Probleem met dvd-speler

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pol » 14 dec 2015 14:30

Wij hebben een dvd speler gekocht maar die draait niet alle dvd's. Waar het in zit, weet de winkel niet, en die neemt hem ook niet terug omdat we de doos al weggedaan hebben. We gebruiken alleen gekochte originele exemplaren maar de oudere dvd bijv. pipi langkous draait hij wel en de mees kees serie niet. Waar kan dit verschil inzitten?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2015 15:15

Je krijgt verder geen foutmelding als je een DVD gebruikt die het niet doet? Als eerste moet ik denken aan regiocodering, maar dat is nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pien » 14 dec 2015 15:28

En zijn de nieuwe dvd's gewoon de "ouderwetse"? Want tegenwoordig is toch het meeste Blue Ray? En dat kan op onze DVD speler ook niet........Of zeg ik nu iets heel doms? 8)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2015 15:36

Een Bluray-speler draait als het goed is wél DVDs, maar een DVD-speler geen Blurays.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pol » 14 dec 2015 15:38

De ouderwetse.. dat zijn dvd die al 5 jaar oud zijn ofzo. Maar heb je Mees Kees,Kikkerdril zijn vrij nieuwe die pakt hij niet.
Hij gaat ze inlezen en springt dan op een zwart/wit spikkelbeeld.
Mortlach die regiocode heb ik ook aan zitten denken ,maar weet niet hoe het werkt...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2015 15:55

Je zou kunnen kijken of er een manier is om de firmware bij te werken. Op de site van de fabrikant zou je daar iets over moeten kunnen vinden. (als het een merk-speler is, tenminste, die anonieme spelers met componenten van 1000 verschillende chinese bedrijfjes hebben het vaak niet.)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pien » 14 dec 2015 15:59

Mortlach schreef:Een Bluray-speler draait als het goed is wél DVDs, maar een DVD-speler geen Blurays.


Daarom. Dus als je een gewone DVD speler hebt, kun je er geen blue ray op bekijken. En wanneer je dan per ongeluk wel een blue ray film gekocht hebt.........

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2015 16:02

Sowieso is er geen enkele reden om nog een speler zonder Bluray te kopen (zelfs de prijs valt reuze mee, geloof ik). Alleen DVD is als een apparaat kopen dat nog VHS-banden afspeelt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pien » 14 dec 2015 17:28

Ik vind het sowieso heel bijzonder dat het nog bestaat allemaal........ :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2015 17:38

pien schreef:Ik vind het sowieso heel bijzonder dat het nog bestaat allemaal........ :D


Hoe bedoel je? VHS-spelers of Blurays?

Mijn pa heeft een paar jaar geleden zijn hele casette-archief moeten weggooien. Alle bandjes waren verkleefd en totaal onbruikbaar geworden. Wat dat betreft lijkt de disc als opslagmedium toch iets beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Yoshi » 14 dec 2015 17:54

Hoe dan ook je hebt recht op 2 jaar garantie. Met of zonder doos. Gewoon teruggaan dus en eisen dat het ding gemaakt wordt.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor pol » 14 dec 2015 20:25

Heb dat ook gezegd, tijdens een chatcessie. Ding stuur ik terug en dat moet gewoon opgelost worden, maar degene dacht dat het een fabrieksinstelling was..Maar in het boekje is niks te lezen hierover...

Yoshi

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Yoshi » 14 dec 2015 20:28

Welke ballentent is het dan? Hoe kan het niet afspelen van DVD's nou een functie zijn? (Muv 18+ content, wellicht kan je dat achter een codeslot zetten).

Anoniem_89

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 dec 2015 00:36

pol schreef:Wij hebben een dvd speler gekocht maar die draait niet alle dvd's. Waar het in zit, weet de winkel niet, en die neemt hem ook niet terug omdat we de doos al weggedaan hebben. We gebruiken alleen gekochte originele exemplaren maar de oudere dvd bijv. pipi langkous draait hij wel en de mees kees serie niet. Waar kan dit verschil inzitten?


Koop een nieuwe DVD speler bij ze. Stop de 'oude' dvd speler in de ontvangen doos en doe die retour.
Misschien dat ie het dan wel doet.
Daarnaast kunnen ze volgens mij niet eisen dat je de originele verpakking moet hebben. Zou betekenen dat je na een jaar nog steeds de verpakking moet bewaren als je iets laat repareren of stuk gaat vóór het aflopen van de garantie?

Yoshi

Re: Probleem met dvd-speler

Berichtdoor Yoshi » 15 dec 2015 06:22

Als je een nieuw apparaat koopt dan wil het wel eens dat die DOA is of vrij snel kapot gaat. Als je dan de doos bewaard (de eerste twee weken) dan wil het vaak dat het bedrijf gewoon het apparaat omruilt. Dat is een stukje service.

Heb je die verpakking niet dan ontslaat dat de verkopende partij niet van de zorgplicht voor een werkend product. Dit probleem valt gewoon onder garantie en de DVD speler moet dus gewoon opgestuurd worden (niet op kosten van de klant) voor reparatie. Of de verkoper moet hem werkend krijgen in dat geval ga je weer met een werkend product naar huis. Dit is wel een reden waarom ik elektronische apparatuur eigenlijk zelden via internet koop.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 81 gasten

cron