Dag Job

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Dag Job

Berichtdoor TheKeimpe » 20 feb 2012 15:12

Job stapt op!

http://www.nu.nl/politiek/2745521/cohen-treedt-terug-als-fractieleider-pvda.html


Kan hij weer lekker thee gaan drinken.

Meer serieus: ik vind het triest voor hem persoonlijk, maar volgens mij gaat er geen groot politicus aan hem verloren.
Om over de inhoudelijke verschillen qua standpunten tussen Job en mij maar te zwijgen.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Dag Job

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 15:13

Ik heb zo het idee, dat er nog wel meer instituties en instanties volgen, waarvan de ''baas'' op kan stappen wanneer het ''moreel faillissement'' bereikt is.

Juich niet te vroeg om andermans val.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Dag Job

Berichtdoor TheKeimpe » 20 feb 2012 18:55

Ik juich niet, ik constateer slechts.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Dag Job

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 19:14

TheKeimpe schreef:Ik juich niet, ik constateer slechts.


''kan hij / zij weer lekker thee gaan drinken'' zou je vast niet over de koningin zeggen, wel?
Een zeker sarcasme klinkt er echt wel in door hoor.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Dag Job

Berichtdoor TheKeimpe » 20 feb 2012 19:44

Als je dan eerst de witregel overslaat en de eerste twee woorden daarna leest, dan snap je meteen hoe je die woorden over het theedrinken moet lezen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Dag Job

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 feb 2012 21:57

Jammer voor Job.

Beter voor PvdA. Hij maakte geen schijn van kans. Nouja, ik vond hem in ieder geval al een stuk beter dan Agnes Kant van de SP. Die leek op het laatst wel een hond. Zodra je in de buurt kwam sloeg ze aan.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Dag Job

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2012 22:16

The Keimpe schreef:Wat vind jij eigenlijk van zijn vertrek?


Ik vind het jammer dat integriteit het aflegt tegen de grote muilenpolitiek van een groepering, die roept een veiliger Nederland na te streven, maar tegelijkertijd elementen bevat, die gerust asociaal en onveiligheidverhogend genoemd mogen worden. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn om waardering voor die persoon te hebben. Cohen is zo iemand, Van der Vlies eveneens, Enneüs Heerma (wie kent hem nog) was ook zo iemand: integer en authentiek. Jammer dat dit dezer dagen zo weinig gewaardeerd wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Dag Job

Berichtdoor Faramir » 20 feb 2012 22:56

Ik kon me nooit echt vinden in Cohens standpunten (of van de PVDA dus eigenlijk). Cohen heb ik ook nooit een sterke of daadkrachtige leider gevonden. Wat ik wel goed vond is de rust die hij uitstraalde in het politieke circus. Hij bleef in ieder geval dicht bij zichzelf.
Er zal vast wel weer een leuk baantje in het zicht zijn voor deze PVDA'er want daar zijn ze wel erg goed in.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Dag Job

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2012 23:22

Faramir schreef:Ik kon me nooit echt vinden in Cohens standpunten (of van de PVDA dus eigenlijk). Cohen heb ik ook nooit een sterke of daadkrachtige leider gevonden. Wat ik wel goed vond is de rust die hij uitstraalde in het politieke circus. Hij bleef in ieder geval dicht bij zichzelf.
Er zal vast wel weer een leuk baantje in het zicht zijn voor deze PVDA'er want daar zijn ze wel erg goed in.


Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat Nijmegen opvolger voor Thom de Graaff zoekt, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Dag Job

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 12:15

Yep, maar ik begreep ook dat daarvoor Sharon Dijksma wordt voorgedragen.

Ik vind het jammer dat Cohen weggaat. Hij paste niet in de politiek, maar als mens vind ik hem erg sympathiek.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Dag Job

Berichtdoor Sjaak84 » 21 feb 2012 12:41

ajl schreef:Ik vind het jammer dat Cohen weggaat. Hij paste niet in de politiek, maar als mens vind ik hem erg sympathiek.


Dat vind ik ook. Ik vind Cohen een sympathieke man. Het probleem is alleen dat je in de politiek scherp moet zijn in debatten. Dat miste ik erg bij Cohen. Vooral in debatten met wilders miste hij scherpte en felheid. Cohen was veel beter op zijn plaats toen hij nog burgemeester was van Amsterdam.

Het is wel jammer want ik had veel meer van deze man verwacht. Ik denk dat als de PvdA de grootste partij was geweest het er wel is heel anders uit had kunnen zien. Maar goed, dat valt natuurlijk niet te controleren.

De vraag is nu natuurlijk, wie gaat Cohen opvolgen?
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Dag Job

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 12:44

Dat hij niet zo scherp was, heeft volgens mij ook wel te maken met het feit dat hij zich niet wilde verlagen tot de bewoordingen waartoe Wilders zich verlaagt. En over de opvolging; ik denk dat Samson nog wel ene goede kans maakt.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Dag Job

Berichtdoor Sjaak84 » 21 feb 2012 13:08

ajl schreef:Dat hij niet zo scherp was, heeft volgens mij ook wel te maken met het feit dat hij zich niet wilde verlagen tot de bewoordingen waartoe Wilders zich verlaagt. En over de opvolging; ik denk dat Samson nog wel ene goede kans maakt.


Daar ben ik het dan niet mee eens. Want Roemer was veel scherper in debatten met Wilders terwijl hij zich niet verlaagde tot het niveau van wilders.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Dag Job

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 15:37

Op tv zijn ze dan als de kippen erbij om een aantal missers achter elkaar te monteren, zodat het lijkt of het een sociaal onhandige man is.
Balkenende was ook vaak niet gevat, stuntelde met woorden, maar het CDA had wel een boodschap!
de PvdA momenteel niet. Dus als er geen boodschap is, kun je hem ook niet brengen.
Cohen is mijn "kleur" niet, maar het is iig wel iemand die fatsoenlijk bleef en niet mee ging met de waan van de dag.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Dag Job

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 15:58

Ik heb wel eens met Cohen gesproken en het klopt: hij is een ontzettende aardige man. Ik mag hem graag. Alleen niet in deze functie. Helaas is hij te fatsoenlijk. Tegenover schoften is het moeilijk je staande te houden. Bos kon dat beter.
Het valt mij op dat iedereen denkt dat de PvdA geen mening heeft. Dat is niet juist. De PvdA is tegen het neoliberale gedachtegoed. Vóór een sterke overheid. Vóór sociale zekerheid voor mensen die dat nodig hebben en vóór het principe: de sterkste schouders, de zwaarste lasten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten