Saddam gepakt, gebedgevraagd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Saddam gepakt, gebedgevraagd

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 13:46

Beste mensen,
het lijkt er op dat Sadam nu eindelijk maar toch gepakt is.
Ik wil jullie vragen te bidden voor het volk van Irak en Iran die nu een moeilijke tijd tegemoet gaan> laten we bidden voor vrede en rust in die landen. Laten we bidden voor de leiders.

laten we bovenal bidden dat de vele christenen uit de westerse landen deze dagen gave dingen kunnen doen, bidt voor kracht voor mensen die vanuit Open Doors bijvoorbeeld daar werken.
Er schijnen erg veel christenen te zijn in Irak en Iran, laten we bidden dat ze nu de lef krijgen om voor hun geloof uit te komen!

God zegen uw volk, zegen de kinderen van Abraham!

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 14 dec 2003 19:41

Ik heb laatst in een ander topic gezegd dat ik het moeilijk vind om te bidden voor Saddam Hussein. Maar nu ik die blik in zijn ogen zag nu hij gepakt is, heb ik niets anders dan een diep medelijden met hem. Hij is ook een mens. Ook hij heeft Gods genade nodig.
Ik wil vragen of jullie ook voor Saddam willen bidden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 08:49

bloempie19 schreef:Ik heb laatst in een ander topic gezegd dat ik het moeilijk vind om te bidden voor Saddam Hussein. Maar nu ik die blik in zijn ogen zag nu hij gepakt is, heb ik niets anders dan een diep medelijden met hem. Hij is ook een mens. Ook hij heeft Gods genade nodig.
Ik wil vragen of jullie ook voor Saddam willen bidden.

Hij heeft zelf volgens mij niet eens door dat hij verkeerd bezig was. :(

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 15 dec 2003 09:00

Afbeelding

Foto: Saddam vlak nadat hij opgepakt is. Bron: www.refdag.nl

Ik vind: een moordenaar blijft een moordenaar. Gods Woord is hier heel duidelijk over. Wie een ander moedwillig doodt, moet zlef gedood worden. Wel zal ik bidden voor het volk van Irak.

gegroet, tkf
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 15 dec 2003 10:31

tkf schreef: Ik vind: een moordenaar blijft een moordenaar. Gods Woord is hier heel duidelijk over. Wie een ander moedwillig doodt, moet zlef gedood worden. Wel zal ik bidden voor het volk van Irak.

gegroet, tkf


:shock: :shock: Hieruit maak ik op dat je jezelf toch wel ver boven hem stelt. Maar we zijn allemaal moordenaars hoor! Als blikken konden doden... Heb jij nooit zo'n blik in je ogen gehad? Of heb je nooit gewenst dat iemand van jouw part dood neer kon vallen?
"Wie van ons zonder zonde is, werpe op Saddam de eerste steen."
Ook voor hem is er nog vergeving, net zoals die voor ons nog te verkrijgen is. Niemand is te zondig om nog bekeerd te kunnen worden.
Vergeet niet dat de eerste persoon die na Jezus de hemel binnenging, een moordenaar was. Maar daar ben jij het dan waarschijnlijk ook niet met Jezus eens???
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 15 dec 2003 10:56

Sadam was een massamoordenaar. Honderden hebben onder zijn bewind de dood gevonden. Kan zo'n moordenaar nog vergeving krijgen? Blijkt het al dat hij tot God gebeden heeft? Ik denk het niet.
Maar Saddam moet wel recht krijgen op een normaal proces.

gegroet, tkf
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 15 dec 2003 11:59

Als er voor Saddam geen vergeving meer mogelijk is, is er voor mij ook geen vergeving meer mogelijk. Voor God is geen zonde te groot hoor! En moet hij eerst zelf beginnen met bidden voordat jij dat voor hem doet? Btje verkeerde instelling vind ik.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 dec 2003 14:09

Kvind het idd moeilijk om voor Saddam te bidden.

Stel dat Saddam tot geloof zou komen, dat zou ik bijna lullig vinden, want dan heeft ie geen straf gehad ofzo.
Ik weet wel dat het niet zo werkt, dat ik zelf even zondig ben als hij, maar zo voelt het. Ik bid voor hem, en ik bid voor mezelf dat ik die foute gedachten en gevoelens kwijt mag raken.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 15 dec 2003 16:19

Saddam verdient maar één straf, en dat is de doodstraf. Of hij nu wel of niet zich tot Jezus bekeerd. Ik kan ook niet zeggen dat ik kan bidden voor iemand die zich zo vreselijk heeft gedragen ten opzichte van zijn medemensen.

Hij was gewoon de verpersoonlijking van de satan hier op aarde, als je leest wat hij allemaal gedaan heeft. Hij moet gewoon de kogel krijgen.

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 16:38

Hebt uw vijanden lief.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 15 dec 2003 16:41

Saddam is mijn vijand niet, dus dat argument, beste caprice gaat niet op, al begrijp ik natuurlijk wel wat je bedoelt te zeggen.

Maar in zulke extreme gevallen als Saddam is slechts één straf gerechtvaardigd, de doodstraf.

Ik vind het erg moeilijk om te bidden voor iemand die zonder ook maar met zijn ogen te knipperen duizenden mensen achteloos de dood in heeft gejaagd.

Ik zal dan ook niet bidden voor Saddam.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 dec 2003 16:44

Sabra schreef:Saddam is mijn vijand niet, dus dat argument, beste caprice gaat niet op, al begrijp ik natuurlijk wel wat je bedoelt te zeggen.

Maar in zulke extreme gevallen als Saddam is slechts één straf gerechtvaardigd, de doodstraf.

Ik vind het erg moeilijk om te bidden voor iemand die zonder ook maar met zijn ogen te knipperen duizenden mensen achteloos de dood in heeft gejaagd.

Ik zal dan ook niet bidden voor Saddam.


Tja.. ik kan je goed begrijpen, dat wel.
Maar God vraagt wat anders voor je 70 x 7 maal vergeven.. dat is dus ALTIJD!!! Ook aan saddam!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 16:47

Sabra schreef:Saddam is mijn vijand niet, dus dat argument, beste caprice gaat niet op, al begrijp ik natuurlijk wel wat je bedoelt te zeggen.

Hebt dan uw naaste lief als uzelve.

Sabra schreef:Ik zal dan ook niet bidden voor Saddam.

Hoeveel mensen heb je in gedachten al vermoord?
We zijn allemaal schuldig aan het zesde gebod.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 15 dec 2003 16:52

Acire schreef:

Tja.. ik kan je goed begrijpen, dat wel.
Maar God vraagt wat anders voor je 70 x 7 maal vergeven.. dat is dus ALTIJD!!! Ook aan saddam!!!


In principe hoef ik Saddam niets te vergeven, dat is iets wat de Iraki's zouden moeten doen.


Hebt dan uw naaste lief als uzelve.


Dit is 100% waar, caprice, alleen zal ik Saddam niet liefhebben ook al is hij net als ik een beeld van God, en zou ik hem zodanig moeten liefhebben.

Gebruikersavatar
dode zee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2003 11:05
Locatie: Engeland

Berichtdoor dode zee » 15 dec 2003 17:22

Iemand liefhebben betekend het best evoor hem zoeken. Het allernodigste voor Saddam is dat er voor hem gebeden wordt. Zelf zal hij waarschijnlijk niet bidden, maar God is almachtig, die de harten der koningen buigt als waterbeken. Ook het hart van Saddam kan verbroken en verslagen worden!

Hij zal waarschijnlijk de doodstraf wel krijgen, maar dan nog. Er komt een dag waarop Saddam de rechter van hemmel en aarde zal ontmoeten. Hoe groot zal het dan zijn als hij mag weten dat al zijn zonden verzoend zijn door Christus!

En we moeten maar bedenken, als die Engelse predikant die een moordenaar naar het schavot zag gaan: There, but for the grace of God, go I!
Kunnen wij zeggen met Paulus dat wij de grootste der zondaren zijn? Ja, ik weet wat Saddam heeft gedaan. Maar hel blijft hel! En als wij onze naaste niet vergeven, zo zal Mijn Vader in de hemel u ook niet vergeven! Heb je die woorden wel eens eerlijk gelezen? Christus waarschuwt ons daar, dat als wij niet vergeven, God zal ons dan evenmin vergeven.

Wij kunnen zo makkelijk neerkijken op mensen als Saddam. Maar hebben we al eens eerlijk in ons hart gekeken? Als we niet voor hem kunnen bidden, hem niet kunnen vergeven, dan kunnen we ook niets begrepen hebben van Golgotha, van Christus, van onszelf.
Hoe kunnen we zeggen dat al onze zonden vergeven zijn uit genade door Christus, hoe kunnen we onszelf Christen noemen, en onszelf verheffen boven een schepsel als Saddam? Ja, hij gedroeg zich misschien als een beest, maar het is een mens, geschapen naar Gods beeld en gelijkenis, net als een ieder ander! Zo God het niet verhoedde...! Wie zouden wij zijn?
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten