Gedoe met internetexplorer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor tulp » 30 apr 2014 13:22

In mijn balk bovenaan staat een pijl naar links, een pijl naar rechts, een ronde pijl, dan kun je een internetadres intypen, daarna een vergrootglas, een ster en 3 streepjes boven elkaar. Geen favorietenmenu toch?

Bambi

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Bambi » 30 apr 2014 13:22

tulp schreef:Waar zitten de favorieten bij Chrome? Daar baal ik juist zo van, dat ik ze niet in een rijtje aan de linkerkant kan zetten.

Als je IE nog hebt, kun je ze daar vandaan importeren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 13:26

tulp schreef:In mijn balk bovenaan staat een pijl naar links, een pijl naar rechts, een ronde pijl, dan kun je een internetadres intypen, daarna een vergrootglas, een ster en 3 streepjes boven elkaar. Geen favorietenmenu toch?

Helemaal rechts, op de witte balk, boven de lichtgrijze, staan een koekje (denk ik) en een witte ster met grijze rand. Klik die ster eens aan en ns kijken wat er gebeurt.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor tulp » 30 apr 2014 13:46

Die ster kan ik aanklikken en dan kan ik de site toevoegen als bladwijzer. Of ik kan hem in de map 'Favorieten' zetten. Maar dan? Hoe kom ik dan bij mijn favorieten, waar een menu met alle sites uitrolt?
Ik heb nu wel wat pagina's als bladwijzer(?) staan als ik een nieuwe pagina open. Dat is handig. Maar als ik van de ene favoriet naar de andere wil, dan moet ik eerst een nieuw blad openen?
(Ik wil gewoon 'favorieten' aan kunnen klikken en dan de hele lijst zien :-k )

Het is mooi als ik ze uit IE kan importeren, maar ik zal ze toch eerst moeten weten waar ik ze naartoe moet halen. En moet ik IE daar dan niet voor openen om erbij te kunnen? Dat is toch gevaarlijk?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 13:54

tulp schreef:Die ster kan ik aanklikken en dan kan ik de site toevoegen als bladwijzer. Of ik kan hem in de map 'Favorieten' zetten. Maar dan? Hoe kom ik dan bij mijn favorieten, waar een menu met alle sites uitrolt?
Ik heb nu wel wat pagina's als bladwijzer(?) staan als ik een nieuwe pagina open. Dat is handig. Maar als ik van de ene favoriet naar de andere wil, dan moet ik eerst een nieuw blad openen?
(Ik wil gewoon 'favorieten' aan kunnen klikken en dan de hele lijst zien :-k )

Het is mooi als ik ze uit IE kan importeren, maar ik zal ze toch eerst moeten weten waar ik ze naartoe moet halen. En moet ik IE daar dan niet voor openen om erbij te kunnen? Dat is toch gevaarlijk?

Nee, daar is zo'n balkje niet voor. Ik gebruik het als ik een site wil bewaren, bijvoorbeeld Bijbel met kanttekeningen, dan hoef je niet te googlen, maar klik je het aan en daar is ie dan.
Tja, hoe gevaarlijk dat overplaatsen uit IE is, weet ik niet, zover strekt mijn kennis niet.
Maar heb jij zo'n lange lijst dan tulp? :wink:

Bambi

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Bambi » 30 apr 2014 13:55

tulp schreef:Die ster kan ik aanklikken en dan kan ik de site toevoegen als bladwijzer. Of ik kan hem in de map 'Favorieten' zetten. Maar dan? Hoe kom ik dan bij mijn favorieten, waar een menu met alle sites uitrolt?
Ik heb nu wel wat pagina's als bladwijzer(?) staan als ik een nieuwe pagina open. Dat is handig. Maar als ik van de ene favoriet naar de andere wil, dan moet ik eerst een nieuw blad openen?
(Ik wil gewoon 'favorieten' aan kunnen klikken en dan de hele lijst zien :-k )

Het is mooi als ik ze uit IE kan importeren, maar ik zal ze toch eerst moeten weten waar ik ze naartoe moet halen. En moet ik IE daar dan niet voor openen om erbij te kunnen? Dat is toch gevaarlijk?

Je klikt rechtsboven de drie zwarte streepjes aan.
Dan zet je je cursor op 'bladwijzers'
Dan zie je een menu en daar klik je op 'bladwijzers en instellingen importeren'
De rest wijst vanzelf.
En als je daarna iets toe wil voegen aan favorieten, dan klik je op die ster rechtsbovenin en kies je daaronder de map waar je hem in wil.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor tulp » 30 apr 2014 13:56

@ Schelpje: Ja, ik heb wel een hele lijst favorieten. Ze zijn ook nog onderverdeeld in mappen. :mrgreen:

Dank je Bambi! Het kwartje is gevallen. Zo ga ik het proberen.

Tim
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2014 06:09
Locatie: Gießen (Duitsland)

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Tim » 30 apr 2014 14:08

Bambi schreef:Ik gebruikte ook nog IE.
Ben nu van ellende overgestapt op Chrome.
Maar ik vind Chrome juist trager en ik mis mijn werkbalken bovenaan.
En als je bij IE 1 pagina vergroot, zijn pagina's van alle websites van die grootte.
Maar bij Chrome niet.
Daar moet je iedere pagina apart vergroten.
Dus als het lek gedicht is, ga ik weer lekker terug naar IE. :-oo


Dat kan je instellen. Eerst op de lo met die drie streepjes, dan naar instellingen. Dan onderaan op "geavanceerde instellingen" (of iets in die trant, gebruik zelf natuurlijk Duitse chrome). Dan weer een beetje naar boven en je kunt het zoomniveau instellen.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Bambi

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Bambi » 30 apr 2014 14:17

Tim schreef:
Dat kan je instellen. Eerst op de lo met die drie streepjes, dan naar instellingen. Dan onderaan op "geavanceerde instellingen" (of iets in die trant, gebruik zelf natuurlijk Duitse chrome). Dan weer een beetje naar boven en je kunt het zoomniveau instellen.

Thanks.
Ook weer geregeld. :-oo

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Rozijn » 06 mei 2014 18:12

Ik ben gruwelijk ouderwets, zo lees ik. Zowel op mijn werk (volledig) als thuis (bijna volledig) gebruik ik Internet Explorer.
Hier thuis doen bepaalde pagina's het soms niet goed en daarom heb ik ook Chrome op de computer staan. Maar Chrome is ook niet mijn favoriet omdat het nogal NSA-gevoelig is... ;)

Misschien maar een keer Firefox downloaden dan.

Anoniem_89

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 mei 2014 18:23

De NSA weet toch overal van en kijkt overal mee.
Who cares about privacy nowadays.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor tulp » 07 mei 2014 12:42

Ik heb mijn favorieten nu in Chrome staan, dat is gelukt. Nu zit ik met het volgende probleem: als ik op een forum alle posts gelezen heb, dan sloeg ik de pagina altijd op in de favorieten en dan werd de vorige pagina overschreven. Zo kwam ik altijd gelijk op de goede pagina uit, met de nieuwe posts.
Hoe moet dat in Chrome? Ik kan 'toevoegen aan favorieten' niet vinden. Weet iemand een handigheidje?

Bambi

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor Bambi » 07 mei 2014 12:44

tulp schreef:Ik heb mijn favorieten nu in Chrome staan, dat is gelukt. Nu zit ik met het volgende probleem: als ik op een forum alle posts gelezen heb, dan sloeg ik de pagina altijd op in de favorieten en dan werd de vorige pagina overschreven. Zo kwam ik altijd gelijk op de goede pagina uit, met de nieuwe posts.
Hoe moet dat in Chrome? Ik kan 'toevoegen aan favorieten' niet vinden. Weet iemand een handigheidje?

Die ster rechtsboven aanklikken en dan de map invullen waar je het in wil hebben.

mohamed

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor mohamed » 07 mei 2014 12:47

Als je IE wilt gebruiken kan je dat rustig doen. Dat je pc gehackt zou worden is bangmakerij, niks van aantrekken.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gedoe met internetexplorer

Berichtdoor tulp » 07 mei 2014 13:40

OK, dank je wel Bambi.
@ Mohammed: ja, nu ben ik al aan het omschakelen maar dank voor de tip. Het schijnt toch wel goed te zijn om met de tijd mee te gaan, zeggen ze. :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten