5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Petra777 » 15 jul 2011 22:27

Ja, dat is waar. Wij werden zo ernstig gewaarschuwd dat we ons zeer goed gedragen hebben....
al met al: Rome is één en al cultuur en eigenlijk niet te doen in zo'n korte tijd. Maar ik wens jullie
veel plezier!
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2011 23:07

Petra777 schreef:Ja, dat is waar. Wij werden zo ernstig gewaarschuwd dat we ons zeer goed gedragen hebben....
al met al: Rome is één en al cultuur en eigenlijk niet te doen in zo'n korte tijd. Maar ik wens jullie
veel plezier!


Dank,

Maar nu je het er over hebt, ik vind het best leuk om een museumpje te pakken en wat cultureels te doen, maar per se alles willen zien, nee, dat hoeft voor mij niet. Ik ga op vakantie voor mijn rust, dan ga ik niet lopen rennen van historisch plein naar Renaissance-kerkje naar beroemde fontein.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Petra777 » 15 jul 2011 23:10

daarom moet je ook langer gaan ;). Of gewoon nog een keer als het goed bevalt.
dan kun je die beide dingen combineren. En een terrasje pakken is ook cultuur :D
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 jul 2011 23:19

Heb je geen zin om mee te gaan Petra? Lekker weer die cultuur snuiven...? :mrgreen:

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 15 jul 2011 23:26

Wiepie schreef:Waarom open je geen nieuw topic hierover? Daar is iedereen vrij in :D

Ik vind het persoonlijk een onzindiscussie, zeker op deze manier. Ik reageer alleen maar omdat het me in dit draadje stoort.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 23:35

[/quote]
Ik vind het persoonlijk een onzindiscussie, zeker op deze manier. Ik reageer alleen maar omdat het me in dit draadje stoort.[/quote]

Nee je vindt het te confronterend, je moet nadenken en je standpunt gaan toelichten, daar heb je geen zin in.:-)

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 15 jul 2011 23:41

Nonsens. Ik heb mijn standpunten toegelicht, maar ik heb geen zin om tijd te besteden aan discussies met mensen die er zulke standpunten op nahouden. Dan heb je een wereldbeeld dat zover afwijkt van wat ik goed gereformeerd vind dat het nog uren zal kosten en dan nog is het de vraag of je mijn manier van denken zult begrijpen. Daar heb ik gewoon de tijd en zin niet voor. Je hebt op zijn minst een gezamenlijk referentiekader nodig om een zinnig gesprek te voeren. Jouw manier van bijdragen wijst erop dat zo een verstaanskader ontbreekt.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 23:48

DDD schreef:Nonsens. Ik heb mijn standpunten toegelicht, maar ik heb geen zin om tijd te besteden aan discussies met mensen die er zulke standpunten op nahouden. Dan heb je een wereldbeeld dat zover afwijkt van wat ik goed gereformeerd vind dat het nog uren zal kosten en dan nog is het de vraag of je mijn manier van denken zult begrijpen. Daar heb ik gewoon de tijd en zin niet voor. Je hebt op zijn minst een gezamenlijk referentiekader nodig om een zinnig gesprek te voeren. Jouw manier van bijdragen wijst erop dat zo een verstaanskader ontbreekt.

Is er ook slecht gereformeerd?

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 15 jul 2011 23:55

boer schreef:Alsof dat een graadmeter is.


Alhoewel niet eerder formeel verordend dan op het Concilie van Florence in 1439, spreekt later het
Concilie van Trente de banvloek (anathema) uit over al wie het niet eens is met Rome’s visie dat
Christus Zelf deze zeven sacramenten instelde!
12
(Het idee achter de sacramenten is dat het vergoten bloed van Christus, bij Zijn dood aan het kruis, geen waarde bezit tenzij het op een of andere manier “sacramenteel” wordt toegediend en toegepast door katholieke priesters).
Alhoewel katholieken geloven dat alle eerste vijf sacramenten onmisbaar zijn voor de verlossing
(want zonder één van deze wordt er een doodzonde begaan), wordt de doop toch als de belangrijkste beschouwd. De katholiek gelooft dat een persoon in het geestelijke leven van de Kerk binnentreedt door de doop. Dit wil zeggen: doop der wedergeboorte - dat een persoon kan gered worden
door de doop (eigenlijk ‘op weg zijn naar de verlossing’, want katholieken weten nooit precies
wanneer zij gered zijn). Zij passen de kinderdoop toe omdat zij geloven dat de doop de erfzonde
wegneemt (vergelijk echter Johannes 3:18)

Deze RK doop wordt door ons volledig geaccepteerd als toegangskaartje tot een protestante gemeente.
Toch?


Laat ik dan toch even de moeite nemen. Ik ga er maar vanuit dat het account niet is aangemaakt door iemand die christenen belachelijk wil maken...

Historische uitspraken zeggen iets over toen, maar niet over nu. Er zijn ook genoeg protestanten geweest die met banvloeken hebben gezwaaid, ik kijk Rutte ook niet aan op alle gekke dingen die Willem van Oranje heeft uitgehaald.

Het is onzin dat het bloed zonder de tegenwoordigstelling volgens de rooms-katholieke leer geen waarde zou bezitten. Iets heel anders is dat het geen waarde zou hebben voor de christen. In bevindelijke kringen wordt trouwens iets dergelijks gesteld als het gaat om de evangeliebeloften. En ik zie in ieder geval niet in waarom dat nou zo'n probleem is dat je kunt zeggen dat iets niet christelijk is.

Vervolgens dat de doop de mens zou redden. Ik zie het probleem niet. Het is niet mijn opvatting, maar je kunt het heel goed op de bijbel gronden en het is al helemaal idioot om iemand daarom tot een handlanger van Satan te verklaren.

Gelukkig is het zo dat ondanks de grote woorden die vroeger wel gesproken zijn onze voorvaderen de doop zijn blijven erkennen. Ik constateer dat jij daar nu zelfs ook een vraagteken bij stelt. Jeder konzekwenz führt zum Teufel, zal ik maar zeggen. In dit geval letterlijk. Ik vrees dat jij slecht gereformeerd bent. Als ik het al gereformeerd mag noemen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2011 00:40

boer schreef:Nee je vindt het te confronterend, je moet nadenken en je standpunt gaan toelichten, daar heb je geen zin in.:-)


Ik geef DDD groot gelijk. Het is dat het wat onbeleefd is je verbaal met de grond gelijk te maken, anders had ik het wel geweten :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Petra777 » 16 jul 2011 07:48

christien schreef:Heb je geen zin om mee te gaan Petra? Lekker weer die cultuur snuiven...? :mrgreen:


Helaas kan ik dan niet, anders was ik graag meegegaan :)
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 10:22

Jammer Petra dat je niet mee kan.

@Boer jammer dat je blijft doorgaan om dit topic te vervuilen.
Als je over dat onderwerp wilt discusseren open dan een eigen topic dat kan je zelf doen, en daar heb je geen moderator voor nodig.

BACK ON TOPIC

Ik heb zin in september :mrgreen:

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 16 jul 2011 11:18

mohamed schreef:Ja dat meende ik ook, maar je wekte de indruk dat je naar een andere stad wilt als ik! ](*,)

christien schreef:Lezen...! :-k Het lijkt me super leuk om naar Rome te gaan, zeker onder de super leiding van jou als reisgids.

Nou, ik wil best je gids zijn hoor, maar dan wel een onbeschreven blad aangezien ik nog nooit in Rome ben geweest. :-({|=
Maar ik heb de optie gegeven om misschien de bestemming onder voorbehoud te houden, want het lijkt me wel handig als er nog een beetje goede vliegtickets te boeken zijn voor die datum :wink:

(p.s. dat is gewoon vrouwenlogica :-oo )

Daar zit wat in. Op dit moment zijn er nog zeer goedkope tickets naar Rome dus als de kogel door de kerk is lijkt het mij raadzaam om z.s.m. te boeken want anders wordt het te duur vrees ik.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 17:54

En ik maar denken dat je Rome helemaal kent, Mohammed :wink:

Ik heb ff gekeken maar ik kan wel tickets vinden naar Rome, maar de vliegtijden zijn niet echt voordelig.
Maar misschien kan jij ze vinden, dus zodoende m'n voorstel voor een andere stad.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 17:57

Mortlach schreef:Ik stel voor een klein potje op te stellen zodat Mohamed halverwege in ieder geval een schoon T-shirt kan kopen :-)



Tuurlijk financieren we mohamed :wink: En anders mag hij wel een t-shirt van mij lenen :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten