Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 21 apr 2012 16:33

Dat hadden we natuurlijk kunnen verwachten: Wilders is tegendraads en kent de betekenis van 'dienen' niet.
Hij stopt er na 7 weken(!) overleg mee.
Dit gad-e natuurlijk nóóit kunnen voorzien #-o
Want dit plan is "zo slecht voor de arme AOW's en de werklozen en de hardwerkende burger".

En zijn nieuwe stokpaardje: "we laten ons niet dicteren door Brussel".

Wat een trieste vertoning. Want niemand zal nu ooit nog met Wilders willen regeren. En een meerderheid krijgt hij nooit dus wat doet-ie? Hij speelt zijn eigen spelletje belangrijk-doen-en-overal-tegen-zijn.

Ben bang dat dit het laatste kabinet was waar een christelijke partij aan mee deed...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2012 18:52

JeeWee schreef:Wat een trieste vertoning. Want niemand zal nu ooit nog met Wilders willen regeren. En een meerderheid krijgt hij nooit dus wat doet-ie? Hij speelt zijn eigen spelletje belangrijk-doen-en-overal-tegen-zijn.

Ben bang dat dit het laatste kabinet was waar een christelijke partij aan mee deed...


Het zou nog best een kunnen dat Wilders straks toch de grootste partij wordt. Ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Of er christelijke partijen deel uitmaken van het kabinet boeit me niet bijzonder veel. Een potje zullen ze er toch wel van maken. Daarbij, liever openlijk CDA of CU dan dat de VVD achterkamertjespolitiek nodig heeft om de SGP te vriend te houden.

Het worden sowieso spannende tijden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor jip_86 » 21 apr 2012 18:54

JeeWee schreef:Dat hadden we natuurlijk kunnen verwachten: Wilders is tegendraads en kent de betekenis van 'dienen' niet.
Hij stopt er na 7 weken(!) overleg mee.
Dit gad-e natuurlijk nóóit kunnen voorzien #-o
Want dit plan is "zo slecht voor de arme AOW's en de werklozen en de hardwerkende burger".

En zijn nieuwe stokpaardje: "we laten ons niet dicteren door Brussel".

Wat een trieste vertoning. Want niemand zal nu ooit nog met Wilders willen regeren. En een meerderheid krijgt hij nooit dus wat doet-ie? Hij speelt zijn eigen spelletje belangrijk-doen-en-overal-tegen-zijn.

Ben bang dat dit het laatste kabinet was waar een christelijke partij aan mee deed...

Wat dan? De AOW-ers maar weer pakken? Die komen ten slotte het minst makkelijk zeiken in Den Haag.

Faramir

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Faramir » 21 apr 2012 19:01

Niet dat ik wat met Wilders heb hoor, voor mij is hij gewoon een politicus zoals alle anderen, maar ook Wilders dient. Hij dient zijn achterban, de mensen die op hem gestemd hebben en wie hij moet vertegenwoordigen in Den Haag. Het is aan hem om daar vervolgens inhoud aan te geven. En ongeacht of je het daar mee eens bent of niet, simpel stellen dat hij de betekenis van dienen niet zou kennen is nogal snel geoordeeld.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Sjaak84 » 21 apr 2012 21:17

Ik ben geen fan van Wilders maar ik ben heel blij dat hij deze beslissing gemaakt heeft. Ik ben het met hem eens, europa dwingt ons om onder de 3% norm te komen en dan is uiteindelijk heel slecht voor de economie. We kunnen onze tripple A status wel verliezen maar dat is veel minder erg dan onze economie kapot te bezuinigen! Europa begint zo langzaam de baas te worden in Nederland in plaats van dat we dat zelf zijn. Maar gelukkig is die meerderheid in de 2de kamer daar nu tegen! Maar goed, rutte kan nu geen kant meer op. Het is tijd voor nieuwe verkiezingen!!!
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Optimatus » 21 apr 2012 22:51

Laat anderen het nu maar eens proberen.

Wilders heeft bewezen dat hij en zijn dienaren niet in staat zijn om welke verantwoordelijkheid dan ook te dragen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2012 23:03

jip_86 schreef:Wat dan? De AOW-ers maar weer pakken? Die komen ten slotte het minst makkelijk zeiken in Den Haag.


Ik heb geen idee wat de plannen waren. Wilders zegt wel dat de AOW-ers zouden worden gepakt, maar ik heb geen idee of dat ook klopt. (Ik volg het nieuws niet zo heel erg, moet ik wel zeggen.)

@Algemeen: De kiezer uitleveren aan links? Volgens mij bepaalt de kiezer altijd nog zelf aan wie ze zich uitleveren voor de komende 4 jaar (of korter).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 21 apr 2012 23:08

jip_86 schreef:Wat dan? De AOW-ers maar weer pakken? Die komen ten slotte het minst makkelijk zeiken in Den Haag.

Kijk, dat is nou precies zoals Henk&Ingrid overal gaan reageren. Niemand kent de cijfers, maar luister nog eens naar de eerste reactie van Wilders: Hij blijft drie dingen herhalen:
1. De arme AOW'ers worden gepakt
2. We worden gedicteerd door Brussel
3. We krijgen meer werklozen.

Niemand kent de cijfers maar door te blijven herhalen dat de Joden de oorzaak waren van de crisis in de 30-er jaren, ging de massa achter Hitler aan.

Twee jaar lang heeft Wilders zich niks aan de ouderen gelegen laten liggen,. maar nu komt het hem electoraal goed uit.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 21 apr 2012 23:10

Sjaak84 schreef:Ik ben geen fan van Wilders maar ik ben heel blij dat hij deze beslissing gemaakt heeft. Ik ben het met hem eens, europa dwingt ons om onder de 3% norm te komen

Het was Wilders zelf die deze norm zo belangrijk vond voor Griekenland, Italië en Spanje en andere landen.
En maar schreeuwen nu we zelf problemen hebben.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Faramir » 21 apr 2012 23:18

JeeWee schreef:Niemand kent de cijfers maar door te blijven herhalen dat de Joden de oorzaak waren van de crisis in de 30-er jaren, ging de massa achter Hitler aan.

Zo'n opmerking is wel heel goedkoop en daarmee diskwalificeer je helaas je bijdrage en als topicstarter ook het hele topic.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor jip_86 » 21 apr 2012 23:21

JeeWee schreef:Niemand kent de cijfers ...

Alstublieft

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Ewan » 22 apr 2012 08:36

JeeWee schreef:Het was Wilders zelf die deze norm zo belangrijk vond voor Griekenland, Italië en Spanje en andere landen.
En maar schreeuwen nu we zelf problemen hebben.


Omdat we zo'n jaar of 10 geleden deze norm , die een tot dan toe gerespecteerde regel was van de hele economische structuur vd Euro-zone, niet langer hebben toegepast en de teugels hebben laten vieren, zitten we nu in de problemen.
Griekenland heeft de kluit beduveld, met medeweten van de EU politici, maar prestige was belangrijker.
Wilders spreekt in deze de waarheid, volgens mij.
Maar 10 jaar te laat.
Ben bang dat het nu te laat is, de opgelopen schulden zijn te hoog.
In ieder gaval tijd om pas op de plaats te maken.
Ipv orders te geven in de wereld komen we nu in de positie dat we ze mogen gaan opvolgen, want ons geld moeten we lenen van China, India en zelfs Zuid Afrika.
En uit wiens hand men eet.....
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Sjaak84 » 22 apr 2012 12:06

JeeWee schreef:Het was Wilders zelf die deze norm zo belangrijk vond voor Griekenland, Italië en Spanje en andere landen. En maar schreeuwen nu we zelf problemen hebben.


Ik zei ook, ik ben geen fan van wilders. Maar, hij trekt de stekker uit dit kabinet en dat komt mij bijzonder goed uit aangezien ik dit kabinet flut vind. Persoonlijk vind ik dat hij nooit tegen Griekenland en de andere probleem landen had moeten zeggen, jullie mogen niet boven de 3% norm komen.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Sjaak84 » 22 apr 2012 12:09

JeeWee schreef:Ben bang dat dit het laatste kabinet was waar een christelijke partij aan mee deed...


Waarom is dat zo erg?
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 22 apr 2012 12:31

Faramir schreef:Zo'n opmerking is wel heel goedkoop en daarmee diskwalificeer je helaas je bijdrage en als topicstarter ook het hele topic.

Daarmee diskwalificeer JIJ mij...
En da's je goed recht. Als je leest wat er staat, lees je dat ik Wilders van ernstige demagogie beticht, maar danb wel van een erg knullige en doorzichtige soort
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten