Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2012 15:17

@ Schelpje. Je hebt gelijk. Ik praat toch even verder en laat een moderator het wel afsplitsen.

meribel schreef:Eerlijk Mortlach, het is echt niets voor mij dat boeddhisme, los van het feit dat je geen religie uitzoekt die bij je past maar één waarvan je overtuigd bent dat het de waarheid is natuurlijk.


Ho ho, nu lijk je te suggeren dat ik niet overtuigd ben dat het de waarheid is. Dat is zeer zeker niet zo. Ik ben daar namelijk zeker wel van overtuigd.

Maar ik ben zo ontzettend dankbaar weer na jouw relaas dat ik Jezus heb mogen leren kennen. Ik kan me niet voorstellen dat ik het ooit voor mekaar krijg met al dat gemediteer om te komen waar je wezen moet in het boeddhisme ( als het van mijn inzet afhankelijk zou zijn zou ik gewoon schromelijk falen )


Dus toch een geloof 'uitgezocht dat bij je past'? :-) Maar goed. Vergeet niet dat je binnen het Boeddhisme niet slechts 1 kans hebt en als het niet lukt je meteen voor eeuwig verloren bent..

Ik weet dat jij Jezus Christus echt niet als zoon van God ziet, maar ik hoop toch echt voor je dat als je ooit op je sterfbed ligt, en je nog niet in het boeddhisme bent waar je wezen moet, dat je dan alsnog naar Hem toe mag vluchten. ( of op zijn minst terugdenkt aan al die jaren refoweb , en het goede is blijven hangen )
Maar Hij zal je daar nooit toe verplichten dat weet ik, het blijft een eigen keuze.


Ik houd je op de hoogte hoor. En anders spreken we elkaar weer als we allebei zijn gereïncarneerd :-)

Dat van uitverkiezingsleer; ja ik geloof dat God de Zijnen kent en heeft uitgekozen, en tegelijk geloof ik dat iedereen een eigen vrije wil en verantwoordelijkheid heeft.
Tegenstrijdig? Niet voor mij. Maar het is voor jou blijkbaar ook niet te begrijpen hoe een kinderverkrachter in de hemel kan komen.
( maar ik weet dat velen de radicaliteit van het christendom niet begrijpen, Jezus werd ook al onbegrepen daarin. )


Dat zeg ik niet. Ik wil er alleen niet aan dat dat 'gemakkelijk' (als in, met behoud van je ego) gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor meribel » 21 apr 2012 18:30

Mortlach schreef:Ho ho, nu lijk je te suggeren dat ik niet overtuigd ben dat het de waarheid is. Dat is zeer zeker niet zo. Ik ben daar namelijk zeker wel van overtuigd.


Mortlach schreef:Dus toch een geloof 'uitgezocht dat bij je past'? Maar goed. Vergeet niet dat je binnen het Boeddhisme niet slechts 1 kans hebt en als het niet lukt je meteen voor eeuwig verloren bent..


Nee dat bedoel ik niet,
je begrijpt me precies verkeerd.
Was geloof iets geweest dat je zelf uitzoekt; dan was het niets voor mij geweest.
maar geloof is iets waarvan je innerlijk van overtuigd ben dat het de waarheid is; en dan ben ik dankbaar dat ik Jezus ken.

snap je wat ik bedoel?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2012 18:57

meribel schreef:Nee dat bedoel ik niet,
je begrijpt me precies verkeerd.
Was geloof iets geweest dat je zelf uitzoekt; dan was het niets voor mij geweest.
maar geloof is iets waarvan je innerlijk van overtuigd ben dat het de waarheid is; en dan ben ik dankbaar dat ik Jezus ken.

snap je wat ik bedoel?


Ja, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op, ik ben ervan overtuigd dat je het echt zo gelooft, maar vraag me sterk af in hoeverre je jezelf daarvan hebt moeten overtuigen. Als de geest (onze hersenen) iets goed kan, namelijk, is het onszelf dingen laten geloven.

Maar goed, we dwalen redelijk af. Misschien zinnig om dit per pb voort te zetten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor meribel » 21 apr 2012 19:08

ok per pb

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor elbert » 21 mei 2012 10:20

Uitspraak:
Robert M.: 18 jaar en TBS
Richard van O.: 6 jaar

Niet de maximale straf dus (20 jaar), maar wel TBS.
De veroordeelde gooide trouwens ook nog een glas water richting de rechter en zat regelmatig door het vonnis heen te praten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lock&Stock

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Lock&Stock » 21 mei 2012 11:40

elbert schreef:De veroordeelde gooide trouwens ook nog een glas water richting de rechter en zat regelmatig door het vonnis heen te praten.


Ik volg deze rechtszaak sinds het begin, voornamelijk via Twitter. Wat ik kan opmaken is dat Robert M weinig échte spijt heeft, hij vindt het vooral rot voor zichzelf.

En dit gedrag tijdens het vonnis geeft alleen maar weer aan hoe weinig respect hij heeft voor de rechtspraak en de ouders van de slachtoffers.

18 jaar en tbs, het zal hem dik leren. Laten we met z'n allen hopen dat meneertje Mikalson nooit de longstay afdeling zal verlaten.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 21 mei 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor elbert » 21 mei 2012 11:51

Lock&Stock schreef: Wat ik kan opmaken is dat Robert M weinig échte spijt heeft, hij vindt het vooral rot voor zichzelf.
Mensen zoals hij zijn over het algemeen dusdanig verknipt dat ze ook niet of nauwelijks in staat zijn om echte spijt te hebben. Zulke mensen zijn een gevaar voor de samenleving en het is daarom goed dat ze voor lange tijd opgesloten worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lock&Stock

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Lock&Stock » 21 mei 2012 12:07

elbert schreef:Mensen zoals hij zijn over het algemeen dusdanig verknipt dat ze ook niet of nauwelijks in staat zijn om echte spijt te hebben. Zulke mensen zijn een gevaar voor de samenleving en het is daarom goed dat ze voor lange tijd opgesloten worden.


Helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor meribel » 22 mei 2012 09:32

nou.

niet vrij ivm een vormfout of onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal gelukkig. Dat leek me wel heel raar.



Maar ook geen strafvermindering terwijl hij meewerkte met het onderzoek ( vlgs de advocaat )



Ik hoopte ook dat hij de zo hoog mogelijke straf kreeg, maar de advocaat wees erop dat dit ook een sneeuwbal effect kan hebben; andere opgepakte pedofielen zullen niet verleidt worden om mee te werken omdat het blijkbaar niet tot strafvermindering leidt.

Als robert m. niet had meegewerkt dan hadden heel veel ouders in het ongewisse gebleven of hun kind ook misbruikt was geweest.

Dus tsja.
lastig.


ik ben benieuwd of hij in hoger beroep gaat.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor elbert » 22 mei 2012 09:35

meribel schreef:ik ben benieuwd of hij in hoger beroep gaat.
Ik denk zelf van wel: hij heeft weinig te verliezen. De opgelegde straf zit dicht tegen de maximumstraf aan, dus zal hij wel de kans aangrijpen om te zien of in hoger beroep de straf lager zal uitvallen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor Spons » 31 mei 2012 20:16

hoger beroep is aangevraagd, OM gaat in tegenhoger beroep.

en nu wil ik wat zeggen... maar goed er is zoiets als verstand, gevoel . en nu krijgt onze dominee toch nog gelijk... een heilige geest die over mij is.. althans ik snap nu wat hij bedoelt ..hmm ik dwaal af..

Ik hoop dat hij het volle pond krijgt in dit aardse leven en gerechtigheid in het hiernamaals...

Kinderen misbruiken van nog geen 3 weken oud... walgelijk....

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Robert M

Berichtdoor pipgirl » 23 apr 2013 08:55

Eigenlijk zouden dit soort mensen geen rechtszaak verdienen maar gewoon voor altijd de cel in moeten.
Maar helaas hebben óók deze mensen recht op een verdediging.

Maar iemand die op zo'n grote schaal kindjes heeft misbruikt is zo gestoord. En wat veel mensen niet beseffen is dat deze kinderen hoe klein ze ook zijn, hele grote psychische problemen kunnen krijgen.
Zo onschuldig en zo klein.

Vanmorgen hoorde ik dat er weer 10 nieuwe namen bekend zijn geworden, wel niet door R zelf misbruikt maar toch.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Robert M

Berichtdoor meribel » 23 apr 2013 09:33

Geen rechtzaak verdienen?

Hoe kan je ze dan ooit de cel in gooien?


Ik snap niet hoe je dat precies bedoelt.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Robert M

Berichtdoor pipgirl » 23 apr 2013 09:38

Ik zie nu dat het er inderdaad een beetje krom staat.
Wel een rechtszaak, natuurlijk.

Maar waar ik mij zo kwaad om kan maken is het feit dat ze dan nog moeten beslissen wat voor straf iemand krijgt.
Dit soort mensen mogen gewoon nooit meer vrijkomen.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Robert M

Berichtdoor meribel » 23 apr 2013 10:04

pipgirl schreef:Ik zie nu dat het er inderdaad een beetje krom staat.
Wel een rechtszaak, natuurlijk.

Maar waar ik mij zo kwaad om kan maken is het feit dat ze dan nog moeten beslissen wat voor straf iemand krijgt.
Dit soort mensen mogen gewoon nooit meer vrijkomen.



Ja maar ook levenslang moet besloten worden toch, en de vraag reguliere cel of tbs.

Ik begrijp dat je je opwindt erover hoor, dat doet iedereen.
( en ik denk ook dat verreweg de meeste mensen zich wel realiseren dat misbruik ernstige schade toebrengt bij een kind)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten