Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Optimatus » 23 apr 2012 07:09

Het scheelt wel dat Wilders geen Hitler is en Nederland een totaal ander land is dan Duitsland was in de jaren dertig. De enige overeenkomst die Wilders en Hitler wel hebben, is dat zij afkomstig zijn uit een onbenullig deel van hun land (Braunau am Inn en Venlo), ze met een suf accent spraken/spreken en zich graag omringen met hele en halve garen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Bertiel » 23 apr 2012 07:20

Optimatus schreef:Het scheelt wel dat Wilders geen Hitler is en Nederland een totaal ander land is dan Duitsland was in de jaren dertig. De enige overeenkomst die Wilders en Hitler wel hebben, is dat zij afkomstig zijn uit een onbenullig deel van hun land (Braunau am Inn en Venlo), ze met een suf accent spraken/spreken en zich graag omringen met hele en halve garen.

:lol:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 23 apr 2012 07:26

Het gaat er inderdaad niet om om Wilders als persoon met Hitler te vergelijken.
Het laat wel zien hoe makkelijk de massa achter een menner aanloopt.

Henk en Ingrid gaan het wel weer geloven dat Geert zo voor die arme AOW'ers opkomt. Terwijl ze geen benul hebben van het feit dat hij nul komma niks gedaan heeft voor diezelfde groep toen hij dat kon.

Nu blijkt zelfs dat hij dat besluit om te stoppen, vrijwel alleen heeft genomen. Hoezo democratisch? Hij schermt altijd met 'zijn anderhalf miljoen kiezers'.
Nou, die heeft hij geen dienst bewezen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Ewan » 23 apr 2012 08:18

JeeWee schreef:Het gaat er inderdaad niet om om Wilders als persoon met Hitler te vergelijken.
Het laat wel zien hoe makkelijk de massa achter een menner aanloopt.

Henk en Ingrid gaan het wel weer geloven dat Geert zo voor die arme AOW'ers opkomt. Terwijl ze geen benul hebben van het feit dat hij nul komma niks gedaan heeft voor diezelfde groep toen hij dat kon.

Nu blijkt zelfs dat hij dat besluit om te stoppen, vrijwel alleen heeft genomen. Hoezo democratisch? Hij schermt altijd met 'zijn anderhalf miljoen kiezers'.
Nou, die heeft hij geen dienst bewezen!

Je zult maar Henk of Ingrid heten, tegenwoordig....
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor meribel » 23 apr 2012 08:56

Ewan schreef: Je zult maar Henk of Ingrid heten, tegenwoordig....


nou!

of henkie ofzo :mrgreen:


JeeWee schreef:Het gaat er inderdaad niet om om Wilders als persoon met Hitler te vergelijken.
Het laat wel zien hoe makkelijk de massa achter een menner aanloopt.


ik heb toch wel vertrouwen in de kiezer dat het een tijdelijke verstandsverbijstering was. Ook de henk en ingrids snappen dat het toch wel stom is om na 7 weken overleg er weer mee te kappen met alle gevolgen van dien;
nieuwe verkiezingen....duurt weer een tijd dus nu geen concrete bezuinigingen die wel nodig zijn...die ellendige dure campagne tijd weer in....verkiezingen...weer eindeloos formatteren en dán pas opnieuw een bezuigingspakket samenstellen ; als je heel die riedel over zou slaan..nou, dat scheelt weer een paar centen!! ( en niet weinig ook )

Hero B. is er al uit, zo zijn er op lokaal niveau nog veel meer, zo zal het ook op landelijk niveau gebeuren en uiteindelijk eindigt Wilders als de LPF denk ik. ( wat misschien anders was afgelopen als Fortuyn niet dood was geschoten maar dat blijft gissen ) .

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 23 apr 2012 09:57

meribel schreef:ik heb toch wel vertrouwen in de kiezer dat het een tijdelijke verstandsverbijstering was. Ook de henk en ingrids snappen dat het toch wel stom is om na 7 weken overleg er weer mee te kappen met alle gevolgen van dien;


Kennelijk niet: uit de eerste peilingen blijkt dat de mensen die eerder op de PVV hebben gestemd, hem trouw blijven.
Waar hebben we dat eerder gezien?
nee, ik noem de naam van de heer A.H. niet meer :-&
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor meribel » 23 apr 2012 10:10

ja nu nog, maar als hij straks weer in de oppositie komt en er nog meer schandalen komen dan over een jaar of 5 is het echt wel voorbij

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor ajl » 23 apr 2012 10:21

Tot die tijd kost het Nederland wel 90 mln per dag! Dat is in ieder geval de staatschuld die verder oploopt nu er geen bezuinigingsakkoord ligt. Ik denk zelf dat Henk en Ingrid het aankomend jaar nog zwaarder gaan krijgen nu hij niet met de bezuinigingen ingestemd heeft.

Daarbij waar praten wij over? Het ging over de inkomensachteruitgang van 3% in 2013 en nog geen procent in 2014 en daaropvolgende jaren. Iedereen moet inleveren. Dat is vrij logisch als er 17 miljard bezuinigd moet worden. En wat ik ook begreep was er na doorrekening van het CPB nog een miljard over dat weer verdeeld kon worden over bepaalde groepen die het meeste hinder ondervonden van de bezuinigingen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 10:24

Sjaak84 schreef:Ik ben geen fan van Wilders maar ik ben heel blij dat hij deze beslissing gemaakt heeft. Ik ben het met hem eens, europa dwingt ons om onder de 3% norm te komen en dan is uiteindelijk heel slecht voor de economie.
Een paar feiten:
- die 3% norm komt niet uit Brussel, maar de Nederlandse regering heeft samen met andere landen (o.a. Duitsland) ervoor gezorgd dat die 3% norm er kwam. Terecht overigens, want de financiële stabiliteit vraagt om een strak begrotingsbeleid. De crisis is er juist gekomen omdat sommige landen zich niet aan die regels hielden.
- Wilders heeft zelf op de Grieken afgegeven die die regels aan hun laars lapten en nu wil hij het zelf ook maar doen
- Wilders heeft in het gedoogakkoord zijn handtekening gezet onder de intentie van de regering om zich aan die 3% norm te houden. Nu de prijs daarvoor voor hem te hoog wordt, breekt hij die belofte.

Dat Wilders de schuld aan Brussel geeft, is dus te wijten aan zijn eigen zwakte. Zijn eigen partij is een schip waar allerlei mensen uit springen momenteel. Bovendien zouden de bezuinigingsmaatregelen hem niet populairder hebben gemaakt. Wat is er voor hem dan gemakkelijker dan aan te sturen op verkiezingen.
Hij kan dan:
1. schoon schip maken in eigen partij
2. geen impopulaire maatregelen hoeven te steunen
3. er nog hopen electoraal gewin uit te halen ook

Maar dat er impopulaire maatregelen genomen moeten worden, is nu wel duidelijk. Het landsbelang vereist dat, anders krijgen we Griekse toestanden. Dat zal na de komende verkiezingen nog duidelijker zijn, want de staatsschuld zal dan nog een stuk hoger zijn dan nu.
Maar Wilders heeft niet de statuur van een staatsman bij wie het landsbelang boven het partijbelang gaat. Het is een beperkt politicus met partijbelangen. Dat is mijn conclusie na afgelopen zaterdag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Mortlach » 23 apr 2012 10:45

De PVV wordt na de komende verkiezingen de grootste partij, maar omdat er niemand is - en terecht - die met hem een coalitie wil vormen, wordt het land totaal onbestuurbaar. Dat record van België als het het land dat het langst zonder regering zit, zou nog wel eens gebroken kunnen worden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 10:49

Of de PVV de grootste partij wordt, weet ik niet. Over het algemeen geldt in Den Haag: wie breekt, betaalt. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat Wilders hier geen averij mee oploopt.
Waar ik wel bang voor ben, en dat ben ik met je eens, is dat er aan de flanken (PVV, SP, PvdD) zoveel stemmers zitten, dat er na de verkiezingen geen sterke coalitie gevormd kan worden. Want een kabinet waar PVV of SP in zit, lijkt me na de verkiezingen uitgesloten. Dat zou betekenen, dat dan een aantal zwakke middenpartijen tot elkaar veroordeeld zijn. Dat is zeker zo, aangezien er ook nog een Eerste Kamer is, met daarin een samenstelling die alleen een middenkabinet toestaat. Dus in het volgende kabinet zitten op z'n minst 3 van de volgende 4 partijen: VVD, CDA, PvdA en D66.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Katlheen » 23 apr 2012 11:07

Je kunt ook zeggen: slimme move van Wilders. De schuld loopt met 90 miljoen euro per dag! op, mocht links aan de macht komen na de verkiezingen, dan moeten ze helemaal veel bezuinigen om weer in de pas te lopen. Ben benieuwd hoe "links" dat dan gaat bolwerken....Belasting tarief naar 70% voor iedereen die meer dan 50.000 euro verdient?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 12:47

Katlheen schreef:Je kunt ook zeggen: slimme move van Wilders. De schuld loopt met 90 miljoen euro per dag! op, mocht links aan de macht komen na de verkiezingen, dan moeten ze helemaal veel bezuinigen om weer in de pas te lopen. Ben benieuwd hoe "links" dat dan gaat bolwerken....Belasting tarief naar 70% voor iedereen die meer dan 50.000 euro verdient?
Het zou kunnen dat Wilders op de lange termijn denkt: dat hij de vuile was door links (of het midden) laat opknappen.

Het verhogen van het belastingtarief is trouwens geen bezuiniging, maar een lastenverhoging.
Links kan wel zeggen dat bezuinigingen de economie kapotmaken (dat is trouwens alleen maar zo voor het overheidsgedeelte van de economie), maar van belastingverhogingen weten we in elk geval zeker dat de economie er niet beter van wordt.
Overigens stond in het voorgestelde Catshuisakkoord een fikse BTW verhoging en dat is ook een lastenverzwaring.
Er valt denk ik aan enige lastenverhoging niet te ontkomen (op korte termijn), maar het zou wel zoveel mogelijk beperkt moeten blijven om de economie niet te zwaar te belasten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Mortlach » 23 apr 2012 12:59

elbert schreef:Het verhogen van het belastingtarief is trouwens geen bezuiniging, maar een lastenverhoging.
Links kan wel zeggen dat bezuinigingen de economie kapotmaken (dat is trouwens alleen maar zo voor het overheidsgedeelte van de economie), maar van belastingverhogingen weten we in elk geval zeker dat de economie er niet beter van wordt.
Overigens stond in het voorgestelde Catshuisakkoord een fikse BTW verhoging en dat is ook een lastenverzwaring.
Er valt denk ik aan enige lastenverhoging niet te ontkomen (op korte termijn), maar het zou wel zoveel mogelijk beperkt moeten blijven om de economie niet te zwaar te belasten.


Het probleem is niet zozeer de staatsschuld, die valt blijkbaar reuze mee, maar het probleem is de individuele schuld van de burger, met name door het bizarre hypotheekstelsel dat we hebben. (grappig, ik krijg steeds meer de neiging om 'dat jullie hebben' te zeggen.)

Klik voor artikeltje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor elbert » 23 apr 2012 13:10

Mortlach schreef:Het probleem is niet zozeer de staatsschuld, die valt blijkbaar reuze mee,
66% is ook meer dan afgesproken (60%) en met een financieringstekort van 4,6% loopt dat rap op.
Mortlach schreef:maar het probleem is de individuele schuld van de burger, met name door het bizarre hypotheekstelsel dat we hebben.
Met aflossingsvrije hypotheken moet dat inderdaad een keer fout gaan, dus dient in elk geval de aflossing van hypotheekschuld gestimuleerd te worden. Daarom is het beperken van de aftrek van aflossingsvrije hypotheken een goed idee.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten