Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor parkiet » 19 jan 2012 15:55

AJL, zou t niet makkelijker gaan met meerdere kleine flessen op eéń dag? Functioneel krijgt hij dan nie tmeer, maar misschien houdt hij dat toch beter vol. En qua doorslapen hier geen tips (hier nog steeds niet standaard) het enige wat hier rust gaf was om zelf niet meer te verwachten dat het beter werd. Is het geen optie om je man in het weekend eens een nacht te laten doen? En kijken of je zelf nog ergens een keer een middagdutje kan doen (weekend is misschien makkelijker dan door de week).

Dippie, wat lekker dat ze al gaat doorslapen!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor 654321 » 19 jan 2012 16:26

Ik denk dat je je verwachtingspatroon een beetje moet bijstellen als je verwacht dat een kind van 4 maanden al doorslaapt. De oudste hier sliep door met 7 maanden (vanaf ong.22u laatste fles), de jongste is een verhaal apart. Mijn oppaskindje is 9 maanden maar slaapt ook nog lang niet altijd door. Soms een hele ruk 's nachts, soms nog 2 keer BV.
De jongste van ons is heel vaak wakker 's nachts en 's morgens altijd heel vroeg. Ga zelf regelmatig gelijk met de kids naar bed, soms een keer oppas 's middags zodat ik kan slapen, manlief laat mij een keer uitslapen enz. Verder: accepteer zoals het is, kijk niet op de klok, zet jezelf er een beetje doorheen. En 4 maanden is echt nog heel jong, lijkt mij niet dat je dan aan medische redenen/ gedragsproblemen enzo hoeft te denken :-)

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Ansje » 19 jan 2012 17:26

@Dippie: Wat een schatje is het toch hé?! :8>
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 19 jan 2012 19:05

@ajl: zou het niet helpen om eens een andere speen op de fles te proberen? Misschien dat hij zich sneller verzadigd voelt als hij er meer moeite voor moet doen?

Enne.. ik begrijp dat je 'snachts liever slaapt, maar hier begonnen de kids pas vanaf een halfjaar af en toe een nachtje door te slapen. Hoort erbij denk ik ;)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 19 jan 2012 19:46

Hij krijgt al voeding voor hongerige baby's en een kleinere speen. Hij doet ook rustig 20-30 minuten over een flesje. Meer flessen van kleinere hoeveelheid is misschien een optie.

@ 654321 ONze zoon is 2,5 mnd :D Ik weet dat ik ook niet alles kan verwachten en misschien heb ik met de vorige kids mazzel gehad die op bv al met 6 weken doorsliepen, maar ik moet bijna weer aan het werk. En weinig slaap is iets waar ik heel slecht tegen kan. Nu kan ik op kdv dagen nog eens bijslapen, maar dat is straks ook voorbij.
En medische dingen of gedragsproblemen was niet echt iets dat in mij opgekomen was. Hij is gewoon een hongerig ventje en dat vind ik ook nog wel eens zielig voor hem.

@ juffiejuf De svb krijgen alle namen door via de Gemeentelijke basisadministratie voor de kinderbijslag. Zij gaan inderdaad uit van de eerste naam die een kind krijgt. Meestal is dat ook de roepnaam, maar dat kan inderdaad ook een doopnaam zijn. Je kan via svb.nl ook een lijst vinden op populariteit.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2012 22:31

Tja, doorslapen. Is hier na 8 maanden ook nog niet aan de orde. Begint wel een beetje merkbaar te worden dat slaapgesprek. 6uur de wekker en atijd minimaal 1x eruit s nachts is geen pretje. Maarja...
Scheelt wel dat iedereen er inmiddels vanuit gaat dat babies van Floris' leeftijd doorslapen, hoef me nooit meer te verdedigen ;-)

Hier trouwens tandenexplosie, in twee weken tijd 4. Eerst 2 boven, nu 2 onder. En nee, dat is niet grppig met de bv. :| iemand tips om bijten tegen te gaan? Neus dichtknijpen werkt niet.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 19 jan 2012 22:33

Jannoek schreef:dat slaapgesprek.


Ik kan me voorstellen dat dat vermoeiend is ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2012 08:40

:lol: :lol:

Sterkte Jannoek.

Hier wisselen we het af. De ene keer slaapt hij door en de andere keer komt hij 's nachts nog 1 keer. Maar dat is meestal begin van de nacht (tussen half 1-2 uur). Daarna slaapt hij dan meestal door tot 7-8 uur. Heel soms 9 uur.

Wij zijn allemaal n beetje verkouden dus S.imon ook, gelukkig drinkt hij wel goed. Maar overdag slapen is een drama. Hij is zo moe, maar gaat niet slapen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 20 jan 2012 08:45

Jannoek schreef:Tja, doorslapen. Is hier na 8 maanden ook nog niet aan de orde. Begint wel een beetje merkbaar te worden dat slaapgesprek. 6uur de wekker en atijd minimaal 1x eruit s nachts is geen pretje. Maarja...
Scheelt wel dat iedereen er inmiddels vanuit gaat dat babies van Floris' leeftijd doorslapen, hoef me nooit meer te verdedigen ;-)
.



Het is niet alleen de voeding die mij opbreekt, maar tussen 2-4 ga ik er regelmatig uit voor zijn speentje. Dan nog zijn voeding en een verschoning. Tussendoor wandelt de oudste ook een paar keer langs om te vragen of het al dag is en ook hier een wekker die om 6 uur afgaat. En het vooruitzicht dat ik over een paar weken ook weer volop aan de bak moet :-k

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 20 jan 2012 09:41

@AJL Wij moesten ook vaak voor Nina haar speen uit bed wat hier erg geholpen heeft een speentje geven vanaf 6 maanden die kon ze veel beter in haar mond houden. Misschien het uitproberen waard? (Nina heeft zelfs een speen van 12-24maanden die gebruikt ze ook gewoon)
Hopelijk krijg je snel wat meer nachtrust!

@Jannoek Ja mensen gaan er vanuit dat een baby snel door slaapt maar het is nogal eens anders... Floris ook ineens tanden! Hier gaat het ook hard ik denk dat er hoektanden aan het door komen zijn jammer genoeg heeft ze er echt last van.
Gaat de bv nog steeds goed?

@MissF Frederiek ook lekker aan het tijgeren/kruipen Nina ook erg leuk om te zien. Frederiek heeft toch ook al een aantal tanden?

@Evelien Nina is ook al een aantal weken verkouden vervelend is dat! Wij gebruiken nu zwitsal ademvrij voor in bad is er lekker als hun neusje verstopt zit.
Vervelend dat S niet wil slapen overdag gaat hij dan huilen in bed?

@Juffiejuf Hoe is het met M huilt hij nog zoveel? Ben je nog naar de osteopaat geweest?

@AG jij hebt een lekker schema met F. Hier is het echt een grote zooi geworden nadat ze tanden gekregen heeft :( Drinken doet ze erg weinig en eten gaat de ene dag goed de andere dag niet echt zo balen... Maar ja het is niet anders

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sophie77 » 20 jan 2012 09:46

Binnenkort ga ik met onze jongste meedoen met een peuterproject in een bejaardentehuis. Zijn er hier meer die zo'n activiteit doen met hun kind(eren)? En wat vind je ervan? Ik ben wel benieuwd wat ik kan verwachten en wat onze dochter ervan vindt, hoe ze zich er gedraagt enzo ...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jan 2012 10:21

Sophie77 schreef:Binnenkort ga ik met onze jongste meedoen met een peuterproject in een bejaardentehuis. Zijn er hier meer die zo'n activiteit doen met hun kind(eren)? En wat vind je ervan? Ik ben wel benieuwd wat ik kan verwachten en wat onze dochter ervan vindt, hoe ze zich er gedraagt enzo ...


hier gaan ze met de oudsten van het kdv met kerst, pasen ed of koninginnedag knutselen met de kinderen met de bejaarden, samen liedjes zingen. Vaak eheft dan 1 bejaarde een ukkie naast zich waar ze wat mee doen.
De oudjes vinden het geweldig! julia kwam dan altijd thuis dat ze weer met de oma's had gespeeld

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 20 jan 2012 11:56

Liefie, ze komt idd vooruit. In de box zit ze steeds op handen en knieen, en op de grond komt ze een beetje vooruit op haar buik. Nog niet snel en ver genoeg naar haar zin, maar het gaat steeds beter ;)
vanmorgen heeft ze een bord pap op, voor het eerst. Dat ging prima. Helemaal leeg :D Dus van de 1e fles zijn we af. Veel gezelliger ook, zo aan tafel met zijn drietjes ontbijten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 20 jan 2012 12:30

@MissF Grappig Nina zit ook al een week of 6 op handen en knieen in de box en bij mensen die vloerbedekking hebben :lol: Maar echt kruipen kan ze nog niet maar wel tijgeren.
Super dat ze een bord pap op heeft Nina moet niks van pap weten ook niet van een bordje ik geef ze regelmatig een boterham als ontbijt.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor 654321 » 20 jan 2012 12:33

Het is niet alleen de voeding die mij opbreekt, maar tussen 2-4 ga ik er regelmatig uit voor zijn speentje. Dan nog zijn voeding en een verschoning. Tussendoor wandelt de oudste ook een paar keer langs om te vragen of het al dag is en ook hier een wekker die om 6 uur afgaat. En het vooruitzicht dat ik over een paar weken ook weer volop aan de bak moet :-k[/quote]

Ik zou toch echt gelijk een fles geven en niet steeds een speentje. Volgens mij scheelt je dat een hoop nachtrust. En vaak zegt het niets over het feit wanneer ze zich weer melden. Geef je 's avonds laat nog wat? Kun je hem 's avonds goed wakker houden? Soms heeft het ook met een bepaald (slaap)ritme te maken.

Ik vind werkende moeder prima wanneer het goed te combineren is en de kids/ rust in huis op nummer 1 staat. Maar persoonlijk zou ik nooit een contract willen met de verplichting te moeten werken. Wanneer je je energie thuis nodig hebt moet je dit als moeder niet verbruiken/ verspillen buitenshuis. HEt moet wel goed te doen zijn. Ik werk heerlijk buitenshuis als het goed gaat en er werk is (meestal wel, welzijnszorg) en krijg daar dan energie van en verdien lekker een centje bij. Maar als ik mijn energie thuis nodig heb (ivm ziekte, gebroken nachten oid) blijf ik echt thuis!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 97 gasten