Afluisterpraktijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Bambi » 16 jan 2014 00:28

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Cail
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2014 18:50
Locatie: Wilde Westen

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Cail » 17 jan 2014 20:03

StillAwake schreef:Dat is natuurlijk onzin. Als mensen (zoals eerder al opgemerkt) in de trein hele verhalen vertellen die niet voor mijn oren bestemd zijn ligt dat niet aan mij, maar aan hen die deze informatie de ether inslingeren.

Als je dan toch het woord onzin in de mond neemt, dat vind ik eerder van die vergelijking met een luidruchtige treinconversatie.
Wanneer ik in een volle trein op luid volume hele verhalen over mijn privéleven zit te vertellen, kan ik er van uit gaan dat mijn medepassagiers hier van alles van oppikken.

Wanneer ik zaken uit mijn privéleven aan een vriend mail, kan ik ervan uit gaan dat mijn bericht alleen bij betreffende vriend op zijn schermpje verschijnt.
Tenminste, daar zou ik vanuit moeten kunnen gaan.
Of niet?
Een reiziger drinkt alles, een toerist enkel koffie.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 10:37

Cail schreef:Als je dan toch het woord onzin in de mond neemt, dat vind ik eerder van die vergelijking met een luidruchtige treinconversatie.
Wanneer ik in een volle trein op luid volume hele verhalen over mijn privéleven zit te vertellen, kan ik er van uit gaan dat mijn medepassagiers hier van alles van oppikken.

Wanneer ik zaken uit mijn privéleven aan een vriend mail, kan ik ervan uit gaan dat mijn bericht alleen bij betreffende vriend op zijn schermpje verschijnt.
Tenminste, daar zou ik vanuit moeten kunnen gaan.
Of niet?

Mee eens. Als je een privémail stuurt moet dat privé blijven.
Waar ik echter op doelde (en dat deed ik inderdaad niet heel duidelijk) is dat mensen die vaak het meest hun mond vol hebben over privacy de meest stompzinnige dingen op facebook, twitter of Linkedin plaatsen.
Het gesprek in de trein waar ik op doelde ging deels over privé zaken, en deels over de afluisterpraktijken.
En op de één of andere manier was de contradictie dermate lachwekkend dat ik het niet vergeten ben...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Afluisterpraktijken

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2014 15:24

De Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden is vanmiddag via een videoverbinding gehoord door de Raad van Europa in Straatsburg. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt was een van de organisatoren.

De ondervragers, onder wie Omtzigt, wilden vooral weten wat Snowdens onthullingen betekenen voor gewone internetgebruikers, wat ze moeten doen om hun privacy te beschermen en wat de taken op dit gebied zijn voor Europa.

Snowden noemde tijdens zijn verklaring 'massa-surveillance misschien wel de belangrijkste bedreiging voor mensenrechten wereldwijd'. "Het is een misdaad om alle beschikbare data te verzamelen en te analyseren. Zeker als het niet gaat om het onderzoeken van één specifiek doel. De NSA brengt ongevraagd de volledige communicatie van groepen mensen of individuen in kaart." Volgens Snowden maakt de NSA gebruik van datamining en analyse zoals ook gebruikelijk is voor commerciële bedrijven.

De rest van dit artikel is HIER te lezen

Niet de islam, maar de bevriende Amerikaanse natie vormt een groot gevaar.

Maken jullie je zorgen?
Wie had dit ook kunnen denken, toen we ons home computertje aanschaften destijds.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor mealybug » 08 apr 2014 15:51

Plak ook je webcam maar af, want er zijn talloze berichten dat ze je in Amerika gewoon zien, zonder dat je weet dat dat ding is geactiveerd.
Of zeg even gedag , dat kan ook natuurlijk. :)

Anoniem_89

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 apr 2014 22:58

mealybug schreef:Is dit nu acceptabel of niet?
''Bevriend'' Amerika, die overal alles en iedereen bespiedt?
Om nog maar te zwijgen van wat google allemaal uitspookt en het inzien van iedere bank transaktie wereldwijd?
Hoeveel privacy hebben we nog?


0.0%

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2250 ... eed__.html

Ik denk dat ik voortaan maar beter ga opletten wat ik op internet schrijf.
Misschien ook goed om gebruik te maken van een Tor Browser.
Nu is er misschien niet iets gauw aan de hand.
Maar wie weet hoe de wereld er over 10-20 jaar eruit ziet?
Alles wat ik ooit geschreven heb zal dan tegen me gebruikt worden.
Ben er wel van overtuigd.
Volgens mij zijn dit echt 'de laatste dagen'.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor mealybug » 11 apr 2014 23:02

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... r_1_819485

We zittenn hier allemaal aan de leiband van Uncle Sam.
:-&

Zelfs Merkel schijnt te zwichten.

Bambi

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Bambi » 12 apr 2014 00:11

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor mealybug » 12 apr 2014 07:46

Bambi schreef:Zuid-Afrika ook? :mrgreen:



Dan krijgen ze het druk met Zuma.
Die heeft 5 vrouwen dus er zal wel wat afgebeld worden.
Andere afdelingen vd regering misschien.

Faramir

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Faramir » 12 apr 2014 07:55

Lijkt me een prima aanleiding om als Europa de VS wat meer opzij te schuiven.

Dat wil wat mij betreft zeggen dat alle Europese landen uit de NAVO stappen (en indien men dat wenselijk acht zelf een militair verbond opstart). Ambassadeurs al dan niet tijdelijk het land uitgekieperd worden (de VS ambassades schijnen een broeinest van afluisterpraktijken te zijn) en uitleveringsverdragen opgezegd.

Vervolgens moet de EU olierijke landen als Iran maar eens over gaan halen de Euro te hanteren voor de olie zodat de macht van de dollar gebroken wordt.

Laat de VS de komende 25 jaar maar eens nadenken over haar eigen rol in de wereld en hoe ze met haar (voormalige) bondgenoten om ging/gaat.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor mealybug » 12 apr 2014 08:01

Faramir schreef:Lijkt me een prima aanleiding om als Europa de VS wat meer opzij te schuiven.

Dat wil wat mij betreft zeggen dat alle Europese landen uit de NAVO stappen (en indien men dat wenselijk acht zelf een militair verbond opstart). Ambassadeurs al dan niet tijdelijk het land uitgekieperd worden (de VS ambassades schijnen een broeinest van afluisterpraktijken te zijn) en uitleveringsverdragen opgezegd.

Vervolgens moet de EU olierijke landen als Iran maar eens over gaan halen de Euro te hanteren voor de olie zodat de macht van de dollar gebroken wordt.

Laat de VS de komende 25 jaar maar eens nadenken over haar eigen rol in de wereld en hoe ze met haar (voormalige) bondgenoten om ging/gaat.


Daar heeft Europa echt de moed niet voor, ben ik bang.
Ligt veel van jullie goud ook niet opgeslagen in de USA?
En met Rusland aan de gaskraan aan de andere kant, zou dat weinig goeds beloven.
Dat ''niet happen'' van Rutte is dan wel weer schattig.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Ka ... etin.dhtml

Faramir

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Faramir » 12 apr 2014 08:03

Met Rusland is het vrij makkelijk vriendjes maken.

En ik heb helaas niet zulke hoeveelheden goud dat ik het niet meer in huis kan herbergen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor mealybug » 12 apr 2014 08:16

Faramir schreef:Met Rusland is het vrij makkelijk vriendjes maken.

En ik heb helaas niet zulke hoeveelheden goud dat ik het niet meer in huis kan herbergen.


De vraag is, wie zijn je vrienden en wat is de reden van de vriendschap?
Ik had het niet over je persoonlijke goud, maar over de goudreserves, die de economie dekken .
Meer dan de helft ligt in USA opgeslagen.

Faramir

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Faramir » 12 apr 2014 08:29

mealybug schreef:
De vraag is, wie zijn je vrienden en wat is de reden van de vriendschap?

Rust en vrede. En natuurlijk om de VS een hak te zetten.
Ik had het niet over je persoonlijke goud, maar over de goudreserves, die de economie dekken .
Meer dan de helft ligt in USA opgeslagen.

Waarom iets vragen wat je al weet?

Anoniem_89

Re: Afluisterpraktijken

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 apr 2014 22:00

Ach jullie weten de helft nog niet wat er allemaal speelt in dit flutland.


Heb je ooit enige kritiek gehoord van de journalisten richting Amerika of richting de Nederlandse overheid? Ik niet?
NSA die dus al 2 jaar je wachtwoorden wist en die je rekeningen kon inzien?

Geen woord in het nieuws erover hoor..
Dat Tapsterk (plasterk) half NL had afgeluisterd en daarover had gelogen tegen Ruktor (rutte).. geeft niet plassie, je gaat gewoon weer aan het werk, niks aan de hand mensen!

Opastelten (opstelten) die friet (Fred Teef) verkeerd had ingelicht (willens en wetens) over de wiswasdeal met Cees H.
Hij zei een deal te hebben waar het ging om een bedrag van 2 miljoen, bleek dat later 5 miljoen te zijn.

Rutte die ons 1000 euro beloofd had...
Ik hoor over al deze lui geen journalisten die een beetje pit tonen, ook niet van de 2e kamer zelf, en dan heb ik het over de CU en SGP.

Het is allemaal één groot complot.
Er zijn nog vele a4tjes te vullen met wat ik allemaal nog meer kan opratelen maar dat hoort niet thuis in dit topic.

In ieder geval mag je al wel weten dat het allemaal om geld en macht draait... wij burgers zijn gewoon de dupe..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten