Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 15 jun 2014 19:29

Sterkte TJ!

Wij hebben voor H een 18 inch gekocht toen hij 5 werd. Dat is nu bijna een jaar gelden, maar ik vind de fiets nu wat aan de krappe kant worden. Ik zou voor een 20 inch gaan, maar het ligt ook wel aan de lengte van benen. H heeft in verhouding kortere benen.
Ik zou de tip van sterretje als uitgangspunt nemen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LeChat » 16 jun 2014 11:59

Sterkte, TJ c.s.!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Lidia » 16 jun 2014 13:05

Gecondoleerd TJ en heel veel sterkte!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 16 jun 2014 14:19

gempa schreef: ik koop altijd marktplaats koopjes, ik wil echt niet zoveel geld uitgeven voor iets wat in de praktijk op de grond slingert in een tevol fietsenhok gepropt wordt, ik heb nog nooit een miskoop gedaan.


Hier precies zo. De eerste fiets (12 inch) gekocht voor 40euro op MP en op MP weer verkocht voor 30euro...
De tweede (16inch) en derde (20inch) gekochte fiets ook van MP rond de 40euro. Kost even zoekwerk maar het zijn leuke en prima fietsen. Hoop ze toch zeker voor 25euro ofzo nog te verkopen t.z.t.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 17 jun 2014 05:17

Ik weet niet hoeveel inch de huidige fiets van I. is.
Gekocht op Koninginnedag, voor 12,50.
Prachtige fiets, echt heel netjes nog.

Vind t eigenlijk geen stijl om bij een fietsenwinkel te passen,
Terwijl je niet eens de intentie hebt om daar te kopen.

TJ, gecondoleerd...

Wij zijn inmiddels verhuisd en ons appartement is verkocht.
Heerlijk hoor!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 17 jun 2014 06:59

Sterkte tj

Aikongirl, ik vind dat idd ook niet netjes, daar hou ik niet zo van. Niet dat ik alles koop wat ik pas, maar als ik van tevoren toch al zeker weet dat ik niks koop, dan ga ik de winkel niet in.

Ik ga wel eens bij neefjes passen, dat is wel een goed plan, en dan kijken welke fiets hij past.

Fijn dat jullie verhuisd zijn, heb je nu een groter huis?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 17 jun 2014 08:26

AikonGirl schreef:Vind t eigenlijk geen stijl om bij een fietsenwinkel te passen,
Terwijl je niet eens de intentie hebt om daar te kopen.


Helemaal mee eens! Dat is niet netjes, je jaagt hun op kosten (personeel moet ook betaald worden). Je gaat toch ook niet naar een keukenwinkel om vervolgens hun al het werk te laten doen om het vervolgens bij een ander te kopen.
Als je er samen niet uitkoopt, je slaagt niet etc. is wat anders. Maar als je al weet dat je er niet gaat kopen moet je niet een ander het werk laten doen...

Gefeliciteerd met jullie woning! Geniet ervan!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 17 jun 2014 09:22

gecondoleerd TJ

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 17 jun 2014 10:32

We woonden erg klein. Zo rond de 50m2. :)
Heb het nooit erg gevonden, was blij met wat we hadden.

Maar nu mooi hoekhuis met garage er naast, tuin van 9 bij 12.
Echt genieten, zoals je dan wrs wel kan begrijpen. ;)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 17 jun 2014 10:50

654321 schreef:Vind t eigenlijk geen stijl om bij een fietsenwinkel te passen,
Terwijl je niet eens de intentie hebt om daar te kopen.


Helemaal mee eens! Dat is niet netjes, je jaagt hun op kosten (personeel moet ook betaald worden). Je gaat toch ook niet naar een keukenwinkel om vervolgens hun al het werk te laten doen om het vervolgens bij een ander te kopen.
Als je er samen niet uitkoopt, je slaagt niet etc. is wat anders. Maar als je al weet dat je er niet gaat kopen moet je niet een ander het werk laten doen...

Gefeliciteerd met jullie woning! Geniet ervan!


Je gaat lijkt mij naar een fietsenwinkel waar je normaal ook je fietsen koopt. Die mensen kennen je en ik kan me het dan niet voorstellen dat het een probleem is dat je gaat kijken welke grootte goed is. En stel dat je daar geen fietsen ziet die je echt wat vindt, denk je dan dat ze het heel erg vinden dat je niets koopt. Natuurlijk jammer, maar de volgende haal je er wel weer een.
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 17 jun 2014 10:53

@TJ: sterkte. Hoe gaat het met de kids?
@AG: heerlijk dan he, de ruimte!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 17 jun 2014 13:25

Echt bekend zijn we niet bij een fietsenmaker, we kopen bijna nooit fietsen. Toevallig heb ik er 2 jaar geleden 1 gekocht bij een fietsenmaker, een stad verderop, maar mijn vorige fiets had ik al een jaar of 12, mijn man heeft de zijne zo'n 10 jaar, toen tweedehands gekocht, en nog in dezelfde staat, want hij fietst nooit :D
En voor Jurian dus via marktplaats, voor een tientje :)
Jongste moet eigenlijk ook een kleinere, die wil zo graag fietsen met zijwielen, maar de kleinste fiets die we hebben is nog te groot voor haar, al kan ze hier toch amper fietsen over het terrein, dus nog maar even uitstellen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 17 jun 2014 15:04

Hier met RJB ook, kan ook nog niet op het kleinste fietsje. Dat vind hij niet echt leuk. Maar sinds vorige week kan hij wel op zijn tractor, dus dat vergoed heel wat. En van vrienden een heel laag loopfietsje gekregen, dat lukt ook goed. Want de loopfiets van AJS lukt voor hem nog niet.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jun 2014 19:05

@sterretje
ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe Matteo en Manoël met alles omgaan. We zijn er de afgelopen dagen een keer of 4 met Manoël en 2 keer met Matteo geweest.. Ze gaan dan bij opa kijken en voelen hoe koud hij nu is.. Zo gewoon.. Ik was bang dat ze het eng zouden vinden en apart.. Maar nee, ze gaan "gewoon" even naar opa..

Manoël bekijkt hem ook heel goed.. hij zei vanavond: mama, hij is lichter geworden! .. En als hij de kamer uitgaat zegt hij vaak: Dag opa... Opa zei nl altijd tegen hem: zeg maar, dag opa..

Milan wil opa niet meer zien, eerst ook niet naar de begrafenis, maar nu hij de kist gezien heeft, heeft hij zoiets van ok, zolang ik opa niet hoef te zien, wil ik wel mee! Ik laat hem daar ook vrij in.. ze moeten doen wat zij prettig vinden

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Stip » 18 jun 2014 08:21

Gecondoleerd TJ. Goed dat je de kids vrij laat, volgens mij is dat ook het beste. Mijn oma is 3 weken geleden overleden en je merkte bij N echt dat ze ging nadenken over dat het leven eindig was en waar je dan heen ging en waarom 'oude oma' dan in de kist lag en wat er daarna gebeurde. Er kwamen allerlei vragen boven.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten