5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 14:45

boer schreef:


Hee boer, ga eens een ander topic lopen verzieken met je zure gezanik! Je hebt een mening over de katholieke kerk. Fijn, dat nemen we voor kennisgeving aan. Daaaag![/quote]
Ik antwoord Mohammed op een uitnodiging van hem.[/quote]
Je HOEFT niet naar een katholieke kerk te gaan boer. Er zijn zoveel andere prachtige gebouwen. Enne.... Rome wordt genoemd in de Bijbel :wink:
Aangrijpend om te zien is de plaats waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen. Allemaal nog goed bewaard gebleven.
Het nadeel van Rome vind ik wel de smog. :? En het verschrikkelijke zakkenrollen.
Ik ken bijna niemand die ongeschonden uit Italie teruggekeerd is. :(

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 14:56

boer schreef:Ik heb al gegeten en gedronken sinds deze beelden me bereikten.
http://www.telegraph.co.uk/news/religio ... -Pope.html

dank je , dus

Als dit het enige was wat Rome te bieden heeft zou ik ook thuisblijven.

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 14:59

schelpje3 schreef:Je HOEFT niet naar een katholieke kerk te gaan boer. Er zijn zoveel andere prachtige gebouwen. Enne.... Rome wordt genoemd in de Bijbel :wink:
Aangrijpend om te zien is de plaats waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen. Allemaal nog goed bewaard gebleven.
Het nadeel van Rome vind ik wel de smog. :? En het verschrikkelijke zakkenrollen.
Ik ken bijna niemand die ongeschonden uit Italie teruggekeerd is. :(

De smog valt in de nazomer reuze mee, maar in de maanden juli tot augustus kun je wat smog betreft beter elke stad mijden waar het warm wordt en veel verkeer is. Wat zakkenrollers betreft is Rome ook geen uitzondering, ook in onze steden zijn dergelijke lieden actief, maar het is altijd goed om op je hoede te blijven.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 jul 2011 15:17

Zo ik ben nog geen dag weg, en er zijn al 2 pagina's vol geklets met zin en onzin :wink:
Die 100 pagina's komen wel vol, voordat het september is :mrgreen:

Volgens mij schreef Mohammed dat hij toch wel voorkeur heeft voor Rome, best het lijkt me een erg mooie en gezellige stad, maar het maakt mij persoonlijk ook niet uit als het een andere zonnige bestemming word.
Het lijkt me in die zin ook wel handig om op een gunstige tijd te vliegen.


Wie o wie gaat er nog meer mee.....?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Galateia » 15 jul 2011 15:37

schelpje3 schreef:Aangrijpend om te zien is de plaats waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen. Allemaal nog goed bewaard gebleven.


Er stort regelmatig wat in 8)
En niet alleen christenen werden voor de leeuwen geworpen, er zijn daar vele onschuldige slachtoffers gevallen. Die mogen ook wel eens genoemd worden!

schelpje3 schreef:Het nadeel van Rome vind ik wel de smog. :?


Ik zeg altijd: gewoon blijven ademhalen 8)

schelpje3 schreef:En het verschrikkelijke zakkenrollen.
Ik ken bijna niemand die ongeschonden uit Italie teruggekeerd is. :(


Ik ken er velen.

Ik zeg altijd tegen mijn leerlingen (die door hun ouders soms bijna panisch gemaakt worden voor zakkenrollers, enzo): omdat ze aan je zien, dat je een toerist bent, ben je een makkelijk slachtoffer. Je hebt dus altijd wel wat bij je, je staat stil en je kijkt rond, maakt nog eens een foto, etc. etc. Je wordt hier in NL ook makkelijk gerold als je een nietsvermoedende toerist bent op de Dam in Amsterdam.

Bekijk jezelf gewoon even vanuit de ogen van een zakkenroller en dan weet je wel, welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen. Ook nooit zomaar je tas ergens neerzetten. Als je op een terrasje zit, dan je tas op schoot houden, arm door het hengsel. Of je been erdoor, als je hem onder je stoel zet, etc. etc. In de metro/bus/drukke menigtes: tas op je buik houden en liefkozend een beetje aaien. Doet wonderen. Je kunt heel gemakkelijk ongeschonden uit Italie terugkeren 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Rienuku

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Rienuku » 15 jul 2011 16:14

Galateia schreef:In de metro/bus/drukke menigtes: tas op je buik houden en liefkozend een beetje aaien. Doet wonderen.


:lol: :lol:

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 17:12

Galateia schreef:Er stort regelmatig wat in 8)
En niet alleen christenen werden voor de leeuwen geworpen, er zijn daar vele onschuldige slachtoffers gevallen. Die mogen ook wel eens genoemd worden!

Vind ik ook!
Je kunt heel gemakkelijk ongeschonden uit Italie terugkeren 8)

Zeker weten, ik voel me in Italië zelfs veiliger dan Nederland.

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 17:14

christien schreef:Volgens mij schreef Mohammed dat hij toch wel voorkeur heeft voor Rome, best het lijkt me een erg mooie en gezellige stad, maar het maakt mij persoonlijk ook niet uit als het een andere zonnige bestemming word.

Wil je me niet mee hebben ofzo? :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 jul 2011 17:33

Hadden wij niet een deal....? :mrgreen:

mohamed

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 18:58

christien schreef:Hadden wij niet een deal....? :mrgreen:

Ja dat meende ik ook, maar je wekte de indruk dat je naar een andere stad wilt als ik! ](*,)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 jul 2011 19:56

mohamed schreef:Ja dat meende ik ook, maar je wekte de indruk dat je naar een andere stad wilt als ik! ](*,)


Lezen...! :-k Het lijkt me super leuk om naar Rome te gaan, zeker onder de super leiding van jou als reisgids.
Maar ik heb de optie gegeven om misschien de bestemming onder voorbehoud te houden, want het lijkt me wel handig als er nog een beetje goede vliegtickets te boeken zijn voor die datum :wink:

(p.s. dat is gewoon vrouwenlogica :-oo )

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 15 jul 2011 20:00

christien schreef:(p.s. dat is gewoon vrouwenlogica :-oo )


:mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 22:10

Over dat zakkenrollen, 1 van mijn kinderen ging er heen met school, de docenten waarschuwden de gehele heenweg voor zakkenrollers, opletten voor dit, dit niet doen, dat nalaten, werden er 3 docenten gerold :roll: Eentje van haar mobieltje en 2 van geld.
Ook was de politie enorm streng. Een groepje leerlingen haalden een geintje uit met de portier van het hotel, meteen stonden er een paar agenten om hen heen. Waar die opeens zo snel vandaan kwamen ? :?

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Petra777 » 15 jul 2011 22:18

wij werden ook ernstig gewaarschuwd voor de politie en andere mensen die op wat voor manier dan ook
gezag hebben. Daar moet je in Italie geen grapjes mee uit halen, dat zelfs niet willen. Je bent daar niet in het redelijk gemoedelijke Nederland. :) dat ze daar niets over gezegd hebben...
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 22:24

Petra777 schreef:wij werden ook ernstig gewaarschuwd voor de politie en andere mensen die op wat voor manier dan ook
gezag hebben. Daar moet je in Italie geen grapjes mee uit halen, dat zelfs niet willen. Je bent daar niet in het redelijk gemoedelijke Nederland. :) dat ze daar niets over gezegd hebben...

Vast wel :wink: maar pubers hebben problemen met het korte termijn geheugen :-oo soms/vaak/altijd/als het zo uitkomt :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten