Gameverslaafd?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gameverslaafd?!

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2013 18:35

Byte schreef:Hi

Zelf behoorlijk verslaafd geweest.
En ja dat had ik zelf niet in de gaten, ik kon dit makkelijk de baas dacht ik.

Ik speelde COD,BF series maar ook spellen zoals Total War series, Command & Conquer, Mass Effect, Final Fantasy etc.

Mijn omgeving had er onder te lijden, dat is een ding dat zeker is.
De vraag is wil je dit horen als iemand anders dit tegen je zegt?

Ik niet in ieder geval, was allemaal lariekoek.
Maar nu achteraf kan ik zeggen dat dit niet het geval is. Te weinig aandacht voor mijn vrouw en kinderen.
En alleen maar bezig met de PC, uiteraard een zelfbouwkloon, met led verlichting, extra coolers er in etc.
Ik had het nodig om even mijn frustratie kwijt te raken , even stoom afblazen, etc. etc. etc.

Zat in een clan, ook prachtig allemaal....

Tot dat je terugkijkt en dan ziet wat je aan het doen was.


Te weinig aandacht voor anderen is het enige probleem dat ik hier teruglees :-) Verder lees ik over een vent met een hobby :-)

Zitten uiteraard 2 kanten aan het verhaal.

Enerzijds moet je jezelf afvragen of je als christen spellen zoals BF, COD e.d. kan doen?
Zo realistisch wat het tegenwoordig is, ik vind het niet meer passen binnen de christelijke levenswijze.
Maar dat is een persoonlijke kwestie.


Maar wel interessant. Ikzelf heb geen enkele moeite met het geweld in schietspellen; dat is en blijft een virtueel potje tikkertje. Erger vind ik het willekeurige geweld tegen voorbijgangers in spellen als GTA en Saints Row, alhoewel je dat ook weer zo absurd kunt maken dat het alle realiteits verliest.

Anderzijds is het voor niet christenen anders omdat ze die levenswijze niet uitdragen, daardoor ook een andere kijk op de materie hebben. Daar moet mijn inziens ook iedereen vrij in zijn trouwens dus.... no worries Mortlach dat deze christen met een wetsvoorstel komt dat dit niet meer mag ;)


Hehe, binnen de korste keren zou er een 'underground' opduiken met illegale counterstrike-servers :-)

Echter 1 ding is zeker ik was praktisch niet bezig met mijn kinderen en mijn vrouw, vrouwtje mocht alles doen thuis en ik hield vol dat het niet aan mij lag :)

Gelukkig ben ik er nu een tijdje van bevrijd en door dat ik andere bezigheden heb mis ik het totaal niet :)

Groet en wijsheid.

Byte


Kijk, dat laatste is uiteraard wel een probleem. Ik ben blij dat je daar nu niet meer onder lijdt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Gameverslaafd?!

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 16:14

Ik heb zelf vroeger heel veel gespeeld.
Ik denk als je sociale contacten verwateren dat het dan inderdaad een verslaving wordt.

Zelf lieten mijn ouders mij een keer een weekend gamen zolang ik wilde, om te kijken of ik het een keer zat zou worden.
Helaas was dat niet zo en zat ik van 9 uur s ochtends tot 9 uur s avonds (of nog wat later).

Nu speel ik nog wel af en toe een spel (uurtje per dag of hooguit 2 uur).
Ik kijk nooit tv dus ik game dan.

Nu ben ik 24 en neemt de interesse wat af.
(of er moet gewoon een leuk spel uitkomen - GTA V-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten