onderstreepte woorden in tekst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

onderstreepte woorden in tekst

Berichtdoor cornelia77 » 01 sep 2014 14:03

Sinds een paar dagen zie ik steeds in een stuk tekst (bijvoorbeeld hier op het forum, op de nos-site, enz) woorden onderstreept staan. Als je er met de muis op gaat staan krijg je de oproep om de flashplayer te updaten en wat info uit wikipedia.
Ligt dat aan de instellingen van de computer of is dat iets nieuws? 't Is redelijk irritant...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: onderstreepte woorden in tekst

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2014 14:27

Dat is een stukje spyware/adware dat zich op je pc heeft genesteld en van allerlei willekeurige worden reclame links maakt. Ik was de eerste keer ook behoorlijk in de war, moet ik zeggen.

Als je een mouse-over doet, zou je moeten kunnen vinden welk programmatje het is en het dan zoals gebruikelijk verwijderen via het programmabeheer.

Het kan ook zijn dat het een add-on is die zich in je browser heeft geinstalleerd. Je kunt dus ook even daar kijken (meestal heet het extensies of add-ons).

Voor Google Chrome is het de drie zwarte streepjes rechtsboven, dan settings, extensions en dan alles verwijderen wat je niet herkent :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: onderstreepte woorden in tekst

Berichtdoor cornelia77 » 02 sep 2014 08:24

Dank je! Het is verholpen. Alleen heeft mijn man nu ook iets uitgeschakeld wat niet uitgeschakeld had moeten worden, denk ik. Als ik nu een filmpje op de site van NOS kijk, kan ik hem niet groot krijgen. Handig, als je niet heel veel verstand van computers hebt...
Maar goed, daar moet hij vanavond nog maar even naar kijken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: onderstreepte woorden in tekst

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2014 11:13

Volgens mij gebruikt de NOS Silverlight van Microsoft om filmpjes weer te geven, maar dat weet ik niet 100% zeker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten