mona schreef:Als ik dan dat schema zie, dan denk ik:
Dit is dan echt weer iets waar Jan en allemaal op kan gaan schieten.
En zie daar: op CIP gaat men lekker los
Moderator: Moderafo's
mona schreef:Als ik dan dat schema zie, dan denk ik:
Dit is dan echt weer iets waar Jan en allemaal op kan gaan schieten.
benefietdiner schreef:Heikamp: "In de meeste gemeenten die ik heb mogen dienen, waren er weinig avondmaalgangers, zoals in de vraag werd gesteld. Het is best iets om verdrietig over te zijn dat er vele onbekeerden in de gemeente zijn die geen deel hebben aan Christus en daarom niet aangaan. En dat in gemeenten waar Gods Woord jarenlang zuiver is gepredikt (of te wel aan mijn prediking ligt het niet!), dus hoe God een mens bekeert en brengt aan het Heilig Avondmaal.(Laat de Schrift nu leren dat NIEMAND weet hoe de Wind waait als vergelijk met hoe Gods Geest werkt!!!) Daarin wordt uitgelegd wat bijvoorbeeld de Heidelbergse Catechismus erover zegt en schrijft. De noodzakelijkheid om bevindelijk de drie stukken te kennen om wel getroost te leven en eenmaal zalig te sterven. Zij zijn afgesneden van 'de oude Adamstam' en Christus ingelijfd door een waar geloof. In de praktijk zijn dat er weinigen. Dat is de reden waarom velen die dit niet kennen, terecht niet aan gaan aan het Avondmaal, omdat zij anders zichzelf een oordeel eten en drinken."
lees hier verder: http://www.cip.nl/artikel/31630/Soms-af ... wachtingen
mona schreef:Nu gebeurt er dus precies wat ik vrijdag al dacht:
Als ik dan dat schema zie, dan denk ik:
Dit is dan echt weer iets waar Jan en allemaal op kan gaan schieten.
En zie daar: op CIP gaat men lekker los
C.J.Meeuse schreef:Er moet een beleven zijn van de zonden als schuld bij God, met een mishagen aan ja, een walgen van zichzelf. Maken onze zonden ons Gods gunst onwaardig, door eigen gerechtigheid kunnen we uit deze diepte niet opklimmen.
Vervolgens moet er zoveel kennis van het werk van Christus zijn, dat men de algenoegzaamheid ervan als een wonder ervaart. Daarin is een ruimte om zalig te worden voor de grootste der zondaren. Het is niet genoeg, als er hiervan een verstandelijke beschouwing is. Die is afstandelijk, maar men moet de onmisbaarheid van Christus beleven met toepassing voor zichzelf. Men dient de toevlucht door het geloof tot Christus' verdienste te leren nemen, om zo volkomen vergeving te verkrijgen.
Samanthi schreef:Lieve mensen
Al dat geschrijf over erg of niet erg, dwaalleer of ware leer
Jezus zegt: Zal ik nog geloof vinden?
Laten we voor elkaar bidden! en niet elkaar opeten.
Als mensen die niet geloven dit lezen zullen ze erdoor aangeraakt worden en naar Jezus gaan?
En wij zelf als we naar elkaar wijzen? Gaan we dan naar Jezus toe?
Ik vind het hele lijstje alleen maar goed om de scheiding te accentueren om nog meer te kunnen zeggen zij zijn verkeerd, wij zijn goed.
Teus schreef:Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.
rotterdam ; Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?
Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.
onvergelijkbaar natuurlijk.rotterdam schreef:
Zo kun je het formuleren - frustratie zou ook kunnen.
Beetje Maarten 't Hart en Franca Treur.
DDD schreef:Van één gemeente weet ik de aantallen van enkele jaren geleden. En die kloppen niet.
In Capelle aan den IJssel- Middelwatering gaan trouwens zeker 1000 mensen naar de kerk.
mona schreef:Ik sluit me bij Samanthi aan.
Lees dit nog eens:
http://www.refoweb.nl/dwars/1367/herlev ... -ger-gem-/
(Een herleving in de Gergem.)
Wie van jullie verlangt er naar? Dat juist in deze gemeentes (van het avondmaal lijstje, én alle andere) de Heilige Geest gaat werken?
Bid er dan voor!!!
DDD schreef:Van één gemeente weet ik de aantallen van enkele jaren geleden. En die kloppen niet.
In Capelle aan den IJssel- Middelwatering gaan trouwens zeker 1000 mensen naar de kerk.
mealybug schreef:onvergelijkbaar natuurlijk.
Bovengenoemde personen gingen een tegenovergestelde kant op, en verloochenden hun Redder.
Hoe kom je er op ?
rotterdam schreef:
Voel je je aangesproken ?
Nee hoor dat is heel goed vergelijkbaar (je moet uiteraard wel objectief zijn).
Beide zijn gefrustreerd door slechte ervaringen of teleurstellingen uit het verleden.
Het in alle hevigheid ageren en "te vuur en te zwaard" bestrijden van je oude milieu noemen we "nestbevuiling", en dat is het ook. Kinderachtig en onvolwassen.
Klem vast aan de Rots tot behoudt schreef:1
Klem vast aan de Rots u,
't gevaar dreigt altoos.
Klem vast u aan Jezus,
Die 't kruis voor u koos.
Zijn liefd' is uw sterkte,
wat Hij heeft volbracht,
geeft vrede u en blijdschap,
welk kruis u ook wacht.
Koor:
Klem vast aan de Rots u,
wat storm weder woedt,
't is veilig waar Jezus,
Gods kind'ren behoedt.
2
Klem vast aan de Rots u,
verzoeking tot kwaad,
omringt en beloert u,
waarheen gij ook gaat.
Maar wat u moog dreigen,
wat valstrik of kwaad,
met Jezus als leidsman,
zijt veilig g' altijd.
3
Klem vast aan de Rots u
en roem in gena,
hoe hoog bij uw worst'len,
de golfslag ook ga,
uw Jezus, uw helper,
is altijd nabij.
De rots die niet wankelt,
uw leven is Hij.
Ruis O Godstroom der Genade, In Gemeente en Huis en Hart schreef:1
Ruis, o Godsstroom der genade
in gemeent' en huis en hart!
Laat in U gezond zich baden,
wat gebogen gaat door smart!
Stroom, o Heil'ge Geest, terneder
op het uitgedroogde land;
en de bloemen bloeien weder,
haast verwelkt door zonnebrand.
2
Laat het uit Gods hemel stromen
in de kerken overal!
Van uw nederdaling dromen
moede harten zonder tal.
Nieuwe liefde, nieuwe zangen,
kracht, die zielen opwaarts tilt,
brengt uw ruisen, die 't verlangen
als een heilig lied doortrilt.
3
Komt, gij dorstigen, hier drinken
uit die milde heilfontein!
Laat uw ziel in 't stof niet zinken,
maar in haar gereinigd zijn.
Laat U door haar golven dragen
tot waar liefde nooit verkoelt,
waar de kust der aardse dagen
door Gods vreugde wordt omspoeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten