Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 08 feb 2012 17:29

Wij hadden er eentje en die huur was 2,50 euro p/dag (rekening nog nooit gezien, haha) Was wel een goede dubbele kolf. Hebben er zelf maar eentje gekocht (Medela, swing, enkelzijdig) Bevalt prima!! Maar op het CB zeide ze ook dat dubbelzijdige beter is voor de productie. Die van difrax ziet er ook wel goed uit ja!

@ TJ; zat jij nog op 7 voedingen p/dag?! Als hij ook nog met de pot mee eet, dronk hij dan niet veel per keer? Hopelijk begrijpt hij het als je duidelijk bent en gaat het afbouwen goed lukken!!

Hier een belder die eerst wel goed drinkt maar het laatste beetje uit de borst dan wil hij er geen moeite er voor doen om het eruit te halen en dan gaat hij huilen, loslaten, opnieuw happen, huilen etc. Tips of herkenbaar???? Ik heb het idee dat het gekomen is nadat hij wist dat het drinken uit de fles gemakkelijker gaat. Ben toch blij dat ik de BV ondertussen al ruim twee maanden volhoud, ook al weet ik dat er meerdere van jullie het al veeeeeeel langer volhouden ;-)

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 08 feb 2012 19:21

Juffiejuf, als hij onrustig wordt, zou ik van kant wisselen. Hier doet ze dat ook, dan laat ze los, wil ze wel weer aanhappen maar laat vrijwel direct weer los. Dan leg ik haar aan de andere kant aan en drinkt ze weer rustig verder. En wat betreft lang volhouden: Als je wat verder bent wordt het makkelijker, gaat het wat meer vanzelf. Jij wat meer ervaring in het begrijpen wat hij wil en nodig heeft en hij wat meer ervaring in het borst drinken en meer kracht enzo, ook is er straks gewoon betere afstemming tussen jouw productie en zijn behoefte en al die dingen bij elkaar maken dat het steeds makkelijker wordt.
Swing is een fijne kolf, die heb ik ook. Had eerst een mini electric, maar was gevallen en nu stuk. Swing is prettiger, vind ik.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 feb 2012 19:31

hij kreeg 's ochtends, later in de ochtend als hij gaat slapen, dan voor het slapen gaan 's avonds en dan vaak nog 2 keer op een avond en 2 keer in de nacht ](*,)

maar goed ik zal het even moeten uitstellen.. Manoël is vandaag ziek geworden.. 40 graden koorts dus ik laat em nu maar zoveel mogelijk drinken zodat hij iig wat binnen krijgt :wink:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2012 20:32

beterschp tj!

ik betaalde ook 2,50 per dag voor huur... daarnaast ook nog 33,- voor de slangetjes, flesjes etc, omdat je die niet mee huurt. tikte behoorlijk aan...

hier ook de swing. baal achteraf gezien dat ik niet voor een dubbele ben gegaan. veel effectiever qua tijd ook. kolven kostte me zeker een half uur per dag.. maar de kolf heeft zn geld al goed opgebracht ;-) flesvoeding was een stuk duurder over al de maanden dan de kosten van de kolf ;-)

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 08 feb 2012 21:36

Jannoek, hoeveel werk je dan? Ik werk maar één dag in de week (lang niet altijd hele dagen), dus met een enkele red ik het zat. Maar inderdaad, als je wat langer voedt kan een kolf al gauw uit.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Haai » 08 feb 2012 22:26

Dapper hoor jpc, dat je er na alle ellende toch weer over nadenkt om te gaan kolven! Ik heb ook gerelacteerd, heb het toen weer op gang gekregen door heel vaak (ieder uur) S aan te leggen of te kolven. Vaak gewoon maar even kort, je borsten moeten gewoon weer het signaal krijgen dat ze melk aan moeten gaan maken. Als je merkt dat het wat op gang gaat komen, dan steeds nog even blijven kolven nadat er niets meer uitkomt.

Over kolven:
Difrax kolf schijnt nogal luidruchtig te zijn.
Ik heb de Avent, zowel elektrisch als handmatig. Ik deed het meestal handmatig. Ik vond zelf de avent veel fijner dan de ziekenhuiskolven.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 09 feb 2012 11:34

De lactatiekundige heeft net nog even gebeld nadat ik haar in een mailtje ook even gevraagd had. Zij zei ook dat die difrax niet zo heel handig is, Hij is enkelzijdig en als je weer gaat opstarten is dubbel beter, en het schijnt dat de slangetjes erg lang zijn en dat in combinatie met een niet zo heel sterk motortje het niet zo goed werkt als je het weer op gang wil brengen.
Ze heeft gelukkig wel een hoop tips gegeven.
Dus we gaan er weer voor ;) Ik heb met J. afgesproken als het volgende week vrijdag niets is dan brengen we de huurkolf terug en sluiten we dit boek definitief!
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor gempa » 09 feb 2012 11:43

stoer!!!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 09 feb 2012 13:25

Succes!!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Stip » 09 feb 2012 14:03

respect! Succes ermee!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 09 feb 2012 15:18

joehoe!!!!!! \:D/ 1e keer kolven 20 cc. :D:D:D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 09 feb 2012 15:30

jeepeecee schreef:joehoe!!!!!! \:D/ 1e keer kolven 20 cc. :D:D:D


dat gaat lekker!!! Succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 09 feb 2012 15:31

Doet het kolven nu geen pijn jeepeecee? Mijn tepels zijn na het kolven namelijk veel gevoeliger dan nadat Vianne uit de borst heeft gedronken...
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 09 feb 2012 15:45

Dapper JPC!!!
Ik kolf hier nog steeds volledig met de medela swing (enkelzijdig elektrisch), via Marktplaats. Ik vind hem nog steeds geweldig!
Iig veel succes!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2012 21:22

@ NdW; waarschijnlijk heb je het wel gemeld maar waarom kolf jij alleen? Vind ik echt dapper dat je het dan al zo'n tijd blijft volhouden! Heb jij wel genoeg voeding met kolven?? Ik kolf echt minimaal dus voordat ik 1 voeding bij elkaar heb gespaard....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten