Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 28 apr 2014 19:42

@ duschka Ik denk ook eerder dat er een griepje is. Van de dktp en pneumokokken hebben ze over het algemeen alleen de eerste 24 uur koorts. Daarna moet het over zijn.

Wat een leuke foto's allemaal!
@ ag wat hebben jouw kinderen al jong veel haar! Heeft jouw jongste dat ook al?

Bij mij hebben de jongens het rond hun 4e net een volle korte bos, alleen dl heeft wat langer haar en het wordt nu ook wel een dikke bos. Zij baalt als een stekker want haar broers hebben tot nu toe krullen ( net zoals ik) en zij heeft ongelooflijk stijl haar ( gelukkig wel dik haar, maar zij vindt het erg oneerlijk)

@ ppm wat voor onderzoeken lopen er voor marijn? Of wil je dat op het www liever niet melden.

@ jpc wat een dotje. Hoe vinden haar zussen het dat zij er is?

@ stip wat worden jouw meiden ook alweer groot. Gaat N nu ook bijna naar school?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2014 21:11

Wat een geweldige foto Sterretje. Heerlijk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 28 apr 2014 21:13

Mooie foto sterretje, wat een lekker ventje om te zien!
Verder ook erg leuke foto's voorbij zien komen!

Kerkgang: Hier gaan ze allebei 's ochtends mee (1,5 uur) en zoonlief 's middags ook. Dochter mag dan nog naar de creche (is t/m 5 jaar), maar de laatste zondagen wil ze niet meer omdat dat 'saai' is volgens haar, dus gaat ze ook 2x mee naar de kerk. Ze hebben altijd een schrijfblokje en een pen, Timon schrijft op welke psalmen we zingen, zoekt deze op en probeert mee te lezen, dus daar is hij altijd wel druk mee. Sylke heeft wat meer moeite met rustig blijven, die vraagt regelmatig ' ik weet niet wat ik moet doen!' Als ik dan zeg 'gewoon stil zitten en luisteren', is haar reactie 'maar wat moet ik dan doen onder het stilzitten!' :)

Nu het hier toch ook over vaccinaties gaat... Zijn hier mensen die ervaring hebben met het uitstellen van de vaccinaties bij kinderen? Wij hebben de oudste 2 volgens het gewone programma gevaccineerd, maar zijn er de afgelopen tijd toch wat anders over gaan denken en vragen ons af of we er niet beter aan doen pas vanaf minimaal 6 mnd te gaan vaccineren, en misschien bepaalde vaccinaties over te slaan. Ben eigenlijk vooral benieuwd naar 'aangepaste' schema's.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 apr 2014 21:21

jah, ik heb uitgesteld, beide kinderen, vanwege heit niet opknappen, j was ook altijd ziek ziek ziek.. hoge koorts altijd, dus bij verhoging kan het niet, dus weer uit gesteld,
M moest nog met net 3 de prik die moest met 1 jaar en 9 maand? oid... ook vanwege ziek!

AJL: M is erg klein, geen probleem opzich, maar met 10 maand was hij 10 kg en hij is nu bijna 4 en hij is net 13 kg. Uit alle eerste onderzoeken komt niks, dus omdat het vermoeden wel voedsel is, gaan we dat eerst proberen. Hopelijk blijven de klachten weg en groeit hij eindelijk eens. Daarbij nog wel veeeel meer, 5 keer al buisjes aantal keer neusamandelen is ook niet echt normaal.. we zien wel.... Geen zorgen voor de dag van morgen. En dan tel ik maar opnieuw de zegeningen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2014 21:25

@Haai, heb je al op de site van NVKP gekeken? Daar staat wel info daar over. Ook over het weg laten van bepaalde cocktails.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor juffiejuf » 28 apr 2014 21:42

Wat een gave foto's heb ik voorbij zien komen!

@ haai; hier bij M. het gewone programma gevolgd om in te enten. Bij onze tweede zijn wij dus afgeweken. Hij huilde zoveel dat ik het niet kon opbrengen. In overleg met CB het uitgesteld. Geen spijt van.

@ TJ; fijn dat je een dag voor jezelf kon hebben, had je ook wel verdiend! Kan me voorstellen dat de moeheid er nu uit komt.

Hier ga ik morgen bij een christelijk KDV kijken, ik ben erg benieuwd.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 28 apr 2014 22:14

@ Haai,
Hier zelfde 'probleem'. Bij de andere twee het schema aangehouden, maar weet niet of we dit bij deze twee ook willen. En welke we willen. Ben me er wel in aan het verdiepen, maar dat moet nog wel wat beter.. dus tips idd welkom! (ik vind bv voor meisjes 'rode hond' en voor jongens 'de bof' belangrijk, en polio eigenlijk ook wel.. maar....)

en bovenstaande is niet bedoeld om een discussie over wel of niet inenten aan te zwengelen :-oo
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 29 apr 2014 06:22

Ajl, mijn jongste heeft echt amper haar, haha!
Heel dun donshaar nog. Dat ken ik ook echt niet van die andere twee.
Fem heeft echt super mooie pijpenkrullen en Ilona stijl haar tot dr billen inmiddels.

Sterretje. Mooie foto!

Hier helemaal geen vaccinaties.

We hebben een koper voor ons huisje! Hopelijk krijgt hij t financieel rond.
We wonen nu echt op weinig m2 met zn 5-en. Wordt wel eens tijd voor een eengezinswoning :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2014 08:08

@AG, zo nu al een koper dat zal fijn zijn zeg als het door mag gaan.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Duschka » 29 apr 2014 08:43

Haai schreef:Nu het hier toch ook over vaccinaties gaat... Zijn hier mensen die ervaring hebben met het uitstellen van de vaccinaties bij kinderen? Wij hebben de oudste 2 volgens het gewone programma gevaccineerd, maar zijn er de afgelopen tijd toch wat anders over gaan denken en vragen ons af of we er niet beter aan doen pas vanaf minimaal 6 mnd te gaan vaccineren, en misschien bepaalde vaccinaties over te slaan. Ben eigenlijk vooral benieuwd naar 'aangepaste' schema's.


Idd op de site van de NVKP is info te vinden. Ook op de site van d ragen en v oeden kun je (met name) ervaringsverhalen vinden.
Heb mij er indertijd behoorlijk in verdiept, want eerlijk gezegd ben ik niet zo een voorstander van vaccinaties, maargoed DL heeft ook een vader, en die denkt er anders over.

@AG
Spannend hoor, zou fijn zijn als het allemaal vlug rond is met de verkoop.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 29 apr 2014 08:54

@ ag fijn dat jullie nu al een koper hebben! Ik kan mij voorstellen dat je een groter huis wilt. Ze worden toch ook groter en nemen steeds meer huis in beslag...haha, althans dat merk ik bij ons.

Grappig die verschillen qua haar. Ik ben juist heel lang kaal gewend en nu krijgt de jongste haar dat iets over zijn oren piekt.

@ juffiejuf Hoe gaat het met de jongste? Huilt hij nog zo veel?

@ jannoek Hoe gaat het met J? Helpt de osteopaat?

@ vaccineren
Niet om een discussie te starten :wink: , maar wat zijn de overwegingen om later te beginnen met vaccineren of bepaalde vaccinaties eruit te laten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2014 09:41

Vannacht weer eens lekker door geslapen, S. dus ook. =D> :oops:

@Ppm, mag M. dan wel geiten/schapen producten? Ik zelf krijg ook buikpijn als ik koemelk (melk, yoghurt, kwark) heb genuttigd. Bij geiten producten heb ik daar geen last van. Zelf drink en eet ik geen melk en kaas van de geit (vind ik niet lekker) maar wel kwark, yoghurt en crème fraîche. Ik had altijd buikpijn (al vanaf kinds af aan, allerlei onderzoeken etc, kwam niks uit). Tot ik een paar jaar geleden (volgens mij net na de geboorte van S.) ging stoppen met melk drinken van de koe. Maar ook tarwe, ik merk als ik tarwe heb gegeten ook buikpijn krijg.
Sterkte met uit zoeken, zal niet makkelijk zijn.

Over haren gesproken, hier heeft zoon lief ook een bos met haar. Hij kan niet stil zitten bij de kapper, ppff. Maar zag pas een adv. in de krant dat er een kapper is die kinderen gratis knipt als een van de ouder in die zelfde week ook geknipt word. Misschien dat maar eens proberen. Want k vind het best wel veel geld. Vooral als je zo vaak moet omdat het zo snel groeit.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 29 apr 2014 11:04

Wauw, wat snel AG! Fijn! Wij leven nu ook op weinig vierkante meters, maar we zijn maar met zijn viertjes, en hebben enorm veel ruimte buiten, dus dat compenseert het wel weer. En we weten dat het maar 'tijdelijk' is, dus dan is het ook best te doen.

@haren, Jurian heeft dik haar, maar heel stijl, dus iets anders dan stekeltjes zit er niet echt in, langer vind ik het zo suf staan. Maar ach, nu is het helemaal suf natuurlijk, bijna kaal ;)
Frederiek is erg lang kaal geweest, kreeg nu eindelijk iets langer haar (maar wel dun), knipt ze het af #-o Al zeggen wel veel mensen dat ze een heel ander, mooier koppie heeft gekregen nu het korter geknipt is. Maar ik blijf haar net een jongetje vinden, dus hoop dat het snel wat langer wordt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor juffiejuf » 29 apr 2014 11:44

@ ajl; hier gaat het nu goed! Super he?! Na 4 maanden begon hij minder te huilen en nu is het een heerlijk vrolijk mannetje wat alleen huilt als hij dorst heeft/vieze broek heeft o.i.d. Heerlijk genieten zo!

Hier vonden wij een reden om later te beginnen met inenten; hij huilde zoveel en waarom dat er dan nog bij doen? Daarbij vinden wij dat ze wel erg jong beginnen met inenten. Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar. Zelfs het CB was het er helemaal over eens om later te beginnen terwijl hun de fanatiekste zijn ;-)

@ ajl; jullie kids gaan toch 3 of 4 dagen naar het KDV? Zijn de daarna niet gebroken als ze thuiskomen op die leeftijd?? Ze zijn bij jullie ook vroeg wakker. Hier heb ik nu eindelijk zekerheid voor een jaarcontract dus ze gaan na de meivakantie 1 dag naar een KDV in de buurt. Ik ben heel benieuwd of M. dat gaat trekken want die moet ook nog 3x per week een ochtend naar de PSZ. Ik vind het heel erg veel en intensief voor hem. PSZ kan ik denk ook niet zomaar stopzetten i.v.m. indicatie voor zijn spraak.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 29 apr 2014 12:13

Zou erg snel zijn ja! Staat nu drie weken te koop. En ze zijn al twee keer wezen kijken.
Hoop t zo... Maar eerst maar eens zien of t ze finanieel lukt.

Oeh, dat is jammer, als ze hun eigen haar knippen..
Ik knip de haren van de meiden zelf. Ga nooit naar de kapper.
Bij meisjes is dat wel ff wat makkelijker dan bij jongens. Gewoon alleen de puntjes.
Ben alleen wel veel tijd kwijt met kammen en invlechten. Probeer er altijd wat moois van te maken. En dan s avonds nog een keer goed kammen en slapen met simpele vlecht.

Juffiejuf, wat heerlijk dat t goed gaat nu!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten