Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 19:15

Speedy schreef:
Hahahahah, eindelijk weer eens even lachen na zoveel postings

Heb jij ook eens een fijne avond. d:)b

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 feb 2014 19:16

Bambi schreef:De dominee zei trouwens ook niet dat alle homo's niet zo geboren zijn, maar dat het váák ontwikkeld is in de jeugd.


En dat baseert hij op.......?

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 feb 2014 19:19

En trouwens wat maakt het uit? Of je er mee geboren bent of op je zesde " krijgt", je wordt er niet minder homo van.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Speedy » 04 feb 2014 19:20

Tante Pollewop schreef:Heb jij ook eens een fijne avond. d:)b

:mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 04 feb 2014 19:21

Denkt niemand weleens: wat als God gewoon meent wat Hij zegt en hoereerders beerven het Koninkrijk niet en dat is alles behalve sex binnen een huwelijk tussen man en vrouw? Het is wel leuk dat alles is genade, God begrijpt het wel, het zal wel dit en dat betekenen, nee dat ging over een man die hetero was en homo erbij, seks voor het huwelijk, ooh nee da's best, dat ging over tempelprostitutie. Het klinkt mooi, maar ik kan niet tegen God zeggen: sorry joh, ik dacht dat je het zo bedoelde want je bent toch zo liefdevol, buddy Jesus? Tegenwoordig is het onmogelijk nog iemand te vinden die niet aan seks voor het huwelijk doet dus ik vind het allemaal wel geschoten, ik blijf mooi alleen. Ik ga niet riskeren om de hel in te gaan en iemand waar ik van hou erin mee te trekken. De enigen die zeggen dat het allemaal wel best is zijn universalisten die ook zeggen dat de hel niet bestaat. Ik volg God het liefst uit liefde, maar in deze volg ik Hem maar gewoon uit vrees. Ik vat het echt niet, onze vorige voorganger, ja die vrouw heeft God voor me, pit er gewoon mee, ja joh, doe niet zo wettisch joh zeggen ze dan tegen mij. Ik luister liever naar die irritante heiligheidspredikers op christian forums die niks anders doen dan met de hel dreigen eerlijk gezegd. Liever dat iemand irritant is en eerlijk dan dat iemand me voorliegt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 19:24

Bambi schreef:Hebben jullie ook bij deze dominee op de stoep gestaan?

De dominee zei trouwens ook niet dat alle homo's niet zo geboren zijn, maar dat het váák ontwikkeld is in de jeugd.


nee, nooit op de stoep gestaan. Wel regelmatig live horen preken. Zeker meer dan 10 keer. En ik heb goed geluisterd naar wat hij zei. In mijn voorgaande post heb ik hem zelfs woord voor woord gequote... Dus aan mijn luistervermogen ligt het niet.

Maar dat gedeelte wat jij quote is precies het probleem. Dat is onjuiste amateur-psychologie.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 19:27

JeeWee schreef:Dat deze dominee vertelt dat hij gelooft dat de homoseksuele praxis volgens de Bijbel zonde is, kan ik billijken. Hij mag dat uiteraard ook gewoon preken.
Wat hij niet mag, is stellig zeggen dat iets anders is dan het in werkelijkheid is.
Hij mag niet zeggen dat het buiten donker is, als volop de zon schijnt.


Zelfs dat mag hij onder de noemer vrijheid van godsdienst of vrijheid van meningsuiting doen. Ik permitteer me, op mijn beurt, de vrijheid om op basis van argumenten te zeggen dat zijn uitspraak baarlijke nonsens is voortkomend uit domheid of luiheid en dat die uitsprak daarom schadelijk is.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 feb 2014 19:41

Boerin schreef:Denkt niemand weleens: wat als God gewoon meent wat Hij zegt en hoereerders beerven het Koninkrijk niet en dat is alles behalve sex binnen een huwelijk tussen man en vrouw? Het is wel leuk dat alles is genade, God begrijpt het wel, het zal wel dit en dat betekenen, nee dat ging over een man die hetero was en homo erbij, seks voor het huwelijk, ooh nee da's best, dat ging over tempelprostitutie. Het klinkt mooi, maar ik kan niet tegen God zeggen: sorry joh, ik dacht dat je het zo bedoelde want je bent toch zo liefdevol, buddy Jesus? Tegenwoordig is het onmogelijk nog iemand te vinden die niet aan seks voor het huwelijk doet dus ik vind het allemaal wel geschoten, ik blijf mooi alleen. Ik ga niet riskeren om de hel in te gaan en iemand waar ik van hou erin mee te trekken. De enigen die zeggen dat het allemaal wel best is zijn universalisten die ook zeggen dat de hel niet bestaat. Ik volg God het liefst uit liefde, maar in deze volg ik Hem maar gewoon uit vrees. Ik vat het echt niet, onze vorige voorganger, ja die vrouw heeft God voor me, pit er gewoon mee, ja joh, doe niet zo wettisch joh zeggen ze dan tegen mij.


Ik denk dat er heel veel mensen zijn die doodsbang zijn gemaakt net als jij. En het is je goed recht om maar voor de zekerheid alleen te blijven. Zoals het voor een ander een goed recht is om niet te geloven in God als boeman.


Boerin schreef: Ik luister liever naar die irritante heiligheidspredikers op christian forums die niks anders doen dan met de hel dreigen eerlijk gezegd. Liever dat iemand irritant is en eerlijk dan dat iemand me voorliegt.


Hoe weet je zeker dat die eerlijk zijn. In dit geval gaat het juist om een dominee die niet echt eerlijk over homo's is.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:33

Bambi schreef:Ik denk dat de dominee niet zomaar een slag in de lucht doet, maar genoeg mensen gesproken heeft die met die problemen bij hem zijn geweest.

Ik krijg het gevoel dat deze man vooral erg goed naar zichzelf kan luisteren, en de feiten daarin ondergeschikt maakt aan zijn eigen gevoel.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:35

shrew schreef:En dat baseert hij op.......?

Zijn eigen gevoel.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 05 feb 2014 10:16

Een predikant heeft theologie gestudeerd en geen biologie.
En dat zegt nog steeds maar heel weinig, kijk maar naar dhr Hendrikse...

Wat de moraal betreft mag de predikant natuurlijk zeggen, wat hij wil.
maar daar stopt het.

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 10:47

Boerin schreef:Denkt niemand weleens: wat als God gewoon meent wat Hij zegt en hoereerders beerven het Koninkrijk niet en dat is alles behalve sex binnen een huwelijk tussen man en vrouw? Het is wel leuk dat alles is genade, God begrijpt het wel, het zal wel dit en dat betekenen, nee dat ging over een man die hetero was en homo erbij, seks voor het huwelijk, ooh nee da's best, dat ging over tempelprostitutie. Het klinkt mooi, maar ik kan niet tegen God zeggen: sorry joh, ik dacht dat je het zo bedoelde want je bent toch zo liefdevol, buddy Jesus? Tegenwoordig is het onmogelijk nog iemand te vinden die niet aan seks voor het huwelijk doet dus ik vind het allemaal wel geschoten, ik blijf mooi alleen. Ik ga niet riskeren om de hel in te gaan en iemand waar ik van hou erin mee te trekken. De enigen die zeggen dat het allemaal wel best is zijn universalisten die ook zeggen dat de hel niet bestaat. Ik volg God het liefst uit liefde, maar in deze volg ik Hem maar gewoon uit vrees. Ik vat het echt niet, onze vorige voorganger, ja die vrouw heeft God voor me, pit er gewoon mee, ja joh, doe niet zo wettisch joh zeggen ze dan tegen mij. Ik luister liever naar die irritante heiligheidspredikers op christian forums die niks anders doen dan met de hel dreigen eerlijk gezegd. Liever dat iemand irritant is en eerlijk dan dat iemand me voorliegt.

Van zo'n reactie krijg ik de kriebels, wat ben jij ontzettend wettisch zeg, mijn hemel. Nou ik maak me maar vast klaar voor de hel. Maar weet je, om met forumlid filosoof te spreken: ik ga met opgeheven hoofd als God is zoals jij hem nu beschrijft, want bij zo iemand wil ik niet eens zijn.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Wim2600 » 05 feb 2014 10:54

Boerin schreef:Denkt niemand weleens: wat als God gewoon meent wat Hij zegt en hoereerders beerven het Koninkrijk niet en dat is alles behalve sex binnen een huwelijk tussen man en vrouw? Het is wel leuk dat alles is genade, God begrijpt het wel, het zal wel dit en dat betekenen, nee dat ging over een man die hetero was en homo erbij, seks voor het huwelijk, ooh nee da's best, dat ging over tempelprostitutie. Het klinkt mooi, maar ik kan niet tegen God zeggen: sorry joh, ik dacht dat je het zo bedoelde want je bent toch zo liefdevol, buddy Jesus? Tegenwoordig is het onmogelijk nog iemand te vinden die niet aan seks voor het huwelijk doet dus ik vind het allemaal wel geschoten, ik blijf mooi alleen. Ik ga niet riskeren om de hel in te gaan en iemand waar ik van hou erin mee te trekken. De enigen die zeggen dat het allemaal wel best is zijn universalisten die ook zeggen dat de hel niet bestaat. Ik volg God het liefst uit liefde, maar in deze volg ik Hem maar gewoon uit vrees. Ik vat het echt niet, onze vorige voorganger, ja die vrouw heeft God voor me, pit er gewoon mee, ja joh, doe niet zo wettisch joh zeggen ze dan tegen mij. Ik luister liever naar die irritante heiligheidspredikers op christian forums die niks anders doen dan met de hel dreigen eerlijk gezegd. Liever dat iemand irritant is en eerlijk dan dat iemand me voorliegt.


Je mag er natuurlijk mee doen wat je zelf wil, maar zo'n boeman-god, die zou ik niet eens wíllen dienen, zelfs al was ik gelovig. Wat afschuwelijk lijkt het me om heel m'n leven te moeten gebukt gaan onder de angst voor wat eventueel wel eens zou kunnen komen nà dit leven. Maar goed, je doet het jezelf aan... en dat recht heb je natuurlijk.

visje36

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor visje36 » 05 feb 2014 11:30

Dacht nog altijd dat Gods liefde voor iedereen bedoeld is. Voor elke zondige mens die hier rondloopt op de aarde welk land of streek ook. En dat als je Jezus in je hart toe laat je gered bent.

Of is die liefde enkel tellend als je het celibaat in gaat ?. Bij homoseksuele gevoelens/ homo/ lesbi/bi zijn. Dat je vooral niet denkt aan een relatie en niks doet met deze extra gevoelens ?.

Dan krijg ik het idee dat je aan bepaalde voorwaardes moet voldoen om Gods liefde te krijgen, en heeft hij enkel de hetero onvoorwaardelijk lief. Zou een beetje vreemd zijn toch ?.

Zou het nog vreemder vinden als die zelfde God die bekend staat om zijn onvoorwaardelijke liefde, mensen maakt, geboren laat worden met als doel de hel ?.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 05 feb 2014 15:30

http://www.youtube.com/watch?v=-3Mtgj5R2Qk
Dr Michael Brown answering the tough questions.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten