adblock

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: adblock

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2015 15:16

StillAwake schreef:Wellicht levert dat een probleem op, maar ik geloof niet dat iemand hier op reclame zit te wachten.
Het is eerder degene die de reclame plaatst die zijn excuses aan zou moeten bieden, dan iemand die zich er juist bewust voor afsluit.
Ik heb een nee-nee sticker, moet ik dan ook ineens iedereen die rijk wordt van reclame mijn excuses aanbieden?


Het verschil is uiteraard dat je bij Refoweb wel van een (gratis) dienst gebruik maakt, en bij huis-aan-huisblaadjes niet...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: adblock

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2015 15:23

Katlheen schreef:Wat betreft de tablet, graag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak genoeg letterlijk zit te vloeken als ik met de tablet de site bezoek. Die pop ups zijn zeer irritant, en slecht weg te klikken op een tablet. Je komt dan iedere keer op de site uit die je juist niet wilt zien.


Qua tablet heb ik er vooral last van dat mijn toetsenbord steeds verdwijnt voordat ik aan een bericht kan beginnen. Ik weet niet of dat alleen voor RW zo is, trouwens, maar hier valt het me het meeste op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 10:21

Mortlach schreef:Het verschil is uiteraard dat je bij Refoweb wel van een (gratis) dienst gebruik maakt, en bij huis-aan-huisblaadjes niet...

Dat verschil is er inderdaad, maar dat houdt niet automatisch in dat ik op die reclame zit te wachten.
En met mij vele anderen.
Als ik een voetbalwedstrijd op TV kijk ga ik in de rust (reclameblok) toch ook niet zitten kijken uit pure dankbaarheid dat dankzij de gulle adverteerders deze wedstrijd door mij gratis te bekijken is?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: adblock

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2015 10:44

Mortlach schreef:
Qua tablet heb ik er vooral last van dat mijn toetsenbord steeds verdwijnt voordat ik aan een bericht kan beginnen. Ik weet niet of dat alleen voor RW zo is, trouwens, maar hier valt het me het meeste op.

Ik vind reclame niet erg, dat moet nu eenmaal, maar het moment waarop dit verschijnt, is heel hinderlijk. Ook de toenemende hoeveelheid is nogal irritant.
Als ik mijn bericht zit te typen komt er opeens van onderaan een grote reclame die ik eerst moet zien, alvorens ik hem kan wegklikken.
Op tv en in blaadjes weet je wanneer het komt en kun je je er als het ware op instellen.
Reclame moet uitnodigend, lokkend zijn, maar hier gebeurt dus het tegenovergestelde, je gaat je eraan ergeren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 10:51

Chaya schreef:Ik vind reclame niet erg, dat moet nu eenmaal, maar het moment waarop dit verschijnt, is heel hinderlijk. Ook de toenemende hoeveelheid is nogal irritant.
Als ik mijn bericht zit te typen komt er opeens van onderaan een grote reclame die ik eerst moet zien, alvorens ik hem kan wegklikken.
Op tv en in blaadjes weet je wanneer het komt en kun je je er als het ware op instellen.
Reclame moet uitnodigend, lokkend zijn, maar hier gebeurt dus het tegenovergestelde, je gaat je eraan ergeren.

Irritante reclame blijft ook hangen...
Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met het boycotten van producten waarvan ik de reclame irritant vond.
En da's best leuk om te doen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: adblock

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2015 10:54

Wij vinden bepaalde limonade lekker totdat Arie B. in een reclamespotje op het water ging lopen.
Hij werd eerst op "zwart" gezet, best sympathieke reactie, maar opeens was ie er weer.
Dus voor mij geen heilig sodawater meer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 10:56

Chaya schreef:Wij vinden bepaalde limonade lekker totdat Arie B. in een reclamespotje op het water ging lopen.
Hij werd eerst op "zwart" gezet, best sympathieke reactie, maar opeens was ie er weer.
Dus voor mij geen heilig sodawater meer.

Mooi voorbeeld van een product wat ik om de naam al niet zou kopen.
Wat is er heilig aan die zooi?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

asm

Re: adblock

Berichtdoor asm » 11 jun 2015 15:56

Hier ook veel problemen met wegklikken reclame op smartphone. Wordt altijd doirgelinkt en kan niet wegklikken of iets anders doen op de site.

Anoniem_89

Re: adblock

Berichtdoor Anoniem_89 » 23 jun 2015 21:49

lol weer veel reacties verwijderd, een aantal boven deze post is zeker wel on-topic :roll:
Kan dat dan wel even toegelicht worden waarom dat wél blijft staan?

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: adblock

Berichtdoor tulp » 16 aug 2015 07:37

Ik heb een poosje bij firefox geen last gehad van reclames (vind firefox op de tablet wel enorn traag!).
Toen brak er een periode aan dat bij firefox de reclames ook verschenen en niet wegklikbaar waren, maar om de een of andere reden had ik bij chrome dan even geen reclameprobleem.
Inmidels is het zo dat ik bekijk bij welke server ik reclameloos terecht kan, die vlieger gaat helaas ook niet meer op: nu heb ik het reclameprobleem bij allebei tegelijk.
Is er nog iets anders wat ik kan proberen?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: adblock

Berichtdoor Sabra » 21 aug 2015 13:44

Ik gebruik zowel Adblock Plus als Ghostery. Werkt perfect, nergens meer last van irritante reclame, die veelal is gebaseerd op je surfgedrag.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: adblock

Berichtdoor JeeWee » 24 aug 2015 13:47

Anoniem_89 schreef:Vloeken terwijl je een gelovige bent?

Kun je nagaan wat dat gedoe op Refoweb met je doet... :mrgreen:
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten