Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Noah88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2014 14:31

Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor Noah88 » 29 nov 2014 19:00

Moet je eerst al je gemene, nare, slechte en zwakke kanten aan God belijden en je hartje puur maken voordat het Heilige Woord van God in je hart kan werken.

Naar mij beleving heb ik 5 jaar lang nul komma niks begrepen van het woord, omdat ik super fan was van alles wat slecht en naar is, pas toen er voor mij gebeden werd omdat het slecht met mij ging, ging ik alles bij god brengen en begon het woord ook echt te vallen in mn hartje.

Samanthi

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor Samanthi » 29 nov 2014 19:12

Lees de Romeinenbrief eens daar lees je duidelijk dat God een goddeloze rechtvaardigt,
Enkele voorbeelden?
Levi in het tolhuis
Zacheus in de boom
De herders in het veld
De wijzen

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor ben db bd » 29 nov 2014 19:37

Noah, wij leerden vroeger dat je bij de Heere God mag aankloppen zo vies, onrein, gemeen, naar, zwak als je bent. Daarna is het wel de bedoeling dat je gaandeweg meer en meer verandert.
Maar ach, bij mij moet onze lieve Heer dat wel Zelf doen hoor. En jij moet jezelf daarvoor open stellen. Want de Heere houdt er geen slaven op na, alleen vrijwillige kinderen.

En ja, dan is het fijn als anderen ook voor jou willen bidden tot de levende God, Die horen wil.
Het hele leven is een leerproces en een veranderingsproces en een groeiproces! Durf het aan met Hem!
En geniet van je metamorfose, een eeuwigheid tegemoet.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor BladeStraight » 01 dec 2014 08:48

Er is niemand met een schoon hart, onze beste werken zijn als smerige vodden voor God juist omdat ze voortkomen uit ons hart, een bron van vuile wanbedrijven. Dit is niet een lijdelijke constatering zo van 'dan hoef ik mezelf dus niet te verbeteren want dat kan ik toch niet' maar dat is een constatering die ons in de schuld brengt, gewerkt door de Heilige Geest. De Geest overtuigd immers van zonde, gerechtigheid en oordeel. Echter, in Jezus Christus worden al onze ongerechtigheden bedekt. Wie Hem met een waar geloof aanneemt (geloof, en ook de aanneming van Jezus is een gave van God) zal in Hem gezien worden alsof hij of zij geen zonde gedaan heeft. De 'heerlijke ruil' van Luther, Hij mijn zonden en ik Zijn gerechtigheid. Al waren uw zonden als scharlaken, Ik zal ze maken als witte wol.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor Teus » 10 dec 2014 09:54

Noah88 schreef:Moet je eerst al je gemene, nare, slechte en zwakke kanten aan God belijden en je hartje puur maken voordat het Heilige Woord van God in je hart kan werken.

Naar mij beleving heb ik 5 jaar lang nul komma niks begrepen van het woord, omdat ik super fan was van alles wat slecht en naar is, pas toen er voor mij gebeden werd omdat het slecht met mij ging, ging ik alles bij god brengen en begon het woord ook echt te vallen in mn hartje.


Een onbekeerd mens begrijpt de Bijbel niet zoals God het bedoeld heeft.
Voor God moet je vrij van zonden zijn anders kan Hij niet met je verder, God kan niet met zonden omgaan, daar is Hij te Heilig voor.
God zegt "kom zoals je bent" omdat je zelf toch niets met die troep kan. Op het moment dat je je oprecht bekeerd en je zonden belijdt zijn ze ook weg en geeft God de wedergeboorte.
Dan pas kan God echt in je hart werken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Quispel

Re: Werkt de bijbel alleen in een schoon hartje

Berichtdoor Quispel » 10 dec 2014 09:56

ben db bd schreef:Noah, wij leerden vroeger dat je bij de Heere God mag aankloppen zo vies, onrein, gemeen, naar, zwak als je bent. Daarna is het wel de bedoeling dat je gaandeweg meer en meer verandert.
Maar ach, bij mij moet onze lieve Heer dat wel Zelf doen hoor. En jij moet jezelf daarvoor open stellen. Want de Heere houdt er geen slaven op na, alleen vrijwillige kinderen.

En ja, dan is het fijn als anderen ook voor jou willen bidden tot de levende God, Die horen wil.
Het hele leven is een leerproces en een veranderingsproces en een groeiproces! Durf het aan met Hem!
En geniet van je metamorfose, een eeuwigheid tegemoet.


What a meeting in the air!

https://www.youtube.com/watch?v=xlLUXTIJyaw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten