Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Robert M

Berichtdoor Mortlach » 23 apr 2013 10:25

pipgirl schreef:Maar waar ik mij zo kwaad om kan maken is het feit dat ze dan nog moeten beslissen wat voor straf iemand krijgt.
Dit soort mensen mogen gewoon nooit meer vrijkomen.


Ik denk niet dat deze kerel ooit weer buiten komt. Maar goed, het recht is een proces dat zorgvuldig moet worden doorlopen - JUIST als de uitkomst als het ware al vast staat. Het laatste wat je wilt is dat er in hoger beroep wordt besloten dat de rechter bevooroordeeld was...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Robert M

Berichtdoor pipgirl » 23 apr 2013 11:24

Ik denk niet dat deze kerel ooit weer buiten komt. Maar goed, het recht is een proces dat zorgvuldig moet worden doorlopen - JUIST als de uitkomst als het ware al vast staat. Het laatste wat je wilt is dat er in hoger beroep wordt besloten dat de rechter bevooroordeeld was...



We weten allemaal dat óók dit soort daders ooit wel weer op vrije voeten komt.
Dat is jammer genoeg maar al te vaak gebeurd.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Mortlach » 26 apr 2013 09:46

Uitspraak: Schuldig, 18 jaar en tbs. Dus eerst 12 jaar cel en dan het tbs-circuit in.

2 dingen: waarom niet gewoon levenslang? Alhoewel dat blijkbaar ook niet werd geëist. Het nare is nu wel dat deze vent uiteindelijk een kans heeft om weer vrij te komen.

En aan die automatische 1/3 strafvermindering moeten ze ook eens wat doen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor elbert » 26 apr 2013 10:17

Mortlach schreef:Uitspraak: Schuldig, 18 jaar en tbs. Dus eerst 12 jaar cel en dan het tbs-circuit in.
Hij mag nog een jaar langer zitten (nou ja, 8 maanden), want het is 19 jaar en tbs geworden.
Zijn partner (Richard van O.) kreeg juist minder straf: 4,5 jaar i.p.v. 6 jaar. Dat betekent dat hij eind dit jaar vrij kan komen :(.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor pipgirl » 26 apr 2013 12:53

Hoe krom dus.... :shock:
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Katlheen » 26 apr 2013 13:36

@mortlach: levenslang kan waarschijnlijk niet vanwege het soort vergrijp. Ik denk dat levenslang pas in "the picture" komt bij moord (en niet moord met voorbedachte rade, want moord impliceert namelijk al een vooropgezet plan, en is dus per definitie al met voorbedachte rade), en doodslag.

Gezien de ernst van het misbruik heeft men dat kunnen oprekken naar 19 jaar en TBS. TBS is denk ik ook wel heel terecht in dit geval, die gozer spoort echt niet. En TBS is ook een beetje een middel om stiekem toch levenslang op te leggen. Men zorgt er gewoon voor dat jij nooit de TBS kliniek mag verlaten ivm je stoornis. Volgens mij zit er al een zedendeliquent vanaf de jaren 60 vast in een TBS kliniek, en die komt ook nooit meer buiten omdat hij direct weer de fout in zal gaan. En zo blijft de maatschappij dus ook van dit soort sujetten gevrijwaard.

En verder denk ik dat Robert Mickelson vooral erg eenzaam in de cel zal zitten. Kindermisbruikers staan op de laagste trede in de gevangenis. Aan kinderen kom je gewoon niet, en de gemiddelde "inmate" zal dat ook graag op non-verbale manier aan Robert duidelijk maken.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Mortlach » 26 apr 2013 14:07

Katlheen schreef:@mortlach: levenslang kan waarschijnlijk niet vanwege het soort vergrijp. Ik denk dat levenslang pas in "the picture" komt bij moord (en niet moord met voorbedachte rade, want moord impliceert namelijk al een vooropgezet plan, en is dus per definitie al met voorbedachte rade), en doodslag.


Ja, dat begrijp ik wel, omdat je ander de kwestie krijgt: hoeveel kinderen misbruiken is nog 20 jaar en hoeveel is levenslang... En ja, met de tbs zal hij wel uitbehandeld op de longstay terechtkomen. Maar toch...

In Amerika is dat wel 'handig' gedaan. 1 kind misbruiken is 5 jaar cel (of hoeveel het ook is.) 67 kinderen misbruiken is dus 335 jaar cel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Katlheen » 26 apr 2013 14:14

Ja, daar krijg je nog 10 keer levenslang bijvoorbeeld...Alsof 1 keer niet genoeg is... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2013 14:15

Hoe lang Robert M ook moet zitten, het is nooit lang genoeg. De kindertjes zijn levenslang beschadigd.
Ik vind het wel een goede zaak, elke zaak een bepaald aantal jaren geven en bij elkaar optellen.
Maar in Nederland kennen wij een maximum, iemand moet nog een kans kunnen krijgen...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Mortlach » 26 apr 2013 14:48

schelpje3 schreef:Hoe lang Robert M ook moet zitten, het is nooit lang genoeg. De kindertjes zijn levenslang beschadigd.
Ik vind het wel een goede zaak, elke zaak een bepaald aantal jaren geven en bij elkaar optellen.
Maar in Nederland kennen wij een maximum, iemand moet nog een kans kunnen krijgen...


Robert Mikelson moet nog een kans kunnen krijgen? Echt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2013 14:51

Mortlach schreef:
Robert Mikelson moet nog een kans kunnen krijgen? Echt?

Neeeee van mij niet!
Maar dat lees en hoor je wel eens, hier en daar.
En voordat je dan met een argument komt dat het niet christelijk zou zijn, :wink:
dat is het wel.
De overheid draag het zwaard niet tevergeefs.
En kinderen moeten beschermd worden tegen deze onverbeterlijke viespeuken. Want hij heeft geen spijt betoond, of het in een vlaag van lust gedaan. Er komen nog steeds nieuwe gevallen boven tafel. :-&

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Sjaak84 » 26 apr 2013 15:51

Wat een verspilling van geld. Die kerel gaat de cel in (geen levenslang...) en als hij 2/3de heeft uitgezeten krijgt hij TBS. Met welk doel? Of dat er ooit een rechter zal zijn die hem ooit vrij zal laten. Als het aan mij lag had Robert M de doodstraf gekregen. Als hij nou spijt had betuigd dan was het misschien anders geweest, zou hij levenslang moeten krijgen. Maar wat doet meneer? Hij bagatelliseert het volledig. Ik ben eigenlijk een soort lance armstrong, die ook slechte dingen deed (doping gebruiken) maar ook goede dingen deed zoals geld geven aan stichtingen die tegen kanker vechten. Ik deed ook goede dingen met de kinderen, ik deed leuke spelletjes met ze. Of dat dat het goedmaakt dat hij die kinderen ook verkracht heeft. Die mensen zijn nu voor het leven beschadigd. Als je als vrouw op jonge leeftijd word verkracht is de kans aanwezig dat je later een afkeer krijgt tegen over seks. Omdat dat je doet herinneren aan de verkrachting die je hebt mee gemaakt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_misbruik#Gevolgen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2135 ... ong__.html

Als er dan toch een hel is, laat Robert M er dan aub naar toe gaan.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor pipgirl » 26 apr 2013 16:36

Gelukkig hoeven wij niet over dat laatste te beslissen.

Met al het andere ben ik het wel met je eens Sjaak
Als je als klein kindje iets traumatisch meemaakt heb je kans dat je op latere leeftijd Dis of een meervoudig persoonlijkheidsstoornis krijgt.

[i]Bij ieder mens vindt in de vroege kinderjaren de persoonlijkheidsontwikkeling plaats. Dit gebeurt
in verreweg de meeste gevallen binnen een situatie waarin het kind veiligheid, warmte en
vertrouwen wordt geboden. Een gewoon gezin waarin het kindje welkom is. Zeker als je zelf een
prettige jeugd hebt gehad zijn er talloze momenten waaraan je met veel plezier terugdenkt. Lekker
bij je moeder op schoot kruipen, vader die verhaaltjes voorleest en andere familieleden waar je je
veilig en gewenst weet. In die situatie kan de persoonlijkheid zich op een normale manier
ontwikkelen.[/iBij sommige mensen gaat het echter anders. Daar is, in tegenstelling tot wat hierboven omschreven
staat, een ronduit onveilige situatie. Een jeugd die wordt getekend door seksueel misbruik, fysiek
geweld of emotionele verwaarlozing, is meer dan een jeugd met af en toe wat nare ervaringen. Het
is voor een klein kind een vernederende, uitzichtloze aaneenschakeling van geweld, vaak door
mensen in de naaste familiesfeer.
Voor een bijvoorbeeld vijf- of zesjarige is het geen kwestie van keuze om 'iets aan de situatie te
doen', het kind kan helemaal niets doen. Het geweld gaat vaak gepaard met afschuwelijke
dreigementen en het kind verkeert vaak in (doods)nood.
Als reactie op deze gewelddadige situaties, waarvoor het kind fysiek niet kan vluchten en mentaal
geen mogelijkheden heeft om het te bevatten, kan het gebeuren dat het kind doet alsof het geweld
iemand anders overkomt. Dit is een voorbeeld van dissociatie.
Op die manier vindt er een afsplitsing van de werkelijkheid plaats en worden de ervaringen
gedragen door een deel van de persoonlijkheid waar het kind zich niet bewust van hoeft te zijn. Het
deel dat het seksueel misbruik meemaakt kan zich gaan ontwikkelen tot een 'eigen' persoonlijkheid
met een eigen naam, eigen mening, eigen gezicht, karaktertrekken, enz.
Wanneer dit deel niet voldoende draagkracht meer heeft, kunnen er meerdere delen ontstaan zodat
de ervaringen en herinneringen 'verdeeld' worden. Deze delen kunnen helemaal losstaan van wat er
in het normale leven gebeurt en hier dan ook helemaal geen weet van hebben.
In de loop van jaren kan zich een hele groep van aparte delen vormen, van 'ikjes', identiteiten,
persoonlijkheden of, zoals men het vaak noemt, alters.
De normale ontwikkeling van de identiteit is dan ook ernstig verstoord]
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten