Stille tijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: Stille tijd

Berichtdoor knor183 » 18 jul 2011 12:44

Heel mooi topic dit.
Mijn vrouw en ik proberen na het eten allebei apart stille tijd te houden.
Dan kunnen we evt voortborduren op wat we net aan tafel gelezen hebben.
Vaak genoeg merken we dat de klad er in komt als we die avond wegmoeten oid.
Maar het blijft belangrijk!
Even de stilte van een stuk lezen en gebed. Even je aandacht helemaal voor God.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Stille tijd

Berichtdoor schaapje » 18 jul 2011 13:38

Het gebed

Jezus zelf verlangt tot ons te komen. Het is niet nodig, dat wij Hem door onze gebeden ertoe brengen, belang in ons te stellen.
Dit is weer een verkeerde voorstelling van het gebed. Wanneer Jezus onze gebeden hoort, en ingrijpt in onze moeilijkheden, doet Hij dat omdat Zijn liefde jegens ons vrij en onverdiend is, en omdat Hij door Zijn lijden en dood alles wat wij mensen behoeven, voor ons heeft verkregen. Nu staat Hij te allen tijd gereed ons te helpen.
Jezus wil en kan Zichzelf niet opdringen. Hij wacht maar op één ding en daarop moet Hij wachten:
dat wij Hem om hulp vragen. Wij moeten zelf de deur voor Hem opendoen.

We kunnen tot God komen en tot Hem zeggen: ik heb geen recht om te bidden, omdat ik geen waarlijk biddend hart heb. Nog minder heb ik er recht op, te ontvangen waar ik om vraag.
Alles wat Gij in mijn hart ziet Here, is van zulk een aard, dat het Uw hart moet sluiten voor mij en
en al mijn smekingen. Maar, verhoor mij, niet ter wille van mezelf, noch van mijn gebed, zelfs niet
ter wille van mijn ellende, want die is het gevolg van mijn eigen zonden. Maar verhoor mij om Jezus wil.

De gedachte is diep geworteld in ons allen, dat wij door middel van onze gebeden God kunnen beïnvloeden, en Hem belang in ons doen stellen; Hem goed en vriendelijk, jegens ons te stemmen,
zodat Hij ons geeft waar we Hem om vragen.
Om die reden worden onze gebeden vaak een ziele-inspanning door middel waarvan wij trachten in onzelf eigenschappen op te wekken, die indruk op God moeten maken.

bron
O.Hallesby
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Stille tijd

Berichtdoor schaapje » 25 jul 2011 13:04

Maar waarom zouden wij er bepaalde gebedsuren op nahouden? I
Is het niet een neiging naar zaligheid door goede werken? Is het niet, omdat men door het vele bidden wenst iets te verdienen voor God? Is het niet, omdat men denkt grotere verdiensten te bereiken naarmate men zich zelf vaker voor de Allerhoogste stelt, Hem eerbied bewijst en Hem zijn smekingen voorlegt.

Men kan op deze wijze bidden. En ongetwijfeld zien velen het gebed aan als een dienst die zij God
bewijzen, omdat zij menen zodoende in overeenstemming met Zijn wensen te handelen.
Maar laat ons dit éne in onze ziel hameren; wij hebben geen bepaalde gebedsuren TER WILLE
van God. Hij behoeft ze niet.
Integendeel WIJ zijn het die het zo nodig hebben.

Het gebed
O. Hallesby
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten