Elke dag bijbeltekst op facebook

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

refornist
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2013 14:04

Elke dag bijbeltekst op facebook

Berichtdoor refornist » 07 nov 2013 14:24

Ik denk al een poosje: wat zou het mooi zijn als ik elke dag op facebook een bijbeltekst krijg.
Na een zoektochtje kwam ik op dagelijks woord. Helaas gebruiken ze 1 vertaling.
Ik lees het liefst de SV. Maar het lijkt mij mooi, als elke dag een bijbeltekst in een paar vertalingen wordt gepost.
Bij Biblija.net heb je zo een rits vertalingen naast elkaar. Zie bijv. de bekende volgende tekst in diverse vertalingen. Vaak wordt een tekst veel duidelijker als je het in verschillende vertalingen/talen leest en bereik je een breder publiek. Zelf heb ik geen mogelijkheden om zoiets op te zetten, bovendien houd ik zoiets niet vol om dat elke dag te doen. Wie zou dat wel zien zitten. Het is gelijk een vorm van evangelisatie.

Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. (NBV)

Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden. (HSV)

Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.(SV)

Zoek eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan krijg je dat alles erbij.(Willibrord)

But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you. (KJV)

Trachtet am ersten nach dem reich Gottes / vnd nach seiner Gerechtigkeit / So wird euch solches alles zufallen. Luther vertaling)

Quærite ergo primum regnum Dei, et justitiam ejus : et hæc omnia adjicientur vobis. (Vulgata Clementina)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Elke dag bijbeltekst op facebook

Berichtdoor schelpje3 » 07 nov 2013 16:12

Beste refornist,

Wat zou het mooi zijn, als je een Bijbels dagboekje of de Bijbel openslaat, alvorens je je FB profiel bekijkt. Dan krijg je een schat van teksten. Met een uitleg erbij.
Ik hoorde het pas nog in een preek. Met name de jeugd, maar ook veel ouderen maken zich er schuldig aan. Als we wakker worden, wat pakken we dan als eerste? Onze smartphone?
Dus de tekst die jij in verschillende vertalingen hierboven hebt gepost, geeft het antwoord al!

refornist
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2013 14:04

Re: Elke dag bijbeltekst op facebook

Berichtdoor refornist » 07 nov 2013 18:48

Beste schelpje3,

Jij veronderstelt dat ik als eerst mijn FB profiel bekijk ipv de bijbel of dagboekje. En daar heb jij geen enkele grond voor om dat te denken.
Wat zeker waar is dat er een gevaar zit aan de sociale media, het gevaar is dat het te veel tijd kost en daardoor een aanslag op de stille tijd. Aan de andere kant heb ik de laatste tijd juist door social media meer contacten in de 'echte' wereld.

Op mijn telefoon heb ik de app van 'Dagelijks Woord'. Elke dag een 'extra' bijbeltekst, waardoor ik soms juist de bijbel pak en de tekst in zijn verband ga lezen. Op Facebook kan het toch juist een getuigenis zijn? Zeker als Bijbelteksten gedeeld en geliked worden, wordt het door veel mensen gelezen die normaal nooit een bijbeltekst zullen lezen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Elke dag bijbeltekst op facebook

Berichtdoor schelpje3 » 07 nov 2013 20:47

refornist schreef:Beste schelpje3,

Jij veronderstelt dat ik als eerst mijn FB profiel bekijk ipv de bijbel of dagboekje. En daar heb jij geen enkele grond voor om dat te denken.
Wat zeker waar is dat er een gevaar zit aan de sociale media, het gevaar is dat het te veel tijd kost en daardoor een aanslag op de stille tijd. Aan de andere kant heb ik de laatste tijd juist door social media meer contacten in de 'echte' wereld.

Op mijn telefoon heb ik de app van 'Dagelijks Woord'. Elke dag een 'extra' bijbeltekst, waardoor ik soms juist de bijbel pak en de tekst in zijn verband ga lezen. Op Facebook kan het toch juist een getuigenis zijn? Zeker als Bijbelteksten gedeeld en geliked worden, wordt het door veel mensen gelezen die normaal nooit een bijbeltekst zullen lezen.

Dat veronderstel ik niet, ik hoopte het!
Niet zo vijandig refornist. Is niet nodig. :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Elke dag bijbeltekst op facebook

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2013 12:38

Handig als mensen zo snel hun facebook bekijken, dat je daar ook Bijbelteksten vindt. Of als je 's ochtends je smartphone pakt, dat die een pop-up geeft met de bijbeltekst van de dag :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 91 gasten