Ja. Om het Woord ´´recht te snijden´´. Dat is vakterm waarmee bedoeld wordt dat we alles wegsnijden wat ons niet bevalt.Bambi schreef:Dus daar dient de bedelingsleer voor?
Moderator: Moderafo's
Ja. Om het Woord ´´recht te snijden´´. Dat is vakterm waarmee bedoeld wordt dat we alles wegsnijden wat ons niet bevalt.Bambi schreef:Dus daar dient de bedelingsleer voor?
mealybug schreef:In de grondtekst staat gewoon ''goedwillende handen''
Mwah, Mealybug wil splinters uit andermans oog halen maar jij hele balken?Bambi schreef:Zullen we dan eerst die balk uit je eigen oog halen, voordat je aan de splinter uit het oog van je broeder begint?
alexander91 schreef:Als je meteen ook het vervolg erbij pakt en even consequent blijft in je beschuldigingen:
"Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels, 10 maar door goede daden, zoals gepast is voor vrouwen die zeggen dat ze God vereren. 11 Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; 12 ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. 13 Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. 14 En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. 15 Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze."
Of is het je alleen te doen om de refo's zwart te maken?
O nee hoor, een refo is niets beter of anders dan elk willekeurig ander mens. Maar door jou begin ik daaraan te twijfelen. Jij lijkt een buitenproportionele liefde voor refo's te hebben want alleen hen vermaan jij in liefde, maar niet-refo's krijgen nauwelijks iets van die liefde van jou. Ik zou jou dus willen vermanen om ook hen meer lief te hebben zoals je de refo's liefhebt .mealybug schreef:
Ik hou een medechristen een bijbeltekst voor, en vraag of we ergens aan voldoen, MAAR DE REFO-REGELS STAAN DAAR VER BOVEN.
Hoe durf ik....
Optimatus schreef:Gisteren bezocht ik een bijeenkomst in Ede en daar werden diverse opwekkingsliederen gezongen en psalm 119. Tijdens bepaalde tekstgedeelten van deze opwekkingsliederen staken enkele mensen hun hand in de lucht, bij de psalm niet. Wat is de meerwaarde van het in de lucht steken van een hand?
learsi schreef:Het griekse woord "osios" betekent zoveel als "vroom", "godewelgevallig", "heilig".
Het is afgeleid van het woord "osia" en dat betekent "goddelijke wet".
h.g.
Learsi
mealybug schreef:osious
hosious
G3741
a_ Acc Pl m
BENIGN
dit geeft mijn interlinear greek NT
Jvslooten schreef:Je hebt een woord uit de tekst weggeknipt, maar ik ga er maar vanuit dat dat dat geen opzet is. Er staat namelijk: met opheffing van heilige handen.
De apostel spreekt over heilige handen. Handen die zich geheiligd weten in Hem. De apostel spreekt over bidden, zonder toorn en zonder twist. Liefde tot God (heiliging) en liefde tot de naaste (zonder toorn en twist); dat staat centraal in het gelovig gebed. Dààr wordt ook het kaf van het koren gescheiden. Niet bij de opgeven handen hoor. De hand opsteken kan iedereen, daar hoef je echt geen christen voor te zijn.
mealybug schreef:
Dat was inderdaad geen opzet.
Ik vraag me gewoon af waarom niemand de handen opheft in de refo gezindte, ondanks dat de apostel zegt dat hij wil dat het zo geschiedt.
Ga daar eens inhoudelijk op in.
'Niemand' is niet waar, maar het overgrote deel doet dat inderdaad niet. En alhoewel ik al heb laten zien dat het zwaartepunt van de tekst duidelijk ergens anders ligt, is je vraag arstikke terecht. Ik zal het eens aan de dominee vragenmealybug schreef:Dat was inderdaad geen opzet.
Ik vraag me gewoon af waarom niemand de handen opheft in de refo gezindte, ondanks dat de apostel zegt dat hij wil dat het zo geschiedt.
Ga daar eens inhoudelijk op in.
Jvslooten schreef:
Het viel me trouwens ook dat de bijbel ontzettend veel verschillende manieren van bidden opnoemt; liggen, staan, zitten, knielen, met opgeheven handen of juist nadrukkelijk niet..
Jvslooten schreef: Het gaat er niet om of je je handen opheft. Het gaat erom dat je je hart opheft, en je handen geheiligd weet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten