Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 23 feb 2012 23:33

Easyjet is ook nog een optie. Voor 111 euro inclusief alle toeslagen, dat is waarschijnlijk niet duurde dan Ryanair, want daar komt er nog twee maal 25 euro voor ingecheckte koffer bij (retour). Of je moet die met de post sturen, dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn... Bij Easyjet kost een koffer retour 36. Ik ben bang dat ik het niet met 10 kilo handbagage red, als ik kijk naar de vorige keer dat ik naar Rome ging...

Ik was vandaag nog op De Bult trouwens, ik dacht even het ijs te bekijken maar dat viel een beetje tegen, daar is het eigenlijk al te laat voor. Nou was dat natuurlijk met dit weer wel te verwachten, maar toch jammer.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor mw » 24 feb 2012 12:50

EasyJet is idd ook nog een optie. Ik ben er inmiddels achter dat ik gewoon de verkeerde dagen heb uitgekozen, maar het is niet anders :wink:

Oh leuk! Lag er nog wel wat ijs(bergen?)? Niet dat het spectaculair geweest is hoor, maar door de media leek het wel zo :wink: Je had trouwens gerust mogen langskomen voor een 'bakkie leut'
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 24 feb 2012 22:42

Ach, dat dacht ik ook, maar er zijn nog wel goede opties hoor, via Transavia is maandag donderdag vanuit Rotterdam echt niet duur.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor mw » 25 feb 2012 00:02

:-k Volgens Transavia.com vliegt transavia niet op maandag. Wel op donderdag terug...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 26 feb 2012 21:11

Losse reizen boeken kan natuurlijk ook. Als je met de trein naar het vliegveld gaat maakt dat ook niet veel uit. Ik kan best heen in Eindhoven en terug in Rotterdam bijvoorbeeld, dat maakt mij niets uit. Je hebt dan alleen twee keer administratiekosten maar dat kan nog steeds veel voordeliger zijn.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 feb 2012 21:46

Volgens mij is het tijd om spijkers met koppen te slaan. Alleen heb ik geen hamer. :-k

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 26 feb 2012 21:53

Nou, ik ga sowieso. Alleen kijk ik nog even wanneer ik het gunstigst kan boeken. Ik vertrek vrijdag of zaterdag, en wil het liefste tot vrijdag of zaterdagmorgen blijven. Maar tot donderdag is ook goed.

Misschien is het goed even bij Vueling na te vragen of en wanneer de opties voor april op de site komen. Ik heb ze een e-mail gestuurd.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor mw » 26 feb 2012 22:16

DDD schreef:Losse reizen boeken kan natuurlijk ook. Als je met de trein naar het vliegveld gaat maakt dat ook niet veel uit. Ik kan best heen in Eindhoven en terug in Rotterdam bijvoorbeeld, dat maakt mij niets uit. Je hebt dan alleen twee keer administratiekosten maar dat kan nog steeds veel voordeliger zijn.


Hier heb ik ook even aan zitten denken, maar even een snelle zoektocht zegt mij dat het niet goedkoper is. Althans niet voor diegene die maandag-donderdag gaan. (komt uit op zo'n 140-160 euro).

@TantePollewop: 1 spijker hebben we al op de kop geslapen: we gaan sowieso :mrgreen:
Maar verder: heb je een voorkeur voor tijden, maatschappij e.d.? Welke dagen gaan jou voorkeur uit?


Ik neig steeds meer naar de vlucht met KLM. We zijn dan om half 10 al in Madrid en vliegen donderdag pas laat terug, waardoor we dus wel 4 hele dagen kunnen benutten.
Mijn voorkeur gaat overigens ook uit naar nog even wachten met boeken. Vluchten die binnen een maand plaatsvinden worden vaak in de uitverkoop gedaan, kan dus ook nog veel gaan schelen als we nog minimaal 1 week wachten met boeken.

@DDD: dank je! ben benieuwd naar het antwoord.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 26 feb 2012 23:16

Kijk voor maandag donderdag ook zeker even naar Iberia,

Voor honderd euro kun je maandagochtend vroeg vertrekken en vrijdag of zaterdag terugkomen. Enkeltjes zijn bij Iberia niet te koop, of het is tien keer zo duur.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 feb 2012 23:20

Ik ga sowieso op maandag weg, want zaterdag moet ik nog ergens zingen.
Dan heb ik inderdaad het liefst dat we in de ochtend gaan. Terug maakt mij niet zo heel veel uit. Heb volgens mij dat weekend nog geen verplichtingen. Kan dus eventueel ook pas op vrijdag of zaterdag terug.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 26 feb 2012 23:34

www.aireuropa.nl

Lijkt iets duurder, maar heeft geen aparte bagagekosten.

Het is ingewikkeld geworden.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor mw » 27 feb 2012 13:26

Het is minder ingewikkeld dat het lijkt volgens mij...

Even voor de duidelijkheid:

DDD: Vrijdag-zaterdag tot vrijdag/zaterdag? (mogelijk donderdag
TanteP.: Maandag tot vrijdag/zaterdag?
Rienuku: Maandag tot ...?
mw: Maandag tot donderdag (vrijdag is mogelijk mits ik maar om 19.30 weer thuis ben). Vriendin moet ik even navragen of zij vrijdag ook vrij is.

Als dit allemaal duidelijk is kunnen we gerichter zoeken naar tickets.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 27 feb 2012 19:29

Ik voel veel voor Iberia. Zaterdagavond of maandagochtend tot vrijdagavond. Voor 100 euro retour. Ik zou tot zaterdagavond blijven als ik niet de verjaardag van mijn opa had op zaterdagmiddag. Jammer genoeg is zaterdagochten vertrekken duurder. Vrijdagmorgen vroeg vertrekken dan weer niet. Maar dat is weer een beetje lang om alleen rond te lopen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor mw » 27 feb 2012 19:35

Ik neig ook steeds meer naar t/m vrijdag. Moet ik nu alleen nog bedenken of ik het ervoor over heb om eventueel de kerkdienst op vrijdag (= Goede Vrijdag) te laten schieten.


@Rienuku: hoe zit jij qua planning? Kun je blijven tot vrijdag?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Citytrip Madrid!

Berichtdoor DDD » 27 feb 2012 19:49

Dat vind ik ook een nadeel, maar ik neem aan dat in Madrid ook diensten zijn op Goede vrijdag, en ik gok erop dat dat niet 's avonds zal zijn, dat vind ik ook maar een rare gewoonte trouwens, maar dat terzijde.

Als je tot zaterdag blijft kun je in ieder geval op Goede vrijdag naar de kerk... En via Ryanair kun je ook 's middags terug zijn, trouwens.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten