vraag over make up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: vraag over make up

Berichtdoor Race406 » 22 jun 2012 10:58

Katlheen schreef:Heeft eerbaarheid en ingetogenheid niet veel meer met daden en houding te maken, dan met allerlei uiterlijkheden? Ik weet het, uiterlijkheden zijn de bom omdat je dan makkelijk iemand kunt terecht wijzen, maar gaat het niet veel meer om het innerlijk?

Plenty vrouwen die niet aan make-up doen en in stemmig zwart naar de kerk gaan, inclusief hoedje van 700 euro....Uiterlijk helemaal "salonfähig", maar innerlijk? Ik zie liever iemand met knalrode nagels die leeft voor de Heer, dan iemand in stemmig zwart zonder make-up die ach en weer roept over rode nagels en geen vruchten van geloof laat zien. Maar goed, dat is dan mijn mening.
EENS!! Anderzijds: Andersom gaat het ook op.
Ik zie liever iemand stemmig gekleed (al dan niet zwart) die een levende relatie met de Here heeft, dan iemand die alsmaar spreekt over de vrijheid van de christen, maar zelf geen blijk geeft van die levende relatie.
Ter verduidelijking: Ik ben geen voorstander van donkere kleding voor kinderen van God, een beetje make-up mag van mij best. Ik wilde alleen even jouw post ietsjes nuanceren, ook al ben ik het helemaal eens met jou!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: vraag over make up

Berichtdoor hubert » 25 jun 2012 10:03

Katleen: De spijker op zijn kop. Uit mijn hart gegrepen! Je hebt helemaal gelijk!
We vergeten wel eens dat God het hart aankijkt!

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: vraag over make up

Berichtdoor BigSmile » 25 jun 2012 19:05

@Kathleen, jazeker. Eerbaarheid en ingetogenheid is niet alleen met uiterlijkheden te laten zien. Het komt in eerste instantie uit je hart. Daarom geloof ik dat als je je eerbaar en ingetogen gedraagt, het geen vraag meer voor je is of je uitbundige make up moet/mag gebruiken of niet.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: vraag over make up

Berichtdoor hubert » 26 jun 2012 11:01

Tsja, dat is een geloof.............maar dat wil niet zeggen dat het ook klopt! En iedereen mag dat dan anders zien.
Ik zie in evangelische kringen uitbundig opgemaakt vrouwen. Zijn die dan verkeerd bezig?

Gebruikersavatar
MrViktor
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2012 17:34

Re: vraag over make up

Berichtdoor MrViktor » 26 jun 2012 15:35

hubert schreef:Tsja, dat is een geloof.............maar dat wil niet zeggen dat het ook klopt! En iedereen mag dat dan anders zien.
Ik zie in evangelische kringen uitbundig opgemaakt vrouwen. Zijn die dan verkeerd bezig?


Persoonlijk vind ik niet dat die vrouwen "verkeerd" bezig zijn.
Vind make-up pas "verkeerd" als een vrouw zich er achter gaat verschuilen.
Het maakt dan ook niet uit welke kerkstroming een vrouw komt.
- Rise and rise again, until lions become lambs -


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten