Alles in één pakket/glasvezel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 12:51

Een vraag aan de mensen die alles in één hebben, telefoon-internet-televisie, al dan niet via de glasvezel.
Wat is daar het voordeel van? Zijn er ook nadelen?
Kun je door overstappen het risico lopen om tijdelijk zonder internet/telefoon te geraken?
Is het prijstechnisch aantrekkelijker? Volgens de site wel, maar ja, daar zie ik alleen maar voordelen. :D
Ik heb nog een vaste telefoonlijn, naast een mobiele. Die twee houd ik tamelijk gescheiden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Katlheen » 11 feb 2016 21:00

Wij hebben alles in een pakket hier. Voorheen was dat KPN, inclusief mobiel bellen. Maar bij KPN hebben ze nog bundels uit het jaar 0 met tarieven die sky high zijn. (32 euro per maand voor een simpel pakket, en de telefoon is na 2 jaar dubbel en dik terug verdiend).

Maar goed, na een slechte ervaring in een KPN winkel (eigen KPN toestel was kapot, moest maar bij een reparatie winkel opvragen hoeveel het zou kosten alwaar ze natuurlijk straal achterover sloegen van het feit dat KPN dat niet eens van zijn eigen toestellen weet), heb ik de hele bubs overgezet naar Ziggo. Tot nu toe gaat dat allemaal prima. Heb nu ook een mobiel abbo van Ziggo, sim only.
Voordeel is waarschijnlijk de prijs, 1 aanspreekpunt (dus als ze gaan klooien bij mobiel hebben ze het risico dat ze me bij de rest van de producten ook kwijt raken) en snel internet.
Nadeel: als Ziggo eruit ligt wordt het allemaal wat lastiger communiceren :oops:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 00:07

Doorgaans is het wel goedkoper ja. Verder geen nadelen, behalve dat als er een grote storing is, je mogelijk niet meer een systeem hebt dat nog werkt (als je geen mobiel internet hebt)

Hier de vaste telefoon er maar eens uitgetrokken. We hebben beiden onbeperkt bellen op onze mobiels en mensen belden telkens als het niet uitkwam op de vaste lijn
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor benefietdiner » 12 feb 2016 09:17

Chaya schreef:Een vraag aan de mensen die alles in één hebben, telefoon-internet-televisie, al dan niet via de glasvezel.
Wat is daar het voordeel van? Zijn er ook nadelen?
Kun je door overstappen het risico lopen om tijdelijk zonder internet/telefoon te geraken?
Is het prijstechnisch aantrekkelijker? Volgens de site wel, maar ja, daar zie ik alleen maar voordelen. :D
Ik heb nog een vaste telefoonlijn, naast een mobiele. Die twee houd ik tamelijk gescheiden.

Als ik al jou berichten zo lees deel ik jou in bij Kliksafe hé, :D ook al is dat wat duurder. :shock:
http://www.kliksafe.nl/
https://www.facebook.com/kliksafe.nl
En….. als je van de GGinN bent is alleen Kliksafe toegestaan. :cry:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_492666
En… deze predikkanten van deze internetprovider passen toch heel goed bij jou omdat je ze zelf regelmatig aanhaalt.
http://www.kliksafe.nl/service/over/over+kliksafe/
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 12 feb 2016 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 09:21

Chaya zit niet in de GGiN, als je haar beichten goed leest is dat ook wel te zien ;)
Laatst gewijzigd door Marnix op 12 feb 2016 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor benefietdiner » 12 feb 2016 09:27

Marnix schreef:Schelpje3 zit niet in de GGiN, als je haar beichten goed leest is dat ook wel te zien ;)

Nee oké maar de leden van de Raad van Advies van Kliksafe passen perfect bij haar :D
Ds. A.A. Egas
Chr.J. Flikweert
Ds. P. van der Kraan
L.A. Kroon

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Sabra » 12 feb 2016 10:44

Als je alles van KPN afneemt dan krijg je korting op je abonnement en ook 'gratis' aanvullende diensten via KPN Compleet. Ik ben zelf uitermate tevreden over KPN, met name over hun mobiele netwerk. Overal heb ik bereik, terwijl bij Vodafone en T-Mobile je vaak slecht bereik hebt in de perifere gebieden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2016 11:06

benefietdiner schreef:Als ik al jou berichten zo lees deel ik jou in bij Kliksafe hé, :D ook al is dat wat duurder.

#-o 8-[ :lol:
benefietdiner schreef:En….. als je van de GGinN bent is alleen Kliksafe toegestaan

:shock:
benefietdiner schreef:En… deze predikkanten van deze internetprovider passen toch heel goed bij jou omdat je ze zelf regelmatig aanhaalt.

8)
Nee hoor, noch rijd ik in hun merken (donkerblauw of zwarte) auto. En bezoek ik die refokledingzaken ook al niet. Filter heb ik niet nodig.
Tis tog wat he. Het zal een shock voor je zijn. :wink:

Ik vroeg het omdat ik gebeld werd door een alleraardigste meneer die vroeg me of ik op de hoogte was dat in onze wijk ook glasvezel is aangelegd.
Jazeker.
En is het niet makkelijk om alles op één faktuur te hebben.
Hmmm, weet ik niet eigenlijk. Het gaat nu ook best gemakkelijk. Maar ja, ooit abonnement afgesloten en kan het niet goedkoper?
Familiepakket nemen, all in one, vaste lijn wegdoen of niet.
Pfffft, het werd me eventjes teveel toen ik eens alles bij elkaar zocht. Rondgevraagd bij een vriendin, een zus en die zitten eigenlijk met hetzelfde euvel als ik. Ooit iets afgesloten en dan maar door laten lopen, beetje gemakzuchtig misschien. :oops:

Marnix schreef:Hier de vaste telefoon er maar eens uitgetrokken.

Toch vind ik dat lastig. Ik geef zelf mijn mobiele nr alleen aan naaste familieleden, vrienden.
Voor zakelijke doeleinden en instanties e.d. geef ik altijd het vaste nummer. Dan loop ik tenminste niet de kans op mijn werk gebeld of in een winkel gebeld te worden voor een indringend of ingewikkeld akkefiet.
En als je dan niet thuis bent, kunnen ze je ook niet lastigvallen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor janneke7337 » 12 feb 2016 11:17

Zet gewoon alles op een rij.
Wat ben je nu kwijt aan:
- Vaste telefoon.
- Internet.
- Televisie.
Totaal:

Wat ben je straks kwijt aan een alles in 1 pakket:
Totaal:

Dan weet je het verschil.
Het voordeel is dat je alles op 1factuur hebt, bij storingen maar 1 nummer hoeft te bellen.
Het nadeel kan zijn dat als bijvoorbeeld KPN een storing heeft je direct geen internet, geen telefonie en geen tv meer hebt.

Daarnaast zou ik als ik jou zo lees de installatie laten uitvoeren door een monteur. Wat vaak gratis is en je weet zeker dat het goed is.

Daarnaast heb je bijvoorbeeld met KPN nog voordelen dat als je een mobiel abbo hebt bij hun je een extra zender pakket krijgt en dubbel MB's en belminuten geloof ik.
Daarom, alles naast elkaar dan weet je wat goedkoper is.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 12:34

Hm ja, dat is een benadering. De moderne benadering: Je ziet wie je belt dus gewoon niet opnemen als je geen zin hebt :) En ik kan op mijn telefoon niet-storen aanzetten en zelfs mensen toewijzen die me desondanks toch mogen storen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor benefietdiner » 12 feb 2016 13:29

Chaya schreef: 8)
Nee hoor, noch rijd ik in hun merken (donkerblauw of zwarte) auto. En bezoek ik die refokledingzaken ook al niet. Filter heb ik niet nodig.
Tis tog wat he. Het zal een shock voor je zijn. :wink:

Ik vroeg het omdat ik gebeld werd door een alleraardigste meneer die vroeg me of ik op de hoogte was dat in onze wijk ook glasvezel is aangelegd.
Jazeker.
En is het niet makkelijk om alles op één faktuur te hebben.
Hmmm, weet ik niet eigenlijk. Het gaat nu ook best gemakkelijk. Maar ja, ooit abonnement afgesloten en kan het niet goedkoper?
Familiepakket nemen, all in one, vaste lijn wegdoen of niet.
Pfffft, het werd me eventjes teveel toen ik eens alles bij elkaar zocht. Rondgevraagd bij een vriendin, een zus en die zitten eigenlijk met hetzelfde euvel als ik. Ooit iets afgesloten en dan maar door laten lopen, beetje gemakzuchtig misschien. :oops:

Nee oké, maar dat adviseren ze ook niet hé auto of kleding Kliksafe adviseren ze wel.
Daar komt bij dat je ook niet zó kunt investeren als zij in auto en kleding.
Een gemiddelde predikant heeft een veel hoger traktement als jou uitkering natuurlijk. :lol:
En je wilt toch zeker jou reformatorische achter grond hoog houden en dan geen Kliksafe? Nou dat valt mij wel weer tegen van jou hoor hier mee choqueer je inderdaad. #-o Reformatorische mensen ondersteunen elkaar toch. :D
Ja en dan komt er zomaar een wilt vreemde aardige man aan de bel, zegt dat hij van KPN is (je kunt dat niet controleren want hij belt anoniem met een geheim nummer) en daar laat je je bijna door ompraten. ](*,)
Trouwens die aardige man belt mij niet hoor. weet je waarom niet 'MOA Onderzoekfilter'. :arrow: https://onderzoekfilter.nl/index.php?p
Daar ben ik al meer dat 3 jaar geregistreerd en ik krijg nooit meer van die nieuwsgierige naren mensen die iets willen weten of verkopen aan de bel en……. het kost helemaal niets. :-oo

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2016 14:28

benefietdiner schreef:Nee oké, maar dat adviseren ze ook niet hé auto of kleding Kliksafe adviseren ze wel.
Daar komt bij dat je ook niet zó kunt investeren als zij in auto en kleding.
Een gemiddelde predikant heeft een veel hoger traktement als jou uitkering natuurlijk. :lol:

Hoe weet jij dat? :-oo
benefietdiner schreef:En je wilt toch zeker jou reformatorische achter grond hoog houden en dan geen Kliksafe? Nou dat valt mij wel weer tegen van jou hoor hier mee choqueer je inderdaad. Reformatorische mensen ondersteunen elkaar toch

Dat doe ik ook, maar ik laat me niet onnodig "tillen". Sommigen weten de prijzen heel goed hoog te houden.
Internet met een filter is een prima uitvinding voor mensen die het nodig hebben. Ik ben een net meisje. :wink:
benefietdiner schreef:Ja en dan komt er zomaar een wilt vreemde aardige man aan de bel, zegt dat hij van KPN is (je kunt dat niet controleren want hij belt anoniem met een geheim nummer) en daar laat je je bijna door ompraten.

Nou ja, wat een aannames. Die meneer kent mij van jaren trouwe klant zijn. Dat is het dus juist!
Dan willen ze je "helpen" door je andere voorzieningen in 1 pakketje aan te bieden, goeiekoper mevrouw.
Ik word vrijwel nooit gebeld door vreemde snoeshanen, die belmeniet blokkade heb ik al jaren geleden ingesteld.
Dus ik waardeer enorm je meeleven en tips, maar ik heb ze op dit punt niet nodig. :D
Marnix schreef:e ziet wie je belt dus gewoon niet opnemen als je geen zin hebt

Ja kijk, en dat kan ik dus niet, calvinistisch als ik ben. :wink: Ik voel me bijna altijd verplicht om op te nemen.
Laatst waren we aan het Bijbellezen en danken na de maaltijd, trrrrring. Rustig laten bellen. Even later weer, trrrring.
Zelfs een 3e keer en dan begin ik onrustig te worden. Zou het dringend zijn?
Maar daar heb jij geen last van begrijp ik. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 15:09

Nee, mijn telefoon staat altijd op de trilstand, ik word niet contant gebeld en als ik geen tijd of zin heb om op te nemen neem ik gewoon niet op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Duschka » 12 feb 2016 16:18

Chaya schreef:Een vraag aan de mensen die alles in één hebben, telefoon-internet-televisie, al dan niet via de glasvezel.
Wat is daar het voordeel van? Zijn er ook nadelen?
Kun je door overstappen het risico lopen om tijdelijk zonder internet/telefoon te geraken?
Is het prijstechnisch aantrekkelijker? Volgens de site wel, maar ja, daar zie ik alleen maar voordelen. :D
Ik heb nog een vaste telefoonlijn, naast een mobiele. Die twee houd ik tamelijk gescheiden.


Hier alles in één.
Geen glasvezel overigens.
Ik denk dat je altijd het risico kunt lopen bij een overstap dat er iets misgaat, waardoor je tijdelijk even zonder de gemakken van deze tijd zit :wink: maar dan weer tijd over om te handwerken :mrgreen:

Voor ons was 't prijstechnisch wel aantrekkelijk.
Wij betalen even 40 euro voor tel. (inc. onbeperkt bellen naar vaste nrs binnen NL), internet en tv.
Wij hebben een jaarcontract en ik benader ze wel elk jaar voor een aanbieding, levert meestal een 3 mnd "gratis" internet op, ofzo.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Autoliefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2015 01:03

Re: Alles in één pakket/glasvezel

Berichtdoor Autoliefhebber » 21 feb 2016 07:33

Het grote voordeel van glasvezel is dat de upload- en downloadsnelheid van je internetverbinding gelijk zijn.
Plan is uiteindelijk om heel Nederland aan te sluiten op glasvezel.
Zal nog wel even duren trouwens, nog altijd heeft slechts een klein gedeelte van Nederland beschikking over glasvezel.
Bij een alles in een pakket zit trouwens ook televisie, ik weet niet of je dat erbij wil?
Anders alleen internet en bellen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 94 gasten