het visioen (1)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ereunao

het visioen (1)

Berichtdoor ereunao » 10 mar 2016 19:35

Geachte forummers.
Ik sta zeer gereserveerd tegenover dromen en visioenen. Maar ditmaal gaat het over een visioen dat een oude Noorse dame in 1968 kreeg en tot nu toe verrassend goed uitgekomen is:
* "Mensen uit arme landen zullen naar Europa stromen. Er zullen er zoveel komen, dat
de mensen hier het vervelend beginnen te vinden en ze zullen hen hard
behandelen. Ze zullen net zo behandeld worden als de Joden voor de oorlog. Dan is
de maat van de zonde vol."
Bovenstaand is een deel van een visioen dat een oude dame in Voldres, Noorwegen, in l9ó8
kreeg. Het werd enkele jaren geleden openbaar gemaakt door Emanuel Minos, een 8l-jorige
evangelist uit Noorwegen, en trok onlangs weer belangstelling doordat Minos er opnieuw over
sprak tijdens een grote bijeenkomst ín Oslo.
Minos, die in 1925 ín Belgisch Congo werd geboren en later enige tijd in Zuíd-Afríko woonde,
kwam als jongeman naar Noorwegen om theologie te studeren, Hij zou er nooit meer weggaan.
Juni vorÍg jaar, toen hij 80 jr werd, werd hem een feestelijke avond aangeboden waar bijkans heel
evangelisch Noorwegen acte de presence gaf. Minos staat in Noorwegen hoog aangeschreven
en wordt wel eens 'de Billy Graham van Noorwegen' genoemd
Onlangs vertelde hij ten overstaan van een groot publiek tijdens een samenkomst, hoe een oude
vrouw hem deelgenoot had gemaakt van een visioen dat zij had gehad. Ze vertelde Minos er
over, kort nadat ze het visioen had gehad. Ze vertelde hem erbij dat zij het niet meer mee zou
maken, maar hij wel. En dat hij er pas later over zou mogen praten, wanneer de mensen het
zouden kunnen begrijpen.
Veel immers van wat zij in l968 in het visioen zag was - voor die tijd - erg ongebruíkelijk. Ze zag in
een tijd waarin de Koude Oorlog in alle hevigheid woedde, een 'ontspannen verhoudingen'
tussen Oost en West, maar ook lauwheid onder christenen {ze sprak over het'welvaartsevangelie'
{door haar'geluksevongelie' genoemd) in een tijd dat nog niemand die bui zag hangen, en ze
waarschuwde indringend voor een enorm moreel verval. Ook noemde ze stromen van mensen
die naar Europa zouden komen. Ze had het over asielzoekers in een tijd dat dat nog in de verste
verte geen item was. Ze kende het woord 'asielzoeker' nog niet eens.( wordt verv.) ereunao

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: het visioen (1)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 10:05

Frappant dat zo'n visioen pas naar buiten wordt gebracht op het moment dat het actueel is.
Gevoelsmatig geeft mij dat wat scepsis aangaande de inhoud van het visioen....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: het visioen (1)

Berichtdoor Yoshi » 11 mar 2016 10:10

Ik kan over het algemeen niet zoveel met visioenen. Het wordt voor mij pas interessant als ze concreet worden met data en dergelijke. Tot die tijd zie ik het meer als een soort van horoscoop gebeuren. Lekker algemeen zodat er altijd wel wat "uitkomt".

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: het visioen (1)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 10:30

Yoshi schreef:Ik kan over het algemeen niet zoveel met visioenen. Het wordt voor mij pas interessant als ze concreet worden met data en dergelijke. Tot die tijd zie ik het meer als een soort van horoscoop gebeuren. Lekker algemeen zodat er altijd wel wat "uitkomt".

Nostradamus heeft ook heel veel voorspeld, en alles is uitgekomen.
De grap is alleen wel dat je verschrikkelijk moet zoeken, en werkelijk elke gebeurtenis wel ergens aan op kunt hangen.

Indertijd naar aanleiding van 's mans voorspellingen aangaande de 9/11 gebeurtenissen de betreffende profetieen eens gelezen.
Dermate algemeen gesteld dat het wel waar moet zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Nina

Re: het visioen (1)

Berichtdoor Nina » 11 mar 2016 10:32

StillAwake schreef:Frappant dat zo'n visioen pas naar buiten wordt gebracht op het moment dat het actueel is.
Gevoelsmatig geeft mij dat wat scepsis aangaande de inhoud van het visioen....


Dan zal je waarschijnlijk ook gedeelten uit de Bijbel, die nog niet vervuld zijn, met scepsis lezen..

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: het visioen (1)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 10:33

Nina schreef:Dan zal je waarschijnlijk ook gedeelten uit de Bijbel, die nog niet vervuld zijn, met scepsis lezen..

Neen.
Wel de uitleg die er door sommigen aan gegeven wordt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: het visioen (1)

Berichtdoor Teus » 11 mar 2016 10:45

StillAwake schreef:Frappant dat zo'n visioen pas naar buiten wordt gebracht op het moment dat het actueel is.
Gevoelsmatig geeft mij dat wat scepsis aangaande de inhoud van het visioen....


Nina schreef:Dan zal je waarschijnlijk ook gedeelten uit de Bijbel, die nog niet vervuld zijn, met scepsis lezen..


De gedeelten uit de Bijbel worden niet naar buiten gebracht op het moment dat ze actueel zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Nina

Re: het visioen (1)

Berichtdoor Nina » 11 mar 2016 11:18

@ Teus: in het boek Openbaring staat nog veel wat nog zal gebeuren, en ook in de profeten

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: het visioen (1)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2016 11:22

Nina schreef:@ Teus: in het boek Openbaring staat nog veel wat nog zal gebeuren, en ook in de profeten

Dat klopt, maar de Bijbel, inclusief het boek Openbaringen en de door jou bedoelde profeten hebben we al een poos in ons bezit, en zijn al een poos te lezen en na te trekken.
Dit visioen is pas openbaar gemaakt nadat het waar bleek te zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ereunao

Re: het visioen (1)

Berichtdoor ereunao » 11 mar 2016 11:58

het visieoen 2
Het'Noorse visioen' heeft de afgelopen tijd steeds meer aandacht getrokken. Nadat Emanuel
Minos er uitgebreid over sprak en het verhaal, zoals hij dat destijds jaren zestig had
opgeschreven, voorlas, verscheen het al spoedig in allerlei vertalingen op internetsites.
Het Duitse evangelische persbureau idea publiceerde het visioen enkele maanden geleden in
het Duits. ln Nederland echter kreeg het nog nauwelijks aandacht. Daar lijkt nu verandering in te
komen. De afgelopen weken doken er op diverse plaatsen Nederlandse vertalingen op.
Alpho Online heeft de afgelopen dagen contact gezocht met Emanuel Minos. Nadat we de
Nederlandstalige versie hadden vergeleken met een Engelstalige - en de vertaling correct bleek -
hebben we Minos die Engelstalige versie voorgelegd met de vraag of dat inderdaad de versie
van het verhaal was zoals die door hem naar buiten ís gebracht. Hij bevestigde dot. :
Minos vertelde ons dat hij. toen hij de inhoud van het visioen voor het eerst te horen kreeg, het zo
ongeloofwoordig vond, dot hij het opborg in een kast en er niets van wilde weten. "lk dacht bij
mezelf: Als ik dit tegen andere mensen vertel, verklaren ze me voor gek. lk durfde het niet aan om
dit openbaar te maken." Maar nu, meer dan 35 jaar later, is Minos tot de conclusie gekomen dat
veel van wat destijds onbegrijpelijk leek, inmiddels heel 'normaal' is en dat de inhoud van het
visioen nu veel logischer lijkt. "lk vond dat ik het niet meer voor mezelf kon houden."
Ze noemde vervolgens vier 'golven' die ze in het visioen waarnam.
l. Net voor Jezus terug komt, en net voor de Derde Wereldoorlog uitbreekt, komt er een
ontspanning, die wij nooit eerder gehad hebben. Er komt vrede tussen de grootmachten uit Oost
en West. ln deze periode van vrede en rust komt er ontwapening in meerdere landen, ook in
Noorwegen en ook deze keer zijn wij niet voorbereid als de oorlog losbreekt. De Derde
Wereldoorlog begínt op een manier, die niemand had verwacht en van een onverwachte kant.

ereunao

Re: het visioen (1)

Berichtdoor ereunao » 12 mar 2016 11:37

het visioen 3
2. Er zal een lauwe houding, zonder weerga, ontstaan onder christenen. Een afval van het ware
levende christendom. Net voor Jezus terugkomt, willen de christenen niet openstaan voor het
Evangelie. Ze willen niet meer, zoals vroeger, horen over zonde en genade, over wet en
Evangelíe, over berouw en bekering. ln plaats daarvan ontstaat een vervanging, een
'geluksevangelie'. Nu gaat het meer om succes te hebben, om iets te zijn. Het gaat om materiële
goederen, dingen die God ons nooit heeft beloofd. Kerken, gebedshuizen en vrije gemeenten
zullen leeglopen. ln plaats van de verkondiging die wij van generatie op generatie,hebben
gezien, zoals het opnemen van het kruis en het volgen van Jezus, zullen vermaak, kunst en cultuur
de plaats innemen van de kerken, de gebedshuizen en andere locaties waar eens
samenkomsten werden gehouden waar mensen werden opgewekt Chrístus te volgen, waar men
berouw toonde en tot levend geloof kwam. Dit zal in hoge mate toenemen, net voor de
terugkomst van Jezus.
3. Er komt een moreel verval, dat het oude Noorwegen nog nooit eerder heeft meegemaakt ,.
Mensen gaan leven als getrouwden zonder getrouwd te zijn. Grote onreinheid voor het huwelijk,
en veel ontrouw in het huwelijk, zullen heel normaal worden en men zal zich hiervoor
verontschuldigen op allerlei manieren. Dít zal ook gebeuren in christelijke kringen. Men omarmt
het zelfs. Er zullen televisie-uiizendingen komen die mensen nog nooit eerder meegemaakt
hebben. Televisie zal vol zijn van geweld, van gruwelijk geweld, waardoor mensen leren te
vermoorden en te vernietigen, waardoor onze straten niet veilig meer zijn. Mensen gaan nadoen
wat ze zien. Er is niet slechls één kanaal op de tv te zien, maar de tv wordt vol kanalen. Het wordt
net zools wij het kennen van de radio. Wij kunnen het ene kanaal na het andere nemen en de tv
wordt vol van geweld. Mensen gaan het gebruiken als vermaak. Wij zullen vreselijke scènes van
moord en vernieling zien en dat wordt verspreidt in de maatschappij. Er zullen ook bed-scènes te
zien zijn op tv. De meest intieme dingen, die alleen gebeuren in het huwelijk, zullen te zien zijn op
het scherm. Het gaat allemaal gebeuren en je zult het zien. Alles wat wij eerder gehad hebben,
de goede dingen, zullen afgebroken worden en de meest ongepaste dingen zullen wij zien voor onze ogen.
( slot volgt)

ereunao

Re: het visioen (slot)

Berichtdoor ereunao » 14 mar 2016 10:45

4. Mensen van arme landen zullen naar Europo stromen. Zij zullen ook naar Scondinovië, naar
Noorwegen, komen. Er zullen er zoveel komen dat mensen het hier vervelend beginnen te vinden
en hen hard zullen behandelen. Ze zullen net zo behandeld worden als de Joden voor de oorlog.
Dan is de maat von de zonde vol’.
‘Toen’, zegt Emonuel Minos, ‘stroomden de tranen over de wangen van de oude dame. Ze ging
verder: "lk zal het niet meemaken, maar jij zult het zien. Dan, ineens, komt Jezus weer en de Derde
Wereldoorlog breekt los. Het wordt een korte oorlog. Alles wat ik eerder gezien heb is alleen een
spelletje in vergelijking met deze oorlog, die wordt beëindigd met een atoombom. De lucht wordt
zo verontreinigd dat men niet kan ademhalen. Het gaat over meerdere continenten, over
Amerika, Japan, Australië, alle rijke landen. Het water wordt vervuild. Wij kunnen in de aarde niets
meer kweken. Het resultaat is dat er alleen een rest overblijft. De rest van de rijke landen zal
proberen naar de arme landen te vluchten, maar daar zullen de mensen net zo hard tegenover
hen zijn, als wij waren tegenover de mensen die naar ons toe kwamen.
Ze eindigde haar verhaal met: ‘lk ben blij dat ik het niet zal meemaken. Maar als die tijd komt,
moet je moed verzamelen en het vertellen. lk heb het van God gekregen. Niets hiervan spreekt
tegen wat de Bijbel vertelt. Maar diegene die hun zonden vergeven gekregen hebben en Jezus als Verlosser en Heer hebben, zijn veilig.
‘lk heb de tijd gezien, net voor de terugkomst van Jezus op aarde. Er breekt een Derde Wereldoorlog uit. lk zag de gebeurtenissen met mijn natuurlijke ogen. lk zag de wereld als een soort globe. lk zag Europa, land voor land. lk zag
Scandinavíë. lk zag bepaalde scenes die gaan gebeuren, vlak voor de terugkomst van Jezus en
net voor de laatste ramp plaatsvindt, een ramp zoals wij die nog nooit hebben meegemaakt’.

n.b: Ik sta zoals gezegd, nogal kritisch tegenover dromen en visioenen; als het waar is dat die evangelist inmiddels overleden is dan is de voorspelling dat hij het allemmaal mee zou maken in ieder geval niet uitgekomen. Hoe het ook zij: het moet altijd nog een keer door de zeef. 1Kor 14:29: ' En dat twee of drie profeten spreken, en dat de anderen oordelen'. gr:ereunao

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: het visioen (1)

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2016 12:01

Zolang de nieuwe tempel er nog niet is kan er nog niet zoveel gebeuren toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ereunao

Re: het visioen (1)

Berichtdoor ereunao » 14 mar 2016 13:57

Zolang de nieuwe tempel er nog niet is kan er nog niet zoveel gebeuren toch?


Dat is onjuist; Paulus zegt in 2 Thess.2 dat de dag des Heeren niet komt voordat de mens der zonde, de zoon des verderfs geopenbaard zal zijn .Maar deze dingen behoren nog tot de huidige bedeling tussen de 69e en de 70e jaarweek ( Dan 9;27 ) waarin de Heere zijn Gemeente vergadert zie ook 2 Tim.3:1-5.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: het visioen (1)

Berichtdoor BladeStraight » 14 mar 2016 22:32

Dit heb ik wel eens vaker gezien. Volgens mij is dit zo'n typische rondstuurmail met dubieuze achtergrond.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten