--

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 sep 2012 10:40

hubert schreef:Mijn predikant zei gisteren in de preek over de arme Lazarus en de rijke man dat dat beeld niets zegt over de visie van Jezus over het leven na de dood. Het is een gelijkenis. Het gaat over zielzorg, pastoraat.
Ik zal het nog eens navragen.


Weer zo domineetje die zijn eigen theologietje liturgietje en leertje heeft; arme protestantse gemeenteleden .
VERITAS VOS LIBERABIT.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor blijblij » 04 sep 2012 10:48

Lichtzwaard schreef:
Weer zo domineetje die zijn eigen theologietje liturgietje en leertje heeft; arme protestantse gemeenteleden .


Ik voel van jou meer haat dan van de "atheisten" op dit forum. (zie topic: dwars)

Mens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2012 15:45

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor Mens » 04 sep 2012 10:51

maaarten schreef:Maar nu even wat serieuzer. Over wat je opperde over eventuele diebaren die niet gered zijn. Dit is inderdaad een lastig punt, hoe ga je hiermee om? Ook nu is dat lastig, als je gelooft in de hel. Ik heb ook wel met deze vraag gezeten, en persoonlijk vond ik het volgende filmpje erg behulpzaam, van een voorganger die dezelfde vraag gesteld krijgt (het is wel in het Engels, excuses als je dat niet machtig bent):

http://www.youtube.com/watch?v=Eh1RwuxNino


Deze pastoor bedoelt het vast en zeker goed, maar hij zegt eigenlijk dat hij geen antwoord heeft en dat we maar moeten geloven dat het oordeel rechtvaardig is en hopen dat we dat ooit zullen begrijpen. Hoe zuiver zijn intentie ook mag zijn, ik vind het een dooddoener.

Er bestaat namelijk geen enkele mogelijkheid dat ik blij kan zijn in de hemel indien dierbaren van mij in de hel terechtkomen.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor hubert » 04 sep 2012 10:52

Weer zo domineetje die zijn eigen theologietje liturgietje en leertje heeft; arme protestantse gemeenteleden
.

Tsja, het valt ook niet mee om inhoudelijk te blijven. Er spreekt wel een enorm dedain uit naar anderen die wel op een serieuze manier met de Bijbel om willen gaan!

Faramir

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor Faramir » 04 sep 2012 11:01

blijblij schreef:Ik voel van jou meer haat dan van de "atheisten" op dit forum. (zie topic: dwars)

Haat?
Moet je nagaan wat de rooms-katholieke medemens zoal voelt op dit forum.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor blijblij » 04 sep 2012 11:12

Faramir schreef:Haat?
Moet je nagaan wat de rooms-katholieke medemens zoal voelt op dit forum.


Ben ik het ook niet mee eens. Fatsoensnormen lijken niet te bestaan soms.

de refo tegen de RKK-er, de RKK-er tegen atheisten. Als je het niet met elkaar eens bent is het best mogelijk om beschaafd te blijven en niet te reageren als een wezen die het gelijk van de evolutietheorie aantoont. (zeker als dat niet je bedoeling is!)

Victoria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:25

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor Victoria » 04 sep 2012 23:03

blijblij schreef:Ben ik het ook niet mee eens. Fatsoensnormen lijken niet te bestaan soms.

de refo tegen de RKK-er, de RKK-er tegen atheisten. Als je het niet met elkaar eens bent is het best mogelijk om beschaafd te blijven en niet te reageren als een wezen die het gelijk van de evolutietheorie aantoont. (zeker als dat niet je bedoeling is!)


Het klopt wat je zegt, fatsoensnormen lijken soms niet te bestaan. Het kwaad begint natuurlijk al bij de wortel. Dat benoem je dan ook als je zegt beschaafd te willen blijven en niet mee te willen doen aan het gedoe van de refo tegen de RKK-er, en de RKK-er tegen atheisten. Elkaar respecteren is beschaving. En daarom schrik ik nogal van de laatste zin waarin je je min of meer schuldig maakt aan hetzelfde als waar je de ander van beschuldigt. ( de zin: ..en niet te reageren als een wezen die het gelijk van de evolutietheorie aantoont)

Kun je aan mij uitleggen hoe dat zit?

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Ga ik naar de Hel..?

Berichtdoor blijblij » 05 sep 2012 10:32

Victoria schreef:
Het klopt wat je zegt, fatsoensnormen lijken soms niet te bestaan. Het kwaad begint natuurlijk al bij de wortel. Dat benoem je dan ook als je zegt beschaafd te willen blijven en niet mee te willen doen aan het gedoe van de refo tegen de RKK-er, en de RKK-er tegen atheisten. Elkaar respecteren is beschaving. En daarom schrik ik nogal van de laatste zin waarin je je min of meer schuldig maakt aan hetzelfde als waar je de ander van beschuldigt. ( de zin: ..en niet te reageren als een wezen die het gelijk van de evolutietheorie aantoont)

Kun je aan mij uitleggen hoe dat zit?


Ik bedoel dus dat mensen niet moeten reageren alsof zij onbeschaafde en onfatsoenlijke wezens zijn.
Excuus voor die laatste zin, was vrij neutraal bedoeld.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 71 gasten