Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2014 21:09

Ik neem sowieso altijd de meiden mee boodschappen doen (manlief is er nooit ;-)) en nu in de vakantie ook M. Gaat eigenlijk prima. De meiden zijn eraan gewend en M kan met redelijk wat sturing ook de winkel rond zonder kleerscheuren. Maar goed, nu moet ik morgen met ze de stad in (M moet z'n bril laten maken en schooluniform kopen) en dat is een ander verhaal! Ik kan de kinderwagen niet meenemen ivm te wijd voor de winkels waar we inmoeten en dubbeldragen kan ik niet langer dan een half uur meer (mijn babies worden groot!). Dus....ik ga met M afspreken dat we koffie en taart gaan doen als we alles goed doorstaan! Beetje omkopen ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2014 21:24

Nou Laura, succes morgen. :wink:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2014 21:34

Evelien schreef:Nou Laura, succes morgen. :wink:

Bedankt :mrgreen:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2014 22:09

Zelf hebben wij veel profijt te benoemen wat je wil zien.

En als ik hier kijk... tegemoet komen aan... .hier mogen ze gerust de pop in een schoenendoos van de trap laten glijden en gaan we expirementjes aan! of... mogen de grote kussens van de bank voor een super springkussen of verbouwen we op een regenachtige dag ons hele huis voor een echte jungle met spannende dieren! :)!! ach jah.. alles voor een hoop lol.

Hier geen poppenmoeder..... wel kinderen die uren voorgelezen willen worden, wat dus ook heeeeel veel gebeurd!


Ik ga vaak ook zonder kinderen winkelen, meer omdat ik dan zelf rust heb en de boel recht hou :) stukje zelfbescherming. Overigens ga ik nooit winkelen.. haha!! een enkele boodschap dan! de rest heb ik een man voor :)!

TJ: wel ff een terleurstelling, wel fijn dat ze je bellen dat je het niet dan pas hoort.... en de rit voor niks is. Soms duren die dingen gewoon nu lang........ en heeeel lang! (we hebben zelf ook in een traject gezeten vergelijkend, niet fijn.)

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Maneah » 21 feb 2014 22:15

Evelien schreef:Maneah, alsof je mijn zoon omschrijft. Gelukkig begint hij nu wel te luisteren. Hij heeft ook een periode gehad waarin alles grappig was. En soms heeft hij dat nog wel. Maar gelukkig is dat veel minder geworden.

En hoe ging jij daar toen mee om? Wel of niet straffen? Of negeren in de hoop dat het leuke er af gaat?
Dat heb ik al wel gedaan, maar heeft ook geen effect!

Ah TJ, wat balen! Sterkte met wachten!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2014 22:24

Wat deden we, meestal negeren. En proberen af te leiden. Wel te benoemen en verder gaan met waar je mee bezig was. Ik moet wel zeggen dat S. niet heel erg lang blijft hangen in iets. Hij is vrij snel af te leiden (enkele keer dan niet).
Zoals vanavond bijv. hij wilde niet aan tafel komen met eten. Oke prima, maar dan mag je op de gang (mat) gaan zitten mokken en niet aan tafel. Prima. Hij kwam binnen toen hij klaar was (volgens hem dan) en is aan tafel gaan zitten.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 21 feb 2014 22:27

Ik neem nu de kids nog wel mee winkelen.
Maar kan ook genieten van even alleen rustig een avond of zo de stad in. (en na de tijd met een vriendinnetje ergens even wat drinken).
Met AJS ga ik wel eens op vrijdagavond direct na het eten 'winkelen' en dan na de tijd wat drinken. Dan vindt ze super! Dan zijn we van 18.00-20.00 weg en voor haar is dat heel laat;-)
RJB neem ik ook mee, maar als ik naar meer dan 1 winkel moet gaat hij in de buggy... anders kan ik net zo goed de marathon gaan lopen :mrgreen: Maar straks met 4 kids... ik denk het in het begin niet. Ik denk dat dan een uurtje winkelen zoiets is als een uitje;-)

Maar boodschappen.. nu ga ik als ik AJS heb weggebracht naar school even met RJB langs de winkel. Maar straks kan dat niet meer.. krijg geen twee baby's en RJB mee in een winkelwagen. Dat wordt dus echt eens per week inslaan met een goede lijst en hopen dat de buurvrouw 'suiker' heeft :-oo

Straffen/belonen: werkt bij RJB niet. Totaal niet. Heb gewoon bij hem heel duidelijke grenzen. Gaat hij er over heen, gaan we samen even op de trap zitten (alleen blijft hij niet zitten en heeft hij het gezellig op de gang. en dat samen zitten is al een straf voor hem :mrgreen: Afleiden werkt bij hem wel, en soms negeer ik het gewoon. Zeker als hij boos wordt.
AJS: ik ben niet altijd van straffen en belonen. Ze moeten gewoon dingen doen omdat het moet. Klaar.... En natuurlijk prijs ik haar als ze dingen opruimt, de badkamer heel netjes schoonmaakt als ze uit bad komt enz.
Ik ben er wel van om haar af en toe even mee te nemen, wat leuks te doen, of wat kleins te geven... waardering op die manier.
En qua straffen... Als ik met haar praat en uitleg wat ik er vind is ze er al zo van onder de indruk dat straf eigenlijk al niet meer hoeft. Heel soms doe ik het, als ik de overtreding echt erg vindt.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2014 22:35

Sterretje schreef:
Maar boodschappen.. nu ga ik als ik AJS heb weggebracht naar school even met RJB langs de winkel. Maar straks kan dat niet meer.. krijg geen twee baby's en RJB mee in een winkelwagen. Dat wordt dus echt eens per week inslaan met een goede lijst en hopen dat de buurvrouw 'suiker' heeft :-oo

Ja dat is lastig. Wij hebben bij onze supermarkt wel goede tweelingwinkelwagens. Voor 2 maxi cosi's, of met twee ligzitjes en ook met 2 'zit'zitjes. Maar dat is in NL weinig of niet denk ik.
Overigens ga ik nooit 'winkelen'. Als ik wat nodig heb gaat het via internet, ik kom behalve de wekelijkse boodschappen in geen winkels. Ook wel weer erg goed voor de portemonnee ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2014 22:38

Dat hangt er vanaf hoeveel je via internet uit geeft.. :mrgreen: :wink:

Ik ging pas met S. naar een klein winkelcentrum hier in de buurt en echt hij wandelde rustig mee, echt op zijn tempo en manier. Maar het was gezellig. Geen gedram of spullen pakken wat niet mag. Was heel gezellig.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Maneah » 21 feb 2014 22:45

Evelien schreef:Wat deden we, meestal negeren. En proberen af te leiden. Wel te benoemen en verder gaan met waar je mee bezig was. Ik moet wel zeggen dat S. niet heel erg lang blijft hangen in iets. Hij is vrij snel af te leiden (enkele keer dan niet).
Zoals vanavond bijv. hij wilde niet aan tafel komen met eten. Oke prima, maar dan mag je op de gang (mat) gaan zitten mokken en niet aan tafel. Prima. Hij kwam binnen toen hij klaar was (volgens hem dan) en is aan tafel gaan zitten.

Mijn zoontje lijkt toch wel veel op die van jou, haha! Dit klinkt wel heel bekend :-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 21 feb 2014 23:14

trijntjejohanna schreef:en toen belde vanmiddag het UMCG .. de afspraak maandag gaat niet door.. de uitslagen zijn nog niet binnen.. bah.. al maanden leefden we naar komende maandag toe.. en dan dit... ](*,) ze weten ook niet wanneer het wel komt

oo bah, sterkte met afwachten

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 22 feb 2014 14:06

Ah wat een tegenvaller tj..

Nog tips voor kids die s middags niet meer willen slapen maar het eigenlijk nog wel nodig hebben? R komt er steeds weer uit, ik kan haar 10x terugleggen of 100x maar ze gaat niet slapen. Vervolgens zit ze de hele middag wel te duimen en valt ze onder t eten in slaap...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2014 20:35

@vpk, mijn jongste dochter van bijna 2 slaapt ook niet meer iedere middag. (Haar zus daarentegen slaapt nog wel lekker een uurtje of anderhalf). Dit doet ze al een tijd, ze is sowieso een slechte slaper maar gelukkig lijkt ze er tegen te kunnen. Het CB adviseerde mij om haar als haar zus slaapt (want zuslief heeft andere zus nodig om in slaap te komen) naar beneden te halen en op de bank te zetten met een dekentje en wat rustige muziek op de zetten, klassiek ofzo. Gewoon om haar toch wat 'ontspanningstijd' te geven. Ik heb besloten dat niet te doen (hahaha) want dochterlief blijft niet op de bank zitten en ik krijg anders overdag helemaal niets gedaan dus k laat haar nu gewoon in haar ledikantje en of ze slaapt of niet, om half 2 mag ze pas weer, als ik haar zus wakker maak, naar beneden. Maar misschien help een 'relax'uurtje wel voor R...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2014 20:43

hier al heel vroeg geen slaapkindjes meer overdag! Idd... soort relaxmoment, of filmpje oid erin! rustig van nijntje.. of anders lekker relax voorlezen of boekjes in bed... dus lekker voorlezen... en boekjes erin laten liggen en vertellen dat ze lekke rmag liggen lezen. En dat je haar later uit bed haalt? oid?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 22 feb 2014 21:45

Ik deed Nina wat later op de middag naar bed (2uur ongeveer) en dan sliep ze wel na 1 uur maakte ik ze wakker.
Dit hebben we na een tijdje gestopt omdat ze s avonds steeds later in slaap viel.
Nu slaapt ze al een hele tijd niet meer s middags behalve als we s avonds weg moeten dan leg ik haar rond 3 uur in bed en laat ik ze zeker 2 uur slapen werkt hier super goed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten