Het zicht op de Heere (kwijt)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Chaya » 10 mei 2016 13:25

Nina schreef:Ik vind het een boodschap die totaal de plank mis slaat als deze boodschap aan de kerk wordt gericht: wij zijn geen goddelozen, wij zijn heiligen, geheiligd in Jezus' offer, en daardoor rein verklaard voor onze Vader. Ipv de mensen maar voor te houden dat ze zondaren zijn en goddelozen, horen predikanten de gemeenten op te roepen tot een heilig leven, en hen te stimuleren God's aangezicht te zoeken en dicht bij Hem te leven. Het accent ligt volkomen verkeerd in deze boodschap.

Het is voluit Bijbels!
Ds. Simons (vast wel bekend vanwege de vragenrubriek) zei tijdens een lezing voor jongeren dit ook:

Een goddeloze zondaar krijgt drie metgezellen: geloof, hoop en liefde. Die metgezellen worden je geschonken, die krijg je.

Heel veel mensen denken dat je na je bekering een rechtvaardige wordt. Maar dat staat
nergens in de Bijbel. Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze
en ik ben vlees.
Maar God schenkt wel drie metgezellen op de levensreis: geloof, hoop
en liefde. Ze zijn alle drie niet altijd even sterk werkzaam, maar ze zijn er wel.
Deze metgezellen zullen u nooit meer begeven of verlaten. Er kunnen tijden zijn dat het geloof voor je beleving verdwenen kan zijn; maar God schenkt geloof, hoop en liefde.
En als deze drie metgezellen plaats krijgen in het hart, dan kan het niet anders of er veranderen dingen. Ik bedoel niet dat er in de eerste plaats iets verandert aan de buitenkant. Maar als God genade verheerlijkt, komt er iets tegenover te staan in mijn leven.
UIT: de rechtvaardiging van de goddeloze.

Bovendien zitten in een gemiddelde kerk niet enkel heiligen. Er zitten ook mensen in die onbekeerd zijn en dienen dus aangesproken te worden.
Zodra het woord WIJ in een zinsverband staat, is er meteen een geprikkelde reactie. Waarom?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2016 15:08

Je zegt dat het ronduit Bijbels is en vervolgens kom je met een totaal niet Bijbelse onderbouwing. Bijzonder.

Geef mij 1 tekst waarin staat dat de gemeente van God bestaat uit goddelozen, dat je goddeloos blijft na je bekering.

Dan zal ik je vast 5 teksten geven waarin staat dat je na je bekering rechtvaardig wordt.

Geef de viercijferige toegangscode van je iPhone of iPad op en klik op Installeer. ((Gal 2:16)

Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden. (Gal 3:24)

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
(Rom 3)

4 Want het einde der wet is Christus, tot rechtvaardigheid een iegelijk, die gelooft. (Rom 10)

11 En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd, in den Naam van den Heere Jezus, en door den Geest onzes Gods; (1 Kor 6)

En ik kan zo nog 100 andere teksten opnoemen, de Bijbel staat er vol van. Wat zijn dit voor ongefundeerde, onbijbelse geluiden. Klinkt dit werkelijk in kerken?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Chaya » 10 mei 2016 16:04

Marnix schreef:Je zegt dat het ronduit Bijbels is en vervolgens kom je met een totaal niet Bijbelse onderbouwing. Bijzonder.

Bijzonder, hoe jij 2 verschillende predikanten, uit 2 verschillende kerkgenootschappen beschuldigt van onbijbels preken.

Het betekent dat een mens ook na bekering, een zondaar blijft. Rechtvaardig wordt je pas als je in de Hemel mag zijn.
Een onbekeerde heeft geen last van de zonden, hooguit het geweten knaagt een beetje.
Maar de diepe droefheid, de smart over de bedreven zonden, komt pas als de blinde ogen geopend worden door de Heilige Geest.
Dan vindt er een afsterven van de oude en opstanding van de nieuwe mens plaats, maar nog steeds, zondaar. Want een mens blijft zondigen, dat is ook de strijd die gevoerd moet worden.

Romeinen 9:16. "Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. Maar Israel, die de wet der rechtvaardigheid zocht, is tot de wet der rechtvaardigheid niet gekomen."
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2016 16:27

Chaya schreef:Bijzonder, hoe jij 2 verschillende predikanten, uit 2 verschillende kerkgenootschappen beschuldigt van onbijbels preken.

Het betekent dat een mens ook na bekering, een zondaar blijft. Rechtvaardig wordt je pas als je in de Hemel mag zijn.
Een onbekeerde heeft geen last van de zonden, hooguit het geweten knaagt een beetje.
Maar de diepe droefheid, de smart over de bedreven zonden, komt pas als de blinde ogen geopend worden door de Heilige Geest.
Dan vindt er een afsterven van de oude en opstanding van de nieuwe mens plaats, maar nog steeds, zondaar. Want een mens blijft zondigen, dat is ook de strijd die gevoerd moet worden.

Romeinen 9:16. "Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. Maar Israel, die de wet der rechtvaardigheid zocht, is tot de wet der rechtvaardigheid niet gekomen."


Het is een wereld van verschil tussen zondaar blijven en rechtvaardig voor God zijn. De Bijbel leert dat we zondaren blijven maar in Jezus Christus gerechtvaardigd zijn. We zijn door Hem rechtvaardig voor God. Ik heb een paar Bijbelteksten aangehaald die dat heel duidelijk zeggen. Dat is heel wat anders dan zeggen: "We worden na de bekering niet rechtvaardig" en "we blijven goddelozen". We worden rechtvaardig, niet uit eigen werken maar door Christus. Blijft men de nadruk leggen op wat wij doen, ons werken, dan zou je dat kunnen stellen. Maar de bekeerde ziet op het werk van Christus die alles heeft gedaan en door wie we rechtvaardig zijn.

Nogmaals, als jij vindt dat het Bijbels is dat we goddelozen blijven na onze bekering en niet rechtvaardig zijn door Jezus Christus, bewijs het dan vanuit de Bijbel? Bij beide citaten vind ik geen Bijbelse onderbouwing. Ik heb wel een Bijbelse onderbouwing voor het tegendeel gegeven. Het is dus onbijbels om te stellen dat we als gelovigen niet rechtvaardig zijn en wel goddeloos. En kom dan niet aan met "ja maar we blijven zondaren". Klopt. Dat ontken ik niet. Dat we zondaren zijn wil niet zeggen dat we niet rechtvaardig zijn door Christus. Of dat we goddeloos zijn. De Bijbel leert iets totaal anders.

Je citeert Romeinen 9:16 maar wat lees je in vers 30? Dat op grond van het geloof mensen als rechtvaardigen zijn aangenomen. God neemt wie gelooft als rechtvaardige aan. Niet omdat ze geen zonden doen, omdat ze rechtvaardig zijn door Jezus Christus. Hij reinigt ons, droeg onze zonden weg en zo zijn we rechtvaardig voor God. Dat is de kern van het evangelie en dus ook van de Reformatie. God neemt wie gelooft aan als rechtvaaardige want er staat geschreven: De rechtvaardige zal door het geloof leven. Zie ook Romeinen 5 over Christus die stierf toen we nog goddelozen waren en nu zijn we gerechtvaardigd, verzoend, ook al zondigen we nog. Dat is wat de Bijbel leert.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2016 16:37

Chaya schreef:Het betekent dat een mens ook na bekering, een zondaar blijft.
Een kind van God is geen zondaar meer, maar een heilige die nog (meer of minder) zonde doet. Hij is met Christus gestorven en opgestaan.
Hij dient zichzelf te rekenen als dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Here.
Als hij struikelt dan brengt hij dat niet meer teweeg, maar de zonde die in hem woont.
Als iemand iets anders beweert, dan spreekt hij niet naar de schrift. Of het nu een dominee is of niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor pindas83 » 10 mei 2016 18:17

Chaya schreef:
Ja en dat is van alle tijden. Je doet geen belijdenis omdat je niet gelooft! Velen geloven de Bijbel van kaft tot kaft, maar het onderscheidende hoor je steeds minder.
Het tijd- en historisch geloof worden niet meer onderkend, men kent het niet.

Ok. Maar heeft dat dan enige waarde, belijdenis doen van je tijd- of historisch geloof? Bij ons is het, zoals in meeste reformatorische kerken zo ingesteld dat na het afleggen van belijdenis toegang is tot het Heilig Avondmaal. Ik denk dan dat degenen die wel tijd- of historische belijdenis hebben afgelegd zich afzijdig houden, klopt dat?

Ik heb expliciet aan onze dominee gevraagd wat volgens onze kerkorde (CGK) het doen van belijdenis inhoudt en hij vertelde me dat het er niet om gaat overal verstandelijk mee in te stemmen, alle leerstellingen precies zoals 'voorgekauwd' te onderschrijven maar veel meer het werk van de Heiland te (onder)kennen en daar dankbaarheid voor te hebben.


Maar het zal persoonlijk toegepast moeten worden, de Bijbel waarschuwt tegen het onware geloof. (de 5 dwaze en 5 wijze maagden, ze groeiden tezamen op, ze gingen gezamenlijk naar de bruiloft en wachtten op de Bruidegom en toch... 5 van hen - de helft - werden buitengesloten)
Zouden die 5 dwaze maagden geen geloof hebben gehad denk jij? Ik denk het wel zeker, want uiterlijk was er geen verschil immers.

Dat klopt. Maar waarom dan wel belijdenis doen van iets wat, als het erop aankomt, geen nut heeft?

Bijzonder om op Pinksteren belijdenis van je geloof af te leggen. Ik wens jullie een gezegende dienst!


jazeker! Hartelijk bedankt Chaya, daar hoop ik ook op!

Samanthi

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Samanthi » 10 mei 2016 18:55

Chaya schreef Ja en dat is van alle tijden. Je doet geen belijdenis omdat je niet gelooft! Velen geloven de Bijbel van kaft tot kaft, maar het onderscheidende hoor je steeds minder.
Het tijd- en historisch geloof worden niet meer onderkend, men kent het niet.
Maar het zal persoonlijk toegepast moeten worden, de Bijbel waarschuwt tegen het onware geloof. (de 5 dwaze en 5 wijze maagden, ze groeiden tezamen op, ze gingen gezamenlijk naar de bruiloft en wachtten op de Bruidegom en toch... 5 van hen - de helft - werden buitengesloten)
Zouden die 5 dwaze maagden geen geloof hebben gehad denk jij? Ik denk het wel zeker, want uiterlijk was er geen verschil immers.


Ik denk dat we hier een onderscheid maken wat geloof is en wat niet, nu de 5 wijze maagden hadden geloof, de vijf dwazen niet, tijd historisch of wondergeloof is geen geloof. belijdenis doen is belijdenis van je geloof niet van je tijd geloof of je historisch geloof.
In de eerste gemeenten was het een gewoonte geworden dat mensen hun geloof beleden om toegang tot het Heilig Avondmaal te krijgen.
Nu is het niet meer zo, je kunt belijdenis doen zonder geloof, ook kun je in de kerkenraad zitten zonder geloof, je kinderen laten dopen zonder geloof.
Dat klopt niet! Als die vijf dwaze maagden de Bijbel van kaf tot kaf zouden geloven zouden ze niet dwaas meer zijn, geloofde ze in de oordelen? Geloofden ze echt dat God hen eeuwig zal straffen? geloofde ze echt in Zijn beloften, dat Hij een geen lust heeft in de dood van een zondaar, zo zie je tijd geloof historisch geloof wonder geloof, is blijven in je ongeloof.

Dit stond er te lezen in jullie kerkblad:

Vrede! Ach, wie verlangt daar niet naar! Wat wordt er door de groten der aarde niet afgereisd en gevlogen om vrede tussen de volkeren te
bewerkstelligen, maar in plaats daarvan is er steeds weer oorlogsdreiging. En hoe is het in het persoonlijke leven? De vredesvlag wappert niet boven ons levensschip! Ons leven is vol van onrust en onvrede. En dat is ook geen wonder. Sinds wij in het paradijs de band met God door onze zonde hebben doorgesneden, en daarmee God de oorlog hebben verklaard en ook onze naaste, want dat houdt onze val in Adam toch in, is er nergens op aarde vrede te zoeken of te vinden! De goddelozen hebben geen vrede, zegt Jesaja. En goddelozen dat zijn wij allemaal. Goddeloos: dat is „loos”, d.w.z. zonder God.
Ons leven is als een loze dop. Het geeft geen inhoud meer en totaal geen waarde. De goddelozen zegt Jesaja verder, zijn als een voortgedreven zee. Op het strand ziet u de golven af- en aanrollen. Steeds is de zee in beweging. Aldoor onrustig. En wat wordt er niet aangespoeld op het strand? Allerlei modder en vuil. Treffend beeld van ons verdorven hart! De oorzaak van de onrust van de mens, is de zonde. En daarom zal de mens nooit rust krijgen, tenzij de Heere er aan te pas komt!

Het gaat er helemaal niet om dat de strijd bewierookt wordt, maar het is het leven van God's kinderen hier op aarde! Satan zal er alles aan doen om hen nog in zijn rijk der duisternis te trekken, al zal dit niet lukken.
Dus jij vindt het niet gaaf, maar je hoort het wel vanaf de kansel. Maar te vaak?

ik lees het anders dan jij, ik lees geen strijd of weg van een kind van God, voor de levendmaking/bekering de oorlog met God verklaard.
De laatste zin geeft aan dat je rust vind.
Ik zei al eerder dat ik de strijd dagelijks voel, maar toch kan ik rust vinden in God.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2016 08:21

naamloos schreef:Een kind van God is geen zondaar meer, maar een heilige die nog (meer of minder) zonde doet. Hij is met Christus gestorven en opgestaan.
Hij dient zichzelf te rekenen als dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Here.
Als hij struikelt dan brengt hij dat niet meer teweeg, maar de zonde die in hem woont.
Als iemand iets anders beweert, dan spreekt hij niet naar de schrift. Of het nu een dominee is of niet.


Precies. Meer focus op Jezus en wat door Hem zijn. En minder op de oude mens. Die is met Hem gestorven. Door Hem ziet God ons niet als zondaars maar als rechtvaardigen. Dat is het evangelie ipv altijd maar weer wijzen op de mens, hoe slecht we zij, hoe vaak het mis gaat. Maar goed, het hele nieuwe testament staat daar vol mee, met die oproepen. En vanuit die positie ook strijden tegen het kwade. Maar wel met de nadruk op wat onze nieuwe identiteit in Hem is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2016 09:57

pindas83 schreef:Ok. Maar heeft dat dan enige waarde, belijdenis doen van je tijd- of historisch geloof? Bij ons is het, zoals in meeste reformatorische kerken zo ingesteld dat na het afleggen van belijdenis toegang is tot het Heilig Avondmaal. Ik denk dan dat degenen die wel tijd- of historische belijdenis hebben afgelegd zich afzijdig houden, klopt dat?

Tja, waarde, in feite dan niet he?
De kerkorde eist nu eenmaal dat je mag deelnemen aan de sacramenten, wanneer je belijdend lid bent. Dus hebben de meeste volwassenen wel dat gedaan, al zijn er uitzonderingen. In onze gemeente zitten diverse volwassenen, ouder, die nog steeds een D achter hun naam hebben staan (dooplid)

ds. Pieters zegt het kort en kernachtig:
Belijdenis doen is: aan de kerkenraad vragen om aan het avondmaal te mogen aangaan. De kerkenraad (geen hartenkenner) ziet op de uiting/buitenkant: wat belijd je en hoe leef je? Dus bij het kerkelijke recht tot het avondmaal is niet de hartelijke beleving, maar zijn leer en leven aan de orde. Wanneer je zegt: ik geloof oprecht in de Heere Jezus Christus en ik heb Hem hartelijk lief, én je onderhoudt alles, wat Christus ons geboden heeft (Mattheüs 28 vers 19), dan krijg je kerkelijk recht om aan het avondmaal te gaan.

Voor Gód ben je pas gerechtigd tot de 'Tafel van Zijn Zoon', met een Goddelijk recht, namelijk als je metterdaad gelooft in Jezus Christus en gedurig uit Zijn sterven leeft. Door het avondmaal verzegelt God het nut van Christus' kruisoffer (de genadige schuldvergeving). Gelóvig aangaan doet daarin steeds weer delen! (NGB, 35.)
Om eerlijk toegang tot het avondmaal te kunnen vragen, moeten we weten wat het avondmaal inhoudt en waarom we daaraan willen deelnemen / wat daar te krijgen is. Weet jij dat? Dat is toch de reden waarom jij belijdenis wilt doen.


Maar het stopt dan niet voor ons,
Belijdenis doen is ook zeggen: alwetende God, ik heb Uw Woord lief, ik vertrouw Uw Woord, ik gehoorzaam Uw Woord, ik wens te leven en te sterven met Uw Woord - zie verder les 2. Daarom zal récht belijdenis doen inhouden: dagelijks studeren in het Boek der boeken, in biddend opzien om het onderwijs van de Heilige Geest! Gebruik ook hulpboeken (kinderbijbel, Bijbelverklaring / Drie Formulieren van Enigheid). Belijdenis doen is dan ook: belijden van de waarheid. Om de waarheid eerlijk te belijden is nodig
· de waarheid te begrijpen / te verstaan
· de waarheid oprecht toe te stemmen en lief te hebben
· de waarheid te beleven en daardoor vrijgemaakt te worden (Johannes 8 vers 31-32).


Als je het hele artikel wil lezen, hartelijk aanbevolen!
http://dspieters.refoweb.nl/1777836.htm

Ik denk dat ik hiermee jouw vragen beantwoord heb?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor pindas83 » 11 mei 2016 21:58

Chaya schreef:Tja, waarde, in feite dan niet he?
De kerkorde eist nu eenmaal dat je mag deelnemen aan de sacramenten, wanneer je belijdend lid bent. Dus hebben de meeste volwassenen wel dat gedaan, al zijn er uitzonderingen. In onze gemeente zitten diverse volwassenen, ouder, die nog steeds een D achter hun naam hebben staan (dooplid)

ds. Pieters zegt het kort en kernachtig:
Belijdenis doen is: aan de kerkenraad vragen om aan het avondmaal te mogen aangaan. De kerkenraad (geen hartenkenner) ziet op de uiting/buitenkant: wat belijd je en hoe leef je? Dus bij het kerkelijke recht tot het avondmaal is niet de hartelijke beleving, maar zijn leer en leven aan de orde. Wanneer je zegt: ik geloof oprecht in de Heere Jezus Christus en ik heb Hem hartelijk lief, én je onderhoudt alles, wat Christus ons geboden heeft (Mattheüs 28 vers 19), dan krijg je kerkelijk recht om aan het avondmaal te gaan.

Duidelijk.

Voor Gód ben je pas gerechtigd tot de 'Tafel van Zijn Zoon', met een Goddelijk recht, namelijk als je metterdaad gelooft in Jezus Christus en gedurig uit Zijn sterven leeft. Door het avondmaal verzegelt God het nut van Christus' kruisoffer (de genadige schuldvergeving). Gelóvig aangaan doet daarin steeds weer delen! (NGB, 35.)
Om eerlijk toegang tot het avondmaal te kunnen vragen, moeten we weten wat het avondmaal inhoudt en waarom we daaraan willen deelnemen / wat daar te krijgen is. Weet jij dat? Dat is toch de reden waarom jij belijdenis wilt doen.


Hij heeft het ingesteld voor de gelovigen, om ons te bemoedigen en ons geloof te versterken en Hem te gedenken. Het is een groot wonder dat Hij met ons de maaltijd wil 'nuttigen', daar word je best stil en klein van als dat op je inwerkt. Zeker wanneer je op jezelf ziet en weet wat er allemaal aan schort, om het zo te zeggen. Gelukkig mag ik naar Hem zien en weten dat Hij ook mij roept naar zijn maaltijd, dat wil ik niet afslaan!


Maar het stopt dan niet voor ons,
Belijdenis doen is ook zeggen: alwetende God, ik heb Uw Woord lief, ik vertrouw Uw Woord, ik gehoorzaam Uw Woord, ik wens te leven en te sterven met Uw Woord - zie verder les 2. Daarom zal récht belijdenis doen inhouden: dagelijks studeren in het Boek der boeken, in biddend opzien om het onderwijs van de Heilige Geest! Gebruik ook hulpboeken (kinderbijbel, Bijbelverklaring / Drie Formulieren van Enigheid). Belijdenis doen is dan ook: belijden van de waarheid. Om de waarheid eerlijk te belijden is nodig
· de waarheid te begrijpen / te verstaan
· de waarheid oprecht toe te stemmen en lief te hebben
· de waarheid te beleven en daardoor vrijgemaakt te worden (Johannes 8 vers 31-32).


Als je het hele artikel wil lezen, hartelijk aanbevolen!
http://dspieters.refoweb.nl/1777836.htm

Ik denk dat ik hiermee jouw vragen beantwoord heb?


Ja, dankjewel Chaya voor je tijd en moeite!

Samanthi

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Samanthi » 12 mei 2016 21:55

@ chaya jammer dat je niet meer reageert op mijn reactie en PB

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Chaya » 13 mei 2016 09:45

Samanthi schreef:@ chaya jammer dat je niet meer reageert op mijn reactie en PB

Ik heb geen pb van jou gekregen. In de regel beantwoord ik die meteen, of i.g.g. diezelfde dag nog.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Chaya » 13 mei 2016 12:07

Samanthi schreef:@ chaya jammer dat je niet meer reageert op mijn reactie en PB

Inmiddels pb ontvangen en beantwoord. :D
Samanthi schreef:Ik lees het anders dan jij, ik lees geen strijd of weg van een kind van God, voor de levendmaking/bekering de oorlog met God verklaard.
De laatste zin geeft aan dat je rust vind.
Ik zei al eerder dat ik de strijd dagelijks voel, maar toch kan ik rust vinden in God.

Zie het roodgemaakte.
We zijn het gewoon eens hoor en dat staat er ook in de meditatie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Samanthi

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor Samanthi » 13 mei 2016 17:41

Samanthi schreef:
@ chaya jammer dat je niet meer reageert op mijn reactie en PB


Inmiddels pb ontvangen en beantwoord. :D

Samanthi schreef:
Ik lees het anders dan jij, ik lees geen strijd of weg van een kind van God, voor de levendmaking/bekering de oorlog met God verklaard.
De laatste zin geeft aan dat je rust vind.
Ik zei al eerder dat ik de strijd dagelijks voel, maar toch kan ik rust vinden in God.

Chaya schreef:
Zie het roodgemaakte.
We zijn het gewoon eens hoor en dat staat er ook in de meditatie.

zon10

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het zicht op de Heere (kwijt)

Berichtdoor MoesTuin » 13 mei 2016 21:04

Nina schreef:Ik vind het een boodschap die totaal de plank mis slaat als deze boodschap aan de kerk wordt gericht: wij zijn geen goddelozen, wij zijn heiligen, geheiligd in Jezus' offer, en daardoor rein verklaard voor onze Vader. Ipv de mensen maar voor te houden dat ze zondaren zijn en goddelozen, horen predikanten de gemeenten op te roepen tot een heilig leven, en hen te stimuleren God's aangezicht te zoeken en dicht bij Hem te leven. Het accent ligt volkomen verkeerd in deze boodschap.

Daar heb je helemaal gelijk in Nina inderdaad.
Liefde is de Bron!
Ik kan het niet mooier verwoorden, dan het Lied het hieronder bezingt, de tekst staat in de film.
Liefde......God and God alone! Alle zicht op Hem!
en zo vindt je ware rust in Christus, want God wil een vader voor je zijn, als jij kind wilt worden (van Hem)
geen hoogmoed meer, maar ootmoed.
Komen tot Jezus als Hij je roept, komen in geloof alleen en Hij zal je rust geven (in alles!)
Geloven is een persoonlijke zaak, maar nooit een prive zaak, je wilt het delen......
ons hart vindt geen rust in ons, totdat het Rust vind in U

https://www.youtube.com/watch?v=QLRSNCdrXzk
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 118 gasten