Verlang je naar de dood??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 jan 2004 16:00

Verlangen naar de dood doe ik niet echt, maar soms lijkt me dat heerlijk ombekommerde leven inde hemel wel heel aanlokkelijk :wink: (nou ja dat is het natuurlijk ook)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Verlang je naar de dood??

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2004 17:57

Acire schreef:Naar aanleiding van wat vragen en opmerkingen hier, en naar aanleiding van m'n eigen gedachten deze vraag:

Verlang je naar de dood??

Wil je graag weg van deze wereld, of wil je graag nog even leven?
Verlang je naar leven na dit leven, of weet je eigenlijk niet of je dan wel zult leven?
Naja.. enzovoorts...

Kzal gelijk ook even mijn eigen gedachten posten:
Aan de ene kant vind ik het leuk hier op aarde, ontzettend lieve vriend, leuke idealen, leuke vrienden. (Ben nog op zoek naar wat voor'n doel God met mijn leven heeft, maar ook dat zal de moeite waard zijn.)
Aan de andere kant wil ik soms graag weg van deze vervloekte aarde, met alle ellende, alle stress, alle rottigheid, om altijd bij mijn hemelse Vader te zijn.

En nu jullie ;)


Ik verlang zeer zeker niet naar de dood op zich. De dood is de afbraak, de ontbinding. Dat vind ik geen prettig idee. Ik ben een mens, met een wil om te leven in zich. De dood gaat tegen dat verlangen in. De dood hoort er eigenlijk niet te zijn. Die is er alleen maar als straf op de ongehoorzaamheid van de mens.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen er naar verlangen om bij Christus te zijn voor eeuwig. En dat alle narigheid en (vaak zo zinloze) stress ze tegenstaat. Dat gevoel ken ik ook.
Persoonlijk geloof ik ook dat God mij uitverkoren heeft. Ik zie duidelijk de tekenen van Zijn werk in mijn leven.

Ik zou graag altijd in leven willen blijven, maar dat kan niet. Het leven is eindig. De tegenheden in dit leven verminderen mijn levenslust niet. Ik heb het nu dus over het gevoel van: het leven is zoals het behoort, en de dood is zoals het niet behoort. Een beetje dat gevoel van: mooi dat ik leef!
Maar om na dit leven naar de eeuwige gelukzaligheid te mogen, dat is ook niet niks, en vergoedt natuurlijk ontzettend veel. En ik weet wel een heel klein beetje waar ik over praat, want ik heb daar eens iets van mogen ervaren. Als je daar iets van ziet, dan is de aarde ongelofelijk saai in vergelijking, en begrijp je niet meer waar mensen zich nog druk over maken wat veel dingen betreft.

Daarom: God bepaalt mijn tijd wel.
Ik blijf leven zolang als ik het leven mag ontvangen van Degene Die te prijzen is tot in eeuwigheid, Amen.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Verlang je naar de dood??

Berichtdoor Acire » 26 jan 2004 16:10

Boekenlezer schreef:Ik zou graag altijd in leven willen blijven, maar dat kan niet. Het leven is eindig. De tegenheden in dit leven verminderen mijn levenslust niet. Ik heb het nu dus over het gevoel van: het leven is zoals het behoort, en de dood is zoals het niet behoort. Een beetje dat gevoel van: mooi dat ik leef!


Tuurlijk kan dit wel... Na dit aardse leven gaat het eeuwige leven verder :)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Verlang je naar de dood??

Berichtdoor Boekenlezer » 26 jan 2004 22:32

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:Ik zou graag altijd in leven willen blijven, maar dat kan niet. Het leven is eindig. De tegenheden in dit leven verminderen mijn levenslust niet. Ik heb het nu dus over het gevoel van: het leven is zoals het behoort, en de dood is zoals het niet behoort. Een beetje dat gevoel van: mooi dat ik leef!


Tuurlijk kan dit wel... Na dit aardse leven gaat het eeuwige leven verder :)


Oké, dat is ook wel weer zo. In Johannes 8:51 staat: "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand Mijn woord zal bewaard hebben, die zal den dood niet zien in der eeuwigheid."
Maar ik stond even stil bij de dood, en het weerzinwekkende daarvan. Dat is nu eenmaal ook een kant die eraan zit, ook al valt dat dan compleet in het niet bij die heerlijkheid.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 10:00

Ik verlang dus helemaal niet naar de dood, ik vind het hier wel best........

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2004 16:56

caprice schreef:
kurtyo schreef:Het is een mooi en nobel streven om deze 'verklote' aarde inderdaad enigszins dragelijk te maken (het leven er op althans)... Maar ik vraag me af hoe.. En ik vraag me af of God ook een plan heeft met mij. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel: hij heeft een plan. Maar wat in hemelsnaam?

God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?

Houdt dat maar in het achterhoofd (Num. 23:19).


Wat bedoel je? En dit wil nog niet zeggen dat ik weet wat Zijn plan is e.d. Hoewel ik er nu wel van overtuigd ben dat er een plan is... En serieus, dat heb ik lang niet gedacht..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten