Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 29 apr 2014 12:28

Fijn dat het nu beter gaat juffiejuf!

@kdv
Onze kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang. Het scheelt dat ze bij ons al vanaf 4 mnd gaan. Het is voor hen 'gewoon'. Ze hebben ook altijd dezelfde juffen en zijn daar ook echt aan gehecht.
En zij zijn op woensdag inderdaad wel moe. Op mijn parttime dagen doe ik niets met ze, dan rommelen wij lekker in huis en slapen ze 's middags veel langer. Ik zie dat echt als een time out en opladen voor de donderdag. Ik ga zeker niet her en der koffie drinken zoals ik veel om mij heen zie gebeuren bij vrouwen die niet of minder werken. Ik beschouw het echt voor mijzelf als een werkdag, want in huis moet er ook genoeg gebeuren.

Ik merk aan de oudste 2 helemaal niet meer dat ze meer moe zijn, terwijl zij dan toch ook school, tussenschoolse opvang en de bso erop hebben zitten.

@ knippen
Ik knip het absoluut niet zelf. De jongens hebben langer haar ( althans de oudste) met slag/krul. En ik wil er een beetje een hip model in hebben. Veel (thuis)kappers hebben de neiging om bij jongens het langere haar op 1 lengte te knippen en dan krijg je echt een meisjesmodel. J heeft de meeste krullen tot nu toe, donkerrood en dat laat ik ook zeker langer groeien. O heeft tot nu toe spierwit heel stijl haar. De jongens gaan ongeveer 5 keer per jaar naar de kapper. Alhoewel J nog maar 1 keer geweest.
C gaat ongeveer 2/3 keer per jaar naar de kapper en dat vindt zij geweldig. Aangezien zij ook heel stijl haar heeft, maken ze voor haar met de stijltang krullen. Dan lijkt ze ook Shirley Temple
Jammer genoeg voor C heb ik niet zo heel veel vaardigheid met haar vlechten. Ik kom niet verder dan een paardenstaart, 2 staartjes en vlechtjes. Dat vindt zij ook wel erg jammer.
IN dat opzicht is het goed dat ik 3 knullen heb

Onze kinderen gaan niet naar de psz. Ik vind dat niet nodig, omdat zij al genoeg met andere kinderen in aanraking komen. En 'ons' kdv doet erg veel aan taal en spel. Vrienden van ons hebben hun zoon juist van de psz afgehaald en op 'ons' kdv gedaan, omdat hij hier veel meer uitgedaagd werd/wordt. Ik vind het vooral voor onze J erg goed. Hij is nl nogal eigenwijs, sprak laat en juist de groepsdynamiek is voor hem heel goed. Het voorlezen ging bij ons helemaal niet en daar begon hij stil te zitten tijdens het lezen ( nu gaat het thuis ook veel beter).
En zij zijn ons inderdaad vroeg wakker, meestal rond 6 uur is er volop leven ( en O is momenteel elke dag vanaf 5 uur luidkeels wakker...gaap!) Dat is gewoon hun ritme. Rond 6.45 uur zitten wij allemaal gedouched ( schrijf je dat zo????) en aangekleed aan het ontbijt en rond 7.30 uur brengt manlief ze allemaal weg naar het kdv en school ( ik begin rond 7.15 uur en ga om 16 uur naar huis)

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 29 apr 2014 14:15

Klopt het dat je haren vaker moet knippen (lees: heel kort knippen...) zodat het beter gaat groeien en dikker wordt?
R heeft op sommige plekken nog helemaal geen haar, dus ik laat het nu wat langer groeien, zodat het er een beetje overheen kan vallen. Maar ja, als het daar echt niet gaat groeien, dan wordt 't toch wel lastig. Dan kan ik ze beter nog maar een keer een kort koppie geven, nu de zomer er toch aan komt.
Heeft iemand daar ervaring mee?

R gaat doordeweeks naar de creche, vanaf haar 1e verjaardag, maar ik merk wel dat ze vrijdags heel moe is. Ik denk vooral dat dat komt omdat ze nu weer kleinere kinderen op haar groep heeft en er zitten een paar huilers tussen, waar ze erg onrustig van wordt.
Eigen juffen, zoals ajl zegt, is echt wel fijn, dat zorgt voor stabiliteit.

@AG: Spannend! Hebben jullie ook al een ander huis op het oog, of wilde je eerst de verkoop afwachten?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 29 apr 2014 14:20

Volgens ons kapper wordt het haar wel dikker, maar zal je eerst door het vlashaar heen moeten. Het gaat niet sneller groeien, omdat de groei vanaf de haarwortel gaat en als je aan de onderkant er iets vanaf knipt, maar dat niet zo veel uit.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 29 apr 2014 15:34

@ ag aangezien ik een totaal ander soort haar heb dan mijn dochter, heb ik nog wat te leren :wink: . Waarom maak je het haar van de meiden vast voor het slapen? Is dat om klitten te voorkomen? Of een andere reden. Vanaf welke lengte deed jij dat?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 29 apr 2014 16:55

Ik vlocht m'n haar vroeger ook altijd 's nachts, want dat scheelde inderdaad klitten.

Vanmiddag met m'n collega een trampoline in elkaar gezet, bij het nieuwe onderkomen van ons werk komt ook een speelhoek. Wat een lol voor de kinderen hier in de buurt!
Dat is dan weer het voordeel van op je werk wonen, kan ik er zelf ook op :-)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Acire » 29 apr 2014 21:04

@missF, heb je een foto van jongetje Frederiek? Ik begin echt nieuwsgierig te worden ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 29 apr 2014 21:22

Haha, nou, ik heb sinds kort een telefoon met camera, en kan daarmee dus wel foto's op facebook mikken, maar hoe ik die hier krijg...geen flauw idee, ik ben niet zo van die moderne telefooons :oops: ik zal eens uit gaan zoeken hoe ik die foto hierheen krijg :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 apr 2014 21:24

Hier eentje die drie dagen gaat, plus psz, van de psz morgen is hij bek en bek af, en dat kan ik goed verklaren omdat hij daar een heel ander kind is dan dat wij hebben en het kdv ziet. Dus, gaat me benieuwen wat het gaat worden op school.

Verder de oudste een mega dikke bos haar! altijd korte bob gehad en nu sparen voor lang. Ze heeft altijd invlechten, duizenden mogelijkheden, elke dag weer anders, oefening baart kunst! echt, dankzij youtube kom je een heel end! kan inmiddels ook de opvlecht :) die is ook erg leuk. Ze heeft het nu ruim over de schouders.
De kleine man heeft ook een enorme bos, kapper kan hem moeilijk knippen, veel kronen, enorm dik, dus tja.... bijna maandelijks ritje kapper! van de zomer denk ik tondeuse een paar keer.. haha!

Ellende met hem is dat hij een babyface heeft... dus de dikke bos als die langer wordt, ziet hij er weer uit als een kleine dreumes ach jah, niks an te doen!

Ik vlevht ok altijd in voro de nacht, volgende dag losmaken en invlechten, tis dan zo klaar!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 30 apr 2014 06:37

Ajl, dat is inderdaad tegen klitten.
Scheelt aanzienlijk veel tijd in de ochtend.

Foto's van facebook kan je makkelijk hier neer zetten,
Gewoon de. URL/link van alléén de foto hier neerzetten.
Dus niet de link van de pagina waar hij op staat, want dan zitten we gelijk allemaal op je facebook. Maar alleen van je foto. (Op foto klikken/instellingen en daar staat ergens url of link)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 30 apr 2014 14:26

MissF schreef:Haha, nou, ik heb sinds kort een telefoon met camera, en kan daarmee dus wel foto's op facebook mikken, maar hoe ik die hier krijg...geen flauw idee, ik ben niet zo van die moderne telefooons :oops: ik zal eens uit gaan zoeken hoe ik die foto hierheen krijg :)


Haha. Als je op de foto gaat staan op Facebook, linker muisknop en URL kopieren van de foto.
Die hier plakken tussen

Als het niet lukt wil ik het wel voor je doen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 30 apr 2014 14:27

Ow haha, zie nu dat AG al een duidelijke uitleg had gegeven :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 30 apr 2014 16:21

Bedankt!
Poging 1 dan :), Poging 2

Helaas, het lukt me niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 30 apr 2014 17:07

Kindertjes zijn binnen in de flat met hun bestuurbare vliegtuigjes en helicopter bezig. Vanmiddag lukte het niet in het park, een was kapot, ander niet goed afgesteld zei de meneer van de speelgoedzaak, dus geruild voor een helicopter. Het knalt overal tegenaan, maar wel veel lol.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2014 21:25

hahah geweldig Boerin. :lol: :lol: Leuk ding he zo'n bestuurbaar helikopter.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 30 apr 2014 21:48

wat is er veel geschreven!

Hier gaat het heel goed! Alleen hebben allebei de boys hun oogjes ontstoken, zo zielig. Ze lijken er zelf niet zo veel last van te hebben, maar ziet er naar uit. Hopelijk snel over!
Wij hebben gisteren 1100 km gereden met de auto, dat ging bizar goed ook. Hadden bedacht misschien halverwege te overnachten, maar F en J hebben zich heel goed gedragen ;-)
Grappig dat J rood haar heeft ajl, onze J heeft dat ook :-)

wat kerk betreft; soms gaat F halve dienst mee, dan voor de preek naar de creche. Soms ook niet. J neem ik soms mee in de draagdoek of gewoon in de wagen. Gaat ook prima.

psz gaat f niet naar toe, maar merk dat hij wel wat uitdaging kan gebruiken. psz was echter hele lange wachtlijst, dus dat ging 'm niet worden. weet nog niet zo goed hoe ik dat aan ga pakken als ik weer moet werken, want dan heb ik hetzelfde probleem als ajl denk ik qua activiteiten ondernemen ;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten