het daar de tijd van is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2004 12:51

caprice schreef:Ik wil eerst zekerheid hebben in het geestelijke leven. Ik kan niet met een misschientje naar de eeuwigheid.


en hoe krijg je die dan???

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2004 15:23

Ik roep soms weleens dat ik dood wil en dan kijkt iedereen heel vreemd op. Maar het lijkt me toch logisch, ik zit liever in de hemel dan hier hoor...

maar ik zal mezelf niet van kant maken ;) (ik durf echt niet van mijn balkon te springen ofzo)

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 15:25

Soms wil ik dood en soms wil ik niets liever dan leven. Vaak zit ik er tussen in.

Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het is om getrouwt te zijn, maar aan de andere kant bid ik voluit "Uw koninkrijk kome", want het zal er nooit slechter op worden. Sterker nog: Als God terug komt, dan worden we volkomen gelukkig!

Maar er een eind aan maken... Neuh...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 jan 2004 15:39

Ik verlang nie naar de dood... waarom niet? omdat ik heel veel geniet van het leven hier, van alle mooie dingen die ik hier krijg... ik weet wel dat als ik sterf dat ik bij God mag zijn en dat het daar nog mooier is dan hier, maar tis hier al zo mooi... ik kan wel bedenken hoe het mooier zou zijn, maar ik geniet hier heel veel...
en een andere reden... er zijn eignelijk nog wel dingen die ik hier wil meemaken... trouwen, kinderen krijgen, dat lijkt me heel erg fijn...
nee, ik verlang niet naar de dood... ik verlang wel naar een leven met God!!!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2004 15:41

nou ja verlangen.. zo wil ik het niet noemen, maar ik zou het niet erg vinden als Jezus nu al terug zou komen.. dat is wel een grote (nou ja eerlijk gezegd: DE GROOTSTE!!) wens van mij....

maar toch denk ik soms.. ach nog even dit en nog even dat en nog even zus.. en dan mag U wel komen God...

Gebruikersavatar
Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 dec 2003 23:21
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 15 jan 2004 16:35

Aan de ene kant vind ik het leuk hier op aarde, ontzettend lieve vriend, leuke idealen, leuke vrienden. (Ben nog op zoek naar wat voor'n doel God met mijn leven heeft, maar ook dat zal de moeite waard zijn.)
Aan de andere kant wil ik soms graag weg van deze vervloekte aarde, met alle ellende, alle stress, alle rottigheid, om altijd bij mijn hemelse Vader te zijn.


Amen! (behalve die lieve vriend dan, die heeft zich nog niet gemeld :wink: )
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten