Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 05 feb 2014 16:20

Boerin schreef:Dr Michael Brown answering the tough questions.


Bedoel je nou dr. Michael Brown of God?
Er zijn zoveel mensen met een mening en ze baseren ze allemaal op de Bijbel.

Kijk voor de aardigheid eens HIER naar een interview met de bekende dominee Fred Phelps.

Zo staat dominee Phelps te 'preken':
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JeeWee op 05 feb 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Prisoner
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:31
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Prisoner » 05 feb 2014 22:25

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een mens is die een ander vergeeft, dat God het dan niet vergeeft.
Als je door God wordt geoordeeld, dan is dat omdat je zelf ook anderen geoordeeld in plaats van vergeven hebt.

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 22:31

Prisoner schreef:Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een mens is die een ander vergeeft, dat God het dan niet vergeeft.
Als je door God wordt geoordeeld, dan is dat omdat je zelf ook anderen geoordeeld in plaats van vergeven hebt.

Prachtige interpretatie van Mattheus 6,14! Het doet me goed zo'n mooie reactie te lezen! :8>

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 05 feb 2014 22:48

Prisoner schreef:Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een mens is die een ander vergeeft, dat God het dan niet vergeeft.
Als je door God wordt geoordeeld, dan is dat omdat je zelf ook anderen geoordeeld in plaats van vergeven hebt.

Wat vergeeft? Als ik geloof dat ik niet zondig, waarom zou ik Hem dan vergeving ergens voor vragen? Dat vind ik zo levensgevaarlijk aan al die interpretaties. Ik geloof dat Rock Hudson in de hemel zit, maar wel omdat hij vergeving heeft gevraagd. Als ik iets doe waarvan ik denk dat het mag en achteraf toch niet, vergeeft God me echt wel als ik het vraag, maar als ik weet dat iets niet mag, omdat God me overtuigt en ik blijf er toch willens en wetens in volharden en misleid mezelf en vraag geen vergeving meer, want ik denk dat het wel best is, dan heb ik een probleem. Ik geloofde dat ik getrouwd was met iemand en dat God dat helemaal goedkeurde, jammer dan, niet dus achteraf, maar ik vroeg geen vergeving, want ik geloofde niet dat samenwonen zonde was en zo ben ik van m'n geloof afgedonderd, ik geloofde niet eens meer dat God bestond. Hij vergaf me wel weer en ik kwam weer terug in geloof, maar als ik dat nu weer expres ga doen terwijl ik persoonlijk het voor mezelf weet, dan heb ik voor mijzelf geen hoop. Die tekst van wie eens verlicht zijn geweest en dan weer moedwillig gaan zondigen is dat voor mij, maar voor iemand die er allemaal niks kwaads in ziet natuurlijk niet, alleen pas op en vraag God zelf, lees Zijn Woord en weet iets echt 100% zeker, want anders vraag je ook geen vergeving.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 22:52

Prisoner schreef:Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een mens is die een ander vergeeft, dat God het dan niet vergeeft.
Als je door God wordt geoordeeld, dan is dat omdat je zelf ook anderen geoordeeld in plaats van vergeven hebt.
mohamed schreef:Prachtige interpretatie van Mattheus 6,14! Het doet me goed zo'n mooie reactie te lezen! :8>
Daar kan ik goed inkomen, maar begrijp alleen niet goed wat het met dit topic te maken heeft. Bedoeld Prisoner dat hetero´s de homofiele gedragingen van hun seksueel ander georiënteerde broeder en zusters moeten vergeven? Zo komt het wel over namelijk. In dat geval insinueert Prisonor echter wél dat homofilie een zonde is (wat niet ´fout´ is, is immers geen vergeving voor nodig), en jij weet waarschijnlijk net zo goed als mij wat de bijbel zegt over willens en wetens zondigen: als wij willens en wetens zondigen, nadat wij de kennis van de waarheid ontvangen hebben, blijft er geen slachtoffer voor de zonden meer over, maar slechts een verschrikkelijke verwachting van oordeel en verzengend vuur.(Heb. 10:26-27). En daarmee is het kringetje weer rond; geen slachtoffer voor de zonden betekend geen vergeving mogelijk.

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:07

Prisoner schreef:Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er een mens is die een ander vergeeft, dat God het dan niet vergeeft.
Als je door God wordt geoordeeld, dan is dat omdat je zelf ook anderen geoordeeld in plaats van vergeven hebt.
mohamed schreef:Prachtige interpretatie van Mattheus 6,14! Het doet me goed zo'n mooie reactie te lezen! :8>

Jvslooten schreef:Daar kan ik goed inkomen, maar begrijp alleen niet goed wat het met dit topic te maken heeft.

Soms moet je gewoon genieten van de poëzie en dat het misschien off-topic was vergeven we hem, toch? ;)

Prisoner
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:31
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Prisoner » 05 feb 2014 23:09

Boerin schreef:Wat vergeeft? Als ik geloof dat ik niet zondig, waarom zou ik Hem dan vergeving ergens voor vragen? .

Dat is nou ook de moeilijkheid in dit onderwerp, want ik geloof niet dat aangeboren homo's zondigen wanneer ze de liefde najagen.
Mijn stelling is dan ook gericht tegen de broeders die aangeboren homoseksualiteit als zonde zien. Als deze broeders te kennen geven dat homo's zondigen, dan vind ik dat ze die ook moeten vergeven.
Anderzijds zou ik mijn homo broeders willen aanraden om de tactiek van Paulus meer te gaan toepassen die hij in 1 Korinthe 6, 7 omschrijft;

Waarom lijdt gij niet liever ongelijk?

Kijk! Als ik homo was en ik geloofde niet de het zonde is om liefde na te jagen, maar een broeder zei mij dat ik zo toch wel zondig, dan zou ik gewoon sorry zeggen en intussen mijn eigen ding ervan blijven denken.

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:10

Jvslooten schreef:jij weet waarschijnlijk net zo goed als mij wat de bijbel zegt over willens en wetens zondigen: als wij willens en wetens zondigen, nadat wij de kennis van de waarheid ontvangen hebben, blijft er geen slachtoffer voor de zonden meer over, maar slechts een verschrikkelijke verwachting van oordeel en verzengend vuur.(Heb. 10:26-27). En daarmee is het kringetje weer rond; geen slachtoffer voor de zonden betekend geen vergeving mogelijk.

Klopt dat weet ik en ik weet ook in welke context Paulus dit schreef. Weet je ook wat Petrus zegt over onvaste mensen die Paulus zijn zendbrieven verdraaien?

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:17

Prisoner schreef:Anderzijds zou ik mijn homo broeders willen aanraden om de tactiek van Paulus meer te gaan toepassen die hij in 1 Korinthe 6, 7 omschrijft;

Waarom lijdt gij niet liever ongelijk?

Mooi gesproken en dit keer zeker niet off-topic. Waarom lijd je niet liever ongelijk? Het antwoord op die vraag zal ik als eerste geven: eigenwijsheid en omdat ik vaak gelijk heb. :clown:

Jvslooten

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 23:18

Prisoner schreef:Mijn stelling is dan ook gericht tegen de broeders die aangeboren homoseksualiteit als zonde zien. Als deze broeders te kennen geven dat homo's zondigen, dan vind ik dat ze die ook moeten vergeven.
Vergeven gaat altijd gepaard met het breken met de zonde. Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.

Prisoner schreef:Kijk! Als ik homo was en ik geloofde niet de het zonde is om liefde na te jagen, maar een broeder zei mij dat ik zo toch wel zondig, dan zou ik gewoon sorry zeggen en intussen mijn eigen ding ervan blijven denken.
En dat, ja zeggen en nee doen, is dus gewoon liegen. Ik kan me niet herinneren dat de bijbel dat ergens een deugd noemt, of wel?

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:26

Boerin schreef:Wat vergeeft? Als ik geloof dat ik niet zondig, waarom zou ik Hem dan vergeving ergens voor vragen?

Probeer je eens een leven voor te stellen zonder een wet die getuigt van zonde, alsof zo'n wet nooit bestond en je er nooit van gehoord had. Zou iemand dan niet pas tegen je 'zondigen' als hij of zij je verdriet doet?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 05 feb 2014 23:27

Jvslooten schreef:Vergeven gaat altijd gepaard met het breken met de zonde. Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.

Als iemand tegen me blijft zondigen en geen vergeving vraagt moet ik die persoon alsnog vergeven. Als een homo weet dat ie zondigt en het toch doet, wat heb ik daarmee te maken? Waarom moet ik dat iemand kwalijk nemen, hij doet mij toch niks aan? Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat moedwillig doet, de meesten geloven niet eens dat het verkeerd is. En ja als ik het bij het verkeerde eind heb en de teksten verkeerd had geinterpreteerd, sorry dan, bedenk maar dat het bij alle irritante lui die je willen waarschuwen uit een goed hart komt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Prisoner
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:31
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Prisoner » 05 feb 2014 23:31

mohamed schreef:Mooi gesproken en dit keer zeker niet off-topic. Waarom lijd je niet liever ongelijk? Het antwoord op die vraag zal ik als eerste geven: eigenwijsheid en omdat ik vaak gelijk heb. :clown:

Ha ja, je bent eerlijk Mo.
En ik begrijp je best, want ik zie dat men hier voornamelijk op het gevoel van de persoon inspeelt en niet op het geweten.
Maar toch, wat je doet is spiegelen en dat blijft eindeloos doorgaan wanneer het niet eens een keer doorbroken wordt.

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:32

Jvslooten schreef:Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.

Misschien heb je meer geloof nodig.

3 Let dus goed op jezelf!
Indien een van je broeders of zusters zondigt, spreek die dan ernstig toe; en als ze berouw hebben, vergeef hun. 4 En als ze zevenmaal op een dag tegen je zondigen en zevenmaal naar je terugkeren en zeggen: “Ik heb berouw,” dan moet je hun vergeven.’
5 Toen zeiden de apostelen tegen de Heer: ‘Geef ons meer geloof!’

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:34

mohamed schreef:Mooi gesproken en dit keer zeker niet off-topic. Waarom lijd je niet liever ongelijk? Het antwoord op die vraag zal ik als eerste geven: eigenwijsheid en omdat ik vaak gelijk heb. :clown:

Prisoner schreef:Ha ja, je bent eerlijk Mo.
En ik begrijp je best, want ik zie dat men hier voornamelijk op het gevoel van de persoon inspeelt en niet op het geweten.
Maar toch, wat je doet is spiegelen en dat blijft eindeloos doorgaan wanneer het niet eens een keer doorbroken wordt.

Het is een cyclus die we inderdaad moeten doorbreken. Nederigheid kan daarbij een voortreffelijke doch harde leermeester zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten